" محسنات و مزایای گوناگون پیاز "

گزارش خبر کوتاهی بانام رنج کشاورز،گنج دلال! درورق پاره ی مورخ 21 آبان کیهان بازتاب داده شده است که ناشی ازبا لا زدن کمی اختلاف میان این ورق پاره با خبرگزاری دولتی ایرنامحورانتقاد کردن به رحیم مشائی می باشد. البته قلم زنان این خبر گزاری قبلاً جزو همکاران وقلم زنان همین ورق پاره ی کیهان بوده اند . بهر حال نام پیاز چاشنی و اشتها آور موجب شد که کمی پیرامون محسنات و خصوصیات پیاز گفته شود . چونکه داستان پیاز موضوعی است پیچیده و چند بعدی . برای اینکه پیاز عنصری مفید و خوبی هست که فوائد و کار بردهای بس متفاوت و فراوان دارد . زیرا که هم جنبه ی مصرف غذائی و اشتها آوری وهم ضرب المثلی و طنزی و هم هنری و به خصوص ترش شدنی دارد . از جمله اینکه در پخت انواع و اقسام غذاها همچون آش ها و سوپ ها و بامزه کردن کشک و بادمجان در کنار سیر عجیب مصرفی دارد . به خصوص اینکه کار برد پیاز در کباب حرف ندارد . چونکه بهترین چاشنی است که برای کباب برگ و کوبیده مورد استفاده واقع می شود. به ویژه آن هنگام که سیخ کباب بر فراز آتش منقل در حال چرخش است اشک کباب که در آتش فرو می یزد عجیب دود و دمی بر پا می دارد . همچنین پیاز قاچ شده ی خام در کنار سبزی و دیزی و یابا پیاز ترشی بغلش چه مزه ای دارد که دیگه وصف ناپذیر است؟ محشرمی شود .

البته نقش هنرمندی اشک گیری پیاز در زمینه ی هنری که کار هنر پیشه مبتدی وکم اشک را تکمیل می کند که کلی مشکل کار گردان و هنر پیشه را حل می کند جای خود دارد .به خصوص اگر پیاز های آبدار تندباشند که به سه شماره اشک گیری یا اشک در آوردن صحنه ی دراما تیک راحل و فصل می نماید و صرف جوئی در مصرف پیاز می شود.

صد البته که داستان پیاز در مورد گرسنگی مفرط و هوس غذای اشتها آور که دیگه مثل معروفش فراموش شدنی نمی باشد . آنگونه که گفته می شود یارو نان نداشت بخورد اما پیاز می خورد تا که اشتهایش باز شود که مصداق بلند پروازی ها و قمپز در کردن و لغز خوانی های بر خی از مدعیان همیشه طلبکار می باشد .

اما در مورد ضرب المثل سیاسی با کار برد دوگانه پیاز از همه جالب تراست . زیرا که زیاد شنیده شده است که گفته می شود طرف هم پیاز و هم چوب را با هم خورده است . این مثل درست تداعی کننده ی داستان رهبران مغلوب دوم خردادی ها می باشد که با حضور شان در نمایش خیمه شب بازی انتصابات ریاست جمهوری دوره ی دهم هم موجب بازار گرمی این نمایش خیمه شب بازی انتصاباتی ریاست جمهوری شدند . هم اینکه عامل تقویت کننده ی کودتای تقلباتی 22 خرداد شدند.هم فرصت مناسب برای کودتاگرا ن فراهم کردند تا که لوطی جماران را وارد صحنه ی نمایش شود وبااجرا کردن نمایش نشان دادن جای دوست و دشمن ژست مشروعیت تراشی بگیرد و ادعا کند که 85% جمعیت کشوردر این نمایش خیمه شب شرکت کردند و نشان دادند که پشتیبان رژیم نامشروع کودتائی ضد مردمی می باشند . ضمن اینکه لوطی جماران با خمار کردن خود نقش پیاز را اجرا کرد و اشک همگان را در آورد . از طرف دیگر رهبران رقیب مغلوب با آرائی که برایشان ساخته شد تحقیر و مغلوب و .... بصورت چوب و پیاز با هم خورده شدند و اشک شان از در مشک شان جاری شد.

اما اکنون طبق گزارش گزارشگر ورق پاره ی کیهان که گزارش کرده است امسال پیاز نه اشک مردم که اشک تولید کنند گان صاحب پیاز را در آورده است همه ی محسنات پیاز را در این گزارش بازتاب داده است . زیرا بر خلاف اینکهسال گذشته از سوی لوطی جماران بعنوان سال نوآوری و شکوفائی اقتصادی نامیده شد. اما اکنون اذعان بر بی ثباتی بازار شده است که ناشی از 3 برابر بودن واردات نسبت به صادرات است که پرویز داوودی مشنگ و هیشه اتو ماتیکی نیش و دهان باز که معاون اول رئیس جمهور دولت نهم بود اشتباهاًیا عمداً مدعی شده بود که در 4 سال گذشته در دولت نهم بیش از چندین برابر دولت های پیشین تولید وجود داشته است. اما متأسفانه اکنون صاحبان تولید گان پیاز که تولید پیازشان بر روی دست شان مانده است و اشک شان بر روی گونه های شان غلتان و جاری شده و منتظر دلالن وواسطه های مال و مفت خر می باشند تا که اص زحمت شان به تاراج رود . اینان فقط می توانند امید داشته باشند تا همچون تولید کنندگان سیب زمینی بی رگ که دولت سال گذشته این سیب زمینی بر روی دست تولید گان مانده را خرید به نیت اینکه از طریق بازار سیاه ساختگی عوامل ودلال شان وارد بازارکند وبفروشد . ولی چون دیر جنبید و سیب زمینی ها سبز و خراب شدند . پس نا چارشد از طریق سیاست تبلیغاتی انتخاباتی ریاست جمهوری دوره ی دهم بااتخاذ سیاست توزیع مجانی دولتی سیب زمینی دست به معجزه گری برای جلب آرا و مقد مه سازی کودتای تقلباتی 22 خرداد بزند .

اکنون هم شاید هم دولت به خواهد که دست به خرید پیاز و انبار کردنش بزند تا شاید برای توزیع مجانی آن قبل از نمایش خیمه شب بازی انتخابات شوراهای شهر و روستا و یا تبلیغات بازار مکاره ی مجلس نهم استفاده کند و سیاست توزیع مجانی سیب زمینی را باپیاز تکرار نماید و به جای در آوردن اشک تولید کنندگان اشک همه ی مردم ایران به خصوص رقیب مغلوب را در آورد و با سیاست ترکیبی پیاز کباب شان کند . البته بشر طی که طوری از پیازهای انباری نگهداری شده حفاظت کند که نه سبز و نه پوک شوند که قدرت اشک گیری و حال گیری نداشته باشد و مایه ی آبر وریزی و گلابزدگی شود و بقول معروف به جای شفا دادن کور کند و اشک گریان حکومتیان را به جای اشک چشمان مردم و رقیب دوم خردادی های مغلوب در آورد.

آ21بان ماه سال1388

هوشنگ – بهداد