گزیده خبرهای اول خرداد 90

باهنر: نگران آقای رییس جمهور هستیم

http://www.fararu.com/vdcba5bz.rhbw8piuur.html

این منقلی عضو باند مافیایی غارتگر انگلیسی مؤتلفه که از رقبای سر سخت پاسدار گماشته احمدی نژاد است . نمی گوید که چرا اکنون دست به فرافکنی زده است که نا شی از نگرانی اوضاع رژیم ضد بشری و کودتایی و وضعیت آشکا ر شدن نا مشروعیت و بی اعتباری ولی وقیح است که بطور وارونه در پوشش نگرانی از اوضاع رئیس جمهور بیان و نمایش داده است؟

یک عضو شاخص جریان اصولگرایی گفت: «این گرفتاری یک نگرانی است که تمام دلسوزان انقلاب دارند و ما بیشتر نگران خود آقای رییس جمهور هستیم؛ یعنی رییس جمهور با این همت، شجاعت و سختکوشی؛ خیلی آدم دلش می سوزد که این مجموعه تلاش ها یک دفعه از بین برود و باعث شود اصل انقلاب با مشکل روبرو شودمحمد رضا باهنر، معاون نظارت مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، مبنی بر ارزیابی وی از حوادث اخیر و هزینه های ماجرای وزارت اطلاعات گفت: خیلی وارد بحث نشویم؛ اتفاق خوبی نبود، حادثه بدی بود و بعید می دانم کسی از این قضیه سودی برده باشد؛ البته بعضی از دشمنان نظام و انقلاب و حتی در داخل کشور رقبا و مخالفین اصولگرا ها سودهای زیادی بردند، اما در جامعه اصولگرایی نظام جمهوری اسلامی که دل به امام و رهبری بسته اند، همه ضرر کردند.

اپوزیسیون دست‌ساز علیه مشایی

پاسدار انگلیسی علی لاریجانی که رئیس بازار مکاره است چون مثل پاسدار قالیباف جزو رقبای پاسدار گماشته احمدی نژاد می باشد . بنا براین این دو پاسدر با سایت های خبری شان و البته با حمایت کامل رهبر لوطی جماران بطور موازی همچون دو لبه ی تیزقچی علیه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد و یاران وی عمل می کنند و مشغول بریدن هستند.

سایت خبرآنلاین نزدیک به علی لاریجانی نوشت:گفته می‌شود چند نماینده مجلس، در یک اقدام هماهنگ با دفتر رئیس‌جمهور، قرار است علیه اسفندیار رحیم‌مشایی مخالف‌خوانی کنند. خبرهای رسیده حکایت از آن دارد که این چند نماینده حامی دولت قصد دارند با انتقاد هدایت‌شده از مشایی، عملاً رفتار انتقادآمیز مجلس را در کانال خاصی قرار دهند تا عملاً آسیب‌پذیری دولت از سوی منتقدان واقعی، کاهش یابد. ضمناً چندی پیش در جریان غیبت 10روزه رئیس‌جمهور و عدم حضور در دفتر کار خود، آقایان کوچک‌زاده، رسایی و زارعی که هیچ‌کدام از اعضای کمیسیون امنیت ملی نیستند، با حضور در جلسه این کمیسیون که به منظور بررسی رفتار احمدی‌نژاد تشکیل شده بود، به انتقاد از مجلس پرداخته و مسئولیت قهر رئیس‌جمهور را که به دنبال واکنش مقامات نظام به عزل وزیر اطلاعات صورت گرفته بود، متوجه نمایندگان کردند. این نمایندگان با این ادعا که مجلس، احمدی نژاد را مریض کرد،در توجیه اقدام او گفته بودند: مگر رهبری به مجلس نفرموده بودند که وقتی کسی کار می‌کند، باید عرق از پیشانی او پاک کرد؟

چرا صدا و سیما خبری از سوریه پخش نمی کند ؟!

