چند خبر از سایت های خبر 21 آبان

دادگاه 48 نفر از بازداشت شدگان تظاهرات روز 13 آبان شيراز برگزار شد

اینگونه داد گاه ای نمایشی نوعی زهر چشم گیری و ارعاب وحشت در میان دانشجویان است . زیرا حرکتی پیشگیرانه از موضع فرار به جلو ااز ترس اعتراضات دانشجوئی در بزرگداشت مراسم 16 آذرمی باشد که اینن روز ها بر خورد با دانشجویان آزادیخواه شدت گرفته است.

ديروز ، چهارشنبه دادگاه 48 نفر از بازداشت شدگان تظاهرات روز 13 آبان شيراز برگزار شد.به گزارش خبرنامه امیرکبیر در این دادگاه برای همه بازداشت شدگان به غیر از دانشجویان قرار کفالت صادر شد. دادگاه دانشجویان بازداشتی به روز یکشنبه هفته بعد موکول شد. به تاخیر انداختن برگزاری دادگاه دانشجویان در حالی است که نماینده دادستان شیراز به خانواده های آنها گفته است که احتمال دارد قرار بازداشت دانشجویان تا بعد از روز 16 آذر تمدید شود.سعید رضایی ,احمد عارف ,خیبر صفرپور ,ایوب پورفتحی ,احسان پورسلطان ,ابوالاحراری ,…از جمله دانشجویان دربند در زندان عادل آباد شیراز هستند.بنابر اخبار موجود، کاظم رضایی دیگر دانشجوی بازداشت شده از روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده و اکنون در سومین روز اعتصاب غذای خود به سر می برد. کاظم رضایی نیز ابتدا همراه دیگر دانشجویان در زندان عادل آباد به سر می برد اما بعد به بازداشتگاه اطلاعات شیراز معروف به پلاک 100 منتقل شد. از وضعیت جسمانی کاظم رضایی پس از اعتصاب غذا اطلاعی در دست نیست.گفتني است تجمع اعتراضي دانشجويان دانشگاه شيراز در روز 13 آبان با حمله نيروهاي لباس شخصي ، بسيجي و امنيتي با حمايت گارد يگان ويژه به داخل اين دانشگاه به خشونت كشيده شد و بر اساس فيلم هاي منتشر شده از اين حمله نيروهاي مهاجم به ضرب و شتم شديد دانشجويان دختر و پسر پرداختند.
در پي اين حمله وحشيانه بيش از 20 دانشجو اين دانشگاه بازداشت شدند كه همچنان بيشتر از هفت تن از اين دانشجويان دربند ميباشند.

دانشگاه آزادي‌ها براي سليمي‌نمين جواب نداشتند

http://rajanews.com/detail.asp?id=39562

چگونه است که مهره های کار کشته و با تجربه اطلاعاتی – مطبوعاتی با همه تجربیاتی که دارند و اشراف به فضای رشد آگاهی دانشجوئی دارند . آنهم در شرایطی که پس از کودتای تقلباتی 22 خرداد فضای انفجاری جامعه ی ناراضی آنگونه است که هرفرصتی که معترضان برای حضور خود کسب می کنند در خیابان یا دانشگاه ها بلافاصله فریاد مرگ بردیکتاتور و خامنه ای سر می دهند . چگونه است که اینان یارو عباس سلیمی نمین باز دچار خوش باوری می شون و تصور می کند که باتکای چماقداران بسیجی دانشجوئی که تعدادشان محدودمی باشد می تواند وارد حریم دانشجویان آگاه و معرض شود و در دفاع از کودتا گران یقه رقیب مغلوب دوم خردادی ها را بگیرد و توقع داشته باشد که همچون پاسدار محمدحسین صفار هرندی وزیر فرهنگ و تفتیش عقاید ارشاد دولت نهم مورد انتقاد و واکنش اعتراضی دانشجویان معترض قرار نگیرد؟

تعدادي از دانشجويان دانشگاه آزاد شب گذشته با حضور در جلسه سخنراني سليمي نمين در دانشگاه شهرکرد به جاي پاسخ به صحبت هاي سليمي نمين ، به نقد عملکرد دولت پرداختند .به گزارش برنا، عباس سليمي نمين شب گذشته به دعوت انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه شهرکرد در سالن آمفي تائتر دانشکده علوم با حضور 400 نفر از دانشجويان درباره رسالت دانشجو سخنراني کرد .مرتضي حسيني دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه شهرکرد در گفت و گو با خبرنگار برنا گفت : دکتر سليمي نمين در ابتدا درباره رسالت دانشجو و وظايفي که بر عهده دانشجويان است صحبت کرد تا به موضوع عدالت رسيد و خطاب به دانشجويان گفت شما بايد مطالبه گر عدالت باشيد و با ناعدالتي مقابله کنيد.وي افزود:سليمي نمين در ادامه به بحث دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت : اکنون جاسبي برخي از مديران کشور را با صدور مدرک وام دار خود کرده و بايد با اين ناعدالتي مقابله کرد .که در اين حين تعدادي از دانشجويان دانشگاه آزاد که در جلسه حضور داشتند سعي کردند با هياهو و جنجال حاشيه سازي کنند که سليمي نمين گفت دانشجوياني که نقد دارند مي توانند در جايگاه قرار گرفته و نظرات خود را بيان کنند .دبير سابق انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه شهرکرد افزود : يکي از دانشجويان دانشگاه آزاد در جايگاه قرار گرفت و به جاي اظهار نظر درباره سخنان دکتر سليمي نمين به نقد دولت پرداخت که اين مسئله منجر شد که دانشجويان نسبت به اين مسئله واکنش نشان دهند و درگيري مختصري بين اين دانشجو و دانشجويان ديگر رخ دهد .وي ادامه داد : دانشجويي که به نقد دولت پرداخته بود سالن را ترک کرد و تا پايان برنامه اتفاق خاصي رخ نداد .

