4 گزیده خبر 7 آذر ماه سال 1388

خود آقايان حاضرند دختر 15 ساله شان صيغه شود ؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=12386

تیترانتخاب شده یا پاسخ دندان شکن داده شده به مدافعان صیغه یا فاحشه شرعی کردن ایران که توهین آشکار به دخترانی است که توی خیابان ها فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت فقیه می زنند و با پاره کردن تصویر منحوس وی و لگد کوب کردنش فریاد می زنند می جنگم می میرم سازس نمی پذیرم اکنون برای در هم شکستن این روحیه ی با عزم جزم در برابر کودتاگران حاکم از سوی آخوند ها و پاسداران کودتا گران شکمباره که به جای مغز از زیر شکم به پائین فکر می کنند و بدلیل تحجر و انجماد فکری با فقر و بیکاری تحمیل شده به جامعه موجب رواج دختران فراری از خانه ها و زنان تن فروش خیابانی و ناامنی اجتماعی و تجاوز ناموسی فراوان شده است . اکنون برای فرار از پاسخگوئی با ارتکاب عذر بد تر گناه تجویز صیغه ی موقت 15 سال در مدارس تجویز شده است که جواب داده شده ی خطاب به مبتکران این پیشنهاد است که خود آقایان حاضرند دتر 15 سله شان صیغه شود به اندازه ای گویای عمق فاجعه ی مرگ خوبست ولی برای همسایه زیرا که با تحقیر کردن دختران و زنان کشور این پیشنهاد در حد کالای مصرف سکسی کردن دختران می باشد که نیاز به توضیح بیشتر نداردتا که گفته شود ارزش زنان که حتی حق ورود به میادین ورزشی در نار همسران شان را ندارند در رژیم زن ستیز و ضد بشری کودتائی چگونه می باشد ؟

وي در آخرين روز حضورش در اين سمت اعلام کرد برای کاهش آمار تجاوز به عنف باید «بهره‌برداری مشروع جنسی» در جامعه تسهیل شود.شفاف : رئیس پلیس آگاهی ناجا در آخرين روز حضورش در اين سمت اعلام کرد برای کاهش آمار تجاوز به عنف باید «بهره‌برداری مشروع جنسی» در جامعه تسهیل شود.اين در حالي است كه امروز برخي منابع خبري گزارش دادند سردار جعفري به دانشگاه علوم انتظامي نقل مكان كرده و سردار بتولي جايگزين وي شده است . حال بايد دي اظهارات مطرح شده از جانب سردار جعفري ديدگاه سازماني وي بوده يا ديدگاه شخصي . اما آنچه كه مسلم است اين است كه اظهارات اخير در اين باره سبب بروز واكنش هاي متعددي به اين ماجرا شده و كارشناسان مختلف ديدگاه هاي خود را مطرح مي كنند . به نوشته اعتماد، سردار جعفری گفت؛ «احکام اسلامی که زمینه های پیشگیرانه دارند مثل تسهیل در بهره برداری مشروع جنسی که در شرع هم پیش بینی شده است، می تواند موجب کاهش تجاوز به عنف شود.» بحث «بهره برداری مشروع جنسی» ناظر بر اجرای متعه یا همان ازدواج موقت در جامعه است؛ بحثی که ابتدا هاشمی رفسنجانی در سال 1370 مطرح کرد و از همان سال تا به حال هر از گاهی رخ نمایانده و چون با موج مخالفت ها روبه رو شده، به حاشیه رفته است. سردار جعفری که درباره تجاوزهای به عنف قیامدشت و لواسان حرف می زد، در گفت وگو با خبرنگاران توضیح داده؛ «اگر امکان تمتع جنسی فراهم شود، آن موقع اگر کسی مرتکب جرم شد باز هم احکام الهی تکلیف را روشن کرده است.»طی هفته جاری این دومین مقام رسمی است که طرح ازدواج موقت در جامعه را دوباره پیش می کشد. علی مطهری نماینده مردم تهران روز شنبه اظهارنظر کرده بود برای جلوگیری از رواج فساد و فحشا در جامعه باید ازدواج موقت را بین «دبیرستانی ها» رواج داد. او گفته بود؛ «همه ما می دانیم که امروزه دختران و پسران با هم دوست می شوند و روابطی را برقرار می کنند که همه ما می دانیم نامشروع است و حتی در بسیاری از مواقع خانواده ها هم در جریان هستند. ما هم می گوییم باید همین رابطه در جریان باشد اما به صورت مشروع. آنها بیایند و ازدواج موقت کنند.» عباس عبدی تحلیلگر مسائل اجتماعی درباره این اظهارنظر تازه پلیس آگاهی می گوید؛ «این اظهارنظر مبتنی بر این است که اگر قواعد اسلامی آن طور که آقایان می فهمند اجرا شود همه مشکلات حل می شود. به نظر می آید این گزاره غلط است و جواب نمی دهد چون به عنوان مثال 30 سال است ربا در سیستم بانکی وجود دارد، هر روز هم زیادتر می شود که کمتر نمی شود. همه هم دوست دارند ربا را بردارند اما نمی شود و خودشان می دانند اگر این کار را بکنند فاجعه یی اتفاق می افتد. در این مورد هم همین طور است این آقایان که این توصیه ها را می کنند، حاضرند دختر 15 ساله خودشان صیغه کسی بشود. چرا نوبت به خودشان که می رسد باید حتماً خواستگار با رعایت هزار رسم و رسوم وارد شود و به هیچ وجه حاضر نیستند فرزندان شان کوچک ترین رابطه یی با کسی داشته باشند بعد برای مردم این طور نسخه می پیچند.»

