روزی نامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 8 آذر ماه سال 1388

" نقد و بررسی سرمقاله روزی نامه : پرونده سازي آمريكا عليه ايران با همكاري البرادعي "

" عجیب است که بامتهم کردن ا لبرادعی وآمریکا با چماق راست آزمائی دفاع از پروژه هسته ای شده است"

بالاخره پس ازفاش شدن اهداف پروژه ی هسته ای که نه صلح آمیز نیست ، بلکه نظامی می باشد که تا کنون باسیاست وقت کشی و دروغ گوئی تلاش شده است که اهداف دسترسی به سلاح هسته ایبا دوز و کلک و حقه و فریبکاری و باج دادن وتهدیدات تروریستی و باج گیری پیش برده شود . اما چون لو رفته و فاش شده است . بنا براین محمد البرادعی متهم به دستیاری و همکاری با آمریکا شده است .

البته برای سرمقاله نویسی که اعتیاد مزمن به معلول گرائی یا در جاده یکطرفه حرکت و گاز دادن دارد برایش مقدور نیست که بدون اشاره داشتن به یشه ی بیش از دو دهه پنهان کاری و دروغ گفتن و سیاست وقت کشی کردن به پر دازد که با سیاست مذاکره ی هسته ای پیگیری شده برای چه بوده است که گاهی با باج دادن های کلان برای نظر موافق همراه بوده است . گاهی هم برای چانه زنی و باج گیری هسته ای از سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در کشور های خاورمیانه استفاده و چاشنی مذاکره ی هسته ای شده است . اما اکنون بقول وی البرادعی مصری تبار که در آخرین روز های وی برریاست آژانس اتمی است با آمریکا علیه ی پروژه ی هسته ای زد وبند کرده است . ولی گفته نشده است که برای چه از تعداد 35 عضو آژانس چرا 25 عضو آن از جمله روسیه و چین هم پیمانان رژیم کودتائی هستند گول آمریکا و البرادعی را خوردند و اینان رأی مثبت دادند و فقط 3 کشور ونزوئلا ومالزی رأی منفی دادند ؟ آنهم بدلیل اینکه به این کشور باج های کلان داده شده یا قرار دادهای اقتصادی و تجاری سنگین منعقد شده است یا همچون دوکشور کوبا وونزوئلا هستند که چون مثل رژیم کودتائی نامشروع منزوی می باشند رأی حمایتی منفی دادندکه اینگونه رأی شان نوعی نان قرض دادن بدون عوض نمی باشد. اما پیرامون تصویب این قطعنامه ی جدید سر مقاله نویس اینگونه آنرا در راستای پیش مقدمه ی اهداف اوباما در تصویب قطعنامه ی تصویب تحریم در شورای امنیت سازمان ملل دانسته داست :

"به اين قطعنامه كشورهاي غربي و هم پيمان آمريكا راي مثبت داده و خواستار تعليق فعاليتهاي تاسيسات فردو قم شدند كه عبارتند از آمريكا فرانسه انگليس آلمان كانادا استراليا دانمارك ژاپن كره جنوبي هلند نيوزلند روسيه چين اوكراين آرژانتين اسپا سوئيس اروگوئه هند روماني كامرون مغولستان و بوركينافاسو . از مجموع 35 كشور عضو شوراي حكام فقط سه كشور ونزوئلا مالزي و كوبا به اين قطعنامه راي منفي دادند و آرا شش كشور آفريقاي جنوبي تركيه پاكستان افغانستان برزيل و مصر ممتنع بود. نكته قابل تامل اينست كه سفير مصر در آژانس با اينكه در آستانه اين راي گيري بيانيه گروه غيرمتعهدها را در حمايت از ايران قرائت كرد به اين قطعنامه راي منفي نداد! اين واقعه از نفاق حاكمان مصر حكايت دارد. در اين قطعنامه كه پيش نويس آن توسط آمريكا انگليس فرانسه آلمان چين و روسيه موسوم به گروه 1 +5 تهيه شده بود از ايران خواسته شده راه اندازي تاسيسات غني سازي قم را كه به ادعاي آنها كاربرد نظامي خواهد داشت تعطيل كرده و از اين پس همه تصميم گيريهاي خود را در زمينه تاسيسات هسته اي در مرحله پيش از تصميم به آگاهي آژانس برساند! اين قطعنامه شديداللحن كه به گفته كارشناسان و ناظران سياسي مقدمه اي براي تصويب قطعنامه چهار تحريم عليه ايران در شوراي امنيت است همان اقدامي است كه اوباما ار ماهها پيش تحت عنوان چماق هسته اي و فشار جديد هسته اي آمريكا عليه برنامه هاي هسته اي ايران وعده داده بود تا پايان سال جاري ميلادي آنرا عملياتي كند"

عجیب تر اینکه سرمقاله نویس با فراموش کردن تهدید های گذشته که رهنمود داده می شد. می بایست از آژانس اتمی اخراج شد .همچنین انتقادات شدیدی که به زد و بند های پشت پرده ی مذاکرات هسته ای دولت دهم در پشت پرده شده که چرا تسلیم شده است و تأکید مبنی بر اینکه دولت و هئیت مذاکره ی کننده ی هسته ای کاره ای نیستند زیرا تصمیم گیرنهائی دراین مورد لوطی جماران خامنه ای است که این روز ها مردم معترض ایران توی خیابان ها با فریاد مرگ بر دیکتاتور نثارش می کنند . اما اکنون برای توجیکاری و مدعی راست آزمائی شده است که ترجمان همان اصطلاح اعتماد سازی می باشد و در دنباله برای اینکه آژانس و آمریکا و اسرائیل و البرادعی را مقصر و متهم به زد وبند کرده باشد اینگونه نقل قول و ادعا نموده است :

