روزنامه ی جمهوری اسلامی شنبه 24 مرداد ماه 1388

نقد و بررسی " نقدي بر نظريه خدامقامي مسئولان اجرائي"

"مچ گیری با نقد کردن فتوای اخیر آخوندی انگلیسی و دزد و متحجر مصباح یزدی"

معلوم نیست که آخر و عاقبت این منتقد ورق پاره ی جمهوری اسلامی چیست زیرا که اکنون مسئول خدا در حوزه ی علمیه ی قم آخوند متحجر انگلیسی مفت خور و غارتگر مصباح یزدی را نقد کرده است ؟ همچنین مشخص نیست که طلبه های چماق کش و کفن پوش همیشه آماده تهدید و تهاجم و تکفیر کردن چگونه می خواهند با منتقد مرشد شان یا مسئول خدا و ترسیم کننده ی نمایندگان خدا در بیت جماران و دولت نا مشروع بر خورد کنند که فتوا داده است که اطاعت از دولت نا مشروع اطاعت از خدا می باشد . خلاصه چگونه می خواهند که این منتقد را سر جای خود بنشانند و مجازاتش کنند تا دیگر جرأت نکند به حریم مسئول خدا اسائه ی ادب کند و پایش را از گلیم خویش بیشتر دراز کند تا بقول سرمقاله نویس به نظرات خدا مقامی این آخوند سنبل تحجر و خرافات و مبلغ مرگ بی حرمتی نشود . زیرا که طبق ادعای اخیر آخوند متحجر کینه ای و پول پرست مصباح یزدی، دولت نامشروع پاسدار گماشته احمدی نژاد را جایگاه خدا نشانیده و عدم اطاعت از وی رابه مخالفت با خدا یا عدم اطاعت از خدا متهم کرده است .

البته اکنون ملای سر مقاله نویس در اولین مورد مچ یا سر پل سر بگیری خود ریش و عمامه و عبای این آخوند متحجر مصباح یزدی را گرفته و تناقض گوئی های فرصت طلبانه و مغرضانه اش پیرامون فتوای جدیدش را اینگونه رو کرده است :

"اگر نظريه نقل شده از جناب آقاي مصباح يزدي را بپذيريم و اطاعت از رئيس جمهور را همچون اطاعت از خدا واجب بدانيم قبل از هر چيز بايد اين واقعيت را خود جناب آقاي مصباح يزدي بپذيرند كه در دوران 8 ساله رياست جمهوري آقاي سيدمحمد خاتمي كه حكم ولي فقيه را دريافت كرده بود مرتكب گناهان زيادي شده اند. زيرا ايشان در آن دوران از پيشتازان مخالفت آشكار با رئيس جمهور بودند و نه تنها عدم اطاعت از وي را بلكه حتي ايستادن در مقابل رئيس جمهور وقت را ترويج مي كردند و لازم مي دانستند و زمينه را نيز براي اين امر فراهم مي كردند. البته جناب آقاي مصباح يزدي در اين زمينه تنها نبودند و ما كه آن زمان هم در روزنامه جمهوري اسلامي قلم مي زديم نيز با بسياري از افكار و عملكردهاي آقاي خاتمي مخالف بوديم و اين مخالفت را با انتشار مقالات و مطالب زيادي ابراز مي كرديم هر چند تفاوت ما با جناب آقاي مصباح يزدي اين بوده و اكنون نيز هست كه ما بر خلاف ايشان اطاعت از رئيس جمهور را چون اطاعت خدا نمي دانستيم و نمي دانيم"

.
فراموش نشود که ملای سر مقاله نویس مدافع آخوند رفسنجانی مکار است که اکنون سخنرانی آخوند متحجر انگلیسی مصباح را نقد کرده است . بنابراین خوب می داند آخوند متحجر انگلیسی مصباح یزدی دشمن رفسنجانی است و اکنون بدلیل مخالفت رفسنجانی با مریدش پاسدار گماشته احمدی نژاد است که مرشدش فتو داده اطاعت از دولت اطاعت از خدا می باشد. لذا برای اینکه سرمقاله نویس سایر موارد دیگر تناقض گوئی ها و ضد و نقیض های رخ داده شده محور این فتوا را به تصویر کشانیده باشد که چگونه این ادعای جدید آخوند انگلیسی و متحجر دزد مصباح یزدی با عملکرد دولت و لوطی جماران منافات و اختلاف دارد به برخی از این اخلافات و تناقضات اساره کرده و پته ی تئوریسین پاسداران کودتاگر و مرشد پاسدار گماشتته احمدی نژاد رئیس جمهور و رئیس دولت نا مشروع را بر روی آب ریخته است . برای همین چنین اختلاف و تناقضات رئیس جمهور و لوطی جماران نامشروع با فتوای اخیر آخوند محمد تقی مصباح یزدی را ردیف و لیست و برجسته کرده است :

