گزیده خبر های 14 آبان - 89
احمدي‌نژاد در گردهمايي نوجوانان عاشورايي:اشغال افغانستان و عراق چهره ‌آمريكا را افشا و قدرت او را در‌هم شكست.خبرگزاري فارس: رئيس جمهور با اشاره به حضور آمريكا در افغانستان و عراق ‌از 10 سال گذشته گفت: اگر صدها ميليارد دلار هزينه و صدها طراحي مي‌كرديم به اندازه ‌حضور آمريكا در افغانستان و عراق نمي‌توانستيم اولاً چهره آمريكا را افشا كنيم و در ثاني قدرت آمريكا را درهم بشكنيم.
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8908131005
گذشته از اینکه مشخص نیست که نوجوانان یکبار مصرفان مین پاک کن میادین جنگ ضد ملی و ضد میهنی اوایل جنگ تغیر نام داده و عاشورائی شده اند . ولی معلوم نیست که چرا گفته نشده است که پس داستان همکاری رژیم ضد بشری تروریستی با اشغال گران افغانستان و عراق چه می شود که رفسنجانی در نماز جمعه ی تهران به آن اشاره نمود؟
عکسی از احمدی‌نژاد در زنجان که بیانگر جایگاه او در میان مردم است!
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=23906
کودتا گران پاسدار و ولی وقیح و شورای نگهبان آلت دست که در خیمه شب بازی های انتصابی – تقلباتی دست به رأی سازی های نجومی می زنند تا هم رقیب را از صحنه حذف کنند . هم با سیاه کردن مردم مشروعیت کاذب برای رژیم ضد بشری و ولی وقیح نامشروع دست و پا کنند . اینان پس از کودتای 22 خرداد 88 اینجا را نخوانده بودند که روزی نه چندان دور فرا می رسد که با شیوه ی سر پل خر گیری افسار پاسدار گماشته خالی بند و وارونه گوی گرفته و کشیده می شود که امثال پاسدار گماشته احمدی نژاد بایست پاسخ دهد وی که در زنجان دست به چاقوی ضامندار شد و رفسنجانی را تهدید کرد که می خواهد شکمش را پاره کند چون که پولش از پارو بالا تمی رود . اما اکنون چگونه می تواند جوابگوی باشد که پس کجا رفت آن 25 میلیون رأی ساختگی ناشی از سیاست توزیع مجانی دولتی که اکنون قادر نیست حتی یک زمین فوتبال ساندیس خور حامی سیاهی لشکر برای خودش گرد آوری کند ؟ البته این گلاب ز دن موجب شده است تا که زیرآب ادعای سیاهی لشکر ساندیس خوران ولی و قیح در قم هم زده شود چونکه آنهم گنده گوئی تبلیغاتی مشابه ی ین یکی بود .
یکی از ویژگی‌های انحصار حکومتی و دولتی، قلب واقعیات و فریب افکارعمومی از طریق اطلاع‌رسانی کاذب است.از روزی که احمدی‌نژاد با امدادهای غیبی و هزینه‌های میلیاردی از بیت‌المال زبان‌بسته در شهرداری تهران و بعدا هم اعتبارات دولتی و حمایت‌های گسترده صدا و سیما و نیروهای مسلح به‌‌ویژه سپاه و بسیج بر اریکه قدرت تکیه زده است، همواره از سوی رسانه میلی ضرغامی تلاش می‌شود که گزارش سفرها و دیدارهای احمدی‌نژاد و دیگر مسؤولان حکومتی با استفاده از ترفندهای رسانه‌ای به‌گونه‌ای انعکاس یابد که نشانگر حضور هزاران نفر از مردم در دیدارها و سخنرانی‌های احمدی‌نژاد و … باشد.این در حالی است که اهل فن می‌دانند که علی‌رغم هزینه‌های هنگفت از بیت‌المال و سرازیر کردن نیروهای بسیج و … به‌صورت اتوبوسی، معمولا توفیق چندانی برای یک نمایش مردمی گسترده که حاکی از موقعیت مطلوب احمدی‌نژاد و … در میان مردم باشد، حاصل نمی‌‌شود، اما توسط دوربین‌های حرفه‌ای صدا و سیما به گونه‌ای عمل می‌شود که گویی مردم کشته و مرده حضرات هستند و برای استقبال و دیدار با آنان سر از پا نمی‌‌شناسند.با این حال صدا و سیما به‌گونه‌ای این مراسم را منعکس کرد که گویی هزاران نفر در این مراسم حضور یافته‌اند!یک زمین استاندارد فوتبال بزرگ‌سالان برای مسابقات بین‌المللی می‌بایست ۱۱۰ تا ۱۲۰ یارد(قدم)، معادل ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر طول و ۷۰ تا ۸۰ یارد معادل ۶۴ تا ۷۵ متر عرض داشته باشد.این عکس که علی‌رغم ممانعت شدید از عکاسی از چنین زاویه‌ای توسط عکاسان به‌صورت هنرمندانه گرفته شده، نشانگر این است که نه تنها جایگاه تماشاگران، بلکه دو سوم زمین فوتبال ۱۰۰ در ۷۰ متری نیز خالی از جمعیت است و باید واقعا گفت که رأی ۲۵‌میلیونی و ۶۳ درصدی احمدی‌نژاد کجاست!
