روز نامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه 19 آبان ماه سال 1388

نقدو بررسی سرمقاله " یمن يمن و ضرورت اقدام"

" بحران آفرینی و جنگ افروزی در یمن در راستای تلاش عبور موقتی از بحران هسته ای "

وقتی که مردم ایران جزو حلقه ی مفقود ای شده اند که هیچگونه محلی از اعراب ندارند . بطوریکه یچ گوش شنوائی برای مطالبات شان وجود نداشته باشد . به خصوص اینکه بحران های داخلی و بیرونی بس حاد شده باشد.همچنین جنگ نزاع ادامه دار قدرت و ثروت باند های ما فیائی غالب و مغلوب هم مزید بر علت شده باشد. همینطور حضور اعتراضی مردم در خیابان ها به مناسبت های متخلف هم تبدیل به تظاهرات ضد حکومتی شده باشد که شرایط رابس خیر و بحرانی و پیچیده نموده باشدکه در مجموع موقعیت بی ثباتی ناامنی را حاکم کرده باشد که در 30 سال گذشته این چنین وضعیتی سابقه نداشته است . بنا براین پر واضح است که در چنین شرایطی طبیعی است که ارجحیت داشتن جایگاه سیاست صدور تروریسم و بنیاد گرائی به برون مرز و دخالت گری در کشور های همجوار و خاورمیانه آنگونه مهم می باشد که بدون استثاء این سیاست صدور بحران برای عبوراز بحران ها از جمله بحران هسته ای ضرورت مبرم دارد . پس بی دلیل نیست که سر مقاله این ورق پاره ی جمهوری اسلامی بطور منسجم و همآهنگ بطور چرخشی پیرامون بررسی یا در اصل سیاست دخال گری در امور داخلی کشور های همجوار و منطقه را با جدیت دنبال می کند. اکنون پس از مداخله گری در امور داخلی افغاستان و عراق و پا کستان و لبنان و فلسطین و مصر اکنون نوبت به یمن رسیده است.

البته فراموش نشود که حاصل سیاست خائنانه و کثیف مماشات گری مذاکرات هسته ای غرب با پسوند تجارت نفت و خون آنگونه جا افتاده و نهادینه شده است که بی تفاوتی غرب موجب باز شدن فضای مانور فرصت طلائی بدون پرداخت هزینه ی برای سیاست دخالت گری با تشدید اقدامات تروریستی در کشور های منطقه حاصل شده است که در راستای بحران آفرینی و جنگ افروزی می باشد تا که شرایط اعمال چانه زنی و باج گیری اهداف هسته ای را نیز مساعد نمده است .

بهرحال پیرامون بحران آفرینی جدید در یمن اخیراً .یک مسئول کشور اریتره فاش ساخته است سلاح هائی که با کشتی از ایران به ساحل اریتره می رسد. شبانه به آن طرف مرز آبی بدست شیعه های مخالف دولت یمن رسانیده می شود. بهمین دلیل است که سر مقاله نویس بر اساس مسئولیت همیشگی پیگیری اینگونه مسائل وارد صحنه شده و تلاش کرده تا با پاک کردن صورت مسئله در دفاع از شیعیان صعده و اشک تمساح ریختن برای شان، مسئولان کشور های یمن و عربستان را متهم کند که اینان از طریق هوا ئی و زمینی به این شیعیان مظلوم یمنی تهاجم می کنند و موجب کشته شدن شان می شوند.

عجیب است که حتی یک مسئولی در این رژیم ضد بشری فاشیستی مذ هبی کودتائی یافت نمی شود که جوابگو باشد چگونه است اگر چنانچه کشور های دیگر به اقدامات ترو ریستی و خرابکارانه و یا دخالت گری در امور داخلی سایر کشوربا سر کوبگری داخلی و زندان و شکنجه و اعدام و نقض حقوق بشر سران رژی فاشیستی مذهبی کودتائی ا نتقاد یا محکوم کند. بلافاصله از موضع طلبکارانه و قداره کشی به منتقدان پاسخ داده می شود که حق خالت گری در امور داخلی رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی را ندارند. چونکه این موضوعات جزو مسائل داخلی است که ار تباطی به دیگران ندارد . ولی بر عکس برای خودش حق تمام عیار قائل است که هم در امور داخلی سایرکشور دخالت کند . هم بحران آفرینی و جنگ افروزی نماید . هم از عوامل های نفوذی خود با ارسال سلاح و امکانات تبلیغاتی حمایت و دفاع کند . هیچ رهبر کشور دیگری یا مسئول جهانی هیچگونه حق اعتراضی ندارد.

بنا بر این بی جهت نیست که اکنون سر مقاله نویس بدون آنکه هیچگونه اشاره ای کندکه دلیل ارسال سلاح با کشتی به یمن و توقیف شدنش چه بود؟ در صورتی که یناقدام تر وریستی جرقه ی اصلی دامن زدن به جنگ داخلی کنونی در یمن شد . و لی اکنون درر استای همین سیاست دخالت گری در امور داخلی یمن ومنکرشدن نقش بحران آفرینی و جنگ افروزی پاسداران در یمن که همراه با ارسال سلاح و پول و اعزام تروریستبوده است . سرمقاله نویس این چنین نماینده ی شیعیان یمن شده و علیه ی عربستان موضع گرفته و سازمان ملل و شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا را متهم به نا امن سازی یمن کرده است :

