پیرامون بازتاب چند خبر مرتبط بهم

29 ار دیبهشت 90

در رابطه با چند خبر ضمیمه شده باید گفت که رژیم ضد بشری مافیایی و کودتایی نا مشروع که بیش از 32 سال است سیاست سر کوب و خفقان و سانسور و جنایت و خیانت و جنگ افروزی و غارت گری و دین فروشی را ادامه داده است . زیرا که در روند جنگ قدرت و انباشت ثروت نیاز به سیاست قلع و قمع کردن و اتهام و ترور و وحشت و پرونده سازی کردن دارد تا که بتواند صدای هر مخالف و معترض و منتقد و ناراضی را خفه و خاموش نماید و به بقای ننگین خودش ادامه دهد . به خصوص اکنون که بدلیل اینکه ادامه ی جنگ قدرت و ثروت به رأس این رژیم آلوده به فساد و رشوه و تبعیض بهمه سطوح حامیت کشیده شده است . به ویژه اینکه پس از کودتای 22 خرداد 88 که رقیب مدعی اصلاح طلب با شیوه ی چوب و پیاز خوراندن از صحنه حذف شد و رژیم کودتایی یک پایه شد به این امید که با انحصاری کردن قدرت، دست اندازی و چپاول و غارت سرمایه و ذخایر و منابع کشور بدون رقیب و درد سر و مزاحم ادامه یابد . ولی تظاهرات های ادامه دار ضد حکومتی پس از 22 خرداد 88 که تا کنون ادامه داشته است . چون فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح در خیابان ها و محیط دانشگاهی طنین انداز شد و عدم مشروعیت ولی وقیح و رژیم کودتایی ضد بشری حاکم بر ایران بیشتر عریان و فاش شد. بنابراین رژیم ضد بشری کودتایی هر چه بیشتر بسوی انقباض و خفقان و سانسور همراه با یورش وحشیانه و بز داشت و زندان و شکنجه و اعتراف گیری با صدور احکام زندان و اعدام های سیاسی و غیر سیاسی روی آورده است تا جایی که ترکش آن به مسئولان سابق و حتی حاکم کنونی اصابت کرده است . بلی اوضاع آنچنان ناامن و آشفته و بهم ریخته شده است که وکلای مدافع هم نه اینکه امنیت شغلی ندارند ، بلکه بعنوان متهم بازداشت و متهم و محکوم و زندانی می شوند. از سوی دیگر چون طبق اعتراف پاسدار عراقی نقدی رئیس بسیج زائده ی پاسداران چیزی بنام حقوق بشر وجود ندارد . پس رژیم کودتایی ضد بشری نا مشروع زن ستیز فشار ر ا برروی زندانیان سیاسی زن عجیب افزایش داده است. از سوی دیگر دژخیمان زندان بان برای زندانیان سیاسی مقاوم و تسلیم نا پذیر زندان اندر زندان ساخته اند . البته فشار برروی دانشجویان که قشر آگاه جامعه هستند بطور روز افزون ادامه دارد . اکنون این رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی که فقط با سیاست خفقان و سرکوب و ضرب و شتم و زندان و شکنجه و اعدام وتوطئه و ترور و وحشت و اعدام باقی مانده است که حتی به رئیس جمهور و یارانش و وکلا ی دادگستری هم رحم نمی کند و با اینان همچون متهم رفتار می کند . آیا هنوز هم این رژیم مشروعیت دارد و غرب می بایست به سیاست خائنانه ی مماشات گرانه ادامه دهد تا بیشتر مرتکب جنایات ضد بشری شود . یا نه اینکه باید تلاش برای اخراج نماینده ی این رژیم غیر متعارف و قرون وسطایی از سازمان ملل شود و با استفاده از سایر اهرم های فشار باید حمایت از مبارزه مردم برای تغییرات دمکراتیک در ایران شود؟

بازداشت فاطمه تمیمی وکیل پایه یک دادگستری

فاطمه تمیمی وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، امروز توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به محل نامعلومی انتقال داده شده است.به گزارش «خانه حقوق بشر ایران» هنوز علت بازداشت این وکیل دادگستری مشخص نیست. ماموران بازداشت کننده بدون دستور قضایی و برخلاف قانون تمیمی را بازداشت کرده‌اند.فاطمه تمیمی در چند پرونده قضایی، نسبت به نحو دادرسی در پرونده‌های خود اعتراض کرده بودد. ولی نه تنها خواسته های قانونی این وکیل دادگستری محقق نگردید بلکه در نهایت وی بازداشت شد.

