ورق پاره ی کیهان 2 آذرماه سال 1388

نقد و بررسی (يادداشت روز) ورق پاره ی کیهان " فرض كنيم معامله كرده باشند... "

"بطور شفاف اعتراف شده که حتی تصویب قطعنامه 6 شورای امنیت سازمان ملل مانع از تلاش دسترسی به سلاح هسته ای نمی شود"

پیرامون بحران پروژه ی هسته ای به خصوص مرتبط با موضع گیری موش و گربه بازی روسیه و باج گیری کردنش آنهم پس از دریافت باج های هنگفت که بر اساس فلسفه ی خیانت آمیز چوب حراج زدن بر منافع و ذخایر حاکمان دین و وطن فروش ایران می باشد . اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان وارد گود شده است تاکه پاسخ به منتقدانی دهد که چرا گفته اند روسیه با آمریکا مشغول زد وبند و معامله می باشد و خطاب به این منتقدان با عذر بدتر از گناه پاسخ داده است که روس ها نه حال که از اول هم با آمریکا وارد معامله شده بود . البته این قلم بر دست هیچگونه توضیحی نداده است که اگر چنین اعترافی واقعیت است . پس برای چه تا حال با فریاد مرگ بر آمریکا ادعا می شد که روس ها نه اینکه هرگز محور پروژ ه ی هسته ای رژیم فاشیستی مذهبی کمدی با آمریکا موافقت نمی کنند بلکه هیچگاه رأی مثبت همچون آمریکا علیه ی این پرونده در شورای امنیت سازمان ملل نخواهد داد؟ همچنین گذشته از اینکه در نا محرم بودن مردم از زمان لو رفتن و فاش شدن پنهانی اهداف پروژه ی هسته ای، بلکه تا کنون هم حق شان هم نبوده ونمی باشد تا بدانند که چرا می بایست با سیاست خائنانه ی چوب حراج زدن بدور از چشمان مردم ادامه یابد؟

همینطور سئوال است چرا وقتی که اداعا می شود که رژیم کودتائی از پشتیبانی 85% مردم بر خوردار می باشد . بطوریکه پاسدار علیر ضا زاکانی که وکیل الدوله ی بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی مجلس هشتم و مدافع سینه چاک پاسدار احمدی نژاد است که گفته می شود یکی از 6 متهم جنایتکار و متجاوز و شکنجه گر قربانیان بازداشتگاه کهریزک می باشد. در دانشگاه ادعا کرده است که به خاطر سیاست توزیع مجانی دولتی سیب زمینی ودادن پول نقد مبلغ 80 هزار تومان به روستائیان در نمایش خیمه شب بازی کودتائی تقلباتی 22 خرداد بیش از 90% روستائیان به پاسدار گماشته احمدی نژاد رأی دادند. چگونه است که این مردم همچنان نه نا محرم می باشند ، بلکه با شیادی و عوامفریبی و دروغگوئی بطور سیستماتیک به اینان دروغ های وارونه و معکوس با مرگ با آمریکا داده شده است؟

همینطور چرا اکنون که مسئولین هسته ای و پادوهای قلم بر دست شان مجبور به اعتراف دروغ و چند پهلو گوئی شده اند علت آن رشد تضاد و اختلافات درونی و ادامه ی جنگ قدرت و ثروت میان جناح و باندهای غالب و مغلوب می باشد . همچنین علنی شدن زد و بند های پشت پرده که با عریضه نویسی بالا و بلند به بوش شروع شد و با ارسال کارت تبریک به باراک و اوباما ادامه یافت . در مجموعمنتهج به توافق انتقال 1200 کیلو گرم اورانیوم غنی شده ی 5/3% به روسیه شد. ولی چون گند این عقب نشینی و تسلیم شدن دولت دهم در آمد . لذا منتهی به رشد تضاد ابراز مخالفت با این سیاست زد وبند شد پشت پرده شده است. تا اینکه در نهایت با وارد صحنه شدن لوطی جماران و متهم ومحکوم کردن کودکان ساده لوح که گول لبخند مقامات آمریکائی را می خورند موجب شد تا که این زد و بند پشت پرده با آمریکا آشکار شود و بازی بسوزد و بحران هسته ای علنی شود و موضع سیاست توبره وروس ها بیش از گذشته شفاف شود. بهر صورت قلم بردست یادداشت روز نویس محور این بازی جدید روس ها اینگونه تحلیل داده است:

"اول اينكه واشينگتن به خوبي دريافته است توان انفرادي امريكا براي كنترل پديده هاي بين المللي و سوق دادن آنها به مسير مورد نظر خود بسيار اندك است و ورود يك جانبه به مسائل بين المللي به جاي آنكه قدرت امريكا را به جهان نشان دهد ضعف هاي آن را آشكار خواهد كرد. پيش فرض دوم، كمي قديمي تر است. امريكايي ها مدت هاست تصور مي كنند يكي از اصلي ترين علت هاي مقاومت ايران در مقابل درخواست هاي غرب اين است كه ايران باور كرده اختلافات ميان اعضاي گروه 6 خصوصا روسيه و امريكا به دلايل متعدد چنان فراوان است كه به آنها امكان توافق بر سر هيچ نوع اقدام موثري (به شكل تحريم يا غير آن) عليه ايران را نمي دهد. تصور غربي ها اين است كه اين باور در سيستم تصميم سازي استراتژيك ايران كاملا جاگير و تثبيت شده و طمع در اختلافات داخلي گروه 6 يكي از اصلي ترين عواملي است كه اجازه نمي دهد ايران امتيازي به غرب واگذار كند. بر اين مبنا، اوباما قلب استراتژي خود را شكستن اين باور در ذهن تهران قرار داده است و به زعم خود قصد دارد ثابت كند همه جامعه جهاني به اندازه امريكا با برنامه هسته اي ايران مخالف و آماده اقدام عليه آن هستند.امريكا براي رسيدن به اين هدف دو پروژه موازي را كليد زد. پروژه اول تلاش براي جدا كردن ايران از مجموعه كشورهايي مانند سودان، سوريه و كوبا و حتي ونزوئلاست كه در منازعات بين المللي به عنوان متحد آن عمل مي كنند. دقيقا در چارچوب همين پروژه، با فشار و حمايت كاخ سفيد، مذاكرات سوريه و اسراييل آغاز شد؛ مذاكراتي كه صهيونيست ها بوضوح اعلام كرده اند نهايتا هدفي جز جدا كردن سوريه از محور مقاومت بويژه ايران ندارند و سوريه هم تداوم آن را به حضور مستقيم امريكا منوط كرده است. در مورد سودان، امريكا براي اولين بار اسكات گريشن يكي از ديپلمات هاي عالي رتبه وزارت خارجه خود را به عنوان فرستاده ويژه در امور اين كشور تعيين كرد و تا كنون بيش از چند دور مذاكره هم ميان او و مقام هاي بلند پايه سوداني برگزار شده كه البته ظاهرا نتيجه چنداني نداشته است. درباره كوبا و ونزوئلا هم پروژه هايي از جنس تماس مستقيم در حال طراحي است كه منابع امريكايي مي گويند به زودي عملياتي خواهد شد. از آنجا كه به دليل پيوستگي عميق ايران و متحدانش بسيار بعيد است اين پروژه لااقل در كوتاه مدت موفق باشد، امريكايي ها پروژه ديگري را هم به موازات آن طراحي كردند كه بر همراه كردن كشورهاي بزرگ با امريكا عليه ايران متمركز است و به طور خاص، روسيه، چين و اتحاديه اروپا را در بر مي گيرد. اين درست و در جاي خود بحثي مفصل است كه مشكلات امريكا با اين كشورها منحصر به ايران نيست و برخي از بده بستان هاي ميان آنها حتي اگر چيزي به نام پرونده ايران هم وجود نداشت در هر حال انجام مي شد، اما بسيار مهم است كه توجه كنيم غربي ها همواره روابط خود با ديگر كشورها را در قالب يك پكيج قرار مي دهند و دقيقا به اين دليل هر نوع تعاملي درباره هر يك موضوع خاص بر سرنوشت ديگر مسائل روي ميز مستقيما تاثير خواهد گذاشت و ايران هم يكي از مهم ترين مسائل روي ميز است"

