روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 3 شهریور ماه سال 1388

نقد و بررسی سرمقاله " 10 فن شكنجه در زندانهاي مخفي آمريكا"

"آنگونه فرافکنی و آی دزد ، آی دزد شده است که انگاری هیچگونه شکنجه از جمله تجاوز جنسی در بازداشتگاه و زندان های ایران اعمال وافشا نشده است"

عنوان بر گزیده شده برای سرمقاله ، یاد آور شیوه ی آی دزد کردن یا صورت مسئله پاک کردن و آدرس غلط دادن می باشد که می تواند بخشی از هدف منحرف کردن اذهان عمومی باشد. زیرا که انتخاب همین عنوان 10 فن شکنجه در زندان های مخفی آمریکا در حقیقت نوعی دهان کجی کردن به خانواده های داغدار و عزاداران اخیر و سایر بازداشت شدگان در ایران است که در سیاه چال ها و باز داشتگاه ها به خصوص بازداشتگاه کهریزک مورد تجاوز جنسی و شکنجه های جسمی و روحی و روانی واقع شده اند . البته هر گز کتمان کردنی نمی باشد که اکنون آنگونه این جنایت ضد بشری فرا گیر شده است که این روز ها همه جا صحبت از چگونگی رخ دادن این اعمال و رفتار حیوانی قرون وسطائی می باشد. پس تلاش همه جانبه برای ماستمالی و انکار کردنش شده است . به خصوص اینکه میان لوطی جماران و سایر مسئولان با ندهای مافیائی کود تاگر حاکم و جناح مغلوب بصورت نامه کتبی و غیرو پیرامون این تجاوزات و اعمال وحشیانه ضد انسانی بحث و جدل می باشد .

اما اکنون ملای سرمقاله نوس چون مخالف بررسی این نظر است که آخوندهای حکومتی منبری چگونه قبل از انقلاب بر سر منبر که می رفتند چاشنی روضه خوانی ها ی خود می کردند و می گفتند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام می باشد . همچنین بر خلاف ادعای ظاهری مخالفت خوانی که با پاسدار گماشته احمدی نژاد دارد. ولی به نظر می رسد که حال تابع این فلسفه ی کمدی وی شده است که مدعیست می خواهد فرهنگ و اقتصاد بسیجی را به جهان صادر کند تا که ابتدا بحران اقتصادی و مالی جهان حل شود و ساختار مدیریت جهان را اصلاح گردد تا سپس معضلات داخل ایران نیز حل شود. برای همین است که چشم خود بر بازگوئی واقعیات مسائل داخل ایران به ویژه شکنجه گری همراه با تجاوز جنسی در بازداشتگاه ایران بسته است ووانمود کرده که گویا نه هیچ خبری از شکنجه هست و نه کروبی به رفسنجانی در این مورد و چارچوب نامه ی روشنگرانه نوشته است ونه واکنش این نامه به تأئید و تکذیب و تهدید کشانیده شده است .

مهمتر اینکه جا انداختن این دروغ که گویا در ایران از اینگونه خبر ها در زندان هایش نمی باشد ولی در زندان های آمریکا اتفاق می افتد . پس می بایست در داخل ایران ، باز داشتگاه ها وکشف گور های بی نام و نشان در قطعه های بهشت زهرا همچون قطعه ی 203 نادیده انگاشته شود . در صورتی که اخیراً از سوی گور گنان و دفاتر ثبت اجساد بهشت زهرا آمار داده شده است که تعداد 44 اجساد بی نام و نشان در فواصل 21 تا 24 تیر به خاک سپرده شده اند . یعنی مربوط به بازداشتی های شکنجه و جان باختگان باز داشت شدگان پس از 18 تیر ماه می باشند که مراسم سالگرد 18 تیرماه سال 78 را بر گزار کردند که به چنین سرنوشت شومی از سوی دژخیمان دچار شدند.

