چند خبر مرتبط با مرگ و بازداشت در کردستان و تضاد های درونی و جابه جائی پاسداران سرکوبگر

23 آبان ماه سال1388

ممانعت از برگزاری مراسم ختم احسان فتاحيان در كرمانشاه

خطاب به کشورهای غربی مدعی مدافع حقوق بشر اکنون سئوال است که این سیاست کثیف و خائنانه ی مماشات گری زیر پوشش مذاکرات هسته ای در بستر تجارت نفت وخون را تا کجا می خواهید ادامه دهیدکه نه اینکه شرایط را برای تیز ترکردن دشنه زنگیان مست تیغ بر کف دستان حاکم بر ایران فرراهم می کنید تا که همچنان زبان ها ببرد و گلوها پاره کند و سینه ها بشکافاند و شماهم نظاره گر این صحنه های مستند جنایت بشریت باشید آنگونه که هم به خانواده ی متتهم قربانی احسان فتاحیان نه روز قبل از اعدام آخرین دیدار و داع داده نشود . نه جسد ش تحویل خانواه داده نشود . ونه مجوز به بر گزاری مراسم ختم به خانواده ی عزادار عزیز ازدسترفته داده نشود؟ آری اگر شما شریک جرم اینگونه جنایات به خاطر منافع ااقتصادی و سهم بری بیشتر از چوب حراج زدن بر منافع و ذخایر ایران در30 سال گذشته نبوده اید پس چه با راه اندازی دکان کاذب و پوشالی مدافع ظاهری حقوق بشری تانچه می توانید باشید؟

خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان: با فشار نهادهای امنيتی كرمانشاه مراسم ختم احسان فتاحيان لغو شد.در حالی كه يك روز پس از اجرای حكم اعدام احسان فتاحيان، فعال سياسی كُرد در زندان مركزی سنندج و دفن مخفيانه‌ی جسد وی در گورستان شهر كرمانشاه، از سوی خانواده فتاحيان اعلام شده بود كه مراسم ختم اين فعال كُرد بعد از ظهر جمعه در مسجد بقيه الله اعظم شهرك كارمندان كرمانشاه برگزار خواهد شد، اما نهادهای امنيتی با فشار برخانواده احسان فتاحيان آن‌ها را مجبور به اعلام خبر لغو مراسم كردند.اعلام خبر لغو مراسم در مسجد مزبور تنها يك ساعت قبل از ساعت شروع آن بود و در اين فاصله‌ی كم هيچ گونه امكانی برای انتقال محل مراسم به مكانی ديگر و اطلاع رسانی در اين مورد وجود نداشت. نيروهای امنيتی حتی از نسب اطلاعيه‌ای بر درب مسجد بقيه الله كه آدرس منزل شخصی يكی از اقوام خانواده فتاحيان به عنوان محل جديد مراسم ختم اعلام شده بود جلوگيری كردند.گروه‌هايی از شهروندان كرمانشاهی كه به قصد حضور در مراسم بزرگداشت احسان فتاحيان در محل اعلام شده حاضر شده بودند با درب بسته مسجد مواجه شده و با تذكر نيروهای‌ انتظامی مجبور به ترك محل شدند. در اين ميان عده‌ای ‌از فعالان مدنی و دانشجويی كرمانشاه همراه با خانواده‌های كيانوش آسا (دانشجوی كُرد جانباخته طی وقايع اخير) و فرزاد كمانگر (زندانی سياسی كُرد محكوم به اعدام) با حضور در منزل يكی از بستگان خانواده فتاحيان با نثار تاج گلی مزين به عكس احسان فتاحيان و عبارت "مه‌ژی بو مردن بمره بو ژيان" و نيز تصاويری از كيانوش آسا و فرزاد كمانگر كه توسط مادران اين دو حمل می‌شد به هم‌دردی با خانواده احسان فتاحيان پرداختند.حضور مأموران لباس شخصی در اطراف منزل مزبور نيز كاملاً مشهود بود و حتی در مراجعه‌ی اين افراد به خانواده احسان فتاحيان از آنان خواسته شد تا نوشته‌ای كه در آن از عبارت شهيد برای احسان فتاحيان استفاده شده بود را از روی تاج گلی كه درب منزل قرار گرفته بود بردارند.جمعه 22 آبان 1388

