دروغ نامه ی کیهان 23 مرداد 90

ابر (گفت و شنود)

گفت : چون نشئه میشه میگه هذیان

شبیه نوکر آن خان روستا میکنه بیان

گوید هرشب سوار ابرها میشه ارباب

چرخی تو آسمون میزنه تابیادبره خواب

اهالی روستا خبر را از خان کردند سئوال

خان گفت چرند گویند چون من ندارم حال

از جایم تکان خورم، چگونه میرم آسمان؟

به نوکر گفتند چرا دروغ گویی بی ایمان؟

گفت خان غلط کرده من دانم میشه سوار

در ابر چنان می چرخه تا خیس کنه شلوار

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: اعتراضات و خيزش هاي عمومي سراسر انگليس را فرا گرفته و مردم در اعتراض به رژيم فاشيست اين كشور به خيابان ها ريخته اند.
گفت: خب! ديگه چي؟!
گفتم: ديروز مردم انگليس شعار مي دادند «ما رژيم سلطنتي نمي خواهيم».
گفت: ولي برخي از مدعيان اصلاحات از دولت انگليس حمايت كرده و نوشته بودند كه دولت انگليس از اين ناآرامي ها نگراني ندارد!
گفتم: همه رسانه هاي غربي با پخش فيلم تظاهرات و آشوب ها، اين خيزش را بي سابقه دانسته اند و حتي دولت انگليس اعتراف كرده كه در شرايط بسيار شكننده اي قرار دارد.
گفت: چه عرض كنم؟!
گفتم: نوكر يكي از خان ها توي قهوه خونه روستا مي گفت؛ ارباب من هر شب سوار ابرها ميشه و يك چرخي توي آسمون ميزنه و برمي گرده. روستائيان كه خيلي تعجب كرده بودند از خان پرسيدند، اين يارو چي ميگه؟ و خان گفت؛ چرند ميگه، من نمي تونم از جام بلند بشم. وقتي روستائيان به نوكر خان گفتند؛ خان كه حرف تو رو تكذيب مي كنه! يارو با عصبانيت گفت؛ خان غلط كرده به قبر پدرش خنديده! من مي دونم كه هر شب سوار ابرها ميشه!

گفتم: از تظاهرات انگلیس چه خبر؟

چگونه سربازجو در این مورد رفته منبر؟

گفت : سربازجوی نشئه از منقل و دود

با درشت نویسی و ستون گفت وشنود

با تیتر گزارش خبر صحفه اول کردن چاشنی

تا تظاهرات انگلیست حریف و تفسیرکندمعانی

نقل کرده که سلطنت نمی خواهند جوانان

از پی مدل حکومت ولایت وقیح هستند آنان

اما یقه ی رقیب گرفته است ازموضع عصبانی

چرا گفتند انگلیس از این تظاهرات ندارد نگرانی؟

گفتم :چرا مثل سگ هی می کندتعقیب؟

تا پارس کنان پاچه گیری کند از رقیب

گفت : چون نشئه میشه میگه هذیان

شبیه نوکر آن خان روستا میکنه بیان

گوید هرشب سوار ابرها میشه ارباب

چرخی تو آسمون میزنه تابیادبره خواب

اهالی روستا خبر را از خان کردند سئوال

خان گفت چرند گویند چون من ندارم حال

از جایم تکان خورم، چگونه میرم آسمان؟

به نوکر گفتند چرا دروغ گویی بی ایمان؟

گفت خان غلط کرده من دانم میشه سوار

در ابر چنان می چرخه تا خیس کنه شلوار