روز نامه ی جمهوری اسلامی شنبه 23 آبان ماه سال 1388

نقد و بررسی سرمقاله " كشتار شيعيان يمن و مسئوليت ما "

" تأکید بر دخالت گری جدی برای حمایت از شورشیان یمن وتلاش بحران وجنگ افروزی "

کار موازی و متشکل و همسو و تقسیم شده ای که در دو یادداشت روز و سرمقاله ی ورق پاره ی امروز کیهان و جمهوری اسلامی دنبال شده است که مرتبط به سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز است و آغشته به سیاست مداخله گری و اقدامات تروریستی در راستای اهداف شیطانی بحران آفرینی و جنگ افروزی در خاور میانه می باشد . به وضوح نشان می دهد کهپیگیری این سیاست تبدیل به دیپلماسی اصلی رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی شده است . زیرا که از یک سو قلم بر دست غیر ایرانی به موضوع تشکیل کا بینه ی جدید لبنان در یادداشت روز ورق پاره کیهان پرداخته است و با حمایت آشکار از حزب الله لبنان نمودن و هورا کشیدن برای حزب الله لبنان با ادعای مبنی بر اینکه برنده ی اصلی در کابینه ی جدید لبنان حزب الله می باشد دست به تهاجم موافقان خلع سلاح کردن حزب الله لبنان زد است که سیاست دخالت گری آشکار در امور داخلی لبنان می باشد . از طرف دیگر اکنون سر مقله نویس ورق پاره ی مهوری اسلامی نیز مشابه همین سیاست را در مورد یمن با دفاع کردن از شیعیان شورشی یمن بر ای اهداف خاص آشوب گرائی و بی ثبات و نا امن کرن یمن دنبال کرده است.

بنابراین متهم کردن آمریکا به وارد شدن جنگ علیه ی شیعیان یمن تاکه بقول مدعی سرمقاله نویس شرایط برای انتقال یهودیان یمنی به اسرائیل فراهم شود. در عوض شرایط برای مانوار دادن پاسداران بر ای بحران سازی و جنگ افروزی در یمن ومنطقه محدود شده است.همین امر موجب عصبیتوانتقاد کردنسرمقاله نویس شده است وازموضع تهاجمو رقابت با آمریکاو عربستان در یمن وارد صحنه شده و تحلیل داده است که چرا اینان تلاش می کنند با اعزام تروریست و سلاح برای کمکی شعیان شورشی یمن جای پائی برای حیات خلوت پاسداران باز نشود تا که بتواند در چانه زنی مذاکرات هسته ای بعنوان باج گیری همچون عراق و فلسطین و لبنان استفاده کند. بنا براین برای اینکه عربستان در آشوب یمن متهم و محکوم شود اینکه سرمقاله نویس ادعای تضاد و جنگ قدرت میان پادشان عربستان و وهابیون به علت حضور عربستان در یمن کرده است:

" وهابيون افراطي كه از عبدالله زخم برداشته اند نيز از اين فرصت براي انتقام گرفتن استفاده خواهند كرد. آنان هر چند از كشتار شيعيان يمن خشنود هستند ولي بيش از آن از رفتار عبدالله با خودشان ناخشنودند و اين آمادگي را دارند كه براي بركناري وي از قدرت با ساير مخالفان همراهي كنند. و سوم آنكه وجهه سياسي دولت عربستان كه سالهاست تلاش مي كند خود را پدر معنوي كشورهاي عربي معرفي نمايد ولي با رقابت هاي فشرده مصر و قطر دست و پنجه نرم مي كند با ورود به جنگ يمن دچار آسيبي جدي شده است . براي شاه عبدالله و آل سعود اين ضربه بسيار كاري و شكننده است . مايه تعجب فراوان است كه پادشاه عربستان بابرخورداري از تجربيات زياد در اين زمينه چگونه مرتكب چنين اشتباه فاحشي شده است . اين واقعه نشان مي دهد كه اولا نفوذ دولت آمريكا بر عربستان بسيار زياد است و ثانيا شاه عبدالله نيز براي باقي ماندن بر مسند شاهي و حفظ قدرت حاضر است تن به هر كاري بدهد"

سرمقاله نویس در ادامه پیگیری کردن داستان همیشگی و دنباله دار مبارزه و ضدیت با آمریکا این مقوله را بر جسته کرده است . زیرا درراستای پرونده سفید کردن و شستن دستان خونین سپاه پاسداران در یمن که فاش شده است چگونه از طریق ساحل دریای سرخ ایتره شبانه بطورقاچاق سلاح به به خاک یمن منتقل و در اختیار شورشیان شیعی یمنی گذاشته می شود ؟ اماپس از متهم و محکوم کردن پادشاه عربستان به دخالت گری در یمن با ادعای شیعه کشی در این کشور، و برای ردگم کردن نقش سپاه پاسداری در ایجاد آشوب و تنش در یمن او با ما رئیس جمهور آمریکا را متهم به پیمان شکنی وبحرا ن سازی و ناامن در منطقه کرده است . زیرا که مدعیشدهاوباما به جای ادعای صلح طلبی اسلام درسخنرانی سال گذشته ی خود در دانشگاه قاهره بطور معکوس مسیر جنگ افروزی در منطقه را دنبال کرده است .

آنگاه سرمقاله نویس در بستر تاکتیک فرار به جلو وتلاش برای تبربئه کردن دستان خون آلود پاسداران در یمن در ادامهی سناریوی متهم کردن دیگران به سراغ رئیس جمهور یمن رفته است و ضمن متهم کردن وی به همدستی و همسوئی باعربستان و آمریکاوی را متهم به شیعه کشی دریمن نموده و نتیجه گیری کرده که این اقدام موجب تضعیف قدرت رئیس جمهوریمن به جای تقویتش شده است. بالاخره سر مقاله نویس مثل همیشه که حق مسلم ثبتی و قانونی ووراثتی تضمین شده ی مادر زادی که دارد که اتوماتیکی وکیل مدافع مردم و نماینده ی تام الاختیار ملت های مسلمان کشور های همجوار و منطقه ی خاور میانه می باشد . اکنون نیز از این موضع نماینده و سخنگوی ملت و کشور یمن شده است وخطاب به ساز مان های مدافع حقوق بشر و کشورهای کنفرانس اسلامی و سازمان ملل مدعی حسابرسی کردن ازاینان نسبت به شیعیان یمن شده است ودردنباله وظیفه و مأموریت رژیم کودتائی وزیر آدمربای دستگاه جاسوسی امورخارجه منو چهر متکی را خیلی بالاترازاقدامات انجام شده دانسته و اینگونه پیرامون شتاب دادن به نقش دخالت گری فعال در امورداخلی یمن در دفاع از شیعیان یمن نسخه برای منوچهر متکی ودیگران تجویز کرده است :

"در سطح بين المللي نيز سه نكته شگفت انگيز توجه همه ناظران را به جنگ يمن جلب كرده است . اول آنكه مدعيان دفاع از حقوق بشر چرا ساكتند و در برابر كشتار بي رحمانه شيعيان يمن اقدامي بعمل نمي آورند اين سكوت و بي عملي بار ديگر تزوير و دروغ اين مدعيان را به رخ آنان كشيده و طشت رسوائي شان را از بام جهان به زمين انداخته است . دوم آنكه سازمان كنفرانس اسلامي چرا به وظيفه خود براي متوقف ساختن جنگ يمن و كشتار شيعيان آن كشور عمل نمي كند اجلاس سران كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي در اسلامبول كه هفته گذشته تشكيل شد متاسفانه به فاجعه اي كه در يمن جريان دارد توجهي نكرد. آنها با كنار هم ايستادن و عكس يادگاري گرفتن و به دوربين ها لبخند زدن و در همان حال نشان دادن بي عملي در قبال كشتار شيعيان يمن ثابت كردند كه اجلاس هايشان چيزي فراتر از تشريفات نيست . فرياد مراجع معظم تقليد كه مدعيان دفاع از حقوق بشر و سران كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي را به خاطر سكوتشان در برابر كشتار شيعيان يمن سرزنش كرده اند نيز متوجه همين واقعيت تلخ است . و سوم آنكه متوليان سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران هر چند در محكوميت فاجعه يمن سخناني به زبان آورده و هشدارهائي داده اند اما انتظاري كه از اين نظام و اين كشور به عنوان پايگاه نهضت جهاني اسلام مي رود بسيار فراتر از اينست . جمهوري اسلامي ايران بايد فرياد بلند مظلوميت شيعيان يمن را به گوش جهانيان برساند سازمان كنفرانس اسلامي را به تشكيل جلسه فوق العاده فرا بخواند طرح هائي براي توقف جنگ يمن ارائه نمايد و تلاش هاي عملي موثري در جهت رفع ظلم از شيعيان يمن بعمل آورد. متاسفانه وزارت امور خارجه كشورمان به جاي آنكه فعال باشد منفعل است كما اينكه در ماجراي مذاكره با آمريكا و واقعه ژنو نيز منفعل عمل كرد و با گوشمالي هائي نيز مواجه شد. دولت جمهوري اسلامي ايران طبق قانون اساسي به حمايت از مظلومان موظف است و كوتاهي در اين زمينه قابل قبول و توجيه نيست . ما بايد ورود آمريكا به جنگ يمن را يك واقعه مهم و يك دخالت آشكار و خطرآفرين براي جهان اسلام تلقي نمائيم در قبال آن موضعگيري كنيم و با تلاش شبانه روزي زمينه مقابله جهان اسلام با اين جنايت را فراهم سازيم . متوليان سياست خارجي ما تا دير نشده به وظيفه قانوني و اسلامي خود عمل نمايند"

در خاتمه اینکه آیا از این عریان تر باید سرمقاله نویس هوار بزند که رژیم فاشیستی مذهبی کودتائی چون درشرایط خطیر بحران داخلی و بیرونی واقع شده است چگونه بسیج و آماده باش همه جانبه در راستای دفاع و تقویت از سیاست صدور تروریسم وارتجاع و دخلت گری در امور داخلی سایر کشور های منطقه برای فعال و مایشاء شدن زده است وچرا بطور شفاف دست به تیغ کشی وتهدید و متهم نمودن دیگران زه است تا که از موضع ترس قدرت نمائی کند و با قلدری و زور گوئیو متهم کردن می خواهد تادیگران را وا دار به تقبل وپیگیری سیاست بحران آفرینی و جنگ افروزی در منطقه شود که مورد علاقه ی خودش می باشد . برای اینکه این رژیم نا مشروع و ضد بشری کودتائی بدون سیاست سیستماتیک سرکوب وخفقان و سانسور داخلی و بحران سازی و جنگ افروزی برون مرزی که از طریق پیگیری سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز همچون عراق و افغانستان و پاکستان و لبنان و فلسطین و یمن و عربستان و مصر با تهدید ومتهم نمودن رهبران کشورهای عربی و رهبر حکومت خود مختارفلسطین محمود عباس دنبال می گردد هیچگونه امکان شانس بقاندارد. به ویژه اینکه در مقطع کنونی که بحران تضاد و اختلافات داخلی و علنی شدن نامشروع بودن کودتاگران با بحران هسته ای و گلاب زدن گند زد و بند عقب نشینی و تسلیم شدن مذاکرات هسته ای دربرابر آمریکا درپشت پرده اوضاع کودتا گران متزلزل را عجیب آشفته و آسیب پذیر کرده است که می بایست از موضع خود زنی کردن چنین تخطه گاز به سیاست همه جانبه صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز پرداخته شود .

هوشنگ – بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1388/13880823/index.html

روز نامه ی جمهوری اسلامی شنبه 23 آبان ماه سال 1388