این چه سئوال بی ربطی است که سایت شفاف متعالق به پاسدار قالیباف در تیتر خبری خود زده است؟! زیرا که مگر قرار است که چاقو دسته ی خودش را ببرد . چونکه بیش از 3 دهه است که نفت مجانی و سایر امکانات دیگر از جمله سیل مسافر و زوار از ایران در طول سال راهی سوریه شده است تا سوریه تبدیل به تنها هم پیمان حاکمان تهران در منطقه شود که در جنگ خانمان بر اندازانه ایران و عراق علیه ی صدام حسین از آن استفاده شد . همچنین از موضع مشترک ضد اسراییلی از طریق سوریه حزب الله لبنان علم شد . آنگاه با دشمنی مشترک با روند مذاکرات صلح خاورمیانه موجب تضعیف ساف و تقویت حماس شد . سپس جهاد اسلامی فلسطین خلق شد تا اینکه جنگ های 33 و روزه ی حزب الله لبنان و حماس با اسراییل با نقش پاسداران تدارک و بر پا شد؟ مگر اکنون که منطقه یک پارچه تبدیل به فریاد مرگ بر دیکتاتور شده است و ترکش آن به سوریه همسایه عراق که حیات خلوت حاکمان تهران است سرایت کرده است و وحشت از نفوذ آن بداخل ایران مضاعف شده است . به ویژه در شرایطی که جنگ میان لوطی جماران و عنترر ئیس جمهورش سخت بالا گرفته است . آنگونه که رژیم کودتاگر در بن بست و بحران فرو رفته است . چگونه دستگاه پشم و شیشه می تواند دست به نودزنی بزند یا اقدام به عمل اننتحاری کند و اخبار مربوط به سوریه را پخش کند و اعتراف نماید که پاسداران و سپاه قدس و حزب الله لبنان در سرکوب و کشتار مردم سوریه شرکت دارند به ویژه اینکه مردم معترض سوریه بطور همزمان مرگ بر رئیس جمهور سوریه و حاکمان تهران سر می دهند ؟!

