گزیده خبرهای 24 مرداد 90 قسمت 3

توقيف 64 تن شكر

چرا سلطان های شکر درون حوزه ی علمیه ی قم بازداشت نمی شوند ومحموله های وارداتی شکرشان توقیف نمی شود که منتهی به ورشکست کردن صنعت نیشکر هفت تپه ی خوزستان شده است؟

دشتستان - فارس: فرمانده نيروي انتظامي دشتستان گفت: ماموران ايست و بازرسي شهيد صلاحي در زمان كنترل خودروهاي عبوري به دو دستگاه تريلر و يك دستگاه كاميون حامل شكر مظنون شدند.داوود محمودزاده افزود: ماموران خودروهاي مذكور را متوقف و در بازرسي از آنها 64 هزار و 490 كيلوگرم شكر قاچاق را كشف و ضبط كردند.وي با بيان اينكه اين خودروها از بندر امام به سمت نيشابور در حركت بوده اند گفت: خودروها و رانندگان براي سير مراحل قانوني به پايگاه انتظامي منتقل شدند

جوانفکر به انتقادات پاسخ داد

http://www.fararu.com/vdccomq4.2bqe18laa2.html

مشخص است که در روند ادام ی جنگ قدرت و ثروت میان باند های مافیایی کودتایی جریان متهم شده به منحرفین درون دولت اگر کوتاه بیایند وتسلیم شوند . می بایست کهه زینه ی سنگین چوب و پیاز با هم خوردن را به پر دازند.

سرپرست روزنامه ايران، در واكنش به انتقادات مطرح شده نسبت به محتواي ويژنامه خاتون، گفت: بايد مراقب باشيم اقدامات فرهنگي و تلاش‌هاي علمي و آزادانديشانه را به خاطر مقاصد سياسي به حاشيه، انزوا و تعطيلي نكشانيم. علي اكبر جوانفكر در گفت‌وگو با ایسنا، با بيان پاره‌اي توضيحات درباره ويژه نامه خاتون، در تبيين هدف از انتشار اين ويژه‌نامه، گفت: اولاً شايد بتوان گفت خاتون نخستين سند و كار تحقيقي و علمي جامع درباره فلسفه حجاب و تبيين مقوله مهم عفاف در جمهوري اسلامي است، ثانياً در اين ويژه‌نامه بيش از 30 نفر از صاحبنظران حوزه علوم ديني و اسلامي به اظهار‌نظرات كارشناسانه پرداخته‌اند. پس هدف از انتشار اين ويژه‌نامه پرداختن به مقوله حجاب و عفاف به‌طور علمي و دقيق است تا بتوانيم يك فضاي آزادانديشي و استدلالي ترويج عفاف و مكتوب در حوزه حجاب ايجاد كنيم.جوانفكر با اظهاراميدواري نسبت به اين‌كه اغراض سياسي برخي افراد و گروه‌ها مانع ترويج و تبيين مقولات مهمي چون حجاب و عفاف نشود، گفت: البته متأسفانه در اين دو روز فضاسازي‌هاي به دور از تقوا و اخلاق در حال شكل گرفتن بود كه جاي تأمل دارد. واقعاً وقتي با برخي آقايان كه با اظهارنظر تند و عجولانه عليه خاتون اقدام نموده بودند، صحبت كردم همگي گفتند كه حتي مطالب ويژه‌نامه را نخوانده‌اند و بدون تفكر و تأمل نظر مخالف داده‌اند. وي تصريح كرد: با وجود اين‌كه اين حجم بالا از مطالب متنوع و علمي و قوي فرصت زيادي براي تحليل مي‌طلبد و نمي‌توان در عرض چند ساعت حتي عليه آن اعلام جرم كرد، متأسفانه برخي افراد كه به اين ويژه‌نامه علمي و وزين هجمه نموده‌اند از تيترهاي تحريف شده و تهمت‌ و آدرس‌دهي غلط سايت‌هاي زنجيره‌اي استفاده كرده‌اند. ماه مبارك رمضان ماه خودسازي و تقوا پيشگي است خداوند همه ما را در حفظ دين‌مان ياري كند و زشتي‌ها و بداخلاقي‌ها را از دل‌ها بزدايد.