عجیب و جالب است که درست برعکس نظریه ی جدید صادق زیبا کلام که تازگی فاش ساخته است که این رژیم کودتائی به انزوا کشیده شده پیوسته مجبوربوده است که با باج دادن به روس ها گویا منت ها بر سر روس ها گذاشته شده که اینان را وادار به بستن قراداد های نیروگاه انرژی اتمی بوشهر و موشک دفاعی اس 300 کرده است ، بلکه واقعیت این است که این رژیم است که از سر نا چاری مجبور به رفع نیاز محتاج روس ها شده است . بنابراین این روس ها هستند که بر حسب شرایط منت برسر سران رژیم وطن فروش وچوب حراج زن بر منابع و ذخایر کشور گذاشته اند .در صورتیکه اکنون قلم بر دست هذیان و وارونه گوی ادعا کرده است که روس ها توان منتفی کردن دو قرار داد را ندارند .زیرا که می دانند در بازار رقابت تجارت جهانی رقیب دارند ودر پایان افزوده است اگر چنانچه روس ها و آمریکا به توافق برسند و قطعنامه ی ششم هم در شورای امنیت سازمان تصویب شود . مهم نیست چونکه خطاب به اوباما گفته است که وی باید بداند که خبری بیش از این در کار نمی باشد که توضیح آن اینگونه است :

" در مورد دو مسئله مرتبط با ايران يعني عرضه سامانه دفاع موشكي اس 300 و نيروگاه بوشهر هم موضوع كم و بيش از همين قرار است. روس ها در هر دو مورد اجراي قراردادها را به تعويق انداخته اند اما توان منتفي كردن آن را ندارند. ايران به محض اينكه احساس كند آنها شريك قابل اعتمادي نيستند - احساسي كه اكنون تا حدود زيادي شكل گرفته- به سراغ تامين كنندگان ديگر خواهد رفت. همين حالا مثلا در مورد فاز 2 نيروگاه بوشهر پيشنهاد هاي بسيار خوبي روي ميز ايران است كه لابد روس ها از آن بي خبر نيستند. بنا بر اين بسيار بعيد است كه روسيه با توجه به موقعيت جديد ايران پس از مذاكرات وين كه عملا در حال وارد كردن غني سازي خود به فاز تجاري و منتفي كردن قطعنامه هاست، ريسك يك «خيانت بزرگ» را بپذيرد و چيزي بيش از امتياز تاكتيكي تاخير در همكاري با ايران تقديم امريكا كند ضمن اينكه حتي اگر چنين باشد ايران كه چند ده تن سوخت نيروگاه بوشهر را دريافت كرده چيز زيادي از دست نمي دهد و خود به تنهايي يا با كمك شريكاني ديگر قادر به اتمام چند درصد باقي مانده از كار نيروگاه بوشهر خواهد بود. اين بحث البته همچنان ناقص است اما يك جمله را در پايان حتما بايد اضافه كرد. فرض كنيم روس ها واقعا و صددر صد معامله كرده باشند. انتهاي قصه چيست؟ آيا همه هنر روس ها و امريكايي و همه رفقاي ديگرشان بيش از اين است كه 5 قطعنامه قبلي عليه ايران را تبديل به 6 قطعنامه بكنند؟! آن طرف تر خبري نيست. آقاي اوباما و دوستانش بهتر است همين حوالي اقامتگاهي پيدا كنند"

یادداشت روز نویس در بخشی دیگر از یادداشت روز خود همانگونه که اشاره شد. ترفند با دست پس زدن وپاپیش کشیدن رژیم کودتائی پاسداری نا مشروع نوعی بازی کردن با روس هاست که برای تشویق و تحریک کردن روس ها وچینی گفته شده اگر رژیم کودتائی دسترسی به سلاح هسته ای یابد نه اینکه به ضرر روس هاوچینیها نیست،بلکه به نفعش هم می باشد . از سوی دیگر دست زدن به نوعی تهدید تبلیغاتی علیه روس ها نیز می باشد چونکه تلویحاً تفهیم کرده است همانگونه که آمریکائیان در عراق و افغانستان و خاورمیانه رژیم کودتائی پاسداری برایش بحران ناامنی ایجاد شده است اعتراف کرده که ممکن است مشابه ی آن برای روس ها در آسیای میانه چنین اتفاق بی افتد:

