روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 25 آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری "لبخند به فرعون چرا؟"

"سوال مهمي كه اكنون مطرح است اينست كه چه چيز موجب مي شود ما به فرعون لبخند بزنيم"

واقعا ً کسی سر در نمی آورد که در رژیم ضد بشری و قرون وسطائی با سایه افکندن شبکه مخوف باند بازی های مافیائی درونش چه خبر است و چه می گذرد ؟ زیرا این رژیم که غیر متعارف است رفتار و عملکردش هیچگونه همخوانی با دنیای مدرن کنونی و عرف بین المللی ندارد. چونکه سیاست تروریستی دیپلماسی شتر گاو پلنگی وزارت جاسوسی امور خارجه اش آنگونه پیچیده و چند لایه است و اقدام می کند که منطبق باشالوده و اساس اصلی اش استوار است که در زمان خمینی شیاد ترسیم شد که مبنایش بر اصل صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز است که موازی این سیاست، مداخله گری درسایر کشورها با اقدامات باج دهی دلاری و اعمال و اقدامات تروریستی و بحران آفرینی وجنگ افروزی است که بشدت دنبال می شود. از طرف دیگر پیگیری سیاست با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن نیز تعقیب می گردد. همچنین همراه و سنجاق شده با سیاست چماق و هویج تجربه شده در سیاه چال ها می باشد . البته تهدید و فشار و زمانی چانه زنی تسلیم و التماس هم بکاربرده می شود . از جمله پیرامون رابطه با مصر بهمین شیوه های فوق در 30 سال گذشته پیگیری شده است .

اکنون تلاش برای ایجاد رابطه با از همین روش اشاره شده استفاده شده است . یعنی در شرایطی که مصر با تهدید و توهین به همدستی و همکاری با آمریکا و اسرائیل و رهبران مرتجع عربی در منطقه خاورمیانه متهم شده است . زیراکه متهم شده علیه منافع فلسطین و ملت های عربی اقدام کرده و می کند. اما از سوی دیگرحال شاهد می باشیم که پاسدار گماشته احمدی نژاد عیال خود را با چادر سیاه برسر، عازم سفر ایتالیا کرده است تا در اجلاس رهبران زن کشورهای غیر متعهد شرکت داشته باشد که رئیس آن همسر حسنی مبارک رئیس جمهور مصر است . همینطور بطور همزمان منوچهر متکی وزیر آدم ربای امور خارجه یا وزارتخانه ی جاسوسی رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی از وزیر امور خارجه ی مصر دعوت سفر به ایران کرده است که موجب بر انگیخته و آشفته و عصبی شدن مقا له نویس ورق پاره ی حکومتی جمهوری اسلامی شده که سخت انتقاد کرده که چرا به فرعون لبخند زده شده است؟

بنابراین سرمقاله نویس در ابتدی مقاله خود به دیدار منوچهر متکی وزیر آدم ربای امور خارجه با مسئول دفتر حفاظت منافع مصر در تهران اشاره کرده که چرا وی از وزیر امور خارجه ی مصر دعوت سفر به ایران نموده است؟ البته ایشان با مغفول نشان دادن از خبر فاش شده ی شرکت و حضور هیئت هسته ای رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی در جلسه ی پنهانی مذاکره با هیئت اسرائیلی در قاهره که با وساطت نخست وزیر استرالیا انجام شد. درعوض سر مقاله نویس ضمن گشودن پرونده و بررسی کارنامه ی حکومت مصر با اعمال و رفتارش که مدعیست چون حسنی مبارک درشرف انتقال قدرت به فرزند خود می باشد.پس نیاز به اعتبار و مشروعیت در جهان اسلام دارد. هشداردادهاست که منوچهر متکی و پاسدار احمدی نژاد نباید ابزار مشروعیت تراشی رئیس جمهور مصر درنهضت جهان اسلام شوند . بنا براین سرمقاله نویس از موضع انتقادی و تأکید و ترسیم کردن وظایف مسئولان رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی با فرموله بندی کارنامه ی 30 ساله ی دولت مردان مصر و با تعیین تکلیف و وظیفه کردن وظایق وزارت جاسوسی امور خارجه خطاب به منوچهر متکی چنینالویت بندی با توضیح و تشریح کرده است :