پس انکار کردن واقعیت شکنجه در باز داشتگاه های ایران مگر جز خود زنی می توان نام دیگری بر اینگونه اقدام وتلاش مذبوحانه نهادکه از سوی رژیمی که پیشتاز جهانی محکومیت نقض مستمر حقوق جهان است و رهبران و برخی مسئولانش دارای پرونده ی محکومیت ترور مخالفین رستوران میکنوس در دادگاهی در آلمان می باشند.اما اکنون از اعتراف کردن سازمان" سیا " در آمریکا از اعمال شیوه های شکنجه گری در بازداشت های آمریکا گزارش خبری داده شده است.

رله و بازتاب دادن شکنجه در زندان های آمریکا از سوی ملای سرمقاله نویس نه بدلیل مخالفت کردن با شکنجه و اعدام و کشتن و نابودن کردن مخالفین یا متهمین زندانیان در آمریکا می باشد. بلکه برای توجیه گری این سیاست است که چرا آمریکا شکنجه و اعدام کردن در سایر کشور ها از جمله رژیم تروریستی کودتائی پاسداری را محکوم می کند . از سوی دیگر ضمن عادی جلوه دادن محکوم کردن شکنجه های وحشیانه جسمی با تجاوزات جنسی انسانی در باز داشتگاه ایران از سوی مقامات آمریکائی با برجسته کردن شکنجه در زندان های آمریکا با شیوه های دهگانه می باشد تا جنایات اتفاق افتاده در ایران موضوعی مهمی محسوب نشود. به خصوص اینکه ربودن ومثله کردن و کشتن در عراق به حساب نیروهای نظامیان آمریکائی مقیم عراق جا زده شده است . چونکه اشاره شده که آمریکا در عراق و افغنستان و پاکستان دارای زندان هائی می باشد که در این زندان ها برای اعتراف گیری از 10 روش شکنجه کردن زندانیان استفاده می شود.

در خاتمه اینکه اینگونه از کار برد انواع شکنجه ها در زندان های آمریکا گفتن که نوعی تلاش مذبوحانه پرونده سفید کردن اقدامات جنایتکاران و دژخیمان حاکم بر ایران در زندان ها و باز داشتگاه های زیر نفوذ و اختیار خودشان می باشد. همینطور هدف ازبرجسته کردن شکنجه های گوناگون در زندان های آمریکا در مکان های مختلف برای مالیده کردن وکمرنگ نشان دادن اعمال شکنجه و اعتراف گرفتن و تجاوزات جنسی و شکنجه های فیزیکی در باز داشتگاه های ایران است که در هیچ زندانی در جهان تصور نمی رود که به پسران و مردان زندانی تجاوز جنسی با شکنجه ی جسمی شود و جان قربانی هم گرفته شود که در ایران می شود. ضمن اینکه انتقادات مقامات آمریکائی نسبت به خفقان وارعاب و وحشت و سانسور و اعدام ها و کشتن و شکنجه کردن در بازداشتگاه های ایران بی ارزش و اعتبار جلوه داده شود. البته هدف مهم دیگر مر بوط به رقابت تلاش برای اخراج نظامیان آمریکائی از عراق و برگزاری انتخابات پار لمان عراق می شود . برای اینکه طرح مشترک تهاجم وحشیانه ی ضد انسانی به مجاهدین اشرف مرتبط با بر طرف کردن موانع در راستای تغییر دادن فضا و جو حاکم عراق بوده است تا پیروزی مهره های آلت دست و وابسته به لوطی جماران نا مشروع و پاسداران کودتاگر قطعی گردد و موجب تقویت تضمین پیروزی عوامل نفوذی در انتخابات پار لمانی عراق شود. برای همین اکنون خط داده شده است که ائتلاف شیعیان عراق حزب الدعوه ی ابو ذلیل حکیم و فضیلت اسلامی و مقتدی صدر وابسته و حامی رژیم تروریستی و کودتائی لوطی جماران برای انتخابات پارلمان عراق در ژانویه نوری المالکی را از ائتلاف شیعی خود کنار نهند. از طرف دیگر بی دلیل نیست که اکنون تمرکز برروی اعمال شکنجه ها در بازداشتگاه های زیر نفوذ و کنترل دولت آمریکا شده است .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880603/index.html سه شنبه 3 شهریور ماه سال 1388