سوالی که دیشب ایجاد شد ؛ احمدی نژاد چند سال دیگر رئیس جمهور می ماند ؟

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=11620

درست گفته می شود بمرده که رو داده شود فرصتی طلبی می کند و کفن خودش را زرد می کند. یا اینکه گفته می شو یارو ملا را بده راه نمی دادند ولی آدرس خانه ی کد خدا را می گرفت . اکنون داستان پاسدار گماشته احمدی نژاد است که با زور کودتای تقلبات پاسداران و تأئید لوطی جماران و شورای نگهبان دست نشانده اش رئیس جمهورنامشروع دهم شده است . اما حال که در گیری با شهر دار تهران سردار پاسدار قالیباف و محسن رفسنجانی رئیس متروی تهران دارد . مدعی شده است که دولت می خواهد مدیریت مترو ی تهران را از شهر داری تحویل بگیرد تا برای 10تا 15 سال دیگر مدیریت آن را درست کند .یعنی می خواهد رئیس جمهوری را ارثی ایران شود که رقیبش مچ وی را این چنین سر پل خر بگیری گرفته است.

شفاف : در حالیکه بسیاری از اظهارات شب گذشته رئیس جمهور درباره مترو ، منوریل و مسائل شهر تهران با انتقادات کارشناسان مواجه شده است ، نکته ای در سخنان شب گذشته احمدی نژاد بود که کمتر کسی به آن توجه کرد . به گزارش خبرگزاری فارس احمدی نژاد در این برنامه تلویزیونی گفت : « دولت خودش مديريت مترو را برعهده گرفته و بودجه آن را تأمين و مترو را خواهد ساخت و تا 10 الي 15 سال قيمت مترو را بالا نخواهد برد و با تعيين مدير به سرعت ساخت مترو را تمام و در اختيار مردم تهران قرار مي‌دهد و قطار هوايي را هم خواهيم كشيد اما خواهشم از شوراي شهر و شهرداري اين است كه همكاري كنند.»فارغ از همه دعواهایی که ممکن است اظهارات یکجانبه احمدی نژاد ایجاد کند این نکته که احمدی نژاد برای 10 الی 15 سال آینده نیز به مردم وعده می دهد در جای خود قابل تأمل است جمهور ایران است و بعد از آن قانوناً نمی تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود . اما دادن وعده ای برای 10 الی 15 سال آینده از این جهت قابل تأمل است که به هر حال ممکن است رئیس جمهور بعدی ایران که قطعاً هر کسی است جز احمدی نژاد تصمیمی دیگر داشته باشد و برنامه ای دیگر برای مسائل مدیریت شهری پایتخت اتخاذ کند .اما همه اینها در حالی است که به هر حال مردم تهران وعده اولیه احمدی نژاد در زمان شهرداری اش برای راه اندازی منوریل را فراموش نکرده اند . در آن زمان ایشان وعده دادند که در عرض چند ماه بعد اولین خط منوریل تهران را افتتاح کنند و نهایتاً بعد از یک سال و نیم تنها چند ستون در نزدیکی متروی صادقه به یادگار گذاشتند و رفتند .

حجه الاسلام حسني : اين بابا كه از هاشمي انتقاد مي كند چقدر از راه او را رفته ؟

دار و دسته پاسداران کودتا گر و لوطی جماران و گماشته اش احمدی نژاد از بس گند و گلاب زده اند که صدای اعتراض ملا حسنی معروف نسبت به رفتار با رفسنجانی مکار بساز و بفروش را اینگونه در نماز جمعه ی ارومیه در آورده است؟ به خصوص اینکه به مدعیان نصیحت گر رفسنجان گفته است شما بروید راه بروید تا بتوانیدمثل رفسنجانی بشوید . در صورتیکه نه یک وجب بلکه یک میلیونم رفسنجانی هم راه نرفته اید که اکنون دارید وی را نصیحت می کنید. خواندنش برای خنده مفید است .

در مورد آقای هاشمی، رفتار رهبر انقلاب را می‌پسندم، ولی سبك عده‌ای كه می‌گویند طرفدار رهبر هستند را ی‌پسندم.حجت‌الاسلام حسنی در گفت‌و‌گو با تهران امروز گفت: یك بابایی از بین اینها آمد و گفت: آزادی، آزادی.‌ای مرگ بر این آزادی، آیا بی‌حجابی آزادی است. چقدر وعده وعید دادند. من تاسف خوردم كه این بابا در مورد آقای هاشمی چی فكر می‌كند.امام جمعه ارومیه درباره اینكه كجاها بیشتر از رفتاری كه با آقای هاشمی می‌كردند ناراحت شده می گوید: من دیدم در بعضی جاها یك بابایی آقای هاشمی را نصیحت می‌كند. من تاسف خوردم كه این بابا در مورد آقای هاشمی چی فكر می‌كند. آقای هاشمی ریشه دارد، اندیشه دارد. من فكر می‌كنم آن بابا می‌خواهد با نصیحت آقای هاشمی خودش را بزرگ كند چون آقای هاشمی‌ فرد تاثیرگذاری است، مرد بزرگی است و كسی كه به ایشان ایراد می‌گیرد، سخت در اشتباه است.حجت الاسلام حسنی درباره اینكه چرا فكر می‌كنید نباید آقای هاشمی را نصیحت كرد؟ می گوید: چون این افراد بروند یك میلیونم راه هاشمی را بروند، خود این بابا كه دارد نصیحت می‌كند چقدر از راه هاشمی را رفته است. در مجموع یك وجب از راه ایشان را رفته است. الان آمریكا از خدایش است كه كسی مثل هاشمی یك لحظه هم اینجا نباشد. حالا خوب نیست ما با هاشمی این‌جوری كنیم. وی درباره هاشمی می گوید: آقای هاشمی یك شخصیتی است كه رهبر معظم انقلاب هم با مهربانی و دوستی با ایشان رفتار می‌فرمایند.‌در مورد آقای هاشمی، رفتار رهبر انقلاب را می‌پسندم، ولی سبك عده‌ای كه می‌گویند طرفدار رهبر هستند را نمی‌پسندم.

دکتر روانشانس صدا و سیما جعلی از آب در آمد !

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=11602

وقتی دانشگاه های آزاد چندین سال است که پول می گیرند و مدرک تحویل می دهند یا می فروشند . همچنین از دانشگاه های خارج هم همچون امثال علی کردان و محمد رضارحیمی مدرک دکترای قلابی می خرند . همینطور وقتی که گزارش شده است که روزانه 3 دکتر و سالیانه تعداد 180 هزار نخبه از کشور به برون مرز می روند که در این مورد ایران رتبه ی اول جهانی فرار مغزها می باشد . اکنون وقتی که همه پاسداران کودتاگر دکتر شده اند. چرا نمی بایست که مدارک دکترای مجریان صدا و سیما اینگونه جعلی و قلابی نباشد؟

جالب اینکه مجری برنامه نیز که از او به عنوان کارشناس اجتماعی و روانشناسی نام برده شد، دارای مدرک فوق دیپلم زبان است.شفاف : جنجال درباره مدرک های جعلی به صدا و سیما نیز کشیده شد . در حالیکه طی دو سال گذشته و پس از وزارت کشوری علی کردان بحث مدرک های جعلی به موضوع روز رسانه ها و افکار عمومی تبدیل شد ، برخی منابع خبری از حضور برخی کارشناسان در صدا و سیما با مدرک جعلی خبر می دهند .اما این در حالی است که به عقیده کارشناسان سیاسی همانقدر که حضور مدیران با مدراک جعلی برای کشور زیان بار است حضور کارشناسان جعلی در صدا و سیما نیز زیان بار است . چرا که رسانه مهمی مانند صدا و سیما با میلیون ها بینند تأثیر زیادی بر افکار عمومی دارد و ممکن است کارشناسان جعلی با ادعاهای غیر علمی خود جامعه را به سمتی سوق دهند که دلسوزان و کارشناسان واقعی خواستار آن نیستند . به گزارش جهان، شبکه دوم سیما، نوزدهم آبانماه، در برنامه ای با عنوان " ما و شمس العماره" به تحلیل روانشناختی این سریال پرداخت و در کمال تعجب همه مهمانان برنامه را دکتر خطاب کرد.بنابراین گزارش، در این برنامه آقای "م.ب" و خانم "ب.ب" حضور داشتند و مجری برنامه این افراد را با عناوین "دکترای ارتباطات متقابل" و "دکترای مشاوره خانواده" معرفی کرد. با پیگیری مشخص شد آقای "م.ب" دارای مدرک کارشناسی و مدیر یک شرکت بازرگانی است و خانم "ب.ب" نیز دانشجوی رشته مشاوره است.جالب اینکه مجری برنامه نیز که از او به عنوان کارشناس اجتماعی و روانشناسی نام برده شد، دارای مدرک فوق دیپلم زبان است.