بازداشت مصطفی دانشجو، وکیل مدافع دراویش گنابادی

سایت مجذوبان نور : مصطفی دانشجو یکی از وکلای دراویش سلسله نعمت اللهی گنابادی، عصر چهارشنبه ٢٨ اردیبهشت ماه ٩۰، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.بعد از ظهر روز چهارشنبه، جمع زیادی از ماموران امنیتی، به محل کار مصطفی دانشجو یورش آورده و وی را دستگیر و به نقطه نامعلومی انتقال دادند.هنوز از دلیل و محل بازداشت این وکیل مدافع و فعال مدنی، خبر و گزارشی منتشر نشده است.گفتنی است چهارده تن از دراویش طریقت نعمت اللهی گنابادی نیز، روز یکشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه از سوی دایره اجرای احکام دادسرای شهرستان گناباد برای اجرای حکم شلاق فراخوانده شدند

انتقال گروهی از زنان زندانی سیاسی از زندان قرچک ورامین به اوین

به دنبال افشاگری نسبت به وضعیت نامناسب زندان قرچک ورامین تعدادی از زنان زندانی سیاسی در این زندان به زندان اوین منتقل شدند.به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، صبح امروز چهارشنبه تعدادی از زندانیان زن زندان قرچک ورامین که از دو هفته پیش از زندان رجایی شهر کرج به این زندان منتقل شده بودند در تماسی با خانواده های خود گفتند که به زندان اوین در تهران انتقال داده شده اند.زندان قرچک ورامین شامل هفت سوله است که در هر کدام از این سوله ها بیش از ۲۰۰ زندانی نگهداری می شوند. ضعیف بودن شدید سیستم تهویه هوا باعث شده تا بوی فاضلاب در سوله ها همیشه حس شود. فقط دو سرویس بهداشتی برای بیش از ۲۰۰ نفر، دو اتاقک حمام برای همین تعداد از زندانیان در نظر گرفته شده است که حداقل استانداردهای لازم را برای نگهداری زندانیان ندارد.نکته دیگر این زندانیان سیاسی نیز در کنار زندانیان با جرم های دیگر نگهداری می شوند. پس از انتقال زنان زندان رجایی شهر کرج قرار بود زنان سیاسی زندان اوین نیز به قرچک ورامین منتقل شوند که ظاهرا این تصمیم منتفی شده است.

اعتصاب غذای گسترده زندانیان سیاسی در اعتراض به انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلول انفرادی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" اعتصاب غذای بیش از 35 نفر از زندانیان سیاسی در اعتراض به انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوردشت کرج.روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه زندانی سیاسی ارژنگ دودی از سالن ایزوله شده 12 بند 4 به سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل گردید.از زمان انتقال او به سالن 12 تا به حال چندین بار وی را به سلولهای انفرادی بند 1 منتقل کرده اند. هدف از انتقال مستمر او به سلولهای انفرادی بند 1 جهت تحت فشار قرار دادن او و مرعوب و مسکوت کردن سایر زندانیان سیاسی می باشد. روز سه شنبه 27 اردیبهشت ماه همزمان با انتقال زندانی سیاسی ارژنگ داودی به سلولهای انفرادی بند 1 بیش از 35 نفر از زندانیان سیاسی سالن ایزوله شده 12 بند 4 در اعتراض به اعمال سرکوبگرانه و ضدبشری و همچنین انتقال آقای داودی به سلول انفرادی دست به اعتصاب غذا زدند. آنها اعلام کردند تا زمانی که زندانی سیاسی ارژنگ داودی به بند زندانیان سیاسی بازگردانده نشود و شرایط قرون وسطایی و رفتارهای غیر انسانی در این سالن پایان نیابد به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد. نام تعدادی از زندانیان سیاسی سالن 12 بند 4 که در اعتصاب غذا بسر می برند عبارتند از:دکتر سعید ماسوری، حشمت الله طبرزدی، بهروز جاوید طهرانی، افشین بایمانی،علی اعجمی،صالح کهندل،میثاق یزادان نژاد،ماشالله حائری،محمدرضا پور شجری (سیامک مهر)،رضا جوشن،فرزاد مددزاده،الله وردی روحی ،رضا شریفی بوکانی،خالد حردانی،حسن طفاح،کریم عزیز معروف،محمدعلی منصوری،منصور رادپور،محمود ناجی،معین محمد بیگی،فرهنگ پور منصوری ،شهرام پور منصوری،امیر قرائی،جعفر اقدامی و ... می باشند.زندانی سیاسی ارژنگ داودی از زمان انتقال به سالن 12 تاکنون از داشتن هرگونه تماسی با خانواده اش محروم بوده است او حتی از ملاقاتهای کابینی محروم می باشد و خانواده او بطور مستقیم از وضعیت و شرایط وی در بی خبری مطلق بسر می برد.

فرمانده بسیج : چیزی به نام حقوق بشر نداریم، همه آنها حقوق ظلم و ظالمین هستند

مهر : رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با محکوم کردن جنایات حکام کشورهای اسلامی و عربی گفت: ما چیزی به نام حقوق بشر در جهان نداریم، چراکه آنها از حقوق ظالمان دفاع می کنند.سردار محمدرضا نقدی در حاشیه همایش ائمه جماعات استان قم که در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، در مورد تحولات منطقه و بی تفاوتی سازمانهای بین المللی در قبال این جنایتها اظهار داشت: نهاد حقوق بشری در دنیا نداریم، همه آنها حقوق ظلم و ظالمین هستند و این نهادها را برای فریب مردم دنیا درست شدند.وی خاطرنشان کرد: حوادث اخیر کشورهای اسلامی ثابت کرده است که چیزی به نام حقوق بشر در دنیا وجود ندارد.نقدی در مورد پافشاری حکام کشورهای اسلامی بر حکومت غیر مشروعشان گفت: کشورهای اسلامی تا حکام آنها اسلامی نشوند دچار همین گرفتاریها خواهند بود.

