روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 15 فروردین ماه سال 1389

نقد و بررسی : سر مقاله روزی نامه جمهوری "سقوط سرنوشت محتوم رژيم صهيونيستي"

"دفاع و حمایت تاکتیکی از حماس باتحریک کردن اسرائیل برای راه جنگی دیگر در خاورمیانه"

مگرهنوز ابهامی وجود دارد که فراموش شده باشد که چگونه خمینی شیاد 8 سال جنگ خانمان بر انداز ضد ملی و ضد میهنی ایران و عراق را نعمت الهی نامید که محصول پیام صدور انقلاب وی بود ؟ زیرا که در ادامه این جنگ خانمان بر انداز تبدیل به رمز ماندگاری رژیم ضد مشروع و عوامفریب و جنگ افروز و غارتگرشد . زیرا جنگ ایران و عراق هم عدم پرداخت مطالبات مردم ایران تحت الشعاع این جنگ قرار گرفت . هم صدای منتقدان و معترضان و مخالفان و دگر اندیشان زیر پوشش جنگ با وحشی ترین روش بربر منشانه و قرون وساطئی خفه و خاموش شد که شیادانه دفاع مقدس از میهن اسلامی نامیده شد. سپس ادامه ی این سیاست جنگ افروزی نعمت الهی مکمل و تقویت کنند ی سیاست صدور تروریسم و ارتجاع به برون مرز شد . آنگونه که تا کنون هر گونه جنگ و اشغال گری نظامی که در منطقه رخ داده شده است بطور دربست فقط به نفع حاکمان تهران در منطقه تمام شده است . زیرا که بر خلاف ادعای مبارزه با دشمن آمریکا ولی همکاری شان در اشغال نظامی این دو کشور با اشغال گران در نهایت موجب سقوط دو دشمن همسایه شان درافغانستان و عراق شد . سپس حضور و یکته تازی پاسداران با جولان دادن شان در دو کشور را تا تقویت کرد که تا کنون این حضور ودخالت گری شان ادامه داشته است . چونکه این حضور و سیاست مداخله گری سبب بستر ساز چانه سازی و باج گیری مذاکرات هسته ای با غرب به خصوص شیطان بزرگ آمریکا شده است . همچنین بر پائی دو جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل و بر پائی جنگ 22 روزه ی نوار غزه ی حماس با اسرائیل که پیآمد و بازده ی مخالفت جدی کردن با روند مذاکرات صلح خاور میانه بود موجب عبور بحران مقطعی پروژه ی هسته ای شد.

بنابراین اکنون که حاکمان تهران با بحران عدم مشروعیت داخلی و رشد تضاد و اختلافات در رأس نظام مواجه می باشند که فوران رشد اعتراضات ضد حکومتی ایران این بحران ها را حاد کرده است که در مجموع ضمیمه ی بحران هسته ای شده است که بمر حله ی خطیر و حساس رسیده است. طوریکه هرروز که سپری می شود احتمال تصویب قطعنامه ی تحریم اقتصادی دیگر درشورای سازمان ملل بیشتر می شود. به خصوص اینکه رژیم کودتائی نامشروع در منطقه و جهان هم ایزوله شده است و با شکست پاپت نوری المالکی در انتخابات پار لمانی عراق مشکل حضور و دخالت گری و تلاش برای نخست وزیر کردن دو باره نوری المالکی یا جانشین مشابه یافتن مبدل به قوز بالا قوز و مضاعف شده است .پس بعنوانراه حل می بایست دامنه ی سیاست مداخله گری در امور داخلی عراق با اقدامات تروریستی و نا امن کردنش را پاسداران از طریق سپاه قدس و نوری المالکی و نفوذی ها در ارتش عراق و نیروی انتظامی هر چه بیشتر گسترش دهند تا با ناامن کردن وبی ثبات سازی عراق بطور همزمان سیاست صدور تروریسم به برون مرز و دخالت گری در افغانستان از طریق ارسال سلاح برای طالبان به پیش برده شود . همینطور با تحریک و ترغیب کردن شیخ حسن نصرالله و جهاد اسلامی و حماس به تهدید کردن اسرائیل یا پرتاب موشک بدرون خاک اسرائیل بستر ساز جنگی دیگر در خاور میانه شود .

لذا سر مقاله نویس در راستای این هدف جنگ افروزی در خاور میانه است که قلم بر دست وارد صحنه شده و با اشک تمساح ریزی برای فلسطینیان و وکیل مدافع و سخنگوی شدن شان علیه ی اسرائیل موضع گیری کرده است و همچون گذشته از سر نوشت محتوم اسرائیل خبر داده است که ترجمان همان فر یاد تهدید آمیز نابود کردن اسرائیل از روی زمین است. همچنانکه از پایان پذیری اسرائیل و ضعف ارتش و حکومت اسرائیل گفته است و در عوض جنگ 33 روزه حزب الله لبنان و 22 روزه ی حماس در نوار غزه مانور تبلیغاتی و قدرت نمائی کرده است. تا با این اعتراف ضمن اینکه نا خواسته به نقش اساسی پاسداران در راه اندازی این دو جنگ اشاره کرده است . همچنین اذعان به تلاش برای بر پائی جنگی دیگر از سوی حزب الله لبنان و حماس در خاور میانه نموده است .

در خاتمه اینکه چون سرنوشت شوم و بقای رژیم ضد بشری و نا مشروع کودتائی به نعمت الهی جنگ پیوند خورده است . برای اینکه این نظام که متعارف و مردمی و دمکراتیک نمی باشد تا که در خدمت مردم ایران باشد . و بدون پایمال کردن حق و حقوق مطالبات مردم و نقض مستمر حقوق بشر و ادامه ی سرکوب و سانسور و خفقان و رعب و وحشت داخلی و سیاست صدور تروریسم به برون مرز و بحران آفرینی و جنگ افروزی هر گز امکان بقا ء و دوام نمی یابد. اما اکنون نوبت کشور های عربی منطقه و رهبران واقعی و دلسوز فلسطین و اتحادیه ی اروپا و سازمان ملل و به خصوص آمریکا می باشد که می بایست مسئولانه وارد صحنه شده و جلوی سوء استفاده کنندگان حاکمان تهران را بگیرند و مانع ازکوبیدن شان بر طبل جنگ و شعله ور سازی تنور جنگ شوند که با دفاع تاکتیکی از فلسطین یا حماس و تحریک کردن شان به در گیری با اسرائیل از یک سو و تهدید کردن به تهاجم نظامی اسرائیل به جای پذیرش ادامه ی روند مذاکرات عادلانه ی صلح با فلسطین به پیش می برند و با مهار کردن اینگونه اهداف جنگ افروزانه باز منطقه ی خاور میانه دچار جنگ و آشوب و ناامنی و بی ثباتی دیگر نشود و هزینه و بهای این جنگ باج گیرانه و چانه زنی عبور از بحران هسته ای حاکمان تهران را مردم فلسطین نپردازند.

هوشنگ- بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1389/13890115/index.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی یکشنبه 15 فروردین ماه سال 1389