نقدو بررسی " بازگشت طالبان با چراغ سبز اشغالگران" روزنامه ی جمهوری اسلامی چهار شنبه 7 مرداد ماه سال 1388

"مگر طالبان افغانستان چه کرده اند که در 30 سال گذشته حاکمان دین فروش و غارتگر و جنگ افروز بر ایران خیلی بد تر از آن را مرتکب نشده اند؟"

مشخص نیست که چرا برای عوامفریبی و منحرف کردن اذهان عمومی وانمود می شود که طالبان افغانستان لولو وخیلی بد می باشد که اکنون دارد ازطریق واسطه گری ارباب فخیمه و چراغ سبزدادن آمریکا باز می گردد . در صورتیکه مگر طالبان چه کرده و می کند که خیلی بدتر از آن در ایران از سوی لوطی جماران نامشروع و پاسداران کودتاگران با مردم ایران و حتی عراق نشده است؟ تنها فرقی که هست طالبان افغانستان به آنچه انجام می دهد باور دارد و دیگرتظاهر و وارونه گوئی همون حاکمان ایران نمی کند . یعنی شیوه ای که 30 سال است در ایران انجام شده است . زیرا که دین تبدیل به ابزار قدرت و انباشت ثروت و جنگ و غارت و عوامفریبی و دین فروشی و انواع و اقسام جنایت و خیانت و نقص مستمر حقوق بشر شده است .

مگر فراموش شده است که از 22 خرداد و پس از آن تا حال چه گذشته است که می بایست طالبان افغانستان سرزنش شود؟ چرا گفته نمی شود که لوطی جماران برای حفظ قدرت خود دست به چه جنایت و توطئه و تناقض و دروغگوئی ها که نزده و نمی زند؟ مگر عملکرد دولت نامشروع کنونی قابل دفاع است که حتی لوطی جماران دیگر تأئیدش نمی کند. اما مگر همین لوطی جماران بطور دربستدر 4 سال گذشته از این دولت و رئیس آن پشتیبانی نکرد؟ مگر بدترین اتهامات سنگین به منتقدان این دولت نزد؟ مگر نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی – تقلباتی 22 خرداد را بلافاصله تأئید نکرد.آنهم بدون اینکه شورای نگهبان آلت دست خودش نظرش را بدهد؟ مگر نمایش کمدی مسخره آزمون الهی برای رفسنجانی مکار و بساز و بفروش نگذاشت ووی را رفوزه نکرد که چرا فرصت طلبانه و مصلحت اندیشانه مشتی از واقعیات را در خطبه ی نماز جمعه 26 تیر خود بیان کرد؟

کجا در زمان طالبان افغانستان اینگونه رقابت و جنگ قدرت باندی بود؟ تازه اگر دولت فخیمه ی انگلیس بد است که نباید بهش نزدیک شد . پس برای چه لوطی ماران نا مشروع با عوامل انگلیس در دولت دست نشانده ی عراق متحد شده است و با اعزام کردن تروریست های عراقی آموزش دیده در ایران به عراق و در کنار سپاه مزدوران بدر انگلیسی قرار گرفتن سپس بطور همآهنگ با نفوذی های درون پلیس و ارتش عراق دست به تهاجم وحشیانه ی ضدانسانی به مجاهدین قرار گاه اشرف زده شد تا که عامل محرک عراقیان به مبارزه و مخالفت کردن با سیاست مداخله گرایانه ی رژیم تروریستی کودتائی پاسداری در عراق می باشند. البته چون وحشت از تکرار شکست انتخابات شورای استانی در انتخابات پارلمانی عراق است دست به این تهام وحشیانه زده شد ه است که یک سند جنایت جنگی علیه ی بشریت برای عاملان و آمرانش درهر دو کشور ایران و عراق می باشد . به خصوص اینکه موجب ذوق زدگی پاسدار انگلیسی و آخوند زاده دزد و جانی علی لاریجانی رئیس مجلس کمدی و دکوری شده است . چونکه ذوق زده شده هورا برای نخست وزیردست نشاند ی عراق نوری المالکی کشیده است و خطاب به وی گفته است گرچه این اقدم تروریستی ووحشیانه با تأخیرانجام شد ولی چه خوب کردی که دست به این جنایت و حشیانه علیه ی مجاهدین قرار گاه اشرف زدی و تشویقش کرده است که می بایست این جنایت را تا پایان ادامه داده شود . به خیال خام خودش خواب لف لف شتری پنبه دانه خوردن دیده و تصور کرده است که با اینگونه اقدامات جنایتکارانه می شود از دست مجاهدین رها شد وامکان کنترل و خفه کردن فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای ناراضیان خشمگین و متنفر ایرانی وجود درد می شود آب رفته را بر جوی باز گرداند و دست جنایتکاران و آدم کشان وقایع اخیر را شست و مشروعیت پوشالی و مقبو لیت دروغین برای لوطی جماران دست و پا کرد .

در خاتمه اینکه سرمقاله نویس پس از پیگیری سیاست دخالت گری در امور داخلی افغانستان و مانور دادن با طلبان برای موضع گیری کردن علیه ی آمریکا و تأکید کردن ساخته شدن طالبان بدست سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا و بازی کردن با آن از سوی آمریکا هر زمان که نیاز به طالبان دارد . آنگاه بدون آنکه اشاره کند که چرا رفسنجانی در نماز جمعه ی خود در تهران خطاب به بوش گفت و اعتراف کرد که بوش می داند که اگر چنانچه همکاری ما نبود هنوز هم طالبان در افغانستان بر سرقدرت بود . یا اینکه گفته شود چرا پاسدارانبا همکاری طالبان علیه نظامیان آمریکائی در راقمی جنگند تا که نظامیان آمریکائی رابه خاطر مخالفت با دسترسی به سلاح اتمی می کشد ؟ در پایا نبا اشکتمساح ریختن بر ای مردم افغانستان از موضع تضاد با آمریکابه شرایط 7 سال پس از اشغال نظامی جنگ خانمانسوز تحمیل شده درافغانستان پرداخته وگفته است که مردم افغانستان احساس تلخکامی می کنند . در صورتیکه مردم ایران بیش از 30 سال است که خیلی بیش از شرایط تحمیلی تلخکامی مردم افغانستان اسیر و گرفتار حاکمان دین فروش و عوامفریب و جنگ افروز شده اند . آنگونه که هرروز تلخ روزگارشان تیره وتار تراز روز قبل شده است و هیچگونه چشم انداز بهبود امید به تغییر و تحول به جز تغییرات دمکرتیک در ایران برای شان وجود ندارد.

هوشنگ- بهداد

چهار شنبه 7 مرداد ماه سال 1388