شایعه پخش سرود اشتباهی و گاف عجیب دولت ونزوئلا

گفته می شود شانس که بر گرد فالوده دندان می شکند . حال داستان یارو پاسدار گماشاته احمدی نژاد است که کلی باج داده به چاوز داده و تملق و چاپلوسی اش را نموده است که سریال مشترک فیل و فنجان ضد آمریکائی با هم بازی کنند و اجرای این نمایش از کارکاس تا صحن امام رضا امتداد دهند تا که با سرمایه گذاری های سنگین خانه سازی در ونزوئلا در شرایط حساس برای افتتاحش با گروه 500 نفره همراهش که 200 نفرش غارتگران بازرگانان حکومتی بودند حضور داشته باشد تا زمینه ی تبلیغات سیاسی درونی و بیرونی برایش فراهم شود. اما نا گهان دانشجویان ونزوئلائی که به نظر می رسد آنان هم 16 آذر دارند وارد خیابان شدند و با شعار های ضد احمدی نژاد این پاسدار را آنتنی و تابلویش کردند و کاسه و کوزه را بر سرش شکسته و خراب کردند و تلافی بازداشت های زنجیره ای دانشجویان دانشگاه های ایران قبل از مراسم ضد حکومتی 16 آذ ر را جبران نمودند. بدتر اینکه زمان بازدید سان این پاسدار احمدی نژاد از صف ارتشی تشریقات استقبال کننده سرود شاهنشاهی زمان شاه به جای سرود رژیم کودتائی نامشروع حاکم بر ایران نواخته شد و گیج تر این دو فیل و فنجان پاسدار ضرغامی رئیس سیمای پشم و شیشه است که آن را پخش کرد.که قوز بالا قوز شد. خیلی بد تر اینکه تازه یک روز هم اجراس مراسم به تأخیر افتاد.

دولت ها در این موارد موظف به رعایت پروتکل های تشریفاتی هستند و استقبال از رئیس جمهور نیز پروتکل های خاص خود را داردشفاف : به دنبال نمایش صحنه های استقبال از احمدی نژاد در ونزوئلا در شبکه خبر ، شایعاتی منتشرشد.محور این شایعه نواخته شدن مارشی مربوط به دوران پهلوی به جای سرود جمهوری اسلامی بود.با اینکه هنوز مقامات رسمی در این زمینه توضیحی نداده اند بررسی های به عمل آمده حاکی است سرود نواخته شده در مراسم رئیس جمهور ایران سرود رسمی کشورمان نبوده اما اینکه سرود مزبور مربوط به دوران ستمشاهی بوه احراز نشده است.گفتنی است با اینکه قرار بود مراسم رسمی استقبال از احمدی نژاد عصر 4شنبه برگزار شود اما منابع ونزوئلا آن را به 5شنبه موکول کردند.یک مقام آگاه در این زمینه به سایت شفاف گفت : در این زمینه اگر هم اشتباهی صورت گرفته باشد این دولت ونزوئلاست که اشتباه کرده است . چرا که دولت ها در این موارد موظف به رعایت پروتکل های تشریفاتی هستند و استقبال از رئیس جمهور نیز پروتکل های خاص خود را دارد که اگر شایعات مطرح شده درست باشد ، اشتباه از دولت ونزوئلا بوده است . وی افزود : آنها باید اگر نیازی به سرود دارند و آنرا ندارند پیش از سفر با دولت ایران مطرح کنند و آنرا دریافت کنند . اما پخش این سرود نشان دهنده این است که قطعاً سرود پخش شده را از کانال های رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران دریافت نکرده اند .