اين بدان معني است كه عربستان نه تنها در بحران داخلي يمن دخالت كرده و به اسلحه متوسل شده است بلكه پا را فراتر نهاده و با سلاحهاي ممنوعه عليه شيعيان مظلوم صعده وارد عمل شده است براي درك ابعاد ماجرا بويژه به منظور شناسائي دستهاي پشت پرده لازم است قدري به گذشته باز گرديم . در حاشيه تشكيل اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل جلسه مشتركي در نيويورك ميان آمريكا و اعضاي شوراي همكاري خليج فارس برگزار شد كه در آن جلسه واشنگتن از سركوب شيعيان يمن تحت عنوان اقدام دولت يمن براي برقراري نظم و امنيت حمايت و جانبداري نمود و حال آنكه دقيقا تمامي اقدامات جنگي و عمليات ايذائي صورت گرفته در جهت ايجاد ناامني برهم زدن آرامش و نظم در منطقه و عليه ساكنان بي دفاع منطقه شيعه نشين بوده و هست . علاوه براين طي روزهاي اخير نيز « يان كلي » سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ادعا كرد گويا دايره ناآرامي هاي يمن به خاك عربستان هم سرايت كرده و آمريكا از گسترش ناآرامي ها از يمن به عربستان به شدت نگران است . در تحليل اين ادعاها گفته مي شود كه عربستان براي توجيه جنايات جنگي خود عليه شيعيان صعده چنين وانمود كرده است كه گويا نگران عواقب گسترش ابعاد ناآرامي ها از يمن به خاك اين كشور است و حتي مسئله از اين هم فراتر رفته است . درست در همين حال منابع آگاه از خشم مردم عربستان در اين زمينه خبر داده اند كه چرا دولت اين كشور وارد جنجالهاي سياسي كشورهاي همسايه شده و دست خود را به خون ساكنان بيگناه شمال يمن آغشته كرده است"

در دنباله سر مقله نویس ضمن وارد صحنه کردن امارات عربی که چرا از عربستان حمایت کرده است. سپس اینان را متهم به مزدوران آمریکا برای کانون بحران جدید کرده است . البته مدعی شده که هدف منحرف کردن دولت های منطقه به موضوع جدید منطقه است. در پایان خطاب به دولت نامشروع دهم و وزیر آدم ربای وزارت جاسوسی خارجه منوچهر متکی گفته است که چراتا حال سکوت کرده اید و مسئولانه در این وارد میدان نشده اید تا که اینگونه موضع گیری مسئولانه در دفاع از شیعیان یمنی اتخاذ کنید:

"ولي واقعيت امر اينست كه رياض با اين اقدامات تجاوزكارانه عربستان را درگير حوادث تازه اي در خارج از مرزهاي جغرافيائي خود مي كند و در واقع وارد باتلاق مي شود. عجيب اينكه دولت امارات در يك موضع گيري نسنجيده و احساسي به حمايت از عربستان پرداخت و اقدامات جنون آميز رياض را مورد تاييد قرار داد. بدين ترتيب به نظر مي رسد واشنگتن از طريق عوامل و مزدوران محلي خود توانسته است يك كانون جديد بحران را در منطقه ايجاد كند و نظر دولتها را به سمت و سوي يك موضوع جديد منحرف سازد. انتظار مي رفت و هنوز هم اين انتظار وجود دارد كه دولت جمهوري اسلامي ايران و وزارت امور خارجه مواضع روشني در قبال بحران سازيهاي واشنگتن و مزدوران محلي آن داشته باشد و اين پديده هاي شوم را كه منجر به قتل عام شيعيان صعده شده و مي شود محكوم كند و ضمن رايزني با كشورهاي منطقه نقش مورد انتظار براي حل و فصل بحران يمن را ايفا نمايد..


در خاتمه اینکه آشکارا سر مقاله نویس با فرافکنی کردن آدرس وارونه داده است تا ضمن پرونده سفید کردن لورفتن سند ارسال سلاح از طریق کشتی به سواحل یمن که برای شیعیان این کشور بود که توقیف شد. البته هدف ازارسال سلاح از ایران برای دامن زدن به راه اندازی بحران آفرینی و جنگ افروزی دریمن بوده است . چونکه ادامه ی صدور همان سیاست تروریسم و ارتجاع به برون مرز است تا که با ایجاد بحران جنگ افروزی جدید راه موقتی عبور ازبحران هسته ای به وجود آید . ولی چون گند قضیه ارسال سلاح با کشتی به یمن همچون بمب گذاری در منطقه ی سبز بغداد و دخالت گری در افغانستان و پاکستان و ارسال سلاح با کشتی برای حزب الله لبنان در آمد زیرا که از سوی اسرائیل کشتی حامل سلاح برای حزب الله لبنان توقیف شد. لذا اکنون سر مقاله نویس از موضع فرار به جلو، عربستان و یمن و امارات عربی و سازمان ملل و آمریکا و شورای همکاری کشور های خلیج فارس را متهم و محکوم به جنگ افروزی در یمن و کشتن شیعیان یمنی نموده است . نا گفته نماند همانگونه که اشاره شد اینگونه رد گم نمودن با پرونده سفید کردن و طلبکارانه دیگران را مقصرو متهم و محکوم کردن نتیجه ی غلط سیاست پلید تجارت خون و نفت غرب با رژیم فاشیستی مذهبی و کودتائی حاکم بر ایران می باشد که هزینه اش را مردم ایران و کشور های منطقه و مردم بی دفاعش می دهند.

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880819/index.html

سه شنبه 19 آبان ماه سال 1388