خاتمي در خطبه دوم نمازجمعه تهران:170 سايت خارجي عليه هدفمند كردن يارانه‌ها برنامه‌سازي مي‌كنند.خبرگزاري فارس: خطيب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به تلاش دشمنان براي ايجاد ياس و نااميدي در بين مردم گفت: در طرح هدفمند كردن يارانه‌ها شاهديم كه حدود 170 سايت خارجي عليه اين طرح برنامه توليد مي‌كنند
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8908140353
گذشته از اینکه توضیح داده نشده است که اگر چنانچه این طرح اصولی ومردمی است . نیاز به اینگونه تبلیغات گسترده ی انتقادی نیست . از سوی دیگر خالی بندی ووارونه گوئی این آخوند متحجر و مفت خور وارونه گو ی پیرامون سفر نمایشی و تشریفاتی بسیار پر هزینه ی ولی وقیح به قم و ادعای استقبال بی نظیر کردن و خیرات پر ثمر پائیز قم به بهار تبدیل کردن درست مسابه یا آن روی سکه استقبال از پاسدار گماشته احمدی نژاد در زنجان است که در گزارش تصویری فوق خبرش آمده است .
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، آيت‌الله سيد احمد خاتمي خطيب موقت نماز جمعه تهران در خطبه دوم نماز جمعه اين هفته تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم و استقلال بي‌نظير مردم از رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اين سفر براي شهر قم يك دهه مبارك بود كه فصل پاييز اين شهر را به بهار تبديل كرد
عکس خبرگراری ها از تظاهرات دیروز بسجی ها مقابل سفارت انگلیس
http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=23926
شوی سیاهی بازی میان نوکر و ارباب فخیمه آنگونه کمدی و مصنوعی و فرمایشی است که اگر چنانچه این اراذل و اوباش لباس شخصی های حکومتی نمی باشند چگونه است که پلیس مزدور نه مانع از گرد همآئی اعتراضی این اراذل اوباشان نشده است ، بلکه هم کمک و همیاری شان کرده است . هم برای شان با شانه های شان نردبان شده اند؟
اعتراض کارگران آبادانی به عدم پرداخت حقوق معوقه، سبب اخراج آنها شد
آخوند متحجر غارتگر دزد محمد تقی مصباح یزدی فسیل و آدم کش حرفه ای مال و قدرت پرست به جای اینکه از مقامات رژیم جنایتکار و چپاول گر به خواهد که حق و حقوق این کار گران زحمت کش و محروم را پرداخت نمایند . اما اینان را گناهکارانی خطاب کرده که چون مرتکب گناه شدند . بنابراین مورد خشم و غصب خدا قرار گرفته اند که می بایست مورد عذاب و عقوبت و مجازات الهی واقع شوند که در گزارش بعدی به آن اشاره کرده فتوا داده است .