"در جريان ديدار مسئول دفتر حفاظت منافع مصر با وزير امورخارجه كشورمان آقاي متكي از « احمد ابوالغيظ » وزير خارجه رژيم كمپ ديويدي قاهره براي سفر به تهران دعوت به عمل آورد. رژيم كمپ ديويدي مصر درحال حاضر سرگرم زمينه سازي براي انتقال قدرت از حسني مبارك به « جمال مبارك » فرزند وي مي باشد. بدين ترتيب قاهره سعي دارد حكومت را در خانواده مبارك موروثي كند و هرگونه مخالفت عليه اين سياست را به شدت سركوب نمايد. اين كمترين انتظار از نظام جمهوري اسلامي است كه به عنوان پايگاه جهاني نهضت اسلامي در اين زمينه هوشمندانه عمل نمايد و در شرايطي كه رژيم قاهره به شدت از فقدان پايگاه مردمي رنج مي برد و افكار مردم مصر در آستانه بسيج عمومي عليه خودكامگي هاي مبارك و خانواده او قرار دارد جمهوري اسلامي ايران در چنين شرايطي دست دوستي به يك رژيم خودكامه و هم پيمان رژيم صهيونيستي دراز نكند و دست دشمنان ملت مصر را نفشارد. رژيم كمپ ديويدي از همان روزهاي اوليه پس از امضاي اين قرارداد ننگين به عنوان مجري سياستهاي صهيونيستي و بالاتر از آن به عنوان « سرپل ارتباطي اسرائيل » به ساير كشورهاي عرب وارد عمل شده و بيشترين خوش خدمتي ها را به صهيونيستها كرده است . پيش از اين سياست جمهوري اسلامي ايران بر اين اصل حكيمانه استوار بوده است كه مصر با قطع زنجيره هاي اسارت در چنگال صهيونيستها مي تواند به آغوش دنياي عرب و دنياي اسلام باز گردد و نقش و جايگاه ممتازي را در اين ميان ايفا كند. با در نظر گرفتن اينكه رژيم قاهره در سالهاي اخير بيش از گذشته در جهت خوش خدمتي به صهيونيست ها سنگ تمام گذاشته در واقع تغيير مورد انتظار در سياست آنسوي « نيل » ايجاد نشده و اگر در اينجا كسي دست خود را به سوي مصر دراز كند نشانگر تغيير در سياستهاي اصولي ايران خواهد بود كه قطعا مغاير اصل عزت حكمت و مصلحت است و قابل پذيرش و تحمل نيست .موضوع مهم و حياتي در اين زمينه آنست كه نفي رژيم كمپ ديويدي قاهره نه تنها به منزله نفي ملت بزرگ مصر و ناديده گرفتن افتخارات عظيم مصر در دنياي عرب و دنياي اسلام نيست بلكه دقيقا به خاطر فاصله گرفتن قاهره از اصول و آرمانهاي دنياي اسلام است كه چنين تفرقه اي را باعث شد و يقينا فقط با اصلاح اين رفتار غيراصولي از جانب رژيم قاهره بايد اين زخم ها التيام پيدا كند چرا كه در غير اينصورت اقدام به نزديكي با قاهره به منزله گرايش به سمت صهيونيستها و فرو غلتيدن در دام دشمن ارزيابي مي شود كه طبعا مورد انتظار و پذيرش ملت بزرگ مصر نخواهد بود"

ناگفته نماندکه انتقاد کردن سرمقاله نویس فقط منحصر به مصر و خائن نمودن رئیس جمهورآن و تلاش وزیر امور خارجه منوچهر متکی و پاسدار گماشته احمدی نژاد برای ایجاد رابطه با مصر نیست که این اقدام و تلاش هابمنزله خیانت قلمداد شده است ، بلکه در دنباله برای دفاع نمودن از حزب الله لبنان که در راستای اهداف جنگ افروزانه و باج گیری هسته ای در خاور میانه می باشد . از سوی دیگر کینه و دشمنی با محمود عباس به نمایش گذاشتهو خائن نامیده شده است و در صورتیکه وی رهبر حکومت خود گردان فلسطین و جانشین شاد روان یا سر عرفات می باشد. البته این سیاست اتهام زنی و توطئه آفرینی که به موازات جریان راست افراطی اسرائیل است که علیه ی فلسطین دنبال می شود و ادامه ی همان سیاست مداخله گرایانه در زمان زنده یاد عرفات و دشمنی کردن با جنبش آزادیبخش فسطین و مخالفت شدید با روند مذاکرات صلح خاور میانه است.بهر حال اکنون سرمقاله نویس از این زاویه مخاطبان خود از جمله وزیر امور خارجه وآدم ربا منوچهر متکی و پاسدار گماشته احمدی نژاد رئیس جمهور قلابی و نا مشروع و کودتائی را مورد تهاجم خود قرار داده است ودر پایان مروراخبار و رویدادهای اخیر به جمع بندی خود در دفاع از حزب الله لبنان پرداخته و چنین سئوال مهم کرده است كه چه چيز موجب مي شود ما به فرعون لبخند بزنيم؟که ادامه اش اینگونه می باشد :