اعتراض سایت الف (احمد توکلی، نماینده مچلس) : آیا قصاص اسیدپاش بخاطر اعتراض سفرای سوئد و انگلیس اجرا نمیشود؟؟

سایت الف در یادداشتی تحت عنوان "آزمون مهم برای آیت الله لاریجانی" نوشت:1- شنیده‌ایم حكم قصاص جوان اسیدپاشی كه با پاشیدن اسید به صورت دختر جوانی او را نابینا كرده به دلیل دخالت برخی دولت‌های غربی متوقف شده است.2- این در حالی است كه حكم قصاص صادر شده و دختر نابینا و خانواده‌اش آماده اجرای این حكم بوده‌اند.3- خدا كند كه خبر دروغ باشد در غیر این صورت فقط می‌توان گفت وااسلاما!4- آیا مسئولان قوه قضائیه حكم الهی قصاص را ( كه به تعبیر قرآن كریم اجرای آن زندگی جامعه را به دنبال خواهد داشت) به دلیل اعتراض سفرای سوئد و انگلیس و سازمانهای حقوق بشری اروپایی تعطیل خواهند كرد؟5- و اگر خدای نكرده چنین خبط و خطایی رخ دهد آنگاه تقدم اوامر سفرای اروپایی بر احكام صریح الهی چه نامی خواهد داشت؟6- اجرای قصاص در این پرونده و ده‌ها پرونده مشابه در مرتبه نخست حق جامعه است.(قبل از آنكه حق مجنی علیها باشد!) وقتی مجرمین به سادگی آب خوردن روی نوامیس مردم اسید می‌پاشند و دختران جوان را برای یك عمر به افرادی كور و كریه ‌المنظر تبدیل می‌كنند و با این وحشی‌گری روزی هزار بار قربانیان و خانواده آنها را می‌كشند و زنده می‌كنند، دیگر برای دفاع از ساده‌ترین حق جامعه جز قصاص چه راهی می‌ماند؟ آیا دلیل تكرار پی در پی این جرم وحشتناك مجازات‌های ساده و پیش و پا افتاده اسید پاش‌های قبلی نبوده است؟7- ریاست محترم قوه قضائیه! اجرای حكم قصاص در این پرونده‌ آزمون بزرگ شماست! امیدواریم سربلند باشید

موج دستگیری‌ در اطرافیان مشایی

الف: هنوز چند مدتی از خبر تعقیب قضائی اطرافیان مشائی نگذشته بود که امروز یک خبر دیگر در همین رابطه منتشر شد:" يكي ديگر از نزديكان مشايي بازداشت شد"چندی پیش رسانه ها از تحت تعقیب بودن 25 نفر از اعضای باند انحرافی متصل به دولت نوشتند و پس از آن هم دادستان کل کشور با تائید ضمنی این خبر بدون اشاره به تعداد انها تاکید کرد که به اتهام آنها با جدیت رسیدگی می شود.از مهمترین افراد دستگیر شده امام جماعت مسجد نهاد ریاست جمهوری تهران بود که از نزدیکان صمیمی مشائی محسوب می شد.امیری فر که گفته می شد به دلیل حمایت از سی دی جنجالی ظهور نزدیک است به دام دستگاه قضائی افتاده است پیش از این گفته بود که مشائی با همه اصولگرایان فرق دارد و نماز شبش هم ترک نمی شود و حتما در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده و رئیس جمهور می شود.از دیگر کسانی که گفته شد تحت تعقیب است فردی است به نام حسین .نون که کلیه فعالیت های رسانه ای گروهک انحرافی وابسته به دولت را برعهده داشته است.وی سالها پیش به اتهام هتاکی به سید حسن خمینی و آیت الله هاشمی و آیت الله جوادی آملی مورد پی گرد قرار گرفته بود.با این حال صبح امروز خبر دیگری منتشر شد و به دستگیری یکی از نزدیکان مشائی اشاره داشت. بر اساس اخبار كسب شده از برخي منابع، شب گذشته "كیاپاشا " مسئول ارشد نهاد رياست‌جمهوري در ارتباط با توليد سي‌دي مستند انحرافي "ظهور بسيار نزديك است " بازداشت شد.وي از دوستان ۲۰ ساله رئيس دفتر رئيس جمهور است كه در زمان تصدي مسئوليت سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و سازمان ايرانگردي و جهانگردي توسط اسفنديار رحيم مشايي مشاور رسمي وي بود.پیش از این مشائی طی حکمی کیاپاشا را به عنوان سرپرست هسته گزينش نهاد ریاست جمهوری منصوب کرده بود.

.