گزیده خبرهای 18 مرداد 90 قسمت -3

ائتلاف البرادعي با شيعيان مصر

این اقدام یا توطئه می تواند بخشی از پیآمد انتقام پیام پاسدار بروجردی عضو بازار مکاره و نماینده ی اعزامی پاسدار علی لاریجانی به مصر می باشد که در تلاش ایجاد کانال نفوذ در مصر است تا درراستای اهداف تجربه شده در عراق و لبنان در مصر دبنال شود.

به گزارش شيعه آنلاين، "محمد البرادعي" رئيس سابق سازمان بين‌المللي انرژي اتمي كه از نامزدهاي احتمالي انتخابات رياست جمهوري آينده مصر به شمار مي‌رود، مذاكرات خود با گروه‌ها، تشكل‌ها و احزاب مختلف مصري براي ايجاد ائتلافي جديد را آغاز كرده است. در همين راستا اخبار رسيده از قاهره پايتخت مصر حاكي از آن است كه "البرادعي" طي دو روز گذشته در تماس‌هاي تلفني مختلف، با چهره‌هاي سرشناس شيعه مانند "محمد راسم النفيس" و غيره مذاكره كرده تا بتواند در انتخابات آينده با شيعيان ائتلاف كند. گفته مي‌شود البرادعي همچنين قصد دارد در ائتلاف جديد خود، ليبرال‌ها و گروه‌هاي صوفي را نيز وارد كند تا بتواند با تشكيل ائتلافي شيعي ليبرالي صوفي، با جنبش اخوان المسلمين و گروه‌هاي سلفي كه داراي انديشه‌هاي افراطي هستند، مقابله كند. رسانه‌هاي مصري با انتشار خبر مذاكرات انجام شده براي اين ائتلاف جديد، فاش كردند كه براي تشكيل اين ائتلاف جديد، توافق‌هاي اوليه انجام شده است و بر همين اساس روز جمعه آينده قرار است هواداران گروه‌هاي تشكيل دهنده اين ائتلاف، تظاهراتي ميليوني در ميدان التحرير قاهره برگزار كنند. قابل ذكر است "محمد البرادعي" چندي پيش نيز با سران احزاب "قوي آل البيت" و "إشراف بلا حدود" كه دو تشكل شيعي در مصر به شمار مي‌روند، ديدار و گفت و گو كرد. پ

یک نماینده مجلس: هیات ایرانی برای بررسی نقض حقوق‌بشر به انگلیس برود

اینگونه ادعا کردن عضور بازار مکاره ی رژیمی که رکوردار اول جهانی محکومیت مستمر حقوق بشر می باشد مکمل ادعا وتوصیه ی وقیحانه ی مترسک و سخنگوی وزارت ترور و جاسوسی امور خارجه مهمان پرست می باشد

عضو امنیت ملی مجلس از رژیم انگلیس خواست با كنار گذاشتن بهانه‌‌های واهی زمینه حضور هیئت اعزامی مجلس ایران را برای بررسی نقض حقوق بشر در این كشور فراهم كند. حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به بازداشت شمار زیادی از جوانان معترض انگلیسی و قتل یك جوان سیاه‌پوست توسط نیروهای امنیتی رژیم سلطنتی انگلیس، گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی خود را برای اعزام هیئت حقوق بشری به انگلیس برای بررسی نقض حقوق بشر در این كشور اعلام می‌كند. وی افزود: از دولت انگلیس و مسئولان سفارت این رژیم در تهران می‌خواهیم‌ زمینه حضور گزارشگران حقوق بشری ایران را در انگلیس فراهم كنند و بهانه‌ واهی را كنار بگذارند. ابراهیمی تصریح كرد: گزارشگران حقوق بشر اعزامی مجلس شورای اسلامی قصد دارند‌ با زندانیان سیاسی انگلیسی به گفت‌وگو بپردازند و درباره برخورد با معترضان گزارشی را تكمیل و به مجامع بین‌المللی ارسال كنند.

سقوط کم سابقه قیمت نفت

حال رهبر و سایر مسئولان و قلم زنان مطبوعات ضد آمریکایی رژیم قرون وسطایی و ضد بشری که هوراکشی برای فاش شدن رقم نجومی بدهی های خارجی آمریکا می کنند اینجا را نخوانده بودند که چگونه کاهش 5 تا 16 دلار کاهش قیمت هر بشگه نفت چه زیان مالی سنگینی برای شان دارد؟

در حالي كه قيمت جهاني طلا در معاملات روز سه‌شنبه ركورد جديد 1774 دلاري را تجربه كرد قيمت نفت با سقوط كم‌سابقه به مرز 100 دلار رسيد. به موازات افزايش شديد قيمت طلا قيمت نفت سقوط داشته است. در روز سه‌شنبه هر بشكه نفت برنت درياي شمال در بازار جهاني به 101 دلار رسيده است كه اين رقم نسبت به روز گذشته 5 دلار و نسبت به بالاترين رقم در هفته گذشته 16 دلار كاهش داشته است. هر بشكه نفت سبك آمريكا نيز كه نفت مرجع جهاني محسوب مي شود به 78.64 دلار رسيده است. انتظار مي رود سقوط قيمت نفت واكنش اوپك را در پي داشته باشد. اكثريت اعضاي اوپك خواستار واكنش اين سازمان در صورت كاهش قيمت نفت به كمتر از 100 دلار در هر بشكه هستند. در حال حاضر قيمت نفت به كمترين رقم طي 10 ماه گذشته رسيده است. همان فاكتورهايي كه باعث رشد قيمت طلا شده است قيمت نفت را كاهش داده است. در صورت تاثيرگذاري بحران بدهي هاي آمريكا و اروپا بر رشد اقتصادي جهان مصرف نفت به شدت كاهش خواهد يافت و اين مسئله باعث كاهش قيمت نفت شده است. در حالي قيمت نفت افت شديد داشته است كه اوپك در نشست اخير خود سقف توليد خود را حفظ كرد اما عربستان و برخي كشورهاي عربي خليج فارس تحت فشار آمريكا به طور يك‌جانبه توليد نفت خود را بالا بردند.

شهادت 5 مامور نيروي انتظامي در منطقه چالدران

باز هم پیآمد و تلاف ناشی از تهاجم پاسداران کودتا گر به کردستان عراق و گوله باران روستا