در چهار سال گذشته يعني دوران رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد هم نظريه جناب آقاي مصباح با همين عارضه مواجه مي شود زيرا در آن چهار سال نيز موارد زيادي از اظهارنظرها تصميم ها عزل و نصب ها و دستورالعمل هاي رئيس جمهور برخلاف نظر رهبري قانون و حتي خود جناب آقاي مصباح بوده بطوري كه در پاره اي موارد با صراحت نظر مخالف خود را اعلام كردند. بنا بر نظريه خدامقامي رئيس جمهور كه اكنون با صراحت از جناب آقاي مصباح يزدي نقل شده ايشان بايد بپذيرند كه حتي در همين چهار سال گذشته نيز در مواردي از اطاعت خدا سر باز زده اند و مرتكب حرام شده اند. مخالفت مجلس شوراي اسلامي با بسياري از تصميمات رئيس جمهور و نقض آن تصميمات از طريق مصوبات مجلس نيز از جمله عوارضي است كه طبق نظريه جناب آقاي مصباح يزدي بايد آنرا مخالفت با خدا تلقي نمائيم در حالي كه نه شرع و نه قانون اساسي بهيچوجه چنين چيزي را قبول ندارند و اين قبيل مخالفت ها را تاييد و امضا مي كنند كما اينكه شوراي نگهبان به عنوان نماد شرع و قانون اساسي بسياري از تصميمات مجلس شوراي اسلامي در مخالفت با تصميمات رئيس جمهور در همه دوره ها از آغاز تاسيس نظام جمهوري اسلامي تاكنون را تاييد نموده است . مهمتر از همه تصويب عدم كفايت خود رئيس جمهور در اولين دوره رياست جمهوري است . بني صدر كه حكم ولي فقيه زمان خود يعني امام خميني رضوان الله تعالي عليه را دريافت كرده بود توسط نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مشمول عدم كفايت سياسي شد و خود امام خميني نيز اين نظر مجلس را تاييد كردند و بني صدر از رياست جمهوري اسلامي ايران خلع شد. اگر قرار بود به نظريه جناب آقاي مصباح يزدي عمل شود نمايندگان مجلس حق مخالفت با بني صدر را نداشتند و اصولا نمي توانستند وارد مبحث عدم كفايت سياسي او شوند و او همان روند ديكتاتوري را كه در پيش گرفته بود ادامه مي داد و نظام جمهوري اسلامي قرباني نظريه خدامقامي رئيس جمهور مي شد. هر چند در مقوله بررسي عوارض نظريه جناب آقاي مصباح يزدي مي توان موارد و نكات زياد ديگري را نيز بر شمرد از جمله تعدد كساني كه حكم ولي فقيه را در دست دارند و نقطه نظرهاي مختلف هم دارند و عمل كردن به آنها و اطاعت از دستورات آنها جامعه را دچار تضاد مي كند اما براي جلوگيري از طولاني شدن مقاله به همين مورد اكتفا مي كنيم و به معرفي نظريه صحيح مربوط به جايگاه رياست جمهوري مي پردازيم"

در خاتمه اینکه ملای سرمقاله نویس برای اینکه هم راه توجیه گری برای آخوند هفت خط و پالان سائیده و مغرور و مسئول خدا مصباح یزدی دست و پا کرده باشد . هم اینکه راه فراری برای خلاصی خودش داشته باشد تا که اسیر سئوال و تیغ کشی از سوی حامیان و چماق کشان و کفن پوشان تکفیر کنند گان شاگرد طلبه های این آخوند شیاد ومتحجر نشود . به خصوص از تهدید پیگیری کردن و پرونده سازی نمودن سر باز جو حسین شریعتداری مصون بماند . بنابراین مجبور شده است تا نقل قول کند که گویا مطالب سخنرانی نقل قول شده از سوی آخوند متحجر و فتوا دهنده ی مرگ جمعی انسان ها و دگر اندیشان تقی مصباح مصباح یا بطور کامل و یا ناقص بازتاب داده شده است . در صورتیکه دیدگاه ارتجاعی و قرون وسطائی و ضد بشری این آخوند جانی و آدمکش دشمن وهووی رفسنجانی پیوسته بطور شفاف بیان شده و نشان داده شده است که چگونه ضد نظر مردم و جمهوریت و مدافع حاکمیت و مدل اسلام ناب طالبانی می باشد . البته با این وجود اختلاف وی با طالبان این است که وی عجیب اعتیاد به ثروت و پول باد آرده و هم کبر و غرور و خود خواهی و مقام پرستی دارد.

شنبه 24 مرداد ماه 1388

هوشنگ – بهداد