ورق پاره ی کیهان یکشنبه 1 آذر ماه سال 1388

نقد و بررسی (يادداشت روز) ورق پاره ی کیهان " تيغ صعده برحلقوم وهابيت "

"فرق شیعه های ایرانی با شیعیان حوثی یمنی چیست که ....؟"

با بحرانی شدن اوضاع داخلی یمن و سرایت دامنه ی ناامنی از یمن بدرون خامک عربستان که گذشته از اینکه جزو اهداف برنامه ریزی شده سپاه پاسداران است . اما از سوی دیگر بنا بر ادعای قلم بر دست یادداشت روز نویس غیر ایرانی و متخصص تئوری و بررسی و طراحی کردن چگونه بحران آفرینی در کشور های منطقه به خصوص کشورهای عربی اکنون اعتراف کرده است که بحران یمن نه منطقه ای شده که دارد تبدیل به بین المللی شدن می شود . یعنی اعتراف آشکار به هدفی که پاسداران با صدور کشتی سلاح و تروریست و پول به یمن و در اختیار گذاشتن شیعیان شورشی یمنی دنبال کرده اند که بر اساس دیپلماسی تدوین شده صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشورهای همسایه و منطقه با اقدامات تروریستی وجنگ افروزی می باشد که از طریق اعزام تروریست و سلاح و پول دنبال می شود. زیرا که همانگونه که در همه نوشتار ها تأکید شده است . این دیپلماسی صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز خارجی با سیاست داخلی سرکوب و ارعاب و خفقان و سانسور و بازداشت و شکنجه و اعتراف گیری و تفتیش عقاید و اعدام عجیب شده و تفکیک ناپذیر شدنی است . زیرا که رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی بدون پیگیری مستمر این سیاست هیچگونه شانس دوام و بقاء ندارد.

البته تاکتیک تبلیغاتی فرافکنی از موضع فرار به جلو و متهم کردن دیگران برای سپر بلا یا حاشیه ی امنیتی و تدافعی ساختن با ترفند تلاش مذبوحانه پاک کردن صورت مسئله و سفید نمودن پرونده که جزو شگرد های لو رفته ی بیش از 30 سال تکرار شده ای است که دیگر کسی را نمی فریبد. لذا بی دلیل نیست که قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس ورق پاره ی کیهان بدون آنکه به نقش سپاه پاسداران اشاره کند که چرا از طریق کشتی سلاح و پول با اعزام ترووریست به سواحل یمن ارسال و در اختیار شیعیان شورشی یمن گذاشت . البته این کشتی سلاح پاسداران بسوی سواحل یمن لورفت و دستگیر شدگان به اهداف پاسداران اعتراف نمودند . پس از آن تنش و آلوده شدن رابطه میان دو کشور بوجود آمد. سپس از طریق سواحل بحر احمر دراریتره شبانه سلاح رسانی به آن طرف مرز برای شیعیان شورشی یمنی ادامه یافت تا اینکه فضای داخلی یمن بحرانی شد . ادامه ی بحران یمن داشت می رفت که بدرون خاک عربستان سرایت کند که دولت عربستان را وادار به واکنش نمود .

ولی اکنون قلم بر دست یادداشت روز نویس بدون توجه به ریشه و عامل اصلی بحرن آفرینی وجنگ افروزی در یمن وچگونگی دسترسی اینان به خصوص به سلاح های هوائی و پدافندی که اشاره شد و یادآور جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل است که پاسداران انواع و اقسام سلاح های موشکی را در اختیارشان گذاشته بود تا آنجائی که توانستند با پرتاب یک موشک چینی دریافتی اهدا شده به حزب الله یک ناوچه ی مدرن نظامی اسرائیل مورد هدف قرار گرفت و غرق شد که اثباتگر این واقعیت است که می بایست مشابه اینگونه سلاح ها را پاسداران در اختیار شیعیان حوثی یمنی نیز گذاشته باشندکه اکنون این چنین با دادن تحلیل وارونه و سطحی و انحرافی و تبلیغاتی عربستان را مهاجم به یمن و قاتل شیعیان شورشی حوثی یمن معرفی کرده است:

" در 10روز گذشته، عربستان سعودي به اين بهانه كه مبارزان صعده به پايگاه «جبل الدخان» متعلق به عربستان حمله كرده اند با استفاده از انواع هواپيماها و بالگردها و نيز با اعزام حدود 13هزار نيروي زرهي و پياده- كه عمدتا از تيپ ويژه4 ارتش اين كشور بود- وارد درگيري عملي با مردم ساكن در استان صعده گرديد. در اين درگيري دهها نفر كشته و صدها نفر زخمي شدند و دهها خانه از مردم فقير صعده ويران گرديد. اما با اين وجود، حوثي ها كماكان كنترل پايگاه جبل الدخان را در دست دارند. از آن طرف ارتش يمن كه در جبهه غرب صعده شكست سختي خورده بود به سمت شرق صعده كه از كوهستانهاي با ارتفاع كمتري برخوردار است، هجوم بردند ولي در اين منطقه- كتاف- نيز شكست خوردند و چند پادگان ديگر از اين منطقه به تصرف حوثي ها درآمد. در ارتباط با تحولات يمن توجه به نكات زير ضروري مي باشد.- ورود علني و عملياتي عربستان به درگيري با شيعيان صعده به تنهايي از عجز دولت ملي عبدالله صالح و قدرت فزاينده مبارزان حوثي حكايت مي كند در عين حال ورود عربستان سعودي به اين درگيري از خامي مقامات رياض هم خبر مي دهد چرا كه ورود ارتش كلاسيك به درگيري با چريك ها اگر كارساز بود، پيش از ارتش سعودي، ارتش يمن به آن نايل شده بود. براي ارتش كلاسيك، پيروزي در جنگ پارتيزاني متصور نيست، مگر آنكه در درون ارتش كلاسيك واحدهاي چريكي تعبيه شده باشند و اين واحدهاي چريكي آنقدر قوي باشند كه بر چريك هاي طرف مقابل غلبه كنند. با بررسي رفتار ارتش هاي صنعا و رياض بنظر نمي آيد چنين امكاني در اختيار دولت هاي عربستان و يمن باشد. دامنه سيطره حوثي ها به نحو غيرمنتظره اي در حال گسترش مي باشد. امروز هواداران اين گروه از دهها هزار تن فراتر رفته اند و بر كل استان استراتژيك صعده- به جز شهر صعده- تسلط دارند. دو جاده مهم و استراتژيكي كه صعده را به شمال و شرق اين استان وصل مي كند در اختيار آنان است، شيعيان صعده اينك بيش از 60 پادگان نظامي ارتش در استانهاي صعده و عمران را در اختيار داشته و از نظر نظامي توانايي مواجهه با جنگ افزارهاي نيروي هوايي را دارند. روزي كه درگيري هاي صعده آغاز شد، مبارزان حوثي روي دو نكته تاكيد داشتند؛ رفع تبعيض از مردم صعده و اعطاي آزادي هاي مذهبي"

در ادامه قلم بر دست یادداشت روز نویس تصویر مار کش و مار قالب کن با فراموش کردن کمک های مالی کلان وتسلیحاتی که به حزب الله لبنان و حماس شد تا که نقش خودشان را در برپائی دوجنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان و 22 روزه ی جنگ نوار غزه حماس با اسرائیل ایفاکنند . همینطور با فاش شدن کشتی بارگیری حامل سلاح از بنادر جنوب کشور به سواحل لبنان برای حزب الله لبنان که در بین راه از سوی اسرائیل این کشتی شناسائی و متوقف و سلاح هایش مصادره شد . اما اکنون این مدعی قلم بردست غیرایرانی بدون آنکه توضیح دهد که شیعیان حوثی یمنی که خودش اعتراف کرده است که اینان فقیرمی باشند از کجا و چگونه پول بدست می آورند که می توانند سلاح های نظامی مورد نیاز خودشان را خریداری و تأمین کنند و به پیشروی خودشان در اشغال استان های یمن طبق ادعائی که این قلم بر دست کرده ادامه دهند . البته گزارش تحلیل نظامی وی آنگونه است که گوئی خودش گزارشگر خط مقدم جبهه ی نبرد حوثی ها می باشد .

نا گفته نماند که البته این ادعا در اصل نوعی اعتراف آشکار دخالت گری درامور داخلی یمن و دست داشتن در آشوب گرائی و بحران آفرینی های اخیر در یمن می باشد . بهرحال این قلم بر دست غیر ایرانی یادداشت روز نویس برای سفید کردن پرونده ی سیاه فاش شده دخالت گری و ارسال سلاح و پول از سوی سپاه پاسداران به شیعیان حوثی یمنی محور عدم دخالت گری رژیم تروریستی فاشیستی کودتائی در شورش شیعیان حوثی یمنی و سناریوی قهرمان سازی پیرامون مبارزه ی حوثی های یمنی چنین تشریح کرده است:

"يكي از خطاهاي يمن و عربستان به ميان كشيدن پاي ايران است. گاهي ادعاهاي آنان عليه ايران بشدت خنده دار است مثلاً سعودي ها براي توجيه محاصره دريايي شمال يمن مدعي شدند «نيروهاي امنيتي مشترك عربستان و يمن، پنج ايراني سوار بر يك كشتي ايراني كه در حال حمل سلاح به سمت استان حجه بوده اند را دستگير كرده اند» و نيز چند روز پيش سفير يمن در لبنان در ديدار با سعدالدين حريري نخست وزير اين كشور مدعي شد اسنادي در اختيار دارد كه نشان مي دهد حزب الله لبنان به آموزش مبارزان صعده مشغول است. اين در حالي است كه از يك سو در يمن يك بازار رسمي خريد و فروش سلاح- از انواع سبك تا نيمه سنگين- وجود دارد و نيز تصرف نزديك به 60 پادگان ارتش نياز حوثي ها به اسلحه را برطرف كرده است و ايراني ها هوشيارتر از آن هستند كه دست به كاري غيرضروري بزنند. ادعاي آموزش حوثي ها توسط حزب الله هم از بلاهت مخالفان آن خبر مي دهد چرا كه سابقه فعاليت هاي چريكي نبردهاي الحوثي و هواداران احياء نظام اماميه در يمن از سابقه فعاليت هاي چريكي حزب الله و شيعيان در لبنان بيشتر است، اولي يك سابقه 100 ساله و دومي حداكثر سابقه اي 30 ساله دارد.دولت هاي رياض و صنعا با ميان كشيدن پاي ايران دچار يك خطاي استراتژيك شده اند چرا كه شكست آنان به حساب شكست از ايران گذاشته مي شود و اين بر ابهت ايران مي افزايد و به مخالفان داخلي آنان نيز قوت قلب مي دهد، ضمن آن كه دشمني شناخته شده و عملي ايران اسلامي با آمريكا و اسرائيل باعث مي شود مخالفت دولت هاي يمن و سعودي با ايران به حساب همراهي آنها با آمريكا و اسرائيل نوشته شود كه اينگونه نيز هست.6جنگ فعلي مبارزان صعده در مردادماه امسال آغاز شده و اينك نزديك به 4ماه از آن مي گذرد. وقتي جنگ آغاز شد حوثي ها فقط به دروازه هاي شمالي صعده احاطه داشتند ولي اينك مناطق حرف سفيان- ورودي جنوبي- الملاحيط- ورودي غربي- و كتاف- ورودي شرقي- نيز در سيطره حوثي ها قرار دارد. آنان اينك حتي يك منطقه كه تا چند هفته پيش در سيطره سعودي ها بود را آزاد كرده اند در مناطق عملياتي حوثي ها نه يك سرباز ايراني و نه يك گلوله ايراني ديده شده و كمترين نشانه اي از علاقه ايران به آغاز يا ادامه درگيري ها ديده نشده و نمي شود، براين اساس به نظر مي آيد دولت يمن به جاي اذعان به ضعف خود و تلاش براي حل و فصل داخلي مشكلات خود، پاي ايران را به ميان مي كشد تا با جلب كمك هاي منطقه اي و بين المللي و با مرعوب كردن حوثي ها مشكل خود را حل كند و يا تخفيف دهد"

درخاتمه اینکه اولین سئوال ساده برای اثبات دست داشتن پاسداران در شورش شیعیان حوثی یمنی که قابل مطرح کردن هست این است که کشوریمن کجاست و چه میزان با ایران فاصله دارد؟ گذشته از شیعه بودن حوثی های یمنی زبان وملت یمنی ها چیست؟ اگر از موضع ا نسان دوستانه ی و مذهب مشترک بر خورد بین مردم مسلمان ایران که اکثرشان شیعه هستند باشیعیان حوثی یمنی مقایسه شود چه فرقی میان شیعیان ایرانی با شیعیان حوثی وجود دارد که نه اینان چنین از حمایت همه جانبه ی مقامات حکومتی و نظامی و رسانه ای نسبت به شیعیان حوثی یمنی بر خوردارنمی شوند،بلکه ولی با ماداران داغدار و عزاداری که فر زندان شان در سیاه چال زندان اوین و امثالهم در بند و زنجیر می باشند بطور معکوس رفتار و بر خورد می شود؟ ضمن اینکه اینگونه قضاوت و ادعای متناقضی می باشد که اگر چنانچه مجمع عمومی سازمان ملل بدلیل نقض مستمر حقوق در ایران قطعنامه ی محکومیت نقض حقوق بشر صادر کند . بلافاصله ازسوی حاکمان ایران این اقدام سازمان ملل بعنوان دخالت گری در امور داخلی رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی متهم و محکوم می شود . همینطور سران ژیم ضد بشری و نامشروع و کودتائی خودشان را تافت جدا بافته ای می دانند که نه اینکه حقدارند در امور داخلی سایر کشور ها از جمله یمن و عربستان دخالت گری فضولانه کنند ، بلکه این اقدام را حق مسلم مکتبی و مذهبی ام القرای جهان اسلامی خود می دانند. مگر اینگونه ادا و اطوار های متناقض غیر انسانی و تجاوز گرانه به جز بر گردان و ترجمان سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز است که برای صدور بحران آفرینی وجنگ افروزی و کنترل فضای انفجاری داخلی و خلاصه تلاش مذبوحانه برای بقای رژیم نامشروع کودتائی پیگیری می شود. زیرا که بدون پیگیری اینگونه سیاست های دخالت گرایانه و باج گیرانه هیچگونه شانس بقائی برای رژیم نامشروع کودتائی متصور نمی باشد.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880901/2.htm#other200

ورق پاره ی کیهان یکشنبه 1 آذر ماه سال 1388