گزیده خبر های 20 اردیبهشت قسمت - 2

نوزاد پسر از بيمارستاني در كرمانشاه ربوده شد

اینهم یک مورد دیگر از اثبات ادعای پوشالی و کمدی ایران امن و آزاد ترین کشور جهان است که حتی نوزاد یک روزه در بیمارستان امنیت ندارد . البته وقتی بیماران محروم از بیمارستان به بیابان ها برده و رها می شوند . می بایست نوزاد یک روزه هم از بیمارستان ربوده شود.

كرمانشاه- خبرنگار كيهان: نوزاد پسر تازه متولد شده از بيمارستان حضرت معصومه(س) كرمانشاه ربوده شد. هنگامي كه مادر براي تحويل گرفتن نوزادش مراجعه كرد كادر بيمارستان حضرت معصومه(س) كرمانشاه اعلام كردند كه نوزاد موردنظر مفقود شده استبدنبال اين اعلام مفقودي، مادر نوزاد به پليس 110 شكايت كرد و ماموران تجسس كلانتري 19 كرمانشاه در بيمارستان حضرت معصومه(س) حاضر شدند و تحقيقات در اين زمينه را آغاز كردندبراساس اين گزارش، پس از انجام تحقيقات لازم و ثبت اظهارات مادر نوزاد، مشخص شد كه نوزاد مفقود شده پس از تولد به عوامل پرستاري بيمارستان سپرده شده است و زمان تحويل نوزاد به مادرش گفته اند كه نوزاد مزبور مفقود شده است. گفتني است ماموران نيروي انتظامي چند نفر را در رابطه با اين نوزادربايي دستگير كردند و تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد

خانواده سه نفره قرباني گاز پيك نيكي در چادر شدند

بازهم گزارش قربانی شدن مرگ خاموشان از طریق گاز در کشوری که دارای دومین منابع گاز جهان است که چنین شهروندانش بدلیل عقب ماندگی و غیر استاندارد بودن شبکه ی گاز رسانی قربانی مرگ خاموش می شوند.

اعضاي يك خانواده سه نفره كه در پارك دهخداي قزوين اقدام به برپاكردن چادر كرده بودند، براثر استنشاق گاز منواكسيدكربن جان باختند.روابط عمومي پزشكي قانوني استان قزوين روز يكشنبه گزارش داد: اعضاي اين خانواده براي گرم كردن خود در داخل چادر از كپسول گاز پيك نيك استفاده كرده بودند كه به دليل استنشاق گاز منواكسيد كربن دچار خفگي شدند.براساس اين گزارش ظاهراً حدود ساعت دوازده نيمه شب، اين خانواده مسافر كه شامل يك مرد 33 ساله، زن 26 ساله به همراه يك دختر بچه پنج ساله بودند براي استراحت در پارك چادر زدند. در روز بعد نگهبان پارك به علت عدم مشاهده تردد در چادر مربوطه تا بعدازظهر روز حادثه، به موضوع مشكوك شده و به پليس اعلام كرد كه مشخص شد هر سه نفر آنها براثر استنشاق گاز منواكسيدكربن جان خود را از دست داده اند.دكتر رستمي از كارشناسان پزشكي قانوني قزوين فوت اين افراد را به دليل استفاده از كپسول گازپيك نيك براي گرم كردن در محيط بسته و استنشاق گاز منواكسيد كربن اعلام كرد

اکنون سئوال است که حاکمان رژیم ضد بشری که یک ریز تأکید بر نابودی اسراییل می کنند . تا جاییکه پاسدار شکنجه گر حسن شریعتمداری در یادداشت روز گذشته ی خود ابراز مخالفت و دشمنی بر توافقنامه ی آشتی ملی حماس و فتح کرد . زیراکه این توافق مخالف اساسنامه ی تشکیل حماس است که در آن تأکید بر نابودی اسراییل کرده است . در شرایطی که وزیر امور خارجه ی مصر چنین نظر داده است . سئوال است که چرا با سر ودست تلاش می شود تا با مصر روابط دیپلما تیتک بر گزار شود؟.

