گزیده خبرهای 20 اردیبهشت 90

فیلم/ "از موقعی شاه رفته بیرون حال ما همینه، همش شعاره

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=32517

لینک فیلم جالب عرب زبان خوزستانی با لهجه ی شیرین و ساده ی جنوب کشور که بس گویا و افشاگر می باشد . زیرا که بدون اشاره کردن به وضعیت زندگی مردم و مطالبات شان نظر خواهی پیرامون حضور در صحنه ی تظاهرات نمایشی و فرمایشی سئوال شده است که گزارشگر سئوال کننده پاسخ دندان شکن ادامه ی شعار بازی از زمان شاه تا کنون جواب شنیده است .

زارعي در گفت‌وگو با فارس:خيزش‌هاي مردم منطقه به كشورهاي غيرعربي گسترش خواهد يافت.خبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل خاورميانه، پيش بيني كرد كه انقلاب‌هاي مردمي در كشورهاي عربي در آينده نزديك به كشورهاي غيرعربي گسترش خواهد يافت.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002191748

قلمزن غیر ایرانی یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان همچون طوطی مأمور تکرار گفته و آموزه های لوطی جماران است که اینک پس از ادعای لوطی جماران در روز معلم که گفت بزودی پیام اسلامی قیام کنندگان منطقه به درواز ه های کشور اروپا می رسد . وی نیز مشابه این ادعا را کرده است . با این تفاوت که ابتدا بر خلاف همتایات قلم زن یادداشت روز نویس دروغ نامه ی کیهان خود از الگو برداری اسلام صادراتی خمینی شیاد و جانشین وی ولی وقیح به منطقه نگفته است . زیرا که اعتراف کرده است که خواست و مطالبات قیام کنند گان ملت های منطقه آزادی و اقتصادی می باشد . ولی در ادامه مجبور شده است تا آن را اسلامی کند تا نتیجه گیری نماید که این اسلام ناب طالبانی رهبر ام القرای جهان اسلام در جماران است که دارد به اروپا صادر می شود . جالب است که اهداف قیام کنندگان در سوریه را نه مشابه اهداف قیام کنندگان منطقه که دست داشتن نقش دشمنان سوریه برای تضعیف حاکم سوریه دانسته است . زیرا که سوریه تنها هم پیمان رژیم فاشیستی مذهبی تروریستی کودتایی ایران در منطقه است و تضعیف شدنش بمنزله ی آسیب و ضربه پذیری رژیم ضد بشری نا مشروع ایران می باشد.

سعدالله زارعي، كارشناس مسائل خاورميانه در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس در خصوص تحولات منطقه و كشورهاي اسلامي‌، گفت: بايد شرايط و وضعيت‌هاي مطلوب و نامطلوب مردم در كشورهاي منطقه نظير مصر، تونس، يمن، بحرين، ليبي و عربستان را مشاهده كرد. وي افزود: مسئله اصلي در اين كشورها، آزادي و رژيم‌هاي ديكتاتوري است كه نظر شهروندان را در اداره حكومت مدنظر قرار نمي‌دهندوي ادامه داد: مردم در همه اين كشورها مسلمان بوده و با شعارهاي اسلامي نظير "الله اكبر " به ميدان آمده، كشته‌هاي خود را شهيد خطاب مي‌كردند و همه گروه‌ها و جنبش‌هاي مذهبي از اين انقلاب‌ها استقبال كرده و در آن شركت داشتند. اين كارشناس مسائل خاورميانه با تاكيد بر اينكه آزادي‌خواهي، استقلال‌خواهي و تحول‌خواهي جنبه‌هاي تحولات منطقه را تشكيل مي‌دهند، درباره تفاوت اين قيام‌ها با تحولات سوريه، اظهار داشت: در ابتدا در سوريه معترضين بخشي از مردم بودند كه خواستار تحولات اساسي در ساختار سياسي بودند و در شهرهاي مختلف در تظاهرات شركت كردند، هرچند حجم مردم نسبت به ليبي و مصر كمتر بود ولي قابل توجه بود. وي با اشاره به جايگاه سوريه در جهان و تلاش دشمنان براي تضعيف موقعيت اين كشور، گفت: در طول 40 سال گذشته قدرت‌هاي جهاني خواستار دگرگوني ساختار سياسي سوريه و انطباق آن با ساختارهاي بين المللي بودند كه در اين زمينه مي‌توان به تلاش آمريكا و سعودي‌ها اشاره كرد كه ميليون‌ها دلار پول هزينه كردند. زارعي با بيان اينكه در تحولات سوريه بايد بين خواسته‌هاي مردم و تلاش‌هاي دشمنان سوريه تفكيك قائل شد، بيان داشت: به طور قطع مردم سوريه خواستار تحول در ساختار سياسي هستند كه اين خواسته توسط بشار اسد برآورده شده است ولي دشمنان خواستار دگرگوني ساختار سياسي هستند. وي در پايان گفت: انقلاب‌ها در كشورهاي عربي، تازه آغاز شده و اين تحولات آغاز ماجرا در منطقه عربي و فراتر از آن در كل دنيا است و در آينده نزديك شاهد گسترش آن به كشورهاي غيرعربي خواهيم بود. .