حجت الله جودكی، پژوهشگر تاریخ و كارشناس مسائل خاورمیانه در نوشته ای برای دیپلماسی ایرانی به تحولات اخیر خصوصا تظاهرات روز گذشته مردم سوریه می‌پردازد و معتقد است معلوم نیست كه چرا سیمای جمهوری اسلامی ‌این گونه به كتمان واقعیت موجود در كشور سوریه می‌پردازددیپلماسی ایرانی : در آخرین جمعه اردیبهشت ماه مردم سوریه به خیابان‌ها آمدند و دست نوشته‌های جالبی با خود داشتند. بر روی این پارچه و یا مقواها به سه زبان عربی، فارسی و لاتین نوشته شده بود: حریة، آزادی، AZADI، البته كلمه آزادی به زبان فارسی را كردهای ساكن این كشور به كار می‌برند كه بیش از ۴۰ سال است فاقد شناسنامه می‌باشند و به همین دلیل از ابتدائی‌ترین حقوق انسانی محروم هستند.حجت الله جودكی، پژوهشگر تاریخ و كارشناس مسائل خاورمیانه در نوشته ای برای دیپلماسی ایرانی به تحولات اخیر خصوصا تظاهرات روز گذشته مردم سوریه می‌پردازد و معتقد است معلوم نیست كه چرا سیمای جمهوری اسلامی ‌این گونه به كتمان واقعیت موجود در كشور سوریه می‌پردازد.دو ماه است كه شهرهای مختلف سوریه صحنه تظاهرات علیه حكومت بشار اسد است. شعارهای مردم ابتدا كمتر سیاسی بود، اما سركوب شدید مردم توسط سوری‌ها، آتش نهفته در دل مردم را شعله‌ور كرد و بر شدت خشم ایشان افزود و تظاهرات مسالمت آمیز آنان گسترده‌تر، ولی شعارهای ایشان تندتر گردید و آنان كل نظام را هدف قرار دادند. حكومت سوریه نتوانست به وعده خود مبنی بر اصلاحات گسترده عمل نماید و به جای آن به سركوب گسترده و همه جانبه دست زد. حدود یك هزار شهید، هزاران زخمی ‌و بالغ بر ده هزار زندانی و كوچ مردم به سمت اردن و لبنان نتیجه سیاست نابخردانه اخیر بود.البته از همان ابتدا مشخص بود كه حكومت سوریه – حتی اگر در وعده‌هایش صادق می‌بود – نخواهد توانست به مطالبات چهل ساله مردم این كشور در عرض مدت كوتاهی جواب بدهد. زیرا اصلاحات سیاسی – اقتصادی نیازمند زیر ساخت‌‌های مناسب با آن است. كادرهای امنیتی كه مدت چهل سال است آموزش سركوب یافته‌اند، نمی‌توانند در عرض مدت كوتاهی پرچمدار آزادی شوند و یا حتی پاسدار آزادی باشند.در آخرین جمعه اردیبهشت ماه مردم سوریه به خیابان‌ها آمدند و دست نوشته‌های جالبی با خود داشتند. بر روی این پارچه و یا مقواها به سه زبان عربی، فارسی و لاتین نوشته شده بود: حریة، آزادی، AZADI، البته كلمه آزادی به زبان فارسی را كردهای ساكن این كشور به كار می‌برند كه بیش از ۴۰ سال است فاقد شناسنامه می‌باشند و به همین دلیل از ابتدائی‌ترین حقوق انسانی محروم هستند.
جالب است كه در اینترنت و فضای مجازی و نیز در تلویزیون‌های ماهواره‌ای نظیر الجزیره، بی بی سی عربی و كانال‌های دیگر كشورهای عربی، صحنه‌های تظاهرات مردم و كشتار ایشان به دست نیروهای امنیتی سوریه پخش می‌شود و عالم و آدم از این مسائل خبر دارند، اما سیمای جمهوری اسلامی‌ ایران بعد از نشان دادن تظاهرات و سركوب در بحرین و یمن و لیبی، ناگهان راه اروپا را در پیش می‌گیرد و به اخبار آن دیار می‌پردازد كه بیداری اسلامی ‌بعد از سرنگونی بن علی و مبارك، اكنون به اسپانیا و پرتغال راه یافته و مردم این دو كشور با پیروی از مسلمانان در میدان اصلی شهر متحصن شده و مطالبات خود را پیگیری می‌كنند. جالب اینكه تلویزیون سوریه به تظاهرات امروز مردم این كشور اشاره كرد و یاد آور شد كه نیروهای امنیتی از خود خویشتنداری نشان دادهاند. البته این تلویزیون تعداد كشته‌ها و زخمی‌های امروز را بیان نكرد. با این وجود به درستی معلوم نیست كه چرا سیمای جمهوری اسلامی ‌این گونه به كتمان واقعیت موجود در كشور سوریه می‌پردازد و حتی كاتولیك­‌تر از پاپ شده و از خود سوری‌ها هم بیشتر حقایق را كتمان می‌كند. این مسئله سیاست خارجی جمهوری اسلامی ‌ایران را در آینده دچار مشكلات شدیدی می‌سازد!

وضعیت نامناسب زندانیان سیاسی زن در بند قرنطینه زندان اوین

اینهم یک گزارش خبری دیگر که نشان از وضعیت مستمر نقض حقوق بشر در سیاه چال های رژیم ضد بشری می دهد . همچنین بازگوی اوضاع اسفبار نان در بند که در رژیم فاشیستی مذهبی تروریسی بغایت ارتجاعی و خرافاتی و زن ستیز است . زیرا که زنان در این رژیم بربر منش و تاریک اندیش بطور مضاعف مورد ظلم وتعدی واقع می شوند. طوریکه هرروز حق و حقوق انسانی شان بیش از گذشته پایمال می شود. چون که نشان از عریان شدن عدم مشروعیت و پایگاه اجتماعی حاکمان رژیم ضد بشری قرون وسطایی می باشد . بهمین دلیل چون حاکمان ایران وحشت از قیام مردم ناراضی دارند. پس رسانه های خبر رسانی رژیم جهل و جنایت وجنگ و خرافه دست به سانسور نهادینه شده زده اند که نه خبرهای سوریه را پخش نمی کنند، بلکه اخبار داخل کشور را نیز سانسور می کنند.