طی چند روز گذشته دهها نفر از کارگران ساختمان نصب پالایشگاه آبادان و همچنین کارگران سازمان فضای سبز شهرداری آبادان، در اعتراض به ماهها حقوق معوقه خود، دست به اعتصاب و تجمع زدند که در نتیجه گروهی از آنها اخراج شدند.به گزارش جرس، دهها نفر از کارگران ساختمان نصب پالایشگاه آبادان، در اعتراض به چندین ماه حقوق عقب افتاده خود و عدم پاسخگویی مسئولین، دست به اعتراض زده و شیشه های محل کار خود را شکستند؛ که در پی این حرکت اعتراضی ، حدود سی نفر از آنها از کار اخراج شدند و فقط یک ماه از حقوق کارگران به آنها پرداخت شد.این گزارش افزود در چند روز گذشته موج بیکاری و اخراج کارگران رو به افزایش بوده؛ در صورتیکه مسئولان مربوطه از حقوق و پاداش های بالایی رخوردار هستند، اما کارگران زحمتکش باید ماهها بدون حقوق و مزایا، زندگی و شرایط سخت را بگذرانند .این منبع خبری از آبادان همچنین گزارش داد “دهها نفر از کارگران سازمان فضای سبز شهرداری آبادان، در اعتراض به پرداخت نشدن سه ماه حقوق و بیمه خود در مقابل شهرداری مرکزی آبادان تجمع کردند.”کارگران معترض گفته‌اند، عدم دریافت ماهها حقوق، سبب بروز مشکلاتی برای آنها در تامین امرار معاش، پرداخت قبوض، تحصیل فرزندان و غیره شده است.سرپرست شهرداری آبادان، دلیل تاخیر در پرداخت حقوق و بیمه کارگران را مسدود بودن حساب این سازمان از سوی سازمان مالیات ارزش افزوده عنوان کرده است
مصباح یزدی: بسیاری از مشکلات و بیماریها نتیجه گناهان است،انجام قصاص، هیچ منافاتی با رعایت کرامت انسانی ندارد
آخوند متحجر محمد تقی مصباح یزدی که خود و آقازاده شکر دزد وارداتی اش صاحب ثروت نجومی شده است و کلی باج گیری دولتی می کند . این جانور شبه آدم دین فروش که تئوری پرداز مرگ و جنایت و خشونت و دوغ گفتن مصلحتی می باشد . بدون آنکه بگوید که ریشه ی نا هنجاری های اجتماعی چیست و کدام آخوند حکومتی و شرکا و آقازاده های شان هستند که اهل فساد و غارتگری و جنایت و خیانت نمی باشد ؟ ولی اکنون برای انتقام گرفتن از رقیب مغلوب و مردم ناراضی و دفاع کردن از ولی وقیح نا مشروع و پاسداران کودتا گر آویزان به تحجر و دین ابزار قدرت و ثروت و سرکوب و خفقان و سانسور و جنایت شده است و برای حفظ وقعیت خود و ولی وقیح فتوای آدم کشی انبوه و جنایت همه گیر زیر نام خدا صادر کرده است.
جرس: یک عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه "بسیاری از مشکلات و بیماری در خانواده‌ها نتیجه گناهان است، تا در آخرت از بار مجازاتش کاسته شود"، خاطرنشان کرد "اجرای قانون جزای اسلامی در مسأله قصاص، هیچ منافاتی با رعایت کرامت انسانی ندارد. "به گزارش مرکز خبر حوزه، محمد تقی مصباح‌یزدی، شامگاه چهارشنبه ۱٢ آبان، طی سخنانی در دفتر رهبری (درقم) و در ادامه شرح خطبه فدکیه گفت: از نگاه قرآن کسی که مرتکب قتل نفس می‌شود همانند کسی است که برای کشتن همه انسان‌ها دست به شمشیر برده و لذا چنین فردی دیگر کرامتی ندارد.وی با اشاره به کلامی از حضرت زهرا در خطبه فدکیه خداوند قصاص را برای جلوگیری از خون ریزی قرار داد، گفت: همه ما این را می‌دانیم که وقتی قاتلی محکوم به اعدام شود و ولی دم مقتول هم خواستار قصاص شود، اجرای حکم اسلام در این‌باره، جلوی بسیاری از کشت و کشتارها و جنایات را در جامعه می‌گیرد و این یک امر بدیهی است.عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در مکتب اسلام کشتن یک انسان همانند کشتن همه انسان‌هاست و اساسا قصاص قاتل برای حفظ امنیت جامعه می‌باشد و ما اگر برای حیات انسانی ارزش قائل هستیم باید بدانیم که قصاص راه حفظ حیات است.وی در ادامه با بیان این که عقوبت گناهان و تخلفات انسان در این دنیا مربوط به حق‌الله و حق‌الناس می‌باشد، گفتند: حق‌الله که در واقع مصلحت عامه‌ای برای جامعه اسلامی به شمار می آید، شامل حدود و تعزیرات می شود و حق‌الناس از باب قصاص و دیات اجرا می‌گردد.عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود، بسیاری از گرفتاری‌های انسان در این دنیا را نتیجه گناهان و اعمال زشت او دانست و گفت: اگر خداوند متعال می‌خواست که اعمال بد بندگانش را در همین دنیا عقاب کند، زندگی‌ای برای هیچ جنبنده‌ای باقی نمی‌ماند. وی افزود: اما خداوند نتیجه برخی از اعمال انسان را در این دنیا به او می‌چشاند تا بداند که کار بد چه اثراتی دارد، بلکه از این طریق متنبه و آگاه شود هرچند عقوبت انسان به خاطر برخی اعمال ناشایست جنبه عبرت آموزی دارد و اصلا مسأله انتقام گیری در آن مطرح نیست.مصباح‌یزدی تصریح کرد: در واقع این عقوبت‌های دنیوی هم گوشمالی برای انسان است و هم این که جنبه پند و موعظه دارد.وی همچنین بسیاری از مشکلات و بیماری در خانواده‌ها را نتیجه گناهان دانست و گفت: این عالم برای کار است و نتیجه و عقوبت اعمال مربوط به آخرت است، اما خداوند به جهت رحمت واسعه‌اش نتیجه بخشی از اعمال خوب و بد انسان را در این دنیا نشان می‌دهد تا بخشی از عقوبت آن‌ها را در این دنیا متحمل شود و در آخرت از بار مجازاتش کاسته شود
مامورین وزارت اطلاعات باضرب وشتم دو فعال سندیکایی شرکت واحد تهران را ربودند
رژیم آدم ربا و گروگان و باج گیر آنگونه وو حشی و ودرنده شده است که از وحشت قیام و از فرط عدم مشروعیت و انزوای جهانی مجبور شده است تا که به سیم آخر بزند . برای همین زنجیر پاره کرده هرروز بیش از گذشته دست به جنایت می زند و فکر عاقبت کار را هم نمی کند چونکه تر مز بریده و دنده عقب کنده و کنترل و مهار نا پذیر پیوسته مرتکب جنایات ضدا نسانی جدید می شود.
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز گذشته مامورین وزارت اطلاعات غلامرضا غلامحسینی و سعید ترابیان را در یکی از خیابانهای کرج ربودند و به سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل کردند.روز چهارشنبه 12 آبان ماه حوالی ساعت 09:00 صبح دو فعال سندیکایی غلامرضا غلامحسینی و سعید ترابیان در خیابان 45 متری گلشهر کرج مورد یورش وحشیانه 6 نفر از مامورین وزارت اطلاعات قرار گرفتند و ربوده شدند. مامورین وزارت اطلاعات هنگام دستگیری و انتقال به سلولهای انفرادی آنها را بشدت مورد ضرب و شتم قرار دادند که از ناحیه سر و شکم زخمی و مصدوم شدند.هنگامی که این دو فعال سندیکایی به بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل شدند آنها را از هم جدا نمودند و از وضعیت و شرایط فعال سندیکایی غلامرضا غلام حسینی هیچ خبری در دست نیست. او در اثر ضربات مامورین وزارت اطلاعات از چند ناحیه زخمی و مصدوم شده بود.پیش از این مامورین وزارت اطلاعات روز 19 مهر ماه به منزل آقای غلامحسینی یورش برده بودند و بدلیل نبود او در منزل فرزند وی را برای مدتی به گروگان گرفتند.فعال سندیکایی سعید ترابیان صبح امروز با وثیقه آزاد شد. او در حین دستگیری و انتقال به سلولهای انفرادی بند سپاه مورد ضرب وشتم مامورین وبازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.فعال سندیکایی غلامرضا غلامحسینی 44 ساله در جریان اعتصابات گسترده کارکنان شرکت واحد تهران در سال 84 دستگیر وچند هفته در زندان اوین در بازداشت بسر برد و نزدیگ به 4 سال از کار تعلیق شد. او حدودا 8 ماه پیش پس از صدور رای بازگشت به کار اداره کار توانست به محل کار خود بازگردد ولی 2 مردادماه مجددا به بهانه های واهی از کار تعلیق شد.
اجرای حکم شلاق 4 نفر از محکومین شهرستان طبس در ملاءعام
اینهم یک مورد دیگر از لبیک گفتن به فتوای آخوند متحجر و فسیل و دزد انگلیسی محمد تقی مصباح یزدی است که تأکید کرده حکم خدا با ید د مورد گنا هکاران اجرا شود . یعنی به جای حاکمان دزد و غارتگر محرومان می بایست قصاص شوند.
