دو گیزیده خبر 8 آذر ماه سال 1388

بازاریان تهران در سلولهای انفرادی و تحت شرایط غیر انسانی قرار دارند

رژیم جنایتکار ضد بشری و کودتائی آنگونه نا مشروع و متزلزل و وحشی و درنده خوشده است که نه از همه وحشت دارد و دست به ارعاب و سانسور و خفقان و سرکوب و ضرب و شتم در جامعه زد و بطور گسترده بازداشت و شکنجه وتجاوز می کند و با صدور احکام سنگین زندان و اعدام ، انتقام گیری می کند. طوریکه نه به زن ومرد و پیر و جوان و دانشجو و کارگر و معلم و اساتید دانشگاه رحم نمی کند و اعضای خانواده ها را به گر وگان می گیرد و به مادران عزاد و داغدار و زندانی در جلوی درب زندان اوین و پارک ها با بانوم وگاز اشک آور و فحاشی و توهین واهانت نمودن بر خورد می کند . حتی بموازات همایش و نمایش و رز مایش پاسداری و نظامی و بسیجی که از موضع ضعف قدرت نمائی می کند تا هم نمایشی از آماده دفاعی از تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای باشد هم زهر چشم از رقبا و منتقدان و مخالفان گرفته شود تا که در تظاهرات حکومتی همچون 16 آذر حضور نداشته باشند . از سوی دیگر برای تقویت شرکای دزد و غارتگر با ند مافیائی انگلیسی بازار مؤتلفه دست به ربایش بازاریان خوشنام و مخالف زده است و آدمکشان اطلاعاتی این قربانیان ربوده و گروگان شدگان را در وضعیت بی اطلاعی اعضای خانواده با دیدار نگهداشته اند که اینگونه اقدام ها ناشی از اوج فرو رفتگی در بن بست و بحران ووحشت از قیام عمومی برای فرو پاشی می باشد .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران : بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،بیش از 2 ماه است که از وضعیت و شرایط زندانی سیاسی جواد لاری از بازریان، بازار تهران خبری در دست نیست.تلاشهای خانواده او برای مطلع شدن از وضعیت عزیزشان تا به حال بدون پاسخ باقی مانده است. زندانی سیاسی جواد لاری از بازاریان بازار تهران که نزدیک به 11 هفته است در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین زندانی است. او در طی این مدت هیچگونه ملاقاتی با خانواده خود نداشته است و فقط تماس تلفنی بسیار کوتاه و کنترل شده که با حضور بازجویان وزارت اطلاعات صورت می گیرد داشته است.در این تماسها زندانی سیاسی فقط باید در کادر گفته های بازجو با خانواده خود صحبت کند.بازجویان وزارت اطلاعات برای توجیه دستگیریها و ادامه بازداشتهای خودسرانه ، دستگیرشدگان را در سلولهای انفرادی قرار میدهند و با شکنجه های جسمی و روحی سعی دارند که زندانی سیاسی را وادار به اعتراف کنند.اعترافاتی که با شکنجه از زندانی گرفته می شود برای پرونده سازی دردادگاههای فرمایشی ولی فقیه بکار برده می شود تا احکام سنگین و غیر انسانی را علیه آنها صادر کنند . تا به حال قاضیهای ولی فقیه این شیوه ضدبشری را بطور سیستماتیک علیه زندانیان سیاسی بکار برده اند.خانواده آقای لاری تقریبا روزانه به دادگاه انقلاب و دادستانی مراجعه می کنند تا از وضعبت و شرایط عزیزشان مطلع شوند. تا 2 هفته پیش اسم وی بعنوان زندانی سیاسی که در اسارت بسر میبرد در دادگاه انقلاب ثبت نشده بود. این در حالی است که بازداشتها با حکم دادگاه انقلاب صورت می گیرد. به آنها گفته شده که پرونده او در شعبه 3 بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب و توسط فردی بنام بیگی تحت بررسی است. رئیس شعبۀ 3 تاکنون از روبرو شدن و پاسخ دادن به این خانواده خوداری می کند.این خانواده همچنین بارها به دادستانی انقلاب مراجعه کرده است ولی به آنها پاسخی داده نمی شود. خانواده لاری درنگرانی فزاینده ای بسر می برند.در حال حاضر علاوه بر آقای لاری یکی دیگر از بازاریان شناخته شده تهران آقای محسن دکمه چی و همسرش خانم مریم النگی در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین زندانی هستند. زندانی سیاسی جواد لاری از ناراحتی جسمی زیادی رنج می برد که از جملۀ آن ناراحتی شدید زانویش می باشد. بازداشت تعدادی از بازراریان تهران خشم سایر بازاریان را بر انگیخته است.آنها خواهان آزادی همکاران خود هستند. لازم به یاد آوری است آقای جواد لاری در تاریخ 25 شهریور با یورش مامورین وزارت اطلاعات به درون منزل و بازرسی طولانی و وحشیانه او را دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل کردند. آقای جواد لاری از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد و چندین سال در زندان تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار داشت او در اثر این شکنجه ها شنوائی یکی از گوشهای خود را از دست داده است

دست از سر "کردان" بردارید

http://fardanews.com/fa/pages/?cid=96835

جالب است که عجیب جنگ سیاسی و افشاگری میان 3 مازندرانی بالا گرفته است . البته از 3 مدعی و منتقد هم دیگر یکی از اینان به نام پاسدارعلی کردان به سبک دیگری مدل سعیدامامی واجبی خورده و رفته است تاکه اسرار و راز های نا گفته اش را با خود بگور ببرد و دو زنده ی دیگر که یکی پاسدار علی لاریجانی است که بر کرسی ریاست بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتصابی هشتم تکیه زده است و دیگری محمد واد بهداد است که قلم زن و همکار نزدیک سربازجو حسین شریعتمداری در ورق پاره ی کیهان است که اکنون مسئول خبر گزاری دولتی ایرنا می باشد . این جنگ مثلثی که اکنون یک ضلع شکسته و از بین رفته آنگونه است که مصداق عینی این شعر معروف است که گفته می شود . شغال بیشه ی مازندران را ، ندرد جز سگ مازندرانی . همچنین اگر علی توکلی به این جمع به پیوندد اگرچه مربع ساخته نمی شود ، ولی مثلث شکسته شده دوباره تر میم و کامل می شود . بهر حال بعید نیست که استعفای آخوند جوادی آملی از امام جمعه ی قم نوعی واکنش اعتراضی ناشی از این فشار برروی خواهر زاده اش پاسدار علی لاریجانی باشد به خصوص اینکه که اخوی دیگرش آخوند محمد صادق لاریجانی رئیس انتصابی دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض می باشد.

تخريب رقباي سياسي با سوژه اي به نام كرداندريانيوز : كردان از افراد خدوم انقلاب و نظام بود - كردان مديري توانمند بود حتما شما هم مثل ما اين روزها اين گونه جملات در وصف مرحوم علي كردان را از شخصيتهاي سياسي زياد ديده ايد و شنيده ايد.در همين راستا محمدجعفر بهداد مدير عامل مازندراني ايرنا در مطلبي با عنوان رازهاي دل كردان ، به بهانه دفاع از كردان فرصت را غنيمت شمرده و با بدترين الفاظ علي لاريجاني ديگر فرد مازندراني كه اين روزها رييس مجلس شوراي اسلامي است را مورد هجوم قرارداده است .بهداد براي استفاده از فضاي سياسي و اين بار با نام كردان در يادداشت خود آورده است : او را از زماني مي‌شناسم كه سازمان صدا و سيما را با همه سختي‌ها و پيچيدگي هايش اداره مي‌كرد تا رئيس سازمان بتواند با خيال آسوده به جلسات سياسي، تدريس دانشگاهي و ساير اموري كه يك فرد را به سياستمداري شناخته شده تبديل مي‌كند، برسد.همانگونه كه مشاهده مي شود اين روزها فرصت مناسبي براي برخي افراد است تا بتوانند انتقام خود را در قالب دفاع از مظلوميت كردان از رقبا بگيرند. البته اينان هيچگاه به اين سوال پاسخ نمي دهند كه در زمان حيات كردان چرا چنين ادعاهايي نداشته اند و چرا امروز به ياد وي افتاده اند؟به نظر مي رسد تا مدتها با سوژه قرار دادن رقباي سياسي تن مرحوم كردان در قبر بلرزد. به جناحهاي سياسي توصيه مي كنيم دست از سر كردان بردارند و به موضوعات ديگر كه برايشان كم هم نيست را سوژه قرار دهند .

یادداشت مدیرعامل ایرنا درباره رازهای دل کردان

http://fardanews.com/fa/pages/?cid=96821

30 سال خدمتگزاري خالصانه کردان به انقلاب، ناگهان در تند بادي از هواپرستي چند آدم تازه به دوران رسيده و جوياي نام به فراموشي سپرده شد تا يک خدمتگزار، چهره اي متقلب ، دروغگو و حتي حرامخوار معرفي شود .محمدجعفر بهداد مدیرعامل ایرنا در خبرگزاری ایرنا نوشت: کردان رفت. نمي دانم از عوامل جفا به خودش گذشت يا نه ، ولي مي دانم روح زخمي خود را از منجلاب اين دنياي فاني نجات داد و رفت.