گفت‌وگوي فارس با حافظ كل‌قرآن و خواهر شهيد؛معلم نمونه كشوري همسر جانبازش را بهترين آموزگار خود مي‌داندخبرگزاري فارس: او گنجينه الهي در سينه دارد و در هر كلامش، رنگي از آيه آيه كتاب آسماني موج مي‌زند؛ اين بانوي برجسته حافظ كل قرآن كريم است و جدا از تلاش در سنگر علم و دانش، خواهر شهيد و همسر جانباز است.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9002191735

در فرهنگ جنگ نعمت الهی است رژیم جنگ افروز مدافع خون وجهل و خرافان و ابزار قدرت و ثروت و خفقان و عوامفریبی و سانسور کبدن دین معلم نمونه کسی است که در جبهه ی جنگ خانمان بر اندازانه ی ایران و عراق بطور بی سر کشته شده باشد. یا اینکه در سن 17 سالگی در مدارس تدریس کرده باشد ونه معلمان محروم زحمت کش که می بایست چند شیفته کار های گوناگون انجام دهند تا مجبور شوند پاسخگوی شرایط طاقت فرسای سخت تحمیل شده ی اقتصادی باشند.

اين گزارش، گفت‌وگو با معلم نمونه‌اي است كه مدال ايثارگري بر سينه دارد؛ مدالي كه به پاس زندگي ايثارگرانه‌اش در كلاس درس و خانه‌، كسب كرده است. وقتي از برادرش صحبت مي‌كند در چشمانش اشك حلقه مي‌زند و ياد 18 سال انتظار و سرگرداني مي‌افتد؛ ياد سال‌هاي بي‌خبري از برادرش. از وصيت‌نامه برادر مي‌گويد؛ اينكه آرزو داشت در روز محشر مانند امام حسين (ع) بدون سر حاضر شود و شايد به همين دليل بود كه استخواني از جمجمه او در بين استخوان‌هاي ديگرش يافت نشد. رضايي: 37 سال سن دارم و 20 سال است كه در رشته ديني و قرآن تدريس مي‌كنم؛ قبل از اينكه ديپلم بگيرم به درخواست آموزش و پرورش در مدارس تدريس مي‌كردم؛ سال سوم دبيرستان را به صورت جهشي گذراندم و در سن 17 سالگي وارد دانشگاه شدم؛ در رشته دبيري الهيات در دانشگاه تهران مشغول به تحصيل شدم كه حكم استخدام بنده را در آموزش و پرورش صادر كردند

این دو گزارش خبری زیر که مر بوط به وقایع مصر می باشد . گذشته از اینکه مرتبط سیاست آشار مداخله گری در امور داخلی مصر می باشد. زیرا که موازی و مترادف با اهداف سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز می باشد . به خصوص اینکه از یک سو تلاش می شود تا که با لگد کوبی بر گور خمینی شیاد شودکه خواهان عدم ایجاد رابطه با مصر بود . زیرا که مخالف قرار داد صلح کمپ دیوید مصر با اسراییل بود . از طرف دیگر پیگیری سیاست دشمنی باعربستان و تلاش برای مخدودش کردن رابطه اش با بحرین و مصر می باشد . به ویژه اینکه دامن زدن به برپایی تظاهرات ضد آمریکایی در مصر و سایر کشور های منطقه در بستر پیگیری صدور اسلام ناب طالبانی مدل ولایت وقیح به منطقه است . برای همین تصویر ریشوی شعار دهنده ی ضد آمریکا در قاهره بیانگر فاش نمودن رابطه ی همکاری سپاه قدس با القاعده می باشد.

گزارش تصويري/انقلابيون قاهره با مشت‌هاي گره‌كرده مقابل سفارت آمريكا تظاهرات كردند.خبرگزاري فارس: هزاران نفر از انقلابيون مصري در اعتراض به دخالت آمريكا در امور داخلي ديگر كشور‌هاي منطقه مقابل سفارت اين كشور در قاهره تظاهرات كردند.


