روز نامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 4 شهریور ماه سال 1388

نقد و بررسی سرمقاله " پشت پرده انفجارهاي عراق"

" موج انتقادات داخلی به نوری المالکی ونگرانی ناشی از تضعیف وی و شکست انتخابات پارلمان عراق "

به موازات اینکه هر چه بیشتراوضاع رژیم کودتا گران پاسدار در ایران بحرانی و متزلزل تر می شود بر ابعاد و شدت سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و مداخله گری در امور داخلی کشورهای همجوار و منطقه افزوده می گردد. به خصوص اینکه اکنون طراحی اقئدامات تروریستی و نا امن سازی در عراق اوج گرفته است . البته فراموش نشود که اکنون نخست وزیر دست نشانده ی عراق دارد بهای غلامک حلقه بر گوش حاکمان تهران بودنش را می پر دازد . زیرا پس از اجرای طرح جنایتکارانه و ضد بشری تهاجم به مجاهدین اشرف که از طریق تروریست های سپاه قدس و سپاه 9 بدر و نفوذی های پلیس اجراشد. آنگاه پس از فاش شدن ارسال موشک هائی که از ایران که در انفجارات منطقه ی سبز بغداد بکار گرفته شد که منجر به سرازیر شدن موج انتقادات از هر طرف بسوی نوری المالکی شده است . زیرا که معلوم شده وی سر سپرده ی لوطی جماران و پاسداران کودتا گر است. برای همین است که ملای سرمقاله نویس نماینده ی مردم عراق و سخنگوی دولت عراق شده است و در دفاع از نوری المالکی نقل قول از نخست وزیر سابق عراق ایاد علاوی کرده که چرا بی کفایتی نوری المالکی را مطرح کرده است . چونکه بشدت نگران است در صورت ادامه ی انتقادات موقعیت نوری المالکی دست ن شانده آنگونه تضعیف شود که شکست وی و سایر جریانات شیعه وابسته به حاکمان تهران در انتخابات پارلمان عراق قطعی گردد و مکمل شکست انتخابات شوراهای استانی عراق شود و اینان از صحنه ی قدرت حذف گردند و سرمایه گذاری کلان عراق هم همچون افغانستان بر باد رود.بنابراین ملای سرمقاله نویس نگرانی ووحشت خود از طرج تضعیف و بی کفایتی و بر کناری نوری المالکی را این چنین حرکت به جلو نامیده است :

"با توجه به تحولات اخير اكنون روز به روز آشكارتر مي شود كه طرح و نقشه بي كفايت نشان دادن دولت نوري مالكي كه توسط رقباي وي بطور جدي دنبال مي شود يك گام به جلو حركت كرده است"

البته ملای سرمقاله نویس خط دیکته شده از سوی حاکمان تهران به نوری المالکی را تکرار کرده است . زیراکه برای رد گم کردن از سر نخ مسئولان اصلی در تهران انگشت اتهام بسوی عناصر خاطی دستگاه امنیتی عناصر حزب سابق بعث عراق در پلیس به عنوان عامل انفجارات اخیر بغداد معرفی شده اند که در این انفجارات 100 نفر کشته و تعداد بیشتری مجروح شدند .

بهر صورت هرچه زمان به سوی فرا رسیدن بر گزاری انتخابات پارلمان عراق نزدیک تر می شود بر شدت و حجم اینگونه انفجارات در عراق نیز افزوده می گردد . برای اینکه هدف تلاش مذبوحانه برای متهم کردن عوامل حزب بعث و اعضای القاعده و آمریکا و برخی کشور های عربی به خصوص عربستان سعودی می باشد تا که با پرونده ی دخالت گری در عراق سفید گردد . همچنین با محدود شدن مانور یا عدم حضور نظامیان آمریکا در عراق شرایط برای یکه تازی حضور پررنگ و مانور عوامل و ابسته به لوطی جماران و پاسداران کودتاگر در عراق بیشتر آماده شود و مقدمات پیروزی شان در انتخابات پارلمان آینده ی عراق تضمین گردد . بنابراین بی جهت نیست که ملای سرمقاله نویس مدعی شده است که اصولا با توجه به ماهيت سياست هاي آمريكا ساده لوحي است اگر پذيرفته شود. سردمداران واشنگتن با صرف هزينه اي بالغ بر 900 ميليارد دلار و دادن بيش از 4300 كشته بدون چشم داشتي دست از سر كشور عراق بردارند .

در خاتمه اینکه همینطور همانگونه که تذکر داده شد برای رد گم کردن و پاک کردن چنگال خونین دخالت گری حاکمان تهران در امور داخلی عراق که در پشت طراحی انفجارات عراق می باشد . اکنون ملای سرمقله نویس مدعی شده است که آمريكايي ها در توطئه ناامن ساختن هرچه بيشتر عراق تنها نيستند. برای اینکه برخي كشورهاي عرب همسايه عراق نيز كه با حاكم شدن ائتلاف شيعيان در عراق طرح خود را شكست خورده تلقي مي كنند پس با اشغالگران همدست مي باشند . در حقیقت ملای سرمقاله نویس مخالف کشورهای همجوار عراق با نقش دخالت گرایانه حاکمان تهران در امور داخلی عراق را وارونه بازگو کرده است . جالب تر اینکه اضافه کرده اين موضوعي است كه اين دسته از حكام عرب با ايجاد كانا ل هاي ارتباطي با بعثي هاي عراق ارسال امكانات گزاف مالي و همچنين توسل به فتاوي مفتي هاي دست نشانده خود به تشديد اقدامات تروريستي در عراق مشغول هستند. مهمتر اینکه مقاله نویس از موضع فرافکنی و خود زنی کردن طرح افزایش اقدامات تروریستی و انفجاری و ناامن سازی در آینده در عراق را پیش بینی یا لو داده است چونکه اعتراف کرده با در نظر گرفتن اين مسائل روزها و هفته هاي آتي در عراق بسيار حساس و سرنوشت ساز است و طبعا بايد منتظر تشديد بحران در اثر وقوع حوادثي بود كه در هفته گذشته رخ داد. در نهایت ملای سرمقاله نویس برای پاک کردن صورت مسئله و آدرس غلط زدن خطاب به شيعيان به خصوص مراجع ديني و شخصيت هاي تاثيرگذار عراقي تأکید کرده و رهنمود داده است که اين شرايط حساس درک و هشياري از سوي اینان را مي طلبد. بهرحال راه چاره ی اساسی بازگشت ثبات و امنیت به عراق که می تواند زیر بنای صلح و ثبات امنیت منطقه باشد. برکناری عوامل رژیم کودتاگران پاسدار از عراق وشکست دادن عوامل شان در انتخابات پارلمانی عراق می باشد.

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880604/index.html چهار شنبه 4 شهریور ماه سال 1388