ایلنا : دادگستري يزد اعلام كرد در راستای برخورد قاطعانه دستگاه قضایی با عوامل فروش و مصرف‌کنندگان مواد مخدر و همچنین سارقان حرفه‌ای، مجازات شلاق 4 نفر از محکومین در محل میدان امام خمینی شهرستان طبس و روستای کریت این شهرستان اجرا گردید.3 نفر از این محکومین به اتهام نگه‌داری و فروش مواد مخدر به تحمل حبس، جزای نقدی و ضربات شلاق محکوم شده بودند که حکم شلاق آنها در ملا عام اجرا گردید.همچنین یک نفر دیگر از محکومین نیز به اتهام سرقت به حبس تعزیری و تحمل ضربات شلاق محکوم گردیده بود که حکم شلاق وی نیز در ملاء عام اجرا شد
در تازه‌ترين گزارش توسعه انساني سال 2010ايران با 18 پله صعود هفتادمين كشور توسعه يافته دنيا اعلام شد.خبرگزاري فارس: بر اساس تازه ترين گزارش توسعه انساني 2010 سازمان ملل كه روز گذشته منتشر شد، جمهوري اسلامي ايران بين 194 كشور دنيا با 18 پله صعود نسبت به سال گذشته در رتبه 70 و براي اولين بار در بين كشورهاي با توسعه انساني بالا قرار گرفت
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8908130279
چگونه است که اکنون با افتخار و با آب و تاب و ذوق زدگی فراوان خبر از 18 پله صعود داده شده و ادعای در ردیف هفتادهم جهانی شده که رژیم ضد بشری در این جایگاه قرار دارد . ولی فراموش شده است که چگونه است که چندین سال است که چپ و راست ادعای قدرت برتر و امن و آزادترین کشور جهان می شود؟
تکذیب کومه له با دستگیری ھای چھار نفر در مریوان توسط کومه له
گذشته از اینکه خبر مربوط به سال گذشته است که این سناریو باز سازی شده است . ولی عجیب است که این خبر از سوی کومه له تکذیب شده است . ولی این گزارش خبری را باخبر تکذیب نشده ی بعدی مقایسه کنید که ازسوی خبر پراکنی دولت فخیمه بازتاب داده شده است. سپس خبر گزاری درغ پرداز پاسداران فارس به نقل از ارباب فخیمه آتن را رله کرده است .
دبیرخانه حزب کومه له کردستان ایران : رسانھھای دروغپرداز جمھوری اسلامی، از جمله تلویزیون انگلیسیزبان جمھوری اسلامی بنام پرس تی.وی، امروز خبری را مبنی بر دستگیری چھار نفر در مریوان به اتھام چندین فقره قتل اعلام کرد و از یک طرف آنھا را به کومه له و از طرف دیگر به سازمانھای اطلاعاتی بریتانیا مربوط نمود.در این رابطھ لازم است توضیحات زیر را برای روشن شدن افکار عمومی و رسانھھای گوناگون بھ آگاھی برسانیم:افراد فوق (ھژیر ابراھیمی، لقمان مرادی و زانیار مرادی) نھ اکنون بلکھ سال گذشتھ بھ اتھام دست داشتن در قتل بستگان امام جمعھ مریوان دستگیر شدهاند. در تاریخ 5 ژوئیھ 2009 سھ نفر از بستگان امام جمعھ مریوان بھ قتل رسیدند و چند روز بعد این افراد بھ این اتھام بازداشت شدند.خبر مربوط بھ این رویداد ھمان موقع از رسانھھای کرد زبان پخش شد. اینکھ این افراد واقعا به چنین عملی دست زده اند یا نه بر ما روشن نیست و اعتراف در شکنجھگاھھای جمھوری اسلامی نیز به کلی از درجه اعتبار ساقط است.و اما ربط دادن این جریان به کومه له جز تلاش دیگری از سوی جمھوری اسلامی برای مخدوش کردن سیمای برحق و عادلانه جنبش کردستان و زمینه سازی جھت سرکوب و اعدام بیشتر در کردستان چیز دیگری نیست. ما اکیدا اعلام میکنیم کھ این افراد ھیچ وابستگی بھ حزب کومه له کردستان ایران نداشته و ندارند و اصولا کومه له نه در این عمل و نه در ھیچگونه قتل و عملیات مسلحانه شرکت ندارد و راه مبارزه سیاسی را به نفع جنبش کردستان و آرمانھای مردم کرد و دموکراسی در ایران میداند
در گفت‌وگو با بي‌بي‌سي؛گروهك تروريستي كومله وابستگي بازداشت‌شدگان به اين گروه را تكذيب نكرد.خبرگزاري فارس: در پي اعلام وزارت اطلاعات از دستگيري 4تروريست وابسته به انگليس در شهر مريوان، تلويزيون دولتي انگليس اعلام كرد كه گروهك تروريستي كومله اين را رد نكرده است كه افراد بازداشت‌شده از يك شاخه منشعب از اين گروه مي‌باشند
http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=8908140419