روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 10 خرداد ماه سال 1390

نقد وبررسی : سرمقاله روزی نامه حکومتی جمهوری " نگاه راهبردي به حقوق آوارگان فلسطيني"

"در خاتمه اینکه به نظر نمی رسد که دیگر شک یا ابهامی باقی مانده باشد که چرا حاکمان رژیم ضد بشری کودتایی نامشروع سنگ ملت فلسطین و عراق و افغانستان و بحرین و لبنان و یمن و... را بر سینه می زنند . در صورتیکه این حاکمان زیادی شیفته و دلسوز ملت فلسطین نه نامی از مردم ایران نمی برند و نه به حق و حقوق پایمال شده شان توجهی می کنند...؟"

سرمقاله نویس بدون اشاره به آمار ایرانیان مهاجرت کرده یا از ایران گریخته به سراسر جهان چه میزان می باشد .مهمتر اینکه دلیل آن چیست ؟ ولی مثل سیاست همیشگی وکیل تسخیری و سخنگوی ملت فلسطین شده است و باتکای افزایش کمیت جمعیت فلسطین مقابل جمعیت اسراییل نتیجه گیری کرده است که سیاست عدم نوافق حاکمان اسراییل به باز گشت مهاجران یا کوچ داده شدن فلسطینی به سر زمین شان از ترس دو برابر شدن جمعیت فلسطین نسبت به جمعیت است که پس از جنگ 33 روزه نه مهاجرت یهودیان به اسراییل افزایش نداشته ، بلکه مهاجران قدیمی اسراییل در شرف ترک اسراییل هستند . البته نیاز به توضیح نیست که چرا پیگیری دفاع تاکتیکی و دایه مهربان تر از مادر شدن برای ملت فلسطین جای ملت فراموش شده ی ایران داخل و برون مرز را گرفته است؟ زیرا که در راستای اهداف سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه به خصوص ملت و سر زمین اشغال شده ی فلسطین است که مرتبط با سیاست دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاور میانه وناامن وبی ثبات کردنش می باشد. بعلاوه اینکه هدف مخالفت کردن با سخنرانی و پیشنهاد اخیر اوباما رئیس جمهور آمریکا پیرامون مذاکرات صلح اسراییل و فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین می باشد. بهر حال سرمقاله نویس در بستر پیگیری اهداف خود آویزان به جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و پاسداران با اسراییل شده است و در ادامه سیاست مخالفت با محمود عباس و مذاکرات صلح با اسراییل را نمایش داده است و متقابلاً از سیاست حماس مقابل اسراییل حمایت کرده است تا در نهایت توانسته باشد. این چنین محور رشد کمیت جمعیت فلسطین مقابل عدم رشد جمعیت اسراییل از پیروزی آینده ی فلسطین و شکست اسراییل تحلیل ارائه نموده باشد :

: صهيونيستها اثرات وخيم جنگهاي 33 روزه عليه لبنان و جنگ 22 روزه عليه غزه در مهاجرت منفي صهيونيستها و فرار آنها از فلسطين اشغالي را در كاستن از جمعيت واقعي يهوديان منظور نكرده‌اند. آنچه در اين ميان اهميت دارد اينست كه پس از تحقق طرح آشتي ملي، محمود عباس و تشكيلات خودگردان از اين فرصت براي تجديدنظر در "تعهدات يكطرفه" به صهيونيستها بهره گيري كنند و طرحهاي تحميلي اشغالگران را خنثي و عقيم سازند. نبايد از نظر دور داشت كه در مذاكرات حاشيه اجلاس "آناپوليس"، بنيامين نتانياهو سعي كرد سياست رژيم صهيونيستي مبني بر نفي "حق بازگشت فلسطيني‌ها به شهرها و روستاهاي خود را تحميل نمايد و مانع بازگشت 5/5 ميليون فلسطيني به سرزمين مادري شود. جنبش "حماس" در بيانيه‌اي به مناسبت شصت و سومين سالگرد تشكيل رژيم صهيونيستي ضمن اعلام وفاداري به آرمان فلسطين تصريح نمود: حق بازگشت مهاجرين فلسطيني به سرزمين خود كه به اجبار از آن بيرون رانده شده اند، حق فردي و اجتماعي غيرقابل تصرف و انكار است و با مرور زمان ساقط نمي‌شود و هيچ مرجعي نيز نمي‌تواند آنرا لغو يا معاوضه كند. اين نكته اشاره به طرحي دارد كه سعي مي‌كند حق بازگشت فلسطيني‌ها را با پرداخت مبلغ ناچيزي به عنوان "غرامت"، خريداري و با پول معاوضه كند. انتشار آمار جمعيت فلسطيني‌ها و برتري مطلق آنها از نظر جمعيتي در مقايسه با يهوديان به خوبي نشان مي‌دهد سياستهاي صهيونيستي در مقياس جهاني، حتي از ديدگاه "جمعيت شناسي" نيز ناكام و عقيم بوده است. امروز بهتر مي‌توان دريافت كه اصرار بر حق بازگشت مهاجرين فلسطيني، چه معني و مفهوم عظيم و عميقي را بهمراه دارد و توطئه‌هاي صهيونيستي براي ناديده گرفتن اين حق طبيعي و طرح معاوضه حقوق فلسطيني‌ها با يك غرامت ناچيز، چه اهداف پليدي را دنبال مي‌كند و پذيرش آن چه خيانت بزرگي محسوب مي‌شود"

در خاتمه اینکه به نظر نمی رسد که دیگر شک یا ابهامی باقی مانده باشد که چرا حاکمان رژیم ضد بشری کودتایی نامشروع سنگ ملت فلسطین و عراق و افغانستان و بحرین و لبنان و یمن و... را بر سینه می زنند . در صورتیکه این حاکمان زیادی شیفته و دلسوز ملت فلسطین نه نامی از مردم ایران نمی برند و نه به حق و حقوق پایمال شده شان توجهی می کنند ، بلکه حاضر نیستند حتی نام مردم را ببرند مگر در شرایطی که نیاز به سیاهی لشکر در رقابت های نمایشات خیمه شب بازی وحذف شدگی ها و مشروعیت کاذب دادن به رژیم نا مشروع و ضد مردمی داشته باشد . در غیر اینصورت پاسخ مطالبات مردم معترض ایران یورش وحشیانه ضرب و شتم و سکوب و خفقان و باز داشت و شکنجه و اعتراف گیری ومحکومیت به حبس حتی اعدام می باشد . بنا براین حاکمان رژیم جنایتکاری که چنین پرونده ی ننگین عملکرد نسبت به مردم ایران دارند. به خصوص اینکه دارای کار نامه ی سیاه پیرامون محکومیت نقض مستمر حقوق بشر در ایران هستند که رکور دار اول جهانی می باشد . اینان هر گز نمی توانند دوستدار ملت فلسطین و عراق و سایر ملت های منطقه باشند و خواهان دفاع از حق و حقوق شان باشند . چونکه از این سیاست اشک تمساح ریختن ومدافع ملت فلسطین بودن آن سوی سیاست ابزاری کردن دین است که بیش از 32 سال است در راستای قبضه ی قدرت و انباشت ثروت و سرکوب و سانسور و تفتیش عقاید و عوامفریبی وجنگ افروزی و غارتگری می باشد که زیر چتر ادعای اسلام گرایی و دکان دین فروشی دنبال شده است.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900310/13900310_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 10 خرداد ماه سال 1390

نگاه راهبردي به حقوق آوارگان فلسطيني