"سخنگوي كاخ سفيد و وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز در پي انتشار قطعنامه شوراي حكام خواستار انزواي ايران شده و اعلام كردند كه ايران بايد يكي از دو راه « تسليم » در برابر خواسته هاي بين المللي و يا « تحريم » را انتخاب كند درحاليكه جمهوري اسلامي ايران با قاطعيت اعلام كرد در شرايطي كه ماهيت برنامه هسته اي كشورمان به عنوان عضو متعهد آژانس بارها راستي آزمايي شده و بازرسان آژانس عادي بودن از انحراف به سمت اهداف نظامي را اثبات و گواهي كرده اند اين قطعنامه فقط صحنه نمايشي براي اعمال فشار بر ايران است و اين گونه اقدامات هرگز راه به جايي نخواهد برد. ملت ما بارها نشان داده كه هرگز تسليم زبان زور و زياده خواهي ها نخواهد شد و صدور اين قطعنامه ها قطعا اثرات معكوسي براي بانيان خواهد داشت " از سبك و سياق گزارش توصيفي و كلي گويي هاي موهوم آقاي البرادعي كه در هماهنگي با پيش نويس آمريكا و ديگر همپيمانانش تهيه شده و اين هدف را دنبال مي كند كه فضاي مثبت همكاريهاي فني ايران و آژانس وجود دارد را مختل كرده و آنرا به سياسي كاري آلوده سازد چنين بر مي آيد كه وي در اين روزهاي باقيمانده از رياست خود با بده بستانهاي مالي و سياسي با آمريكا قصد دارد ماهيت فني آژانس و اعتماد متقابل ميان اعضا و دبيرخانه را به مخاطره افكنده و پرونده ايران را در وضعيتي كاملا سياسي و پيچيده و به جانشين خود بسپارد.

بالاخره سرمقاله نویس در پایان با سیاست توبره و آخور خوری یاروش چماق و هویج بازجوئی از یک سو مدعی موهوم وتناقض آمیز بودن 21 گزارش 12 ساله ریاست البرادعی بر سازمان آژانس اتمی شده است . از طرف دیگر طلبکاری کرده است که در این گزارشات تأکیدبر غیر نظامی بودن اهداف هسته ای رژیم کودتائی نا مشروع و ضد مردمی محمد البرادعی کرده است . سپس با نماینده ی ملت شدن تأکید بر ادامه ی اهداف پروژه ی هسته ای این چنین کرده است :

" گزارشهاي بيست و يك گانه آقاي البرادعي در مدت رياست 12 ساله خود بر آژانس هر چند سمت و سوي دوگانه و دوپهلويي را دنبال مي كرده ولي روح حاكم بر آنها بر اين نكته دلالت داشته كه هيچ مدركي دال بر غيرصلح آميز بودن فعاليت هسته اي ايران وجود ندارد. بنابر اين طبيعي است كه جمهوري اسلامي ايران زير بار فشارهاي سياسي و قطعنامه هاي فرمايشي كه صدر تا ذيل آن مشحون از تناقض گويي هاي سياسي است و صرفا براي ايجاد اشكال و پيچيده كردن آينده روابط ايران و آژانس و بالا بردن مطالبات غيرقانوني آمريكا از ايران صادر شده نخواهد رفت و اين زياده خواهي ها را به ديوار خواهد كوبيد. ملت ايران و مسئولان نظام جمهوري اسلامي با پايداري و مقاومت مدبرانه و تاكيد بر موضع واحد در برابر تهديدها و تحريم ها به حق طلبي خود ادامه داده و نشان خواهند داد كه موضوع هسته اي ايران تنها با رعايت حقوق مسلم هسته اي كشورها و پايان دادن به رفتارهاي تبعيض آميز قدرتهاي زورگو قابل حل و فصل است نه با پرونده سازي"

در خاتمه اینکه برای رفع ابهام و زدن زیرآب ادعای کذائی و پوشالی سر مقاله نویس که مشابه ادعاهای رهبر و سایر مقامات حکومتی و مسئولین هسته ای رژیم کودتائی عوامفریب ودین فروش وجنگ افروز می باشد. اینست که اگر چنانچه کاسه ای بر زیر کاسه ای نمی باشد و طبق ادعای وی در 12 سال گذشته سیاست مذاکرات هسته ای راست آزمائی در برابر بازرسان آژانس اتمی اتخاذ شده است . اولاً چرا اینقدر این مذاکرات هسته ای کشدار شده و طول کشیده است؟ مهمتر اینکه چرا به نتیجه نرسیده است؟ دوماً : چرا اعتراف شده است که تأسیسات هسته ای مکملی فردو در قم بدلیل احتمال تهاجم نظامی تأسیسات هسته ای نطنز ساخته شده است که این اعتراف هر گز با ادعای مسالمت آمیز و غیر نظامی بودن این پروژه نه اینکه همآهنگی ندارد ، بلکه متضاد می باشد؟ سوما ً اینکه چرا برای تسلط کامل بر تأسیسات هسته ای و حذف رقیب دوم خردادی ها طرح کودتای پاسداری تدارک دیده شده است و برای حذف کردن شان نه اینکه تقلبات گسترده انجام شد ، بلکه با ضرب و شتم و متهم کردن شان به جاسوسی و خیانت و همکاری با بیگانگان و همکاری با طرح کودتای مخملین مشترک مورد تهاجم وسرکوب و ضرب و شتم و بازداشت وزندان و تجاوز و شکنجه و اعتراف واقع شدند و با حضور در بیدادگاه های نمایشی فرمایشی تلویزیونی با تحقیر و اعتراف شدن محکوم به زندان های سنگین شدند؟

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880908/index.html

روزی نامه ی جمهوری اسلامی یکشنبه 8 آذر ماه سال