رژيم اسلامی قصد اجرای تمامی احکام اعدام در کردستان را دارد

این گزارش خبری هم مکمل خبر قبلی می باشد که ضریب پرسش سئوال از مخاطبان کشورهای غربی مدافع حقوق بشر را مضاعف می کند. البته این سیاست شروع اعدام ها در استان محروم کردستان مترادف اجرای احکام اعدام در سر زمین سوخت شده ی استان نفرین شده و محروم سیستان و بلوچستان دیگر استان مرزی می باشد که هدف گسترش و تعمیم دادن جو خفقان و ارعاب وحشت در سراسر کشور می باشد که نه از موضع قدرت که از موضع ضعف کودتا گران متزلزل ناشی می شود . ضمن اینکه نوعی اخطار دادن به رهبران رقیب مغلوب دوم خردادی ها و حامیان باز داشت شدگان شان می باشد.یعنی بلند کردن شممشیرداموکلس وپسگرددن شان گذاشتناست تا که مجبو به سکوت و تسلیم شان کنند . همچنین پاد زهر زهر چشم گیری از جنبش اعتراضی دانشجوئی به خاطر نگرانی از فرار رسیدن 16 آذرنیز می باشد . فرا موش نشود که اعدام ها بدون ارتباط به فاش شدن زد و بند های پشت پرده و عقب نشینی از اهداف هسته ای بحران هسته ووحشت از عواقب اعتراضی آن نمی باشد.

به گزارش کمپین حمایت از زندانیان سیاسی و مدنی یک منبع آگاه و مستقل که با کمپین حمایت از زندانیان سیاسی و مدنی در ارتباط است در تماسی اعلام کرد تیم ویژه اعدام اعزامی از تهران هم اکنون در سنندج به سر می برد و قرار است که فردا شنبه، 24 آبان ماه این تیم به همراه گروسی، رییس دادگستری استان کردستان به سقز بروند.شایان ذکر است که این تیم و رییس دادگستری احتمالا به منظور اجرای حکم اعدام شیرکو معارفی به این سقر سفر خواهند کرد. شیرکو معارفی روز پنج شنبه ساعت شش عصر به سلول انفرادی در بند اجرای احکام زندان سقز منتقل شده است.وی سال گذشته در حومه سقز دستگیر و بعد از طی کردن مراحل سنگین بازجویی و شکنجه های طاقت فرسا در یک دادگاه کاملا فرمایشی و چند دقیقه ای به اعدام محکوم شد.دادگاه تجدید نظر شیرکو نیز به اعتراض های وی و وکیل قانونی اش توجهی نکرد تا این که این حکم در دیوان عالی کشور نیز تایید شد.از این رو بیم آن می رود که با وجود تیم ویژه اعدام در مرکز استان و خارج نشدن آنان از سنندج، اعدام ها در این استان وارد فاز تازه ای شده و گستردگی بی سابقه ای به خود بگیرد.در این صورت تمامی اخبار تایید نشده ای که چندی پیش پیرامون دستور صریح دادستان کل کشور به گروسی ، مبنی بر اجرای تمامی احکام اعدام در کردستان وجود داشت، رنگ حقیقت به خود خواهد گرفت.

عامر گلی بازداشت شد

این خبر باز داشت دانشجوی کرد عامر گلی هم مر تبط به حضور اعتراضی اش نسبت به اعدام احسان فتاحیان درسنندج دارد .

عامر گلی" دانشجوی کرد، پس از تجمع روز گذشته‌ شهر سنندج دستگیر و به‌ مکان نامعلومی انتقال داده‌ شد.به گزارش هرانا و بنابر گزارش دریافتی روز گذشته‌ راس ساعت 5 بعد ازظهر در میدان آزادی، ابتدای خیابان فردوسی سنندج تظاهرات مردم مبنی بر اعدام احسان فتاحیان آغاز گردید و در نهایت به درگیری پلیس با مردم معترض مبدل گشت در این اعتراض مردمی، تعدادی دستگیر و زخمی شدند که اطلاع دقیقی از وضعیت آنان در دست نیستبعد از اتمام این اعتراض مردمی، نیروهای اطلاعاتی به‌ منازل فعالین دانشجویی و مدنی حمله‌ ور شده‌ که‌ در نتیجه‌ این هجوم بنابر آخرین اخبار دریافتی "عامر گلی" د‌ستگیر و به‌ مکان نامعلومی انتقال داده‌ می شود.از سوی دیگر بردار عامر "یاسر گلی" دانشجویی ستاره‌دار کرد سال گذشته‌ از طرف دادگاه انقلاب شهر سنندج به‌ اتهام تبلیغ علیه‌ نظام و اقدام علیه‌ امنیت ملی به‌ 15 سال زندان و تبعید به‌ شهر بافت، واقع دراستان کرمان محکوم شد