-به گزارش خبرگزاري فارس، هزاران تن از انقلابيون قاهره ، هزاران نفر از انقلابيون مصري در اعتراض به دخالت آمريكا در امور داخلي ديگر كشور‌هاي منطقه مقابل سفارت اين كشور در قاهره تظاهرات كردند. جوانان مصري در اين تظاهرات پرچم آمريكا را به نشانه اعتراض به آتش كشيدند و عليه سياست‌هاي اوباما در منطقه و دخالت‌هاي اين كشور در امور داخلي ديگر كشورها نيز شعارهايي سر دادند. تصاوير ارسالي بخشي از اعتراضات انقلابيون مصري عليه سياست‌هاي آمريكا در منطقه را به نمايش مي‌گذارد.

مدير مركز تحقيقات "يافا "ي مصر در گفت‌وگو با فارس فاش كرد:سرمايه‌گذاري 35ميليارد دلاري عربستان براي كنترل شبكه‌هاي تلويزيوني مصر.خبرگزاري فارس: مدير مركز تحقيقات و پژوهش‌هاي "يافا "ي مصر از سرمايه‌گذاري 35 ميليارد دلاري عربستان براي كنترل و بدست گرفتن شبكه‌هاي ماهواره‌اي مصر و اجراي عمليات‌هاي تروريستي عليه نيروي پليس و نيروهاي امنيت داخلي مصر خبر داد.

به گزارش فارس، پس از ابراز تمايل مقامات مصري مبني بر گشودن صفحه‌اي جديد در تاريخ روابط اين كشور با جمهوري اسلامي ايران كه با استقبال مسئولان جمهوري اسلامي ايران نيز همراه بود به نظر مي‌رسد، هم اكنون شرايط مناسب جهت برقراري چنين رابطه‌اي فراهم شده است، به همين منظور خبرنگار فارس در قاهره مصاحبه‌اي با "رفعت سيد احمد " مدير مركز تحقيقات و پژوهش‌هاي "يافا " مصر انجام داده و نظر وي را درباره آينده مناسبات ايران و مصر ، فشار كشورهاي خارجي از جمله آمريكا و برخي از كشورهاي عربي بر مصر براي جلوگيري از رابطه اين كشور با تهران، بحث دخالت عربستان در امور داخلي مصر و خطر وهابيون در اين كشور جويا شده است:

در پايان سفر يك روزه رئيس جمهور تركيه را به مقصد ايران ترك كرد.خبرگزاري فارس: محمود احمدي‌نژاد پس از انجام سفره يك روزه خود به تركيه اين كشور را به مقصد تهران ترك كرد.

این سفر در اصل نوعی تلا ش مذبوحانه ی برون رفت از بحران تحمیل شده از سوی لوطی جماران و حامیان حوزوی و پاسداران کودتاگر و اعضتای بازار مکاره و مطبوعات و رسانه های خبری وابسته به اینان است . برای همین خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران کودتا گر فارس بطور خیلی کوتاه و مختصر گزارش از این سفر ارائه داده است که نوعی دهان کجی و تحقیر کردن پاسدار عنتر گماشته احمدی نژاد می باشد . در صورتی که نظرات مخالفان وی با آب و تاب بزتاب داده می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به تركيه، محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان كه صبح امروز دوشنبه در نخستين سفر خارجي خود در سال 90 جهت شركت در چهارمين اجلاس سازمان ملل متحد درباره كشورهاي كمتر توسعه ‌يافته به استانبول سفر كرده بود، دقايقي پيش پس از انجام اين سفر تركيه را به مقصد ايران ترك كرد. حضور در مراسم افتتاحيه چهارمين اجلاس سازمان ملل درباره كشورهاي كمتر توسعه يافته و سخنراني در اين اجلاس، ديدار با بان‌كي‌‌مون دبيركل سازمان ملل، ملاقات با رؤساي جمهور كشورهاي افغانستان، كمور و دنين و انجام مذاكرات خصوصي با مقامات كشور تركيه و شركت در نشست خبري از جمله برنامه‌هاي سفر يك روزه رئيس جمهور كشورمان به تركيه بود.

آقای جوانفکر ! می دانید چرا به شما و طرفداران مشایی می گوییم جریان انحرافی ؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=55962

اینگونه گزارشات زنجیره ای که علیه ی پاسدار گماشته احمدی نژاد و یارانش دنبال می شود که متهم به جریان انحرافی وجن زده وجن گیر شده اند. مرتبط با گزارش بعدی و اهداف پشت پرده ی اشاره شده به چنین جنجال آفرینی ها می باشد.

