روزنامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 18 مرداد اه سال 1388

نقد و بررسی " افغانستان و روزهاي سخت اشغالگران"

"سیاست مشابه باورق پاره ی کیهان مبنی بر صدور تروریسم و ارتجاع به منطقه با سیاست دخالت گری در امور داخلی افغانستان با چاشنی مبارزه و دشمنی کردن با نظامیان آمریکا در افغانستان"

همانگونه که در نقد و بررسی یادداشت روز ورق پاره ی کیهان مورخ 18 مراد امروز قید و تأکید شد که هر زمان رژیم تروریستی کودتائی پاسداری نامشروع در بن بست فرو می رود و در بحران ها محاط می شود. برای برون رفت از این وضعیت تلاش به شتاب دادن سیاست صدور بحران با تروریسم و ار تجاع به برون مرز می کند و عجیب میان قلم زنان و تحلیل گران ورق پاره های حکومتی کیهان و جمهوری اسلامی یک نوع رقابت و سبقت دخالت گری در امور داخلی کشورهای همجوار و منطقه در می گیرد . بطوریکه در یک چارچوب تقسیم کار قلم زنان شان فعال و بسیج می شوند . مثلاً اکنون یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان مأموریت یافته است تا که با نماینده و سخنگوی مردم فلسطین شدن و در بستر اعلام دشمنی با اسرائیل و آمریکار کردن مخالفت و دشمنی با روند مذاکرات صلح خاور میانه نیز را برجسته و پیگیری نماید. همچنین قلم بر دست مقاله نویس ورق پاره ی جمهوری اسلامی نیز بموازی همکارش ر ورق پاره ی کیهان سیاست دخالت گری در افغانستان را دنبال نموده است.

البته گذشته از اعتراف و اثبات سیاست مداخله ی گری در امور داخلی افغانستان و بطور شرمنده سخنگوی طلبان افغانستان شدن و از اینان علیه ی نظامیان آمریکائیان مستقر در افغانستان دفاع کردن که درست سیاست مشابه فشار برای اخراج نظامیان آمریکائیان از عراق است که حال در از افغانستان تعقیب می شود تا که نیرو ها وتروریست های تعلیم و آموزش دیده ی پاسداران در ایران در افغانستان جایگزین شوند که پاسدار محسن رضائی پس از جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل در مصاحبه با شبکه ی تلوزیونی رژیم تروریستی کودتائی پاسداری ضد بشری اعتراف کرده بود این شیوه ی جنگ حزب الله با اسرائیل همچون روش جنگ با نظامیان آمریکائیان در عراق و افغانستان می باشد که افزود اولاً هم این شیوه ی جنگ منحصر به پاسداران است که در جهان منحصر به فرد است . هم اینکه تأکید کرد که همه ی اینان در پادگان های نظامی پاسداران در ایرا ن تعلیم و آموزش دیده اند . در نهایت اضافه کرد که خیلی از اینان در صف اول جنگ ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق حضور داشتند.

بهر حال اکنون مقاله نویس با پاک کردن صورت مسئله و با فراموش نمودن شرایط تقلبات گسترده ی بر گزاری نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی 22 خرداد که با کودتای پاسداری همراه بود . در صورتیکه موجب دامن زدن به اعتراضات مردم نا راضی با فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای منجر شد که این فریادهای اعتراضی هر روز توی خیابان ها و شب ها بر بالای بام خا نه ها تا حال همچنان ادامه داشته است . همینطور بدون اعتراف کردن اینکه هنوز از یاد نرفته است که چگونه پس از اشغال نظامی افغانستان رفسنجانی در خطبه ی نماز جمعه ی تهران خود خطاب به بوش گفت که بوش می داند که اگر چنانچه همکاری ما نبود هنوز طالبان در افغانستان بر سر قدرت بود . اما اکنون این مدعی با فرافکنی کردن هم از رئیس جمهور شدن بوش با تقلب یاد کرده است . هم از عدم تغییر افغانستان نسبت به قبل از اشغال نظامی اش اشاره کرده و گفته که همه چیز به صفر باز گشته است.

در خاتمه اینکه سرمقاله نوس مداخله گر در امور داخلی سایر کشور ها از جمله امور داخلی افغانستان بدون آنکه توضیح دهد که دلیل و میزان نفوذ عامل رژیم تروریستی کودتائی پاسداری در افغانستان چه میزان می باشد؟ یا اینکه چه نقشی در نا آرامی و بی ثباتی افغانستان همچون حضور درعراق و لبنان و بحران آفرینی و جنگ افروزی در فلسطین و خاورمیاتنه دارد و یا اینکه گفته شود که چه سهمی در شراکت این آمار 700 کشته شدگان نظامیان آمریکائی در افغانستان وجود دارد که در ابتدای یادداشت روز آمار داده شده و تأکید شده که تعداد 70 تن از این کشته ها مر بوط به دو ماه اخیر در افغانستان است که اتفاقاً همزمانی با طرح کودتای پاسداری و موج ادامه دار اعتراضات و نا آرامی های اخیر داخل کشور دارد . یا اینکه بیان شود که عوامل تروریست های تعلیم و آموزش دیده و اعزامی از سوی سپاه پاسداران در ایران چه نقش یا عامل محرک و مشوقی در بر پائی آشوب و نا آرامی های خاور میانه و طراحی و دخالت گری در اقدامات تروریستی از کشور های همسایه و منطقه ی خلیج فارس گرفته تا در خا ورمیانه و شاخ آفریقا دارند که تا اتفاق افتاده یا در شرف تکوین می باشد ؟ یا اینکه گفته شود که در کدامیک از این اقدامات تروریستی رخ داده شده اینان دست نداشته اند؟ اما کنون مقاله نویس با فر افکنی مدعی شده که نيروهاي شورشي افغانستان مانند چمني هستند كه كوتاه مي شوند ولی با سرعت بيشتري شروع به رشد مي كنند و بازمي گردند.

هوشنگ – بهداد

یکشنبه 18 مرداد اه سال 1388