۳۲ زندانی سیاسی بند زنان زندان اوین اکنون در محیطی کوچک و نامناسب نگهداری می شوند.به گزارش خبرنگار کلمه، بعد از انتقال هشت زندانی سیاسی دیگر از زندان قرچک ورامین به زندان اوین تعداد زندانیان این بند به ۳۲ تن رسیده است. زندانیان عادی زن هنوز از زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل نشده اند و تنها این هشت زندانی که جرایم سیاسی داشته اند به اوین آورده شده اند. گفته می شود این ۳۲ نفر در فضای تقریبی چهل تا پنجاه متر نگه داری می شوند و تراکم زیاد نسبت به مساحت بند، زندگی را دشوارتر از قبل کرده است.هشت زندانی سیاسی زندان قرچک ورامین بعد از اعتراض های شدید به وضعیت نگهداری شان در این زندان سرانجام به زندان اوین منتقل شدند. آنها در نامه هایی که در مدت استقرارشان در این زندان به بیرون ارسال کردند، زندان قرچک ورامین را به کهریزک دوم تشبیه کردند، جایی که به قول آنان به طویله ای می مانست. آنها بعد از سختی ها فراوان ومدتی زندانی بودن در زندان رجایی شهر و سپس زندان ورامین با بدترین امکانات رفاهی و بهداشتی در حالی به زندان اوین منتقل می شوند که بند قرنطینه این زندان نیز از کوچکترین امکانات رفاهی برخوردار است و کمبود جا و نبود تخت بزرگترین مشکل زندانیان این بند است، تا جایی که همه زندانیان منتقل شده به این بند اکنون کف خواب است (یعنی بر روی زمین می خوابند) در روزهای گذشته همچنین محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان نیز برای گذراندن سه سال دوره حبسش به این بند منتقل شد.بهاره هدایت، نسرین ستوده، عالیه اقدام دوست، لیلا توسلی، عاطفه نبوی، مهدیه گلرو، نازنین حسن نیا، هنگامه شهیدی، فاطمه درویش، پروین جواد‌زاده، هانیه فرشی شتربان، لادن مستوفی، شعله طائب، منیژه نصراللهی، صحبا رضوانی، سوسن تبیانیان، نازیلا دشتی، فرح واضحان، کفایت ملک محمدی، زهرا جباری ، فاطمه خرم جو، لاله حسن پور ، محبوبه کرمی،هاله سحابی ،شبنم مددزاده، مریم حاجی لویی، مریم اکبری منفرد، معصومه یاوری، کبری بنازاده، مطهره بهرامی، مهوش ثابت، فریبا کمال آبادی، از جمله زندانیان سیاسی زن بند قرنطینه زندان اوین محسوب می شوند.هر چند اعتراض زندانیان سیاسی منتقل شده از زندان ورامین به زندان اوین و معرفی آن به همه موجب شد که ۵۰۰ تن از فعالان جنبش زنان نیز در بیانیه ای به شرایط ضد انسانی زندان زنان قرچک ورامین اعتراض کنند و خواستار رسیدگی مسوولان به این زندان شوند تا فاجعه ای دیگر در این زندان رخ ندهد. آنها خواستار این شده اند که زندانیان عادی نیز به زندانی با شرایط بهتر منتقل شوندو ضوابط آیین نامه سازمان زندانها درباره آنها نیز رعایت شود .فعالان مدنی و جنبش زنان در بیانیه شان نوشتند :«زندان قرچک ورامین واقع در بیابان های اطراف تهران است. زندانیان در رابطه با جایگاه جغرافیایی این زندان می گویند: «همین بس که ما همچنان در عجبیم از آن که خانواده های ما چگونه خواهند توانست برای ملاقات با ما به این ینگه دنیا بیایند؟». این زندان شامل هفت سوله و در هر سوله بیش از ۲۰۰ زندانی نگهداری می شوند. عدم وجود کوچک ترین سیستم برای تهویه هوا؛ ایجاد ناراحتی های تنفسی جدی به دلیل بوی فاضلاب و شدت گازهای ناشی از آن و وجود تنها دو سرویس بهداشتی با دو اتاقک حمام برای بیش از ۲۰۰ نفر در هر سوله که همان محل شستن ظرف و لباس و استحمام نیز هست، زندان ورامین را به مکان مخوفی تبدیل کرده است که از حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی بی بهره است. ندانیان از سه وعده غذایی منظم روزانه بی بهره هستند و تنها به میل زندانبان به آنها غذا داده می شود زیرا جیره غذا و آبشان کافی نیست. به گفته زندانیان، از آنجا که بسیاری از زندانیان کم سن و سال حتی زیر ۱۸ سال نیز در این زندان نگهداری می شوند، به وضوح می توان مشکل سوءتغذیه جدی را در میان بسیاری از آنها مشاهده کردامضا کنندگان این بیانیه از مسوولان قضایی خواسته اند صدای اعتراض آنهارا پیش از رخ دادن فاجعه ای دیگر در این زندان، بشنوند و به آن رسیدگی کنند تا کهریزک دوم قربانی های جدیدی نگیرد.آیا مسوولان قضایی هشدار ۵۰۰ فعال مدنی و زنان را جدی خواهند گرفت یا باید در انتظار وقوع فاجعه ای دیگر بود؟

