گزیده خبرهای 2 خرداد 90

اخراج کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

ادامه جنگ پیرامون تصاحب و مصادره دانشگاه آزاد وخلع ید کردن رفسنجانی همچنان ادامه دارد . مشروط بر اینکه رژیم ضد بشر که رهبر ولی وقیح نا مشروع همکاره دارد . دیگر چه نیازی به دانشگاه آنهم علوم وتحقیقات دارد که تضاد علنی با دیدگاه ارتجاعی و قرون وسطایی ولی وقیح وساختار نظام علم ستیزدارد.

بنا بر گزارش دریافتی ، روز قبل 31.2.90 تعداد بسیار زیادی از کارکنان و اساتید و کارشناسان دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات در پی کودتای که علیه دکتر عباسپور رییس دانشگاه صورت گرفته اخراج و از امروز از رفتن آنها بسر کارهایشان توسط حراست دانشگاه جلوگیری بعمل آمده. دکتر عباسپور رییس دانشگاه که در جریان این اخراجها نبوده و در دانشگاه حضور نداشته از شنیدن خبر اخراج همه کارکنان پیوسته به خود دچار شک شده و به همه آنها گفته است تا اطلاع ثانوی منتظر خبر او باشند و از دیگر استید و کارشناسانی که هنوز از خبر اخراج خود بی خبرند خواسته که به دانشگاه مراجعه نکند تا مورد بی حرمتی حراست که نمایندگان وزارت اطلاعات در آنجا حضور دارند قرار نگیرند.

اوباما خود را به بازداشتنِ ایران از دستیابی به سلاح اتمی متعهد دانست

این التزام اوباما که موجب آب ریختن بر توی سوراخ مورچگان حاکم بر ایران خواهد شد . بنابراین پیامدش منجر ب بسیج ساز ودهل یشتر بر طبل و شیپور ضد آمریکایی کوبیدن خواهد شد و بر شدت سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز هم می افزایند.

رادیو فردا : باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، می گوید، در چارچوب منافع مشترک امنیتی با اسرائیل، خود را به بازداشتنِ ایران از دستیابی به سلاح اتمی موظف می داند. آقای اوباما روز یکشنبه در یک سخنرانی گفت: "ایران امروز تقریبا از دسترسی به بخش بزرگی از نظام مالی جهان محروم شده است و ما همچنان به اعمال فشار خود علیه این کشور ادامه خواهیم داد."

لباس فرم برای کارمندان زن طراحی می‌شود!

این اقدام اجباری که مخالف مد پوشی بانوان در محل کارشان می باشد آنسوی سکه ی سیاست روسری یا تو سری حجاب اجباری و چادر حجاب بر تر است که مشابه طرح پادگانی کردن ا دارات همچون دانشگاه ها از سوی حاکمان دین فروش و زن ستیز می باشد

مهر : محمد علی عرفان‌منش از مراحل پایانی طراحی طرح لباس فرم ویژه زنان کارمند خبر داد و افزود: طراحان مد و لباس نوع دوخت، پارچه و حتی رنگ لباس‌ها را ارزیابی کرده و الگوهای پیشنهادی خود را به هیئت داوری ارائه کرده اند.وی افزود: هیأت داوری که با حضور فعالان سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان وزارت ارشاد برگزار می شود به زودی نتیجه نهایی انتخاب الگوی لباس کارمندان زن را اعلام می‌کنند.مشاور استاندار تهران گفت: هم اکنون شورای راهبردی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در استانداری تهران تشکیل شده که اعضای این شبکه را سازمان‌های مردم‌نهاد تشکیل می‌دهند.عرفان‌منش با بیان اینکه تاکنون 12 "NGO" در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در استان تهران ثبت شده و فعال هستند، گفت: در نظر داریم تا شبکه گسترده اجتماعی را برای ترویج حجاب و عفاف در سطح جامعه تشکیل دهیم.

130روحانی حوزه علمیه قم خواستار آزادی موسوی و کروبی شدند

به نظر می رسد که ادامه ی نزاع میان لوطی و عنتر موجب ایجاد فضای نفس کشیدن در حوزه علمیه قم شده است تا که دست به اقدامی بزنند و مرز خود را با امثال آخوندهای چاپلوس و متملق درغگو و فرصت و قدرت طلب مفت خور تئوری پرداز مرگ و خشونت و دروغ مصباح یزدی که مدافع سینه چاک ولی وقیح نامشروع است برجسته کنند.

