روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 27 اردیبهشت ماه سال 1390

نقد و بررسی : سر مقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " كاپيتولاسيون نانوشته"

آیا جای سئوال باقی می ماند یا تعجبی وجود دارد که پیگیری سیاست نخ نما شده ی ضد آمریکایی که بیش از 3 دهه تاریخچه و ادامه داشته است در راستای پوشش دادن یا استتار کردن سیاست زد وبند کثیف پشت پرده با آمریکا می باشد که برای پرونده سفید کردن در ظاهر ژست ادا و اطوار های شدید و غلیظ ضد آمریکایی گرفته می شود

وقتی تحلیل دادن به شیوه ی سنگ مفت و گنجشک مفت باشد و یا به سبک هر چه دل تنگت می خواهد بگو باشد که مالیات هم نداشته باشد . مشخص است که یک روز تحلیل داده می شود که عملیات اخیر آمریکا در رابطه با کشته شدن بن لادن که در پاکستان رخ داد . بدلیل قصور دستگاه اطلاعاتی امنیتی مقامات پاکستانی موجب خواهد شد که پاکستان به آمریکا نزدیک تر شود . اما اکنون تحلیل وارونه ی این اعتراف داده شده است که آشکارا مشخص می کند قلم زنی و تحلیل سیاسی و... غیرو دادن در رژیم ضد بشری قرون وسطایی نا مشروع هیچ ضابطه و حساب و کتاب ندارد و همینطوری دیمی یا الله بختگی چیزی گفته یا نظری داده می شود. چون تعهد و مسئویتی پشت اینگونه نظر ها وجود ندارد . بنا براین وقتی گندش در می آید . یا تکذیب می شود. یا اینکه وارونه ی آن ارائه می شود . به خصوص اگر چنانچه مخاطب آمریکا یا اسراییل باشد یا بطریقی به اینان ارتباط داشته بشد که آنگاه هر چه لغز خوانی و هذیان گویی کردن دیگر حد ومرزی نمی شناسد. بهر حال بر اساس این شیوه ی قلم زنی می باشد که سرمقاله نویس پیرامون وجود بحران در روابط پاکستان با آمریکا با نماینده و سخنگوی ملت پاکستان شدن . از موضع ضد آمریکایی اینگونه نظر و تحلیل داده و بررسی نموده است :

"اظهارات چند روز اخير مقامات پاكستاني عليه آمريكا، از وجود بحران در روابط واشنگتن - اسلام آباد خبر مي‌دهد. حوادثي مانند حملات هواپيماهاي بدون سرنشين به مناطقي از پاكستان به بهانه مبارزه با تروريست‌ها و به ويژه عمليات كوماندوهاي آمريكايي در حمله به محل سكونت بن لادن در نزديكي اسلام آباد، روابط اسلام آباد - واشنگتن را به شدت دچار تنش كرده است. پاكستان، از اصلي‌ترين متحدان آمريكا در منطقه محسوب مي‌شود و مناسبات دو كشور در سالهاي اخير، به خصوص پس از انفجار برج‌هاي دوقلوي نيويورك، تحت پوشش مبارزه با تروريسم، گسترش فراواني يافته است هر چند در اين سال‌ها همواره افكار عمومي پاكستان، همواره عليه اين گونه مناسبات بوده است. اكنون با حمله آمريكا به محل اقامت بن لادن در منطقه "ابيت آباد" اسلام آباد، كه بدون اعتنا به نظرات دولت پاكستان صورت گرفت و حتي آمريكايي‌ها، اطلاعي به مقامات پاكستان درباره عمليات خود ندادند، به نظر مي‌رسد ماه عسل روابط دو كشور درحال پايان يافتن است. اكنون مردم پاكستان احساس مي‌كنند شديداً از سوي آمريكائيها تحقير شده و مورد اهانت قرار گرفته‌اند و حاكميت ملي آنها آشكارا نقض شده است. دولتمردان پاكستان هم اينك به شدت از سوي مردم، گروههاي سياسي و مجلس اين كشور تحت فشار هستند تا به اين روابط ناسالم و نابرابر و مناسبات ارباب رعيتي و مطيعانه خود در برابر آمريكائيها خاتمه دهند. دولتمردان در عمده موارد فرمانبردار محض دستورات آمريكا بوده‌اند كه اين موارد با اعتراض و خشم مردم پاكستان همراه بوده است. اكنون دامنه گستاخي‌هاي بي‌حد و مرز آمريكا و تجاوزات ارتش آمريكا در خاك پاكستان تا آنجا گسترش يافته كه براي دولتمردان پاكستان، جاي مسامحه و چشم پوشي باقي نگذاشته و موقعيت سياسي آنها را در داخل به طور جدي مورد تهديد قرار داده است. كشتار روزمره شهروندان پاكستاني توسط هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در مناطق شمالي، خشم عمومي از سكوت دولت پاكستان را در قبال اين جنايات روز به روز افزايش داده ولي واشنگتن به اعتراضات دولت كمترين اعتنايي نكرده است. آمريكائي‌ها در گستاخي تا آنجا پيش رفته‌اند كه حتي به صورت يكطرفه و به نفع خود به اجراي كاپيتولاسيون مي‌پردازند، اقدامي كه نمونه آن در تبرئه و فراري دادن مأمور "سيا" كه بهمن سال گذشته دو شهروند پاكستاني را به قتل رسانده بود انجام شد. دولت آمريكا اين تخلف قانوني را بي‌شرمانه چنين توجيه مي‌كند كه وي داراي مصونيت ديپلماتيك بوده و اقدام وي مشمول مقوله "دفاع از خود" مي‌باشد!"