جهت اطلاع

این دو گزارش خبری ضمیمه شده مر تبط به همدیگر استد . زیرا که ارتباط به موضع مخالفت حاکمان تهران و رسانه های خبری و مطبوعاتی شان پیرامون سخنرانی اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا می باشد . به خصوص اینکه وزارت امور خارجه ی آمریکا تصمیم گرفته است تا که تسهیلات وزیرای دانشجویان ایرانی برای ورود به آمریکا را گسترش دهد ومحدودیت هایش را کاهش دهد. از سوی دیگر خیلی از منتقدان ومعترضان و حامیان رقیب مغلوب که از این طریق اعزام دانشجویی یا تقاضای پناهندگی مطبوعاتی و سیاسی توانسته اند پس از کودتای 22 خرداد 88 از ایران خارج شوند تبدیل به کارشناسان مسائل گوناگون شده اند که در شبکه خبر پراکنی بی ی سی دولت فخیمه و رادیوای فردا آمریکا فعال شده اند . در همین رابطه است که آخوند کودن و طوطی صفت حیدر مصلحی وزیر بد نام اطلاعات مدعی شده است که سربازان گمنام و بدنام این وزارتخانه موفق به کشف شبکه ی بزرگ جاسوسی دشمن در چند سفارتخانه در چند کشور شده اند و موفق به شناسایی 30 جاسوس حرفه ای دشمن و باز داشت کرده شان شده اند.

هيلاري كلينتون، وزير امور خارجه آمريكا اعلام كرده است محدوديت‌هاي زماني ويزاي آمريكا براي دانشجويان ايراني كاهش مي‌يابد. به گزارش "آينده" به نقل از بي‌بي سي، ويزاي آمريكا براي دانشجويان ايراني تاكنون به مدت سه ماه اعتبار داشت و تنها براي يك بار ورود به خاك آمريكا صادر مي‌شد. آن طور كه كلينتون در يك پيام ويديويي اعلام كرد مدت اعتبار اين ويزا به دو سال افزايش يافته است ودريافت كنندگان ايراني نياز نخواهند داشت كه هر بار پس از ترك آمريكا براي ورود مجدد تقاضاي ويزاي جديدي بدهند. هدف دولت آمريكا از اين اقدام، جذب هرچه بيشتر جوانان ايراني و القاء فرهنگ غربي به آنهاست.

* بازيكن سابق استقلال، كارشناس بي‌بي سي شد! به گزارش آتي نيوز، محمد تقوي بازيكن سال‌هاي گذشته تيم فوتبال استقلال كه اكنون در اروپا زندگي مي‌كند به عنوان كارشناس ورزشي در شبكه بي‌بي سي فارسي حاضر مي‌شود. اين، حاصل پول‌هاي بي‌حسابي است كه بدون ضوابط خاص به برخي بازيكنان فوتبال در سال‌هاي گذشته پرداخت شد و اكنون بازيكني كه با پول بيت‌المال معروف و ثروتمند شده، اينگونه با شبكه‌هاي معاند نظام همكاري مي‌كند. بعيد نيست از ماههاي آينده شاهد فوتباليستهايي باشيم كه پس از كوچكترين انتقاد از وضعيت فرهنگي و اخلاقي آنها، راهي فرنگ شوند تا به سقف قراردادهاي صوري در فوتبال كشورمان بخندند