محسن هاشمي: سفر با الا غ ارزانتر از مونوريل است

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=12388

ادامه کش و قوس جنگ و نزاع دولت با شهرداری تهران و سازمان مترو برای تصرف آن از سوی دولت و تلاش بر کناری آقا زاده محسن رفسنجانی از ریاست آن اکنون ادامه ی دعوای خرکی به ارزان تربودن سفر با الاغ از منوریل رسیده است . یعنی اینکه آخوندهای حکومتی و پاسداران کودتا گر به اصل دوران الاغ سواری و سیله ی نقلیه ی سفری بین روستاها رسیده اند.

اگر دولت چنين اقدامي را در نظر داشته باشد حتماً مرتكب تخلف قانوني شده است و بايد مراجع ذيصلاح اين موضوع را پيگيري كنند .شفاف : در حاليكه قوانين مصرح مصوب مجلس شوراي اسلامي مديريت مترو را با شهرداري مي داند و اين قانون از سوي خود رئيس جمهور به وزارت كشور ابلاغ شده است ، برخي مقامات دولتي خبر داده اند كه در حال تدارك مقدمات در اختيار گرفتن مترو هستند .اين در حالي است كه بسياري از نمايندگان مجلس با انتقاد از نوع برخورد دولت با مترو و قوانين مصوب مجلس به صراحت اين رفتار دولت را خلاف قانون مي دانند و تأكيد دارند كه اگر دولت چنين اقدامي را در نظر داشته باشد حتماً مرتكب تخلف قانوني شده است و بايد مراجع ذيصلاح اين موضوع را پيگيري كنند . محسن هاشمي درمورد هزينه ساخت منوريل يک چهارم مترو است، گفت: اين گفته ها بداخلاقي سياسي در حاشيه مترو است و سيستم هاي حمل و نقل را بايد بر اساس ظرفيت بسنجيم، نه قيمت آن ها! البته سفر با الا غ ارزانتر از مونوريل است.

اوباما خطاب به بوقلمون: آزادی، برو/ عکس

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=12493

گزارش تصویری به شیوه طنز و تمسخرکه اگر چنانچه در ایران برای رئیس جمهور نامشروع پاسدارگماشته احمدی نژاد اینگونه چنین گزارشی مخابره می شد معلوم نیست که گزارشگر سر از کجا در می آورد؟

اوباما نخستین فرمان دوره ریاست جمهوری خود را صادر کرد.به گزارش خبر: چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر در امریکا مصادف است با روز «شکرگزاری». یکی از غذاهای این روز بوقلمون است.اسوشییتدپرس به طنز نوشت اوباما پس از 10 ماه زمامداری، نخستین فرمان عفو خود را در مورد یک بوقلمون صادر کرد. اوباما گفت «از مداخله دخترانم مالیا و ساشا ممنونم، چرا که من قصد داشتم این حیوان را بخورم».به همین خاطر گروه مدافع حقوق حیوانات «پت» مالیا و ساشا را عضو افتخاری گروه خود ساخت.البته احتمالا به جز درخواست مالیا و ساشا علل دیگری نیز در این تصمیم رییس جمهور امریکا دخیل بوده است. امسال به علت بحران اقتصادی بسیار از خانواده های امریکایی قدرت خریده اقلام مورد نیاز جشن شکرگزاری را ندارند. همچنین بسیاری از خانواده های امریکایی باید دور از عزیزانشان که در عراق و افغانستان مشغول جنگ هستند این جشن را برگزار کنند. در چنین شرایطی تصاویر اوباما در حال به نیش کشیدن بوقلمون در کنار خانواده خیلی جذاب و خوشایند نخواهد بود.