گفت وشنود ورق پاره ی کیهان 5 آذر ماه سل 1388

نقد و بررسی (يادداشت روز) ورق پاره ی کیهان " كسي چشم انتظار شماست "

"پائین کشیدن موقتی فتیله ی یقه گیری و دراز کردن سران رقییب مغلوب "

قلم بردست یادداشت روز وانموده کرده که آتش بی داده و شیپور را از در گشادش نواخته شده است و نشان داده که گویا فتیله ی یقه گیری ودراز و متهم کردن علنی سران رقیب مغلوب دوم خردادی ها را پائین کشیده شده است . زیرا که با مداحی و نقالی و تاریخ شکافی مذهبی که کرده پیش مقدمه ی روضه خوانی و معرکه گیری خود کرده است تا فرصت طلبانه با ابزاری کردن دین و گریز به صحرای کربلا زدن بتواند اهداف خود را در پوشش احساسات مذهبی دنبال نماید. سپس اهرم چماق و اتهام علیه ی رقیب و منتقدان و مخالفان و دگر اندیشان را دراین یادداشت روز بطورموقتی تعطیل کرده است . برای اینکه همچون یادداشت های روز های دیگر آشکارا دربستر حذف کامل از صخنه بطور عریان حرکت نکرده است که تلاش جدی برای بر کناری واز سر راه برداشتن موی دماغ و مزاحم از کوشش همه جانبه برای قبضه کردن قدرت و انباشت ثروت و انحصاری کردنش می باشد.

بهر حال در پایان یادداشت روز باز گوئی روضه ی دل به دل راه دارد و ادامه دادن نقل قول کردن های تاریخی مذهبی را پیگیری کرده تاکه این قلم بر دست مداح و نقال به مراسم حج رسیده است . اما چون نه جرأت دخالت گری علنی در امور داخلی عربستان با پیام دادن به اغتشاش گران مراسم حج از سوی حجاح اعزامی به مکه برای بحران آفرینی را ندارد . زیرا که بخوبی می داند که چگونه گند دخالت گری همه جانبه پاسداران در یمن باکمک رسانیدن مالی و تسلیحاتی اش به شورشیان حوثی یمنی به اندازه ی کافی فاش شده و درآمده است که بوی گند این قضیه بد جوری بیخ ریش لوطی جماران و پاسداران کودتا گر و تروریست راآلوده و رنگین نموده و گرفته است.از سوی دیگر چون وضعیت باند های مافیائی حاکم اگر چنانه خیلی وخیم و بد تر از موقعیت رقیب مغلوب نباشد، مطمئناً بهترهم نمی باشد بنا براین چون نمی تواند که بطور عریان در دفاع علنی از باند های مافیائی حاکم همت گمارد و بر توی سر رقیب مغلوب بطور علنی بزند . پس مجبور شده است که با دست زدن به خود زنی و اعتراف کرن به ضعف و خطا های خود تا که به حساب با اعتراف در پوشش نقل قول کردن دعا بتواند از گناه و خطا های خود مبرا شود و با پیام به اعزام شدگان برایمراسم حج دهد. بهمین دلیل در پایان یادداشت روز خود با سیاست یک تیر و چند نشان زدن خطاب به این حجاج سفرکرده به مکه چنین پیام چند هدفه و منظوره داده است و آرزوی مستجاب شدنش را کرده است :

" در ساعتي از اين روزها مي شود به «تمام حج»(عج) رسيد، اگر خود را از چشم دوست نينداخته باشي. «خداوندا مرا مانند كسي كه از چشم عنايت تو افتاده و جامه خواري بر تنش پوشانده اي، از خود دور نكن، بلكه دستم را بگير و باز دار از سقوط بي دينان و دلهره گمراهان و لغزش فريب خوردگان و گرداب هلاك شدگان... دل مرا به انزجار از زشتي و رسوايي گناهان بپوشان... و محبت دنياي فرومايه از دل من بركن!... پس مرا به حيات طيبه زنده بدار... و بميران به مرگ كسي كه نورش، پيشاپيش و از سمت راستش در حركت است... و مرا از شماتت دشمنان و حلول بلا و خواري و گرفتاري در پناه آور... و مرا در وادي طغيان رها مكن و تا دم مرگ در گرداب جهل و بي خبري فرو مگذار و مايه پند و عبرت ديگران مخواه... و ديگري را جايگزين من نكن و نام مرا از دفتر نيكان حذف منما... و تجارت مرا پرسود گردان... و مرا مددكار ستمگران و ياور آنها در نابودي كتابت، قرار نده... و درود خداوند بر محمد و خاندان پاك و پاكيزه او» (مناجات امام سجاد عليه السلام در روز عرفه)يعني مي شود من و تو را نيز در انتظار باشند و بشمارند تا 999، هزار شود؟ يعني من و تو هم دريافته ايم كه امروز «ذي قار» يا كربلا كجاست، مروت كدام و مقتدا كجا؟! اگر چنين است... پس سعي تان مشكور! زيارت قبول! حجتان تمام!"

درخاتمه اینکه گویابرنامه ریزان کودتاگران پشت پرده با ترتیب دادن نمایش برای سخنرانی لوطی جماران که با بسیج کردن بسیجیان چماقدار و بردن شان نزد لوطی جماران به نیت اینکه روضه ی خوانی مبسوط مورد نظر و دلخواه پاسداران کودتا گر و جارچیانش را بکند تا که امثال اینگونه قلم بر دستان مداح ومدافع کودتا گران سنگر گرفته در دخمه ی ورق پاره ی کیهان قادر باشند تا که با آویزان شدن به گفته ی گزیده برداری شده ی لوطی جماران دست آویز لازم برای مانور تبلیغاتی و تهدید آمیز علیه ی سران رقیب مغلوم دوم خردادی هادراختیار داشته باشند تا که با مانور تبلیغاتی تهدید بامتهم آمیز و سنگین نمودن بازهم بیشتر پرونده ی تنظیم شده سران رقیب مغلوب دوم خردادی ها اشان دست بزنند و بند های بیشتری به اتهامات چاشنی کیفر خواست تنظیم شده شان افزون کنند . اما چون لوطی جماران از موضع ترس و وحشت ازبحران های فراگیر و شعله ور تر شدن فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای با سیاست بعاریت گرفته شده ی رفسنجانی مکار با دست پس کردن و با پا پیش کشیدن و استخوان لای زخم گذاشتن در جمع گله های بسیجیان چماقدار صحبت کرد و تأکید نمود که هر نظر مخالف یا با یک باز مخالفت کردن بمعنی دشمنی کردن با ولایت فقیه نمی باشد. بنابراین موجب شده است تا دستان مداحان و شیادان و نقالان ونوحه خوانان معرکه گیر سناریو وپرونده سازان درورق پار ی کیهان برتوی پوست گردو گذاشته شود و قدرت مانوردادن شان علیه ی رقیب مغلوب محدود گردد . به خصوص اینکه مراسم عید قربان هم فرار رسیده است . بدین دلیل قلم بر دست یادداشت روز مجبور شده است که آنگونه با نقل کردن مناجات امام سجاد روضه خوانی مذهبی دینی کند تا که مجبور نباشد ظاهراً نام از مخاطبان مشخص ومعرفی شده ببرد . پس یادداشت روزش تبدیل به یک یادداشت موعظه و استغفار گرایانه ی همچون نه سیخ بسوزد نه کباب شده است.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880905/2.htm#other200

گفت وشنود ورق پاره ی کیهان 5 آذر ماه سل 1388