ممانعت حراست تهران جنوب از برگزاری مناظره سیاسی

عجیب است که فضا آنگونه منقبض و خفقان آور شده است که اکنون زارعی وکیل الدوله و حامی پاسدارگماشته احمدی نژاد هم تحمل نمی شود چونکه وی پیرامون جعلی بودن مدرک دکترای محمد رضا رحیمی که معاون اول و مشاور نزدیک پاسدار گماشته احمدی نژاد است در وبلاگ شخصی خودبا ارائه ی مدرک نسبتبه این انتصااب اعتراض کرده است. بنابراین اکنون به وی اجازه ی برگزاری مناظره با جواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملی کروبی در دانشگاه جنوب تهران داده نمی شود . چون هم نگرانی از افشاگری بیشتر زارعی در مورد محمد رضا رحیمی و هم فریاد مرگ بر دیکتا تور از سوی دانشجویان معترض می باشد.

در ادامه کارشکنی های دانشگاه تهران جنوب در برگزاری برنامه های مختلف، اینبار نوبت به لغو یک مناظره سیاسی رسید تا مسئولین این دانشگاه از برگزاری آن جلوگیری کنند. به گزارش آژانس ايران خبر ، این مناظره بین دکتر زارعی نماینده جناح راست و محمد جواد حق شناس از اعضای بلندپایه حزب اعتماد ملی راجع به نقش رسانه های در سیاست ترتیب داده شده بود که در آخرین لحظات و به رغم حضور محمد جواد حق شناس در محل برگزاری مناظره لغو شد. بنابراخبار دریافتی از دانشگاه تهران جنوب، به رغم دریافت مجوزهای اولیه برای برگزاری این مراسم و همچنین ثبت نام بیش از 200 نفر از دانشجویان برای شرکت در این برنامه، این مناظره بدون اطلاع قبلی مسئولین دانشگاه لغو شد و رئیس حراست دانشگاه تهران جنوب، آقای مجاور از برگزاری این مناظره مهم ممانعت بعمل آورده است. پس از اعلام این خبر توسط مسئولین برگزاری مناظره، دانشجویان به سردادن شعارهای ضد حکومتی پرداختند که این امر دانشجویان بسیجی را به واکنش و سردادان شعار مرگ بر منافق تحریک کرد. از نکات قابل توجه در این مسئله، فیلمبرداری یکی از اعضای بسیج از دانشجویان حاضر در سالن برگزاری بود که عده ای از دانشجویان معتقدند بسیج دانشگاه با برگزاری این مناظره و لغو آن سعی در شناسایی دانشجویان مخالف دولت داشته است. گفتنی است مسئولین دانشگاه تهران جنوب چندی پیش نیز از نمایش فیلم دایره، ساخته جعفر پناهی در دانشگاه تهران جنوب نیز ممانعت به عمل آورده بودند

فرمانده جديد سپاه تهران بزرگ کیست؟

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=9278

به نقل از جرس وابسته به جنبش سبز پاسدار همدانیان که معاون آخوند طائب در بسیج بوده است اکنون جایگزین پاسدار عبد الله عراقیدر سپاه محمد رسول الله در تهران شده است . این سپاه محمد با بکار گیری بسیج نقش اجرائی کودتای تقلباتی 22 خرداد و مأموریت مستقیم سرکوب گری مستقیم تظاهر کنندگان معرض خیابانی پس از آن را بر عهده داشته است . اما جرس گزارش داده است که این پاسدار همدانیان سابقه ی طولانی سر کوبگری در استان کردستان دارد . همچنین حضور پیگیر در کنار رئیس گزمکان کودتا گر علی جعفری در جبهه ی جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضدملی ایران و عراق داشته است و از دوستان نزدیک پاسدار محمد علی جعفری می باشد . البته آخوند طائب هم که از دوستان نزدیک طلبه مجتبی خامنه ای می باشد و دو تائی نقش کلیدی در ستاد کودتای 22 خرداد داشته اند . اکنون سازمان اطلاعات موازی وابسته به ستاد کوتا گر پاسداران را تشکیل داده است . بنا براین اینگونه جا به جائی ها در ارگان فاشیستی - تروریستی سپا پا سداران و بسیج که به سرعت انجام گرفته شده است مر تبط به بر نامه ریزی سازمان اطلاعات موازی طائب می باشد که ناشی از علنی شدن ضریب خشم نارضایتی عمومی و احساس خطر جدی از سوی کودتا گران حاکم می باشد.