وزير خارجه مصر گفت: هيچ كس دشمن ما نيست، نه ايران، نه اسرائيل. نبيل العربي در مصاحبه با روزنامه آمريكائي واشنگتن پست افزود: ما هيچ دشمني در هيچ جايي از جهان نداريم. وي در اين مصاحبه بر تعهد دولت جديد مصر به قرارداد صلح با اسراييل (كمپ ديويد) تاكيد كرد و افزود: دولت جديد مصر نيز همچون دولت گذشته به فروش گاز به اسراييل ادامه خواهد داد، اما افزود كه ممكن است قيمت گاز صادراتي كشورش به اسراييل تغيير كند. وزير خارجه مصر علاوه بر اين، مدعي شد حماس مذاكره با اسراييل را پذيرفته و اين مساله نشان مي‌دهد كه اين گروه فلسطيني خواهان حل و فصل موضوعات مورد مناقشه با اسراييل است! اين اظهارات وزيرخارجه مصر نشان مي‌دهد دولت فعلي قاهره همان سياست رژيم ديكتاتوري و وابسته مبارك را ادامه مي‌دهد

وقتی که 80% جمعیت کشور در زیر خط فقر اقتصادی بسر می برند و فقر و بیکاری و رشد تورم و گرانی بیداد می کند . همچنین حلبی آباد های حاشیه شهر های بزرگ همراه با کارتن خوابان خیابانی در حال افزایش می باشد . چرا نباید کاخ وزارت راه دولت مدعی اصول گرای ساده زیست عاشق خدمت به مردم ایران همچون هتل 5 ستاره نباشد؟.
*
سايت آرمان ايران نوشت: ساختمان درحال احداث وزارت راه در تپه‌هاي عباس آباد، به دليل چشم انداز زيبا، مجلل بودن و عدم نياز وزارت راه،‌ تبديل به هتلي پنج ستاره به ويژه براي مهمانان خارجي خواهد شد. در سال‌هاي اخير، نهضت ساختمان سازي توسط ارگان‌هاي دولتي و نهادها رشد چشمگيري داشته است.

احتمال قطع تمام ارتباطات مخابرات ایران

حال این خبر که ناشی از افزایش قبوض تلفن و اینترنت ونارضایتی مردم است . همچنین ترفند پیش برد تهدید آمیز سانسور در اینترنت می باشد با خبر ساختمان سازی وزارت کار مقایسه شود که فاصله ی طبقاتی یا میان بالایی های حاکم با پایینی های محکوم چگونه می باشد؟

شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد که ارتباطات مخابرات ایران در صورت عدم پرداخت بدهی در آینده ای نزدیک قطع خواهد شد. شرکت ارتباطات زیرساخت با اخطار به شرکت مخابرات ایران اعلام کرد که در صورتیکه این شرکت بدهی خود را با شرکت ارتباطات زیرساخت تسویه نکند ارتباطات مخابرات ایران در آینده ای نزدیک قطع خواهد شد. هم اکنون شرکت ارتباطات زیرساخت اینترنت بین الملل، مکالمات بین استانی و مکالمات بین الملل مخابرات کشور را تامین می کند و این اخطار در حالی صورت گرفته که شرکت مخابرات ایران بالغ بر 25 میلیون مشترک تلفن ثابت، 41 میلیون مشترک تلفن همراه و حدود یک میلیون مشترک دیتا داردبه گزارش مهر، پیش از این نیز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به شرکت مخابرات ایران بابت فروش غیرقانونی سیم کارتهای 288 هزار تومانی و افزایش بدون هماهنگی تعرفه خطوط اینترنت - E1 - اخطار داده بود و این شرکت را تهدید به کاهش طول عمر پروانه فعالیت و جریمه نقدی کرده بود.

يختن اسباب و اثاثيه كنار خيابان و چادر نشيني + فيلم و عكس
اين دختر 14 ساله و مادر بيمار و پدر پير در كنار خرابه

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=32538

باز هم گزارش خبری دیگر که در رژیم ضد بشری غارتگر وارونه گوی عوامریب و دین فروش اتفاق افتاده است که ضمن مرتبط و متناقض با گزارش خبر های قبلی است . از سوی دیگر حاصل قول وارونه ی خمینی شیاد است که اوایل انقلاب گفت حکومت آینده از آن مستضعفان و پا بر هنگان می باشد

