بازتاب 3 خبرنتیجه ی منفی باج دادن به روس ها با فقر نهادینه شده و ضبط دارائی ملی در آمریکا

22 آبان ماه سال 1388

اعتراض سرلشکر فیروزآبادی به خاطر خلف وعده روسیه،شش ماه از موعد ارسال موشکهای S-300 گذشته!

http://www.fararu.com/vdcjooet.uqexazsffu.html

چگونه است با اینکه روس ها دارای تاریخچه ی طولانی از بد قولی ها و باج گیری های کلان از رژیم فاشیستی مذهبی و کودتائی نامشروع و ضد مردمی و چوب حراج زن حاکم بر ایران می باشد . به خصوص با تعویق انداختن مدام سوخت اتمی پیرامون نیروگاه اتمی بوشهر که با در یافت کلان چپ و راست پشت سر هم دبه در آورده وهنوز همتحویل نداده اند. ولی بازهم برای عبور از بحران مقطعی هسته ای موافقت با انتقال اورانیوم غنی شده زیر 5% به روسیه شده است. ولی کمدی و تناقض آمیز تر اینکه از سوی دیگر اکنون سر داربسیجی فیروزآبادی هم منقلی و همشهری لوطی جماران پس از این همه باج دادن های هنگفت به روس ها این چنین ازتخطی روس ها و پیمان شکنی و بد قولی کردن شان جیغ بنفش کشیده است؟

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با انتقاد از رفتار روسیه در تاخیر 6 ماهه در ارسال سامانه موشکی S300 بر اهمیت ژئوپولتیک ایران در امنیت روسیه تاکید کرد .به گزارش مهر، سردار سرلشکر بسیجی سیدحسن فیروزآبادی عضو شورای عالی امنیت ملی کشور طی گفتگویی در خصوص تعاملات تسلیحاتی ایران و روسیه اظهار داشت: ما از دوستان روس در همسایه شمالی گله داریم.وی ادامه داد : آیا استراتژیست های روسیه اهمیت ژئوپولتیک ایران را در امنیت روسیه در نظر می گیرند؟ چرا موشک های دفاعی S300 که با تفاهم دو دولت برای اقدامات دفاع از ایران مورد توافق قرار گرفته است، مجوز ارسال دریافت نمی کند و بیش از 6 ماه است از وقت تحویل آنها از طرف روس تخطی شده است.رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت : امیدواریم این یادآوری دوستان روسی را به تسریع در تحویل مورد قرارداد تشویق کند.

هر خانوار روستايي سال گذشته 557 هزار تومان كسري بودجه داشت, نبود كار مهمترين دلايل مهاجرت روستاييان به شهرهاست