"با مروري به اخبار و رويدادهاي هفته ها و ماههاي اخير بهتر مي توان درك نمود كه قاهره سرگرم « پرونده سازي براي حزب الله لبنان » از يكطرف و تلاش براي تغيير موازنه سياسي در صحنه فلسطين به زيان « جبهه مقاومت » و به قدرت رسانيدن مجدد طيف خائن فتح و محمود عباس است . قاهره اكنون سالهاست به كانون توطئه عليه دنياي اسلام به ويژه عليه نهضت هاي مقاومت اسلامي در منطقه تبديل شده است . دراز كردن دست دوستي به سوي رژيم خائن مبارك در شرايط كنوني از يكطرف به منزله ناديده گرفتن واقعيت هاي عيني و ملموس در منطقه و از سوي ديگر نشانه عدم تعادل و عدم توازن در مواضع جمهوري اسلامي ايران در صحنه ملي منطقه اي و بين المللي ارزيابي مي شود و يقينا باعث سرخوردگي نيروهاي اسلامي در كل منطقه و جهان اسلام خواهد شد و از سوي ديگر رژيم هاي خائن از همين فرصتهاي طلائي براي سركوب نهضت هاي اسلامي سواستفاده خواهند كرد ـ جاي تعجب است كه دولت جمهوري اسلامي از يكطرف حمايت از مقاومت اسلامي در منطقه را در سرلوحه سياست خارجي خود دارد و از طرف ديگر با دراز كردن دست دوستي به سوي رژيم كمپ ديويدي قاهره موجب تضعيف جبهه مقاومت اسلامي در منطقه مي شود و دشمنان مقاومت را گستاخ و جري مي نمايد. از ياد نبرده ايم كه رئيس جمهور در يك اظهارنظر شتابزده مراتب آمادگي فوري جمهوري اسلامي ايران براي برقراري رابطه با رژيم قاهره ظرف چند ساعت را اعلام نمود و در عوض با رفتار متكبرانه و گستاخي سران رژيم قاهره مواجه شد كه نه تنها به اين پيشنهاد اعتنائي نكردند بلكه حتي با تعيين پيش شرط هائي غيرقابل قبول سعي داشتند چنين وانمود سازند كه گويا در صحنه تنظيم مناسبات فيمابين اين قاهره است كه « ابتكارعمل » را دردست دارد! ناگفته پيداست كه تغييرات سريع غيركارشناسي و ناهماهنگ با ساير بخش هاي نظام همواره زيانبار و مشكل آفرين است و استحكام راي و پايداري مواضع جمهوري اسلامي ايران را به شدت به زير سئوال مي برد كه برخي نمونه هاي آن جهت نفي عملكرد گذشته و اتخاذ « تصميمات خلق الساعه » نمود عيني و تاسف باري را پيدا كرده است . جمع بندي عملكرد رئيس رژيم قاهره به ويژه از جنگ 22 روزه غزه تاكنون و تلاش براي محاكمه نيروهاي حزب الله و دبيركل حزب الله نشان مي دهد وي دقيقا در همان مسيري حركت مي كند كه فراعنه مصر حركت مي كردند با اين تفاوت كه آنها به صهيونيست ها وابسته نبودند و فرعون كنوني مصر دلال صهيونيسم و نوكر آمريكاست . با توجه به اين واقعيت ها سوال مهمي كه اكنون مطرح است اينست كه چه چيز موجب مي شود ما به فرعون لبخند بزنيم"

در خاتمه اینکه همانگونه که ابتدای این نوشتار توضیح داده شد در این رژیم ضد بشری نا مشروع کمدی غیر متعارف که مشخص نیست اوضاع و احوال چگونه است و چرا این همه تناقض گوئی در رفتار و کردار و اقدامات مسئولانش وجود دارد؟ همچنین تأکید بر نقش کلیدی سیاست شتر گاو پلنگی صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرزشد که با سیاست تکمیلی مداخله گری در امور داخلی سایر کشورها در خاور میانه به خصوص در امور داخلی مصر دنبال می شود . برای همین سرمقاله نویس با انتقاد کردن از سیاست چرخشی مسئولین رده بالای رژیم نامشروع کودتائی در برابر مصر، بر دشمنی و متهم کردن رئیس جمهور مصر پا فشاری نموده و در دنباله به این مسئولان اخطار نموده که می بایست از هرگونه تلاش برای نزدیکی و ایجاد رابطه با مصر حذر نمایند . در عوض از حزب الله لبنان به این دلیل دفاع جانانه نموده است که اینگونه سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران آفرینی و جنگ افروزی به برون مرز جزو یکی از رموز ماندگاری این رژیم منحوس تروریستی و فاشیستی مذهبی کود تائی تا کنون بوده است که بدون ادامه ی پیگیری این سیاست هر گز شانس بقاء ندارد. بنا براین برای پایان دادن به این شرایط حاکم بر ایران که تبدیل به تهدید صلح وبی ثبات کردن منطقه شده است با تلاش مستمر که برای دسترسی به سلاح هسته ای می کند مبدل به تهدید صلح جهانی شده است . پس باید رهبران منطقه ادامه ی سیاست تحریم و انزوای رژیم کودتائی را دنبال کنند . غرب هم می بایست ا به سیاست کثیف و خائنانه ی مماشات گری تجارت نفت وخون خود نیز پایان دهد. درمقابل دنیای غرب باید به سیاست حمایتی خود از مردم معترض و ناراضی و آزاد یخواه ایران برای تغییرات دمکراتیک در ایران به پردازد.

هوشنگ - بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880825/index.html

ورق پاره ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه 25 آبان ماه سال 1388