سایت جهان : در منطقه ۱۶ تهران خانواده ای به دلیل نداشتن اجاره خانه خود، اسبابشان کنار خیابان ریخته شد. بيشتر از آنكه مهم باشد چرا این خانواده در گوشه خیابان زندگی می کنند، نکته اصلی آن است که هیچ ارگان مسئولی در کشور وجود ندارد که به حال و روز این خانواده و امثال آن رسیدگی کند.این خانواده که به دلیل نداشتن هزینه اجاره بها به گوشه خیابان نقل مکان کرده بودند، توسط شهرداری به یکی از بیابان های اطراف تهران منتقل شدند که وضعیت اسفبار این خانواده را می توان در عکس های زیر مشاهده نمود.نکته جالب درباره این موضوع وجود ارگان هایی از جمله کمیته امداد، بهزیستی و شهرداری در کشور است که مسئول رسیدگی به وضعیت این قشر از جامعه هستند. چه آن که مسئولین شهرداری تهران به جای حل موضوع، این خانواده را به یکی از بیابان های اطراف تهران منتقل کرده اند تا از زیبایی شهر تهران یا ام القرای مسلمانان جهان کاسته نشود.مسئولین دولتی که دم از مستضعفین می زنند چرا چاره ای برای حل ریشه ای این موضوعات در جامعه نمی کنند. سرپرست این خانواده که در گذشته راننده تریلی بوده و بر اثر تصادف از کار افتاده شده است، می گوید: چهار دفعه توسط مامورین شهرداری منطقه ۱۶ به اماکن مختلف منتقل شده و در نهایت به بیابان های اطراف بهشت زهرا(س) آمدیم. وی ادامه داد: مامورین شهرداری می خواستند ما را به بیابان های اطراف کهریزک ببرند که با درخواست و با توجه به بیماری همسرم آن ها را متقاعد کردیم تا وسایل زندگی مان را به اینجا منتقل کنیم در حالی که حتی پول کامیون برای حمل اثاث را هم نداشتیم.اما گریه های پیرزن که از بیماری های مختلف رنج می برد دل هر انسانی را به درد می آورد.با این حال هنوز هیچ نهاد مشخص و پاسخگوئی برای رفع چنین حوادث و معضلات زشتی در جامعه اسلامی وجود ندارد و تا یک خبر رسانه ای نشود کسی خود را پاسخگوی این مردم زجر دیده و مستضعف نمی داند.این خانواده تا زمان انتشار این گزارش بیش از یک هفته است که شب ها کنار خیابان می خوابند.

همزمان با بازي عصر فرداي استقلال-النصر؛دانشجويان خواستار حضور جوانان در ورزشگاه و اعتراض به جنايات سعودي‌ها شدند.خبرگزاري فارس: دانشجويان دانشگاه هاي تهران با صدور بيانه‌اي ضمن دعوت از مردم براي تماشاي بازي استقلال-النصر، خواستار حمايت مردم و استفاده از اين تريبون براي محكوميت جنايات آل سعود در بحرين شدند.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002204334

اکنون چون دیگر کسی در شو های کمدی فرمایشی چند نفره که از سوی پاسداران کودتا گر علیه ی سفرتخانه های بحرین و عربستان شرکت نمی کند . بنا براین اکنون چنین فرصت طلبانه با تخری کردن نام دانشجویان که مخالفان اصلی رژیم ضد بشری هستند .اینگونه تلاش مذبوحانه می شود اهداف کودتاگران فرو رفته در بحران و بن بست علیه ی عربستان دنبال شود.

یک نماینده: احمدی‌نژاد خاضعانه توبه كند

http://www.fardanews.com/fa/news/147117

سیاست رشد یابنده و فراگیر شده اعتراف گیری زیر شکنجه وتواب سازی درون سیاه چال ها که در مورد مخالفان و منتقدان و دگر اندیشان بکار برده می شد اکنون شامل حال یکی از بازجویان تیر خلاص زن تواب ساز شده است که رئیس جمهوری مکتبی و اصول گرا می باشد که چون خواسته از حق قانونی معزول کردن وزیر درون کابینه اش استفاده کند مرتکب آنچنان گناه کبیره ای مقابل لوطی خود شده است که با توبه کند

اگر حكم حكومتی باشد كه اطلاعت از آن حتی برای مراجع عظام تقلید واجب است. این تاخیر اگر از روی غفلت باشد وتكرار هم نشود، گناه بزرگی است كه باید مرتكبین آن در پیشگاه خدا توبه كنند و از رهبر معظم و مردم خاضعانه عذرخواهی كندخبرآنلاین: سیدجلال یحیی‌زاده در نطق امروزش با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: نظام آسمانی اسلامی ایران نظامی برخواسته از مكتب غنی اسلام، فقه پویا و جهاد و اجتهاد است.گزیده سخنان وی به این قرار است:این نظام مبتنی بر ولایت فقیه هرگز به بن‌بست نخواهد رسید؛ حتی اگر برخی اتفاقات تلخ ادامه یافته بود و یا خدای ناخواسته تكرار شود، بند ۱۰ اصل ۱۱۰ قانون اساسی، تكلیف را به صورت شفاف روشن كرده كه البته ملت ما مطمئن و معتقد است كه مسوولان آن هم كسانی كه در این شش سال بیش از پیش تلاش كرده و خود را به خطر انداختند و بیش از همه مسئولان از ولایت سخن گفتند، با درس گرفتن از تجربه‌های گذشته و با بصیرت و دیانتی كه از آنها انتظار می‌رود، اجازه نخواهند داد كه دشمنان كمین كرده خوشحال شده و دوستان صادق رنجیده شوند.حوادث پس از انتخابات دركشور موجب شد در نظام مردم‌سالاری دینی ایران مردم در انتخابات مختلف به ویژه در انتخاب رئیس‌جمهور به دنبال گزینه‌ای باشند كه حافظ ركن اصلی و محور اساسی انقلاب و ولایت فقیه باشد. امروز به اعتقاد ملت بصیر و فهیم ایران بزرگ‌ترین میزان و ملاك تقوا، صداقت، دلسوزی و موفقیت مسئولان ولایت‌مداری عملی آنهاست و بزرگ‌ترین توطئه، اهمال و تاخیر در اجابت تدبیر رهبری است؛ به ویژه اگر حكم حكومتی باشد كه اطلاعت از آن حتی برای مراجع عظام تقلید واجب است. این تاخیر اگر از روی غفلت باشد وتكرار هم نشود، گناه بزرگی است كه باید مرتكبین آن در پیشگاه خدا توبه كنند و از رهبر معظم و مردم خاضعانه عذرخواهی كند.

افزایش قیمت مواد غذایی از ابتدای سال 90 تاکنون؛

از افزایش 108 درصدی تخم مرغ تا افزایش قیمت 126 درصدی سیب

http://www.fardanews.com/fa/news/147095

این در صد رشد با 9% افزایش حد اقل دستمزد زیر خط اقتصادی کاران مقایسه شود که از سوی دولت و کار فرمایان برای سال جاری تصویب شده است که اختلاف از سوی کار گران زحمت کش و محروم چگونه باید جبران شود.

سیب قرمز در هفته منتهی به 19 فروردین 126درصد، در هفته منتهی به 26 فروردین ۱۱۱/۴ (111 ممیز 4 ) درصد، در هفته منتهی به 2 اردیبهشت ۱۰۰/۵ ( 100 ممیز 5) درصد، در هفته منتهی به 9 اردیبهشت ۱۱۲/۳ ( 112 ممیز 3 ) درصد، در هفته منتهی به 16 اردیبهشت ۱۱۳/۹ ( 113 ممیز 9 ) درصد افزایش قیمت داشته است.امیرهادی انواری: در یک نگاه کلی میتوان بر اساس آمارهای هفتگی بانک مرکزی از قیمت خرده فروشی مواد غذایی در پایتخت چنین نتیجه گرفت که در مجموع میانگین افزایش قیمت مواد خوراکی در تهران حدود 26 درصد از ابتدای سال 90 تا کنون، نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است. به گزارش «گروه اقتصادی فردا » در این جداول قیمت "نان" ذکر نشده است. بر اساس این جداول به ترتیب گروه های: تخم مرغ با 99 درصد، میوه با 48 درصد، حبوبات با 27 درصد، روغن با 26 درصدت، سبزیجات با 24 درصد، برنج با 16 درصد، قند و شکر با 14 درصد، گوشت قرمز با 10 درصد، گوشت مرغ با 9 درصد، چای با 6 درصد و لبنیات با 7 درصد افزایش، یازده گروهی هستند که در 5 هفته اخیر(از اولین هفته سال جدید یعنی 19 فروردین که آمار منتشر شده است تا 16 اردیبهشت که اخرین امار منتشر شده است) افزایش قیمت داشتند. پ

طرح نظارت بر نمایندگان منجر به خبرچینی میشود.علي مطهری:سند بردگیمان را امضا نکنیم

وقتی که در بازار مکاره دستگاه شند و خبر چینی وجود دارد . حال داشته باشید که درون سیاه چال ها و مطبوعات به خصوص مطبوعات وابسته به رقبا چگونه می باشد؟

نماینده تهران، با بیان اینکه طرح نظارت بر نمایندگان، آن را مخالف حریت نمایندگان خواند که باعث دخالت قوه مقننه در امور قوه قضاییه میشود. چون منجر به محاکمه نمایندگان میشود و حریت نمایندگان را کاهش میدهد.به گزارش جهان ، علی مطهری در تشریح مخالفتش با این طرح گفت که شورای نگهبان، مردم و کمیسیون اصل نود بر عملکرد نمایندگان نظارت دارند و نیازی به تدوین یک طرح جدید نیست. مضاف بر اینکه شعب تصویب اعتبار نامه نمایندگان، در طول دوره نمایندگی نیز میتواند فعال باشد.نماینده تهران، این طرح را به آییننامه اجرایی در یک مدرسه یا دبیرستان تشبیه کرد که در شان نمایندگان نیست و گفت: اگرچنین چیزی لازم بود باید در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم تدوین میشد! مجلس خودش ناظر است و نیازی به نظارت بر ناظر نیست.مطهری این طرح را اشاعه دهنده منکر و باعث اختلال و درگیری در مجلس دانست که منجر به خبرچینی و تلاش حذف مخالفان و تسویه حسابهای سیاسی میشود. عباراتی همچون «گزارشهای واصله درباره اعمال خلاف امنیت کشور» قابل سوء برداشت است و میتواند حتی شامل انتقاد از رئیسجمهور هم بشود که مخالف حریت نمایندگان است. به گفته وی، این طرح در راستای تحت کنترل درآوردن مجلس است و این در حالی است که همین الان هم مجلس امکان استفاده از همه ابزارهای قانونی خود را ندارد.کما اینکه با وجود اصرار رئیسجمهور بر عدم اجرای برخی قوانین مصوب مجلس، هنوز نتوانستهایم از رئیسجمهور سوال کنیم.مطهری با تاکید بر اینکه، سند رقیت و بردگی خودمان را با دست خودمان امضا نکنیم، متذکر شد: نماینده باید آزاد و سبک بال باشد نه اینکه زنجیری به دست و پای نمایندگان بسته شود


یادداشت جوانفکر علیه کیهان و فارس

http://www.fararu.com/vdcc44qm.2bqe08laa2.html

اینهم نمونه ی دیگر شیوه ی قلمزنی در مطبوعات و خبر گزاری رسی حکومتی رژیم ضد بشری نا مشروع کودتایی که بطور عریان برجسته شده است وقتی که در رابطه با جنگ قدرت و ثروت و شکاف اختلاف میان لوطی و عنترش فضای قلمزنی هچون لمپن گویی ها وقدار کشی های خیابان جمشید در تهران می باشد . مشخص است که وضعیت قلم و مطبوعات و آزادی بیان و اندیشه در این رژیم ضد بشری آزادی کش قرون وطایی چگونه می باشد تازه مدعی آزاد و امن ترین کشور جهان است؟

علی اکبر جوانفکر مدیر عامل خبرگزاری ایرنا طی یادداشتی در وبلاگ خود به حملات اخیر روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس علیه خود پاسخ داد و نوشت. کودتاچی ، سرسپرده به آقای مشایی ، گزافه گو ، عامل تحرکات سخیف ، غیرحرفه ای ، آمیخته به خبط و تملق ، مدعی پیروی از ولایت فقیه اینها عناوینی هستند که روزنامه فخیمه کیهان طی روزهای اخیر علیه بنده استفاده کرده و در مقام پاسخگویی به یک سووال مطرح شده، ترجیح داده است به جای ارائه منطق عقلانی و قابل دفاع و اقناع مخاطبان خود ، وجهه بنده را به عنوان یک مدیر نظام جمهوری اسلامی ایران که دارای سابقه روشنی از خدمتگزاری و دفاع از اصول و مبانی ارزشی نظام هستم ، تخریب نماید سووال بنده در مصاحبه با روزنامه شرق این بود که این حکم حکومتی کجاست و چگونه به دست رسانه های منتشر کننده آن رسیده است؟بلافاصله پس از انتشار این مصاحبه، سایت خبری فارس در گزارشی شتابزده و هجوگونه اقدام به پاسخگویی کرد و چنین نوشت: علی ‌اکبر جوانفکر مدیرعامل ایرنا در پی نحوه موضع‌گیری و اطلاع‌رسانی‌اش درباره مسائل اخیر به شدت مورد انتقاد اصولگرایان قرار گرفته و رسانه متبوعش در پی درج برخی اخبار نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری تذکر گرفته است. جوانفکر پیش از این به دلیل برخی عملکردها و موضع‌گیری‌هایش با تمسخر برخی رسانه‌های اصولگرا مواجه شده است.

محمد اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با «فرارو»؛دولت باید وزیر را به مجلس معرفی کند

http://www.fararu.com/vdcgw79u.ak93w4prra.html

پاسدار قاتل فرمانده پاسدر آدمکش کوری حرفه ای و مدافه سر سخت پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور ودولت اکنون بدلیل لشکر کشی های میان حامیان لوطی علیه ی عنتر اینگونه از دولت خواسته است که باید وزیر به بازار مکاره معرفی کند تا تأئید صلاحیت نشود و عنتر مجازات گردد که چرا با عزل وزیر بد نام اطلاعات موجب ناراحتی لوطی شد؟

فرارو- یک نماینده اصولگرای مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید طبق ماده 53 برنامه پنچ ساله پنجم عمل کند، گفت: «اگر این گونه باشد که در عموم جا افتاده یا شایعه شده است، باید هیات رئیسه مجلس از رئیس جمهور بخواهد که دقیقا عین ماده 53 برنامه پنج ساله پنجم عمل کند محمد اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار «فرارو» پیرامون اختلاف پیش آمده میان برخی از نمایندگان و دولت در بحث ادغام وزارتخانه‌ها، گفت: «در ماده 53 قانون پنج ساله پنجم آمده است که دولت باید تا دو سال اول برنامه پنجم تعداد وزارتخانه‌ها را از 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه برساند

زمزمه‌های فرار همسر بشار اسد از سوریه

با وجود همه سانسور ووارونه گویی بازتاب دادن اخبار مر بوط به تظاهرات مخالفان بشار اسد در سوریه ولی فضای سوریه و موقعیت بشار اسد بحرانی و خطری شده است که همسرش ربا 3 فرزند مجبور به فرار شده و به کشور فخیه انگلس رفته است. مشخص است که دور نیست که سرنوشت مشابه برای حاکمان ایران اتفاق بی افتد با این اختلاف که مشخص نیست اینان کجا می خواهند یا می توانند بروند به خصوص وقتی سوریه را نیز از دست بدهند.

فرارو- همسر بشار اسد، رئیس جمهور سوریه ممکن است با سه فرزند جوان خود به انگلستان گریخته باشد.به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از العربیه- روزنامه تلگراف مدعی است با توجه به اینکه «اسما اسد» از ابتدای فصل بهار در انظار عمومی ظاهر نشده ممکن است اکنون در خانه ای امن در لندن یا حوالی آن باشد.اسما اسد، 35 ساله، متولد انگلستان و دارای تابعیت دوگانه سوری-بریتانیایی است.تلگراف به نقل از یک دیپلمات عرب گفته است که «خروج اسما از سوریه به سختی و به صورت مخفیانه انجام گرفته، اما وی هم اکنون همراه سه فرزند خود و تحت تدابیر امنیتی ویژه، در لندن زندگی می کندوالدین اسما اسد در غرب لندن زندگی می کنند. اما هنوز خبرنگاران نتوانسته اند آدرسی از محل زندگی وی و فرزندانش بدست آورند. ظاهراً سخنگوی وزارت خارجه بریتانیا نیز علیرغم اصرار خبرنگاران تاکنون اطلاعاتی در این خصوص منتشر نکرده. ..