اگر واقعاً رژیم نامشروع و فاشیستی مذهبی کودتائی عوامفریب وغارتگر و ضد مردم نمی باشد وآنگونه است که پس از کودتای تقلباتی 22 خرداد که منجر به حذف رقیب دوم خردادی های مغلوب شد ک لوطی جماران بدستور پاسداران کودتا گر وارد صحنه شد و مدعی شرکت 85% مردم به پشتیبانی این نظام ضد مردمی شد و ادعای 40 میلیون رأی کرد که 25 میلیون رأی هم سهم پاسدار گماشته احمدی نژاد شد. البته به جز آرای تقلباتی افزوده شده بقیه آرای محدود کسب شده از طریق سیاست توزیع مجانی سیب زمینی دولتی کسب شد . بلی راستی این ادعای پوشالی و اقعیت دارد که لوطی جماران ارائه نمود و اگراین رژیم نا مشروع از این ضریب پشتیبانی و حمایت مردمی بر خور دار می باشد . با توجه به اینکه هنوز از یاد نرفته است که چگونه در خطبه های نماز جمعه ها گفته می شدکه هر جوان بمنزله ی یک بمب اتمی می باشد که نیازی به بمب اتمی نیستو تأکید می شد که مکتب هم اجازه داشتن به سلاح کشتار جمعی اتمی را نمی دهد . به خصوص اینکه بیش از 70% جمعیت کشورهم جوان می باشد . اکنون سئوال است : اولاً چه نیازی به بستن قرار داد پنهانی موشک S300 با روس ها می باشد؟ دوماً چرا در راستای قول و وعده های داده شده ی تبلیغاتی نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی ریاست جمهوری دوره ی نهم اختصاص دادن پول نفت به بردن نان بر توی سفره های خالی محرومان و مبارزه با مفسدان اقتصادی می شود . وضعیت معیشتی مردم به ویژه محرومان روستائی و شهری روز بروز بد تر شده است ؟ دوماً : چرا این بودجه ی تخصیص داده شده به خرید این موشک های S300 روسی که برای آمادگی شرایط جنگی و دفاع کردن از تلاش دسترسی به سلاح هسته ای می باشد صرف بهبود و ضعیت نابسامان و اسفناک خانوار محروم روستائیان نشده است که طبق گزارش خبر گزاری ایلناوضعیت شان طوری است که دو برابر بد تر از شرایط طاقت فرسای زیر خط فقر اقتصادی خانوار شهری می باشد؟ضمن اینکه در بستر ادامه ی جنگ قدرت و ثروت جناحی و باندی و انحصاری کردنش افزوده شده است بدلیل عدم امکانات رفاهی و بهداشتی و خدماتی در رو ستاها و وجود اختلاف فاحش زندگی شهر و روستا روند تخریب و تخلیه ی روستا ها و کوچ کردن روستائیان به حاشیه نشینی وانباشت شدن خیل ارتش بیکاران در کلان شهرهای ایران همچنان ادامه دارد .

ایلنا: هزينه هر خانوار شهري در ايران به طور متوسط دو برابر هر خانوار روستايي است. به گزارش خبرگزاري ايلنا، آخرين بررسي‌هاي صورت گرفته توسط مركز آمار ايران نشان مي‌دهد هر خانوار روستايي در سال گذشته مانند خانوار شهري كماكان با مشكل بيشتر بودن هزينه‌ها از درآمد روبرو بود. بر اين اساس در سال گذشته هر خانوار روستايي حدود 557 هزار تومان كسري بودجه داشت كه اين رقم با توجه به ميزان پايين درآمد و هزينه در روستا بسيار بالاست. بررسي‌ها نشان مي‌دهد در سال قبل هر خاوار شهري نيز با مشكل كمبود حدود 600 هزار توماني درآمدش نسبت به هزينه‌ها مواجه بوده است. اين رقم در روستا با اندكي كاهش به 557 هزار تومان رسيده است. بر اساس اين گزارش، هزينه متوسط يك خانوار روستايي به طور كلي در حدود 5 ميليون و 399 هزار 492 تومان بوده است. در حالي كه متوسط درآمد خانوار روستايي ايراني به 4 ميليون و 842 هزار و 387 تومان مي‌رسد. پايين بودن امكانات در روستاها و همچنين عدم برخورداري اغلب روستاهاي ايران از ابتدايي‌ترين نيازها مانند بيمارستان و پزشك، آب شرب و... نماينگر بالا بودن هزينه زندگي در روستا به نسبت موقعيت است. آمارهاي استخراج شده نشان مي‌دهد طي سال‌هاي اخير همواره روند مهاجرت روستاييان به شهرها از سيري صعودي برخوردار بوده است و اين معضل نه تنها سبب كاهش سهم روستاييان از جمعيت شده بلكه مشكلات عديده‌اي براي شهرهاي مهاجرپذير نيز ايجاد كرده است. آمارهاي ارائه شده توسط مركز آمار ايران نشان مي‌دهد در سال گذشته كم‌درآمدترين روستاهاي كشور نيز در استان خراسان جنوبي قرار گرفته‌اند. ميزان درآمد سالانه اين روستاييان در سال گذشته به حدود 2 ميليون و 520 هزار تومان رسيده در حالي كه هزينه آنها حدود 2 ميليون و 591 هزار و 400 تومان محاسبه شده است. پرهزينه‌ترين روستاي كشور در سال گذشته روستاهاي واقع در آذربايجان غربي است. هزينه زندگي در اين روستاها در حدود 7 ميليون و 318 هزار و 282 تومان برآورد شده است. حال آن كه درآمد اين روستاييان به طور متوسط يك ميليون و 896 هزار تومان كمتر از درآمد سالانه آنها بوده است. وجود كسري بودجه و عدم تكافوي درآمدها براي پرداخت هزينه‌ها به همراه پايين بودن امكانات زندگي و همچنين پايين بودن سطح رفاه مهمترين عوامل مهاجرت روستاييان به شهرها تلقي مي‌شود. روند تخريب روستاها در ايران بسيار بالاست. آمارها نشان مي‌دهد در سال 1335 حدود 13 ميليون نفر جمعيت روستايي، حدود 6 ميليون نفر جمعيت شهري و حدود 170 شهر داشتيم، اما پس از گذشت 50 سال اين ترکيب تغيير کرده است و اين تعداد در سال 85 به حدود 22 ميليون جمعيت روستايي، 48 ميليون جمعيت شهري و حدود يک هزار و 60 شهر رسيده است.

