روز نامه ی کیهان یکشنبه 25 مرداد ماه 1388

نقد و بررسی سرمقاله " براي بي اثر شدن تحريم بنزين"

"پرسش است وقتی 48 ساعته می توان بحران بنزین وارداتی را حل کرد و به خود کفائی رسید چرا در 30 سال گذشته اینهمه برای اقدام و عملی کردنش درنگ و تأخیر شده است؟"

در ادامه برنامه ی سر کار گذاری مردم و منحرف کردن اذهان عمومی و بهانه داشتن برای سر کوب و خفقان و سانسور در جامعه و ضرب و شتم و متهم و محکوم و شکنجه کردن معترضان و مخالفان و دگر اندیشان با اعتراف گیری و حکم زندان و صادر کردن اعدام ها با اتهامات کلیشه ونخ نما شدن عامل بیگانه و جاسوس آمریکا بودن که اکنون کودتاگران پاسدار با حمایت و پشتیبانی لوطی جماران نا مشروع که با تدارک تقلبات گسترده در بر گزاری نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی 22 خرداد را مغلوب و شکست داده و حذف کردند . اما چون نتایج مورد اعتراض مردم نا راضی واقع شد و در دنباله منتهی به کشتن و مجروح نمودن و ضرب و شتم معترضان و باز داشت و شکنجه کردن و اعتراف گرفتن زوری باز داشت شدگان معترضان شد که در ادامه به تشکیل سریالی محاکمه بیداد گاه های نمایشی و فر مایشی منجر شده است . البته که اتهامات جمعی متهمان و باز داشت شد گان به اضافه رهبران باز داشت نا شده شان موسوی و خاتمی و حتی کروبی وابسته به بیگانه بودن و اجرا کنند گان دیکته کنند گان سفارشات دستگاه جاسوسی انگلیس به خصوص سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا سیا در راستای انقلاب مخملین می باشد .

از سوی دیگر در بستر دفاع و پیگیری پروژه ی هسته ای و تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای موجب مخالفت آمریکا با این پروژه شده است گه قطعنامه های تحریمی داخلی و از طریق شورای امنیت سازمان ملل برای توقف و مهار پروژه ی هسته ای به تصویب رسیده است که مکمل مبارزه ی تاکتیکی با شیطان بزرگ شده است . اخیراً ادامه ی این جنگ تحریم فروش بنزین را نیزدر بر گرفته و شامل شده است . گویا تمهیداتی شده است تا پس از فرصت داده شده ی توافق با توقف غنی سازی شودو در غیر اینصورت این تحریم بنزین با تحریم های سخت تر دیگر وارد مرحله ی اجرائی خواهد شد .

اکنون مقاله نویس بدون آنکه توضیح دهد نتیجه وآخر تعقیب پروژه ی هسته ای در 3 دهه ی گذشته برای کشور چه بوده و چه عایدی و یا منافع ملی برای مردم ایران در بر داشته است که مردم ایران می بایست باز هم تحریم های طاقت فر سا با تورم و گرانی و هم فقر و بیکاری همراه با خفقان و سرکوب وو ارعاب وحشت ناشی از آن را تحمل کنند؟ پرسش است که چرا هزینه ی کلان صرف پروژه ی هسته ای و سازمان انرژی اتمی و نیروگاه اتمی بوشهر شده است صرف زیر ساخت تأسیسات همچون پالایشگاه های گوناگون برای تولید بنزین نشده است تا که حداقل کمک به خود کفا شدن تولید بنزین در داخل کشور شود که موجب و تورم و گرانی و فقر و بیکاری تحمیلی بیشتر تحریم نشود؟ که اکنون بدلیل وحشت از تحریم کردن فروش بنزین از سوی آمریکا نباشد تا که طرح کمدی وارونه خود کفائی 48 ساعت از طریق اجرای طرح سهمیه بندی بطور کمدی ووارونه داده شود که آن روی سکه ی اعداد و ارقام های نا موزون و ناهم همآهنگ واردات بنزین می باشد که گزارش آن چنین است:

"بنابر تازه ترين آمارها در حال حاضر 40 در صد بنزين مصرفي در ايران از طريق واردات تامين مي شود كه به 29 5 ميليون ليتر در روز مي رسد. مصرف روزانه بنزين در ايران هم اكنون 73 5 ميليون ليتر است كه حدود 30 ميليون ليتر آن از ساير كشورها وارد مي شود . شركتهاي ريلانس از هند توتال از فرانسه گلنكور از سوئيس بريتيش پتروليوم از انگليس و چند شركت اماراتي اصلي ترين تامين كنندگان بنزين ايران هستند كه در صورت تصويب طرح سناي آمريكا مبني بر تحريم فروش بنزين به جمهوري اسلامي از سود سرشار فروش بنزين به ايران محروم خواهندشد. در اين ميان شيخ نشين امارات كه به علل گوناگون در حال حاضر شريك اول تجاري ايران است و 76 در صد بنزين صادراتي به ايران را تامين مي كند بيش از ساير كشورها و شركتها متضرر مي شود و اتفاقا همين مسئله به يكي از نقاط قوت و اميدواري مسئولان وزارت نفت جمهوري اسلامي تبديل شده است چرا كه به اعتقاد آنان يافتن مشتري براي خريد بيست و چند ميليون ليتر بنزين در روز كار ساده اي نيست كه فروشندگان بتوانند و يا بخواهند خود را گرفتار آن كنند. اين شرايط در حالي است كه ايران آمادگي اجراي طرحهايي ضربتي مانند خودكفايي 48 ساعته در تامين بنزين مورد نياز و كنترل بيشتر مصرف بنزين از طريق سامانه سهميه بندي را كاملا داراست كه ضربه پذيري اقتصاد را به حداقل مي رساند"

در خاتمه اینکه وقتی مقاله نویس از یک سو مصرف روزانه را 573 میلیو لیتر روزانه بنزین می داند از طرف دیگر 40% مصرف وارداتی را رقم 529 میلیون لیتر طبق تازه ترین آمار دانسته است که معلوم نیست چگونه 40% رقم 573میلیون لیتر 529 میلیون لیتر می شود؟ مهمتر اینکه چگونه ممکن است بصورت معجزه با طرح سهمیه بندی 48 ساعته می شود به مرز خود کفائی رسید که پرسش است چرا تا حال اینهمه درنگ شده و اقدام برای خود کفائی نشده است؟ همچنانکه پرسش است چگونه است که شیخ نشین امارات قادر شده است که 76% واردات بنزین ایران را تأمین کند در صور تیکه پاسدار احمدی نژاد مدعی شده است که ایران قدرت بر تر نه منطقه که جهان می باشد و می خواهد اسرائیل را نابود کند و فرهنگ و اقتصاد بسیجی را به جهان صادر کند تا هم تورم و هم بحران مالی و اقتصادی و بانکی غرب را حل کند و ساختار مدیریت جهان را تغییر دهد و اصلاحش کند . حال با اینگونه اعداد و ارقام تناقض آمیز و ادعای خود کفائی می بایست پرسید کیست پرتقال فروش؟

هوشنگ – بهداد

یکشنبه 25 مرداد ماه 1388