"روس ها با امريكايي ها هنوز وارد هيچ يك از حوزه هاي دشوار و دردسر ساز در روابط خود كه مسائلي مانند گسترش ناتو به شرق، عضويت كشورهاي آسياي ميانه در آن است ، يا اقدامات امنيتي امريكا در آسياي ميانه براي تغيير ژئوپلتيك اين منطقه را در بر مي گيرد، نشده اند. مهم تر از اين، امريكا و روسيه براي انجام يك معامله بزرگ در مورد ايران بايد يك مسئله اساسي را ميان خود حل كنند و آن هم اين است كه بتوانند يك ارزيابي يكسان از شدت تهديد ناشي از برنامه هسته اي ايران به دست بياورند و اين موضوعي است كه هيچ دورنماي روشني ندارد. به زبان ساده تر، تا زماني كه امريكا نتواند بلوك هاي ديگر از جمله روسيه را متقاعد كند كه برنامه هسته اي ايران همانقدر كه براي امريكا و صهيونيست ها خطرناك است، براي آنها هم خطرناك است، طراحي براي انجام اقدامات دستجمعي پر شدت عليه ايران بي معناست"

در خاتمه اینکه قلم بر دست یادداشت روز نویس اعتراف آشکار کرده است که انرژی سوخت اتمی بوشهر را اگر روس ها تأمین نکنند چون نوعی تجارت می باشد از حالت تجارت جانشینی بازار جهانی از رقبا خریداری می شود . همینطور پیرامون توافق و روس ها با آمریکا در مورد پروژه ی هسته ای تأکید کرده است که اگر این توافق منجر به تصویب قطعنامه ای دیگر در شورای امنیت سازمان ملل شود . نمی تواند موضوع مهمی همچون 5 قطعنامه های تصویب شده ی قبلی شورای امنیت سازمان ملل باشد . یعنی شفاف سازی پیگیری غنی سازی در راستای اهداف مشخص دسترسی به سلاح هسته ای بهر قیمت شده که با پذیرش هرگونه فشار وتهدیدی این هدف ادامه می یابد. آنگونه که برای برآورده کردن این هدف روس ها را همچون آمریکا ئیان تهدید کرده است در صورت منتفی کردن دو قرارد اد خود با رژیم کودتائی همانگونه که لوطی جماران و پاسداران کودتاگر در بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه ی خاورمیانه نقش اساسی داشته اند . بنابراین اکنون که پاسداران تأسیسات هسته ای را در اختیار خود دارد و قدرت را قبضه و انحصاری کرده است و دست به کودتا زده و رقیب را حذف نموده تاکه باشدت تمام بدنبال دسترسی به سلاح هسته ای باشد که هرگز عقب نشینی در کار نیست. مشروط بر اینکه بیش از 30 سال است که ثابت شده رژیم کودتائی اصلاح و مهار ناپذیرمی باشد، لذاقلم بر دست یادداشت روز نویس با شیوه ی چماق و هویج زندان روس ها هم تهدید به ایجاد آشوب و بحران در کشورهای آسیای میانه همجوار روس ها زده است . هم اینکه گوشزد کرده که در صورت لغو قرار دادهای نظامی دفاعی و تجاری سوخت رسانی اتمی به نیروگاه اتمی بوشهراز سوی روس ها از رقبای تجاری جهانی اش این نیاز وکمبود جبران می شود . آنگاه با شیوه گول زدن بچه خطاب به روسیه و چین گفته است که اینان باید بدانند که دسترسی به سلاح هسته ای رژیم کودتائی پاسداری نامشروع تهدید رقبای اینان است ونه همچون اسرائیل خطر تهدید برای اینان باشد . بهر حال مثل همیشه پیشنهاد راه حل این معضل مردم ایران و عامل بی ثباتی و ناامن سازی منطقه و تهدید آینده ی صلح و امنیت جهان همصدا شدن غرب با مردم معترض و ناراضی و خشمگین ایران برای تغییرات دمکراتیک در ایران می باشد که اکنون شرایط آن مناسب و مساعد شده است .

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880902/2.htm#other200

ورق پاره ی کیهان 2 آذرماه سال 1388