واقعاً مشخص نیست چرا یک جریانی که در دولت مسئولیت هم دارد دائم حرف های بی حساب و کتاب و بی سر و ته می زند ؟ مثلاً همین آقای جوانفکر می گوید ما نه اصلاح طلبیم نه اصولگرا . خیلی خب ، ما هم قبول می کنیم که شما هیچ کدام نیستید ، اما شما چه هستید ؟ حرف حسابتان چیست ؟ مرامتان چیست ؟ مگر دولت و قدرت دولت در اختیار شما نبوده ؟ می خواهید چه کاری انجام دهید که انجام نداده اید ؟ می خواهید چه حرف جدیدی بزنید. شفاف : علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای رئیس جمهور و مدیرعامل خبرگزاری رسمی دولت در جدیدترین یادداشتی که در وبلاگش منتشر کرده است بار دیگر صدور حکم حکومتی درباره ابقای وزیر اطلاعات از سوی رهبر انقلاب را رد کرده است و رسانه های مدعی صدور این حکم را بار دیگر به دروغگویی متهم کرده است .این در حالی است که جوانفکر اساساً نامه رهبر انقلاب به آقای مصلحی را نیز مصداق حکم حکومتی نمی داند و از آن صرفا به عنوان نامه رهبر انقلاب به آقای مصلحی یاد می کند . اما پرسش اساسی از آقای جوانفکر به عنوان یک مقام دولتی در نظام جمهوری اسلامی ایران این است که وقتی رهبر انقلاب به وزیر اطلاعات نامه می نویسد و آقای مصلحی را به تداوم مقتدرانه فعالیت خود در وزارت اطلاعات امر می کنند ، یعنی چه ؟مگر می شود رهبر انقلاب برای ابقای ویر اطلاعات حکم حکومتی صادر نکنند اما نامه ای به وزیر برکنار شده بنویسند و بگویند شما با اقتدار به فعالیت خود ادامه دهید . واقعاً معنای امر کردن رهبری به تداوم مقتدرانه فعالیت خود در وزارت اطلاعات یعنی چه ؟ آیا غیر از مفهوم حکم حکومتی از آن برداشت می شود ؟

رویارویی باند احمدی‌نژاد با باند قالیباف

سایت شفاف وابسته به پاسدار قالیباق شهردار تهران است که همشهری ولی وقیح نا مشروع است و گزینه ی شکست خورده ی ولی وقیح مقابل پاسدار گماشته احمدی نژاد در خرداد ماه سال 84 بود که اکنون از موضع انتقام گیری ناشی از شکست تلاش برای جبران شکست در نمایش خیمه شب بازی دوره ی یازدهم رقابت ریاست جمهوری می شود.

دیگربان : تیم احمدی‌نژاد در واکنش به انتشار سلسله گزارش‌های سایت «شفاف‌نیوز» در رابطه با جن‌گیران دولت دهم نخستین حملات رسمی خود علیه حامیان محمدباقر قالیباف را آغاز کرد.سایت «شفاف‌نیوز» وابسته به محمدباقر قالیباف در یک هفته گذشته اقدام به انتشار گزارش‌هایی درباره عباس غفاری جن‌گیر و روابط پیدا و پنهان وی کرده است.انتشار این گزارش‌ها با واکنش حامیان احمدی‌نژاد روبرو شده است به طوری که چند روز پیش سایت «تماشا‌نیوز»اعلام کرد: «گردانندگان سایت تحت حمایت قالیباف به دلیل انتشار اتهامات و ادعاهایی علیه مشایی تحت پیگیرد قرار می‌گیرندسایت «محرمانه‌ آنلاین» که روز گذشته جایگزین سایت فیلتر شده «آئین‌نیوز» شده نیز روز دوشنبه (۱۹ اردیبهشت) در ادامه این واکنش‌ها علیه مدیران و سایت‌های قالیباف دست به افشاگری زده است.این سایت نوشته اعلام کرده که تیم محمدباقر قالیباف در حال حاضر «۴۲ مجله، ۷۰ سایت و دو روزنامه» را با بودجه شهرداری تهران اداره می‌کندمحرمانه‌ آنلاین» در ادامه از آقای قالیباف خواسته که در مورد بودجه ۸۰۰ میلیون تومانی سایت «زن فردا» توضیحاتی ارائه کند.این سایت متعلق به اسفندیار رحیم مشایی در یادداشت جداگانه دیگری از محافظه‌کاران منتقد دولت احمدی‌نژاد با عنوان «جریان نفاق» یاد کرده که بدتبال پرونده‌سازی علیه دولت هستند.از محمدباقر قالیباف به عنوان جدی‌ترین گزینه مورد حمایت علی خامنه‌ای در انتخابات ریاست جمهوری آینده نام برده می‌شود.سایت‌های وابسته به شهردار تهران در هفته‌های اخیر به آرامی تلاش‌ها برای حمایت از خامنه‌ای در برابر احمدی‌نژاد را آغاز کرده و اقدام به انتشار گزارش‌هایی علیه تیم احمدی‌نژاد می‌کنند.