گام آمریکا برای مصادره آسمانخراش ایران در نیویورک

بازتاب طرح اشغال گری سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 در تهران که اتفاق افتاد که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است و هفته ی گذشته سالروزش بود که تبدیل به تظاهرات ضد حکومتی شد . البته این اشغال گری کلید از یک طرف رمز بقای ننگین رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی بوده است و از سوی دیگر موجب حذف فعالین سیاسی و منتقدان و دگر اندیشان و رقبا از صحنه ی رقابت با اتهام آمریکائی شده است . اکنون چون این سیاست پیوند با تلاش همه جانبه برای دسترسی به سلاح هسته ای خوذده شده است . در نهایت بخشی از دستأورد تلاش این اقدامات تروریستی و طرح ضد ملی بلند پروازنه کوشش برای دسترسی به سلاح هسته ای منجربه خسارات و ضرر وزیان های فراوان تحمیلی به مردم و کشور شده که یک قلم جدید آن اینگونه گزارش شده است

بی بی سی : دادستان های دولت فدرال آمریکا طی شکوائیه ای خواستار مصادره یک آسمانخراش و چهار مسجد متعلق به شرکت آسا و بنیاد علوی شده اند.دادستان های فدرال آمریکا بنیاد علوی و شرکت آسا را متهم کرده اند بطور غیرقانونی به ایران پول ارسال کرده اند.بنیاد علوی در دهه 70 توسط دولت شاه و تحت عنوان بنیاد پهلوی ایجاد شد اما پس از انقلاب نام آن تغییر و به گفته وکلای دولت آمریکا به یکی از موسسات اقماری حکومت اسلامی تبدیل شد.این بنیاد متهم است که با نقض قوانین آمریکا همواره تحت نظر و ریاست مقام های ایرانی از جمله سفیر ایران در سازمان ملل متحد بوده است.شرکت آسا نیز متهم است معاملات بانک ملی ایران را انجام داده است.بانک ملی متهم به همکاری با برنامه اتمی ایران شده و تحت تحریم های آمریکا قرار دارد.وزارت خزانه داری آمریکا شهروندان خود را از هر گونه معامله با این بانک منع کرده است.شرکت آسا 40 درصد از سهام یک ساختمان 36 طبقه در نیویورک را در اختیار دارد.گفته می شود 60 درصد بقیه سهام این آسمانخراش متعلق به بنیاد علوی است.دادستان های فدرال بدنبال مصادره این ساختمان، چهار مسجد و سایر اموال بنیاد و شرکت آسا در ایالت های مختلف آمریکا هستند