رادیو فردا : ۱۳۰ نفر از روحانیون و مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد، فاطمه و مهدی کروبی شدند.در این بیانیه که ۱۳۰ روحانی با ذکر نام آن را به امضا رسانده‌اند، تصریح شده است که ادامه حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی، زهرا رهنورد و فاطمه کروبی به صلاح «اسلام، امنیت و ثبات نظام» نیست.میرحسین موسوی و مهدی کروبی به همراه همسرانشان نزدیک به ۱۰۰ روز است که در بازداشت خانگی به سر می‌برند و در این مدت تنها ارتباط بسیار محدودی با برخی نزدیکان خود داشته‌اند.روحانیون امضاکننده این بیانیه به صراحت به حاکمیت درباره تداوم بازداشت میرحسین موسوی و مهدی کروبی هشدار داده و می‌گویند: «بدیهی است تشدید برخوردهای قهری و امنیتی با معترضان و منتقدان و دامن زدن به فضای التهاب و اتهام و توهین از طریق رسانه‌ها و فضاهای عمومی کشور، نتیجه‌ای جز افزایش تندروی‌ها و تحریک به ساختارشکنی‌هایی که خواست بدخواهان است، در پی نخواهد داشتاین بیانیه می‌افزاید: «خرداد ماه تداعی‌گر غم‌ها، شادی‌ها، پیروزی‌ها و امیدهای معنی‌دار و پر صلابت ملت ماست. نگرانی از مخاطراتی که سرمایه‌ها و دستاوردهای تاریخی‌مان را تهدید می‌کند، وظیفه‌ای بس سنگین بر دوش همگان می‌نهداین روحانیون تصریح کرده‌اند برای «پاسداشت ارزش‌های اسلامی، انسانی و اعتلای کشور، به پیروی از مراجع اعظام تقلید و همه خیر خواهان ملک و آیین، اعلام می‌دارد، استمرار تضییقات اخیر یاران دیرین امام راحل و مدیران سابق و معتمدان جمهوری اسلامی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مهدی کروبی و جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و همسران گرامیشان را به صلاح اسلام، امنیت و ثبات نظام نمی‌دانیم

احمد منتظری: رهبران نظام تا دیر نشده دست به اصلاحات بزنند

گفته می شود هر موقع ماهی از آب گرفته شود تازه است .یکی گفت ماهی که می خواسته بگیرم نهنگ شده است که دیگر با تور و قلاب گرفتنی نمی باشد . اکنون پیشنهاد اصلاحات دادن به رژیم ضد بشری نا مشروع که از بن وریشه اصلاح نا پذیر می باشد . آنهم در شرایطی که عدم مشروعیت و ضد مردمی بودنش آشکار شده است و مکمل نزاع رهبر لوطی جماران و عنتر رئیس جمهور مدعی اصول گرا شده است. ضمن اینکه مگر کوسه و ریش پهن می شود؟

احمد منتظری، فرزند آیت‌الله منتظری که یکی از امضاکنندگان این بیانیه است به رادیو فردا می‌گوید که این نامه از سوی «خیرخواهی» نوشته شده است.احمد منتظری می‌گوید میرحسین موسوی و مهدی کروبی «برای مصلحت نظام» وارد عرصه شدند و «اعلام نظر» کردند و به صلاح کشور است که حصر آنها هرچه زودتر برچیده شود.وی تاکید کرد که میرحسین موسوی و مهدی کروبی رویکردی «اصلاح‌طلبانه» داشته‌اند و درصدد «براندازی» نبوده‌اند.فرزند آیت‌الله منتظری با اشاره به محتوای این بیانیه که پیامد «برخوردهای قهری و امنیتی با معترضان و منتقدان» را ساختارشکنی» دانسته است، اظهار داشت ک رویکردهای غیراصلاح‌طلبانه به کلیت کشور لطمه خواهد زد و هزینه‌های زیادی را متوجه مردم خواهد کرد.احمد منتظری تصریح کرد: «رهبران نظام باید از این موقعیت طلایی استفاده کنند و نگذارند کار به جایی برسد که برای مردم راهی جز براندازی باقی نمانداحمد منتظری یادآور شد که بسیاری از امضاکنندگان این نامه زندانیان پیش از انقلاب هستند و در به وجود آوردن این نظام نقش داشته‌اند.وی افزود برخی از مسئولان کنونی نظام «بر سر سفره آماده» نشسته‌اند و «قدر» شرایط را نمی‌دانند.فرزند آیت‌الله منتظری ابراز امیدواری کرد که با رفع حصر از میرحسین موسوی و مهدی کروبی و نیز آزادی دیگر زندانیان سیاسی، شرایط برای پرداختن به دیگر معضلات کشور فراهم شود. سعید منتظری، مرتضی منتظری، محمدحسن موحدی ساوجی، سیدحسین موسوی تبریزی، سیدابوالفضل موسویان، سیدمحمدحسن حسینی ارسنجانی، سید محمد علی ایازی، محمدتقی فاضل میبدی، محمدعلی کوشا، حسن حسن‌زاده خراسانی و محمود صلواتی از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.