در ادامه تحلیل ایجاد بحران میان آمریکا و پاکستان سرمقاله نویس بدون آنکه بگوید که چرا پس از همکاری سران رژیم ضد بشری با آمریکا در اشغال نظامی افغانستان کرد که موجب گریختن اعضای طالبان و القاعده از مرز زمینی افغانستان به ایران گریختند . سپس از طریق پاسداران در پادگان های نظای پاسداران به اینان تعلیم و آموزش های نظامی و تروریستی داده شد تا در کنار پاسداران بطور مشترک در افغانستان و عراق و حتی عربستان و مادرید و لندن دست به اقدامات تروریستی بزنند . بطوریکه اکنون نیز فاش شده است که چگونه از سوی نوری مالکی دست نشانده در زندان بصره میان زندانیان و دژخیمان زندانبان در گیری به وجود آمد که پس از کشته شدن تعدادی از زندانیان ولی برخی از اعضای القاعده ی زندانی فرار داده شدند و پس از گریختن از زندان و ارد خاک ایران شدند . اما سر مقاله نویس مدعی مخالف آمریکا و سخنگوی دولت و نماینده ی مردم پاکستان این چنین تحلیل مخالفت مردم پاکستان با روابط ارباب و رعیتی میان آمریکا و پاکستان داده است :

"اكنون به نظر مي‌رسد دولتمردان پاكستان به اين واقعيت پي برده‌اند كه سياست ارباب رعيتي در برابر آمريكا تا چه حد براي منافع دراز مدت، حاكميت، ثبات و وحدت ملي اين كشور مضر است و تبعات جبران ناپذيري ايجاد مي‌كند. اين يك واقعيت انكارناپذير است كه حضور و مداخلات آمريكا در پاكستان، برخلاف ادعاي واشنگتن، نه تنها به نابودي و تضعيف تروريسم منجر نشده بلكه خود عاملي براي رشد و گسترش تروريسم بوده است. بسياري از گروه‌هائي كه هم اكنون آمريكا از آنها به عنوان تروريست ياد مي‌كند از جمله گروه القاعده به سركردگي بن لادن، ساخته و پرداخته سازمان‌هاي جاسوسي آمريكا مي‌باشند"

در خاتمه اینکه اگر کاپیتولاسیون بد است . چرا در رژیم ضد بشری نا مشروع کودتایی ایران در مورد آخوند های حکومتی مجرم و خلافکار اجرا می شود و اینان در دادگاه ویژه ی روحانیت محاکمه می شوند؟ همچنین مگر غیر از است که سرمقاله نویس مأمور است تا برای منحرف کردن اذهان عمومی به پیگیری و بررسی موضوعات برون مرزی به پردازد که مرتبط با پیگیری کردن سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و تعقیب فعالانه ی سیاست مداخله گری در امورداخلی کشور های منطقه به خصوص کشور های همسایه می باشد . برای همین است که در بستر ای سیاست اکنون نوبت به پیگیری تحلیل مداخله گرایانه ی در امور داخلی پاکستان رسیده است . بهانه هم خبر کشته شدن بن لادن در پا کستان از سوی آمریکا می باشد که از موضع سخنگوی دولت پاکستان و نماینده ی ملت پاکستان سیاست نخ نما شده ی ضد آمریکایی دنبال شده است. در صورتیکه همین چند روز پیش بود که گزارش خبری داده شد که یک هیأت اقتصادی به آمریکا سفر می کند . یا اینکه در ستون جهت اطلاع همین شماره ی امروز روزی نامه ی حکومتی این خبرگزارش بازتاب داده شده است " آلكسي، مالك كمپ شنا در فلوريداي آمريكا به عنوان مربي پروازي در شناي ايران فعاليت مي‌كند. اين مدرس آمريكايي هر سه ماه، فقط چند هفته به ايران مي‌آيد و به عنوان مربي تيم‌هاي پايه شنا فعاليت مي‌كند. به گزارش آتي نيوز، وي به تازگي نيز به ايران آمده و از روز يكشنبه قرار است كلاس آموزش مربيگري براي مربيان ايراني نيز برگزار كند. با توجه به وجود استادان ورزش شنا در ايران، معلوم نيست چرا بايد پول كشور به مربي خارجي داده شود؟" حال دیگر آیا جای سئوال باقی می ماند یا تعجبی وجود دارد که پیگیری سیاست نخ نما شده ی ضد آمریکایی که بیش از 3 دهه تاریخچه ی ادامه دار داشته است در راستای پوشش دادن یا استتار کردن سیاست زد وبند کثیف پشت پرده با آمریکا می باشد که برای پرونده سفید کردن در ظاهر ژست ادا و اطوار های شدید و غلیظ ضد آمریکایی گرفته می شود.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900227/13900227_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی 3 شنبه 27 اردیبهشت ماه سال 1390

كاپيتولاسيون نانوشته