تصاویر اعدام و آتش سوزی ها در نخلستان دو شهر در استان بوشهر

8 خرداد 90

تک عکس حبرگزاری اسوشیتد پرس از اعدام روز پنجشنبه در قزوین

مگر هنوز ابهامی وجود دارد در شرایط اوج گیری شکاف و اختلافات در زأس نظام و جریان کودتایی مدعی اصول گرایان حاکم ادامه دارد اینگونه دار زدن قربانیان پرورش یافتگان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی در چه رابطه ای می باشد؟ همانگونه که بازتاب آن در مطبوعات جهانی چه بازتاب و پیامی بهمراه دارد؟

آتش‌سوزی گسترده در دو شهر جنوبی استان بوشهر+گزارش تصویری

این آتش سوزی که در دو استان جنوب کشور رخ داده شده است . زیرکه پس از آتش سوزی واحد تولید بنزین پالایشگاه آبادان که اتفاق افتاد. البته همزمان با سفر پاسدار گماشته احمدی نژاد به آبادان و افتتاح این واحد بود که گفته شد این آتش سوزی طرحی برای ترور پاسدار گماشته احمدی نژاد بود که قسر درر فت . اکنون سئوالی که پیش می آید این است که چرا این آتش سوزی های نخلستان خرما و انارستان در دو شهر استان بوشهر پس از آن آتش سوزی پالا یشگاه در جنوب کشور رخ داده است؟ آیا این آتش سوزی ها می تواند مر تبط به ادامه ی جنگ قدرت و ثروت میان لوطی جماران و عنتر و حامیان شان داشته باشد که بهای هزینه ی این جنگ قدرت را باید کار گران زحمت کش پالایشگاه آبادان و محرومان این دو شهر جنوب در استان بو شهر به پر دازند؟ از سوی دیگر این چگونه کشور مدعی قدرت بر تر و امن و آزاد ترین کشور جهان می باشد که هزینه های بسیار هنگفت صرف اهداف پروژه هسته ای اش و ارگان های سرکوب گرش می کند تا ضمن خفه و خاموش کردن صدای معترضان ومنتقدان ناراضی، دستیابی به سلاح هسته ای امکان پذیر شود. در صورتیکه مسئولان کشور حتی قادر نیستند تا مانع از آتش سوزی در پالایشگاه نفت و نخلستان ها شوند . بد تر اینکه پ چرا س از اتفاقات، کشور باید فاقد آن امکانات آتش نشانی و امداد رسانی لازم و متحرک باشد تاکه اداد گران با تجهیزات کامل مدرن به موقع نتوانند وارد صحنه شوند و اقدام نمایند تاکه این چنین سراسیمگی و آشفته بازاری در صحنه وجود نداشته باشد؟ مهمتر اینکه تا چه زمان می بایست در راستای ادامه جنگ قدرت و ثروت با از بین رفتن منابع و ذخایر و سرمایه کشور این چنین می بایست مردم تهی دست ومحروم بهایش را به پردازند؟



آتش‌سوزی گسترده که از ظهر امروز (جمعه) در نخلستان‌ها و باغ‌های مرکبات دو شهر ریز و انارستان از توابع شهرستان جم استان بوشهر به وقوع پیوسته همچنان ادامه داشته و تاکنون خسارات فراوانی بر جای گذاشته است.به گزارش خبرنگار «چگاسه»: این آتش سوزی گسترده از ساعت 14 امروز از روستای قلعه‌باغ آغاز شده و بیش از 10 باغ نخل و مرکبات را در برگرفته است. تلاش آتش‌نشانان برای خاموش‌کردن این آتش تاکنون بی‌نتیجه بوده است.وسعت آتش سوزی به حدی است که علاوه بر آتش‌نشانان شهرهای ریز و جم، پالایشگاه فجر جم و منطقه عملیاتی نار و کنگان به دستور استاندار بوشهر آتش‌نشانان شهرهای اطراف نیز به محل حادثه اعزام شده‌اند اما با این وجود آتش‌سوزی‌ها همچنان ادامه دارد.معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر که در محل حادثه حضور دارد در این باره گفت: نقطه شروع آتش سوزي روستاي قلعه كهنه است و بدليل وزش باد آتش به شهرها ي ريز، انارستان و روستاي بهارستان نيز سرايت نموده استمحمد حسن شنبدی افزود: هم اينك 250 هكتار از اراضي مناطق يادشده در معرض آتش سوزي قرار دارد. گزارش‌ها حاکی از آن است که علاوه بر تخریب باغ‌ها، به تعدادی از اماکن نیز خساراتی وارد شده و تعدادی از مردم نیز مجبور به تخلیه اضطراری منزل خود شده‌اند. روستای گلستان تخلیه شده و علاوه بر این شبکه گاز دو شهر انارستان و ریز و نیز قطع شده است.در همین زمینه علاوه بر بخشداران مرکزی و ریز و فرماندار جم، شنبدی معاون سیاسی امنیتی و نصوری معاون عمرانی استانداری بوشهر نیز برای تسریع در روند عمليات نجات و اطفاي حريق در محل حادثه حاضر شده‌اند.تاکنون گزارشی از دلیل وقوع این حادثه منتشر نشده است.+گزارش‌های واصله حاکی از آن است که آتش‌نشانان به 7 گروه تقسیم شده و در 3 نقطه شهر انارستان و 4 نقطه شهر ریز با تجهیزات لازم مشغول مهار آتش هستند. وزش نسبتاً شدید باد روند اطفاء حریق را مختل کرده است.آتش‌نشانان از شهرهای مختلف استان و شرکت‌های وابسته به وزارت نفت مستقر در جنوب استان بوشهر به این دو شهر اعزام شده‌اند. علاوه بر این فرمانداران و شهرداران مناطق همجوار نیز علاوه بر در اختیار قرار دادن امکانات لازم، شخصاً در محل آتش‌سوزی حضور یافته‌اند.این حادثه تاکنون خسارت جانی به بار نیاورده اما خسارات فراوانی مالی را به کشاورزان و ساکنین این دو شهر وارد کرده است.