ايرنا خواستار برخورد قانونی با سايت‌های خبری فارس‌، فردا‌نيوز و رجا‌‌نيوز شد

این گزارش خبری هم مکما خبر قبلی است . زیرا که واکنش و اقدام متقابل به مثل کردن به تهاجم کنندگان به ویژه نامه ی 260 صحفه ی رایگان ورق پاره دولتی ایران می باشد که چنین جبران شده است .

آفتاب: اداره حقوقی، بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخ‌گویی به شکایات خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مراتب اعتراض خود را به مدیران مسئول سایت‌های فارس، فردا‌نیوز و رجا‌نیوز به اتهام افترا و نشر اکاذیب به قصد اضرار و تشویش اذهان عمومی به ستاد ساماندهی پایگاه‌های اینترنتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و خواستار برخورد قانونی با آنان شد‌.به گزارش آفتاب، در نامه اعتراضی اداره حقوقی ایرنا علیه مدیرمسئول خبرگزاری فارس آمده است که در 22 مرداد 90با درج مطلبی با عنوان 'توهین بی‌سابقه به حجاب برتر در روزنامه ایران' در پایگاه اینترنتی خود به نشانی farsnews.net مطلب منتشر شده در ویژه‌نامه 'خاتون' ضمیمه رایگان روزنامه ایران در 22 مرداد ماه جاری را تحریف کرده است.نامه اعتراضی دیگر اداره حقوقی ایرنا از مدیرمسئول پایگاه خبری تحلیلی فردا‌نیوز است که در 22 مرداد جاری با درج مطلبی با عنوان 'پروژه جدید جریان انحرافی/توهین بی‌سابقه به پوشش برتر زنان و تخریب طرح امنیت اجتماعی' در پایگاه اینترنتی خود به نشانی fardanews.com؛ مطلب منتشر شده در ویژه‌نامه 'خاتون' را تحریف و با انتشار مطالب خلاف واقع باعث تشویش اذهان عمومی شده و روزنامه ایران را متهم به توهین به مقدسات کرده است.ایرنا همچنین خواستار برخورد قانونی با مدیرمسئول پایگاه اطلاع‌رسانی رجانیوز به دلیل درج مطلبی با عنوان 'چادر مشکی اشرافی و متکبرانه است، از مجالس عیاشی شبانه اروپا آمد!' در پایگاه اینترنتی این رسانه به نشانی rajanews.com شده است.

پزشکی قانونی: خودكشي روزانه حدود‌ ١٠ نفر در كشور/ مرگ روزانه 10 معتاد در سال 89

اثبات امن و آزاد تر ین کشور جهان بودن ایران وعدم فقیر وسر گرسنه برروی بالش نگذاشتن که ادعایش می شود اکنون چنین با این گزارش خبری خودکی 10 نفر روزانه و مرگ 10 معتاد در روز ثابت شده است.

وی بر اساس آخرین آمار مرگ و میر بر اثر اعتیاد گفت: در سال 88 ، 3 هزار و 798 مورد و در سال 89 ، 3 هزار و 656 مورد مرگ بر اثر اعتیاد ثبت شده است معاون آزمایشگاهی و معاینات پزشکی قانونی کشور از مرگ روزانه 10 معتاد در سال 89 خبر داد.به گزارش مهر، عبدالرزاق برزگر پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اعلام آخرین آمار خودکشی در کشور گفت: در سال 88، سه هزار و 122 مورد و در سال 89 ، 3 هزار و 642 مورد خودکشی توسط پزشکی قانونی اثبات شده است که بر اساس آخرین آمارها در سه ماهه سال 90 ، 950 مورد و در سه ماهه سال 89 ، 870 مورد خودکشی داشته ایم که رشد 9 درصدی را نشان می دهد.وی بر اساس آخرین آمار مرگ و میر بر اثر اعتیاد گفت: در سال 88 ، 3 هزار و 798 مورد و در سال 89 ، 3 هزار و 656 مورد مرگ بر اثر اعتیاد ثبت شده است.برزگر با اعلام آخرین آمارهای مرگهای غیرطبیعی در سال 89 گفت: کل فوتی ها در سال 89، 43 هزار و 104 مورد ، مرگ بر اثر تصادفات 23 هزار و 249 مورد، مرگ بر اثر غرق شدگی یک هزار و 134 مورد ، مرگ بر اثر استفاده از سلاح سرد یکهزار و 93 مورد ، مرگ بر اثر خودکشی 3 هزار و 649 مورد ، مرگ بر اثر مواد مخدر 3 هزار و 656 مورد ، مرگ بر اثر مسمومیت منواکسید کربن 782 مورد ثبت شده است.معاون آزمایشگاهی و معاینات پزشکی قانونی کشور از تدوین و انتشار کتاب آمارهای مرگ های غیر طبیعی در دهه 80 خبر داد و افزود: این کتاب به زودی منتشر می شود. همچنین بر اساس تفاهم نامه ای با صلیب سرخ دفتر منطقه ای پزشکی قانونی وابسته به صلیب سرخ در ایران مستقر خواهد شد.برزگر در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا آمار کودک آزاری از سوی پزشکی قانونی اعلام نمی شود، گفت: بسیاری از کودک آزاری ها توسط بستگان و خانواده کودک انجام می شود برای همین شکایتی از سوی کودک و یا خانواده نداریم مگر اینکه همسایه ها یا بهزیستی شکایتی را ارائه کنند.خبرنگار از برزگر سئوال کرد در چند ماه اخیر 5 مورد کودک آزاری منجر به فوت داشتیم که برزگر پاسخ داد: ما آمار و اطلاعاتی ندادیم.

حاج منصور برای مدیران روزنامه ایران طلب مرگ کرد

مداحان ونوحه گویان و مرثیه خوانان حکومتی و سینه چاکان ولی وقیح منفور که مفت خوری می کنند این انگلان که آلودگی به فساد هم زیاد دارند تا این چنین با حربه ی چماق و ناله ونفرین و آرزوی مرگ کردن برای مسئول روزنامه ی دولتی که در راستای دفاع و تبلیغ از طرح شعار روسری یا توسری و چادر سیاه بعنوان حجاب برتر می باشد .

حاج منصور ارضي در سحرگاه گذشته به بي احترامي روزنامه ايران در خصوص چادر و حجاب واكنش نشان داد.به گزارش نمانيوز، ويژه‌نامه ي خاتون1 روزنامه ايران با رويكرد كاملاً تقليل‌گرايانه در موضوع حجاب منتشر شده و در يكي از بخش‌هاي آن در گفت‌وگو با مهدي كلهر به چادر مشكي كه پوشش زنان محجبه ايراني است، توهين بي‌سابقه‌اي كرده است.به خاطر همين موضوع سحر گاه گذشته شمس المادحين حاج منصور ارضي در اوج روضه خود در مسجد ارك به همراه هزاران نفر كه مشغول راز نياز با معبود خود در اول ايام البيض ماه مبارك رمضان بودند دعايي به مضمون اين كه:خداوندا مرگ كساني كه در روزنامه ايران به چادر و حرمت آن كه از حضرت زهرا(س) ميباشد بي احترامي كردند را برسان.اين بي احترامي كه همه ي متدينين را ناراحت كرده است بايد از سوي مقام قضايي پيگيري شود و با آن برخورد شود تا كسي از درون يا خارج دولت نتواند به ارزشهاي ديني و اعتقادي توهين كند

بی خبری از سرنوشت کاپیتان یعقوب ملکی، زندانی سیاسی

اینهم گزارش از وضعیت اسفناک زندانیان سیاسی که یا ربوده می شوند یا درون زندان زجر کش می شوند یا در حال اعتصاب غذا بقتل می رسند یاا ینکه این چنین مفقود ونا پدید می شوند.

از وضعیت کاپیتان یعقوب ملکی یکی از اعضای شناخته شدهٔ ستاد مهندس موسوی در ارومیه با گذشت ۲۵ روز اطلاعی دردست نیست.بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یعقوب ملکی از اعضای فعال ستاد انتخاباتی مهندس میرحسین موسوی در ارومیه، در تاریخ ۳۰/۴/۹۰ از بند ۳۵۰ اوین به مکانی نامعلوم منتقل شده است.وی که در حوادث پس از انتخابات توسط ادارهٔ اطلاعات شهرستان ارومیه بازداشت شد؛ در طی بازداشت و حضور بیش از یکسال و نیمهٔ خود در بازداشتگاه ارومیه مورد شدید‌ترین و خشن‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفت به طوری که پس از مدت زمان طولانی هنوز آثار سوختگی بر روی بدن وی مشهود است.وی در جلسهٔ بازپرسی که در دادسرای غیر قانونی «شهید مقدس اوین» برگزار شد شرایط و نحوهٔ شکنجه‌ها و اعتراف گیری‌های بازجویان خود را برای بازپرس شرح و تمام اعترافات را فاقد ارزش و اعتبار عنوان کرد.اکنون بیم آن می‌رود که انتقال ایشان به مکانی نامعلوم به منظور تحت فشار قرار دادن برای تایید اعترافات و اقاریر اخذ شدهٔ پیشین باشد.

مدیر جدید برای روزنامه بسیج دانشجویی!

مشخص است که پاسداران کودتا گر پس از اشغال وزارت نفت اکنون از مهره های جدید تبلیغاتی منسجمی بهره می گیرند تا که بطور همآهنگ و یک دست درر استای اهداف شان باشد و تبلیغات کنند . برای همین هر دو مسئول خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس و روزنامه ی جوانان پاسداران تعویض شده اند.

میهن : در پی معرفی نظام الدین موسوی به عنوان مدیر عامل خبرگاری فارس، محمد ودوی به عنوان مدیر مسوول جدید روزنامه جوان وابسته به سپاه معرفی شده است. ودودی همانند نظام الدین موسوی از اعضای فعال بسیج دانشجویی به شمار می رود که از طریق عضویت در بسج دانشجویی مدارج ترقی در نهادهای رسانه ای وابسته به بیت رهبری و سپاه را طی کرد. محمد ودوی پیش از آنکه به عنوان مدیر مسوول روزنامه جوان معرفی شود معاون سیاسی نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها بوده و از طریق حجت الاسلام محمدیان نماینده رهبری در دانشگاه ها به بیت رهبری متصل است.

عدم شرکت رفسنجانی در مراسم افطار خامنه ای و احضار دخترش

این موضوع قابل پیش بینی بود . موضوع مهم این است که چون سیاست با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن رفسنجانی لورفته ونخ نما شده است و با وجود اینکه این شگرد تابلو شده ولی باز هم تکرار می شود . بنابراین رقیب از این نقطه ضعف خوب استفاده می کند و ما نور می دهد و اهدافش را دنبال می کند و به پیش می برد

میهن: هفته گذشته که مراسم افطاری سالیانه آیت الله خامنه ای برای مسولان ارشد نظام برگزار شد، یک غایب بزرگ در این مراسم شرکت نداشت و آن اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بود. تصاویری که روز بعد منتشر شد معلوم کرد که هاشمی رفسنجانی درست در همان روز برای کارکنان دفتر خود در مجمع تشخیص افطاری داده و به بیت رهبری نرفته است. چند روز پس از این اقدام هاشمی رفسنجانی، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی، فائزه رفسنجانی را برای محاکمه به دادگاه احضار کرد. اگر چه در نهایت دختر هاشمی رفسنجانی به دادگاه نرفت و دادگاه او به تعویق افتاد اما این بحث در محافل سیاسی تهران مطرح شد که اگر هاشمی رفسنجانی به افطاری رهبری می رفت دختر او اینچنین تحت فشار قرار نمی گرفت؟! اگر چه برخی معتقدند این فشارها بر هاشمی رفسنجانی و خانواده اش به مسائل مهمتری ارتباط دارد و آن عدم تمایل رهبری به فعال شدن هاشمی رفسنجانی در آستانه انتخابات مجلس نهم است. این در حالیست که گفته می شود محمد هاشمی برادر و محسن هاشمی فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی احتمال دارد که از کرمان و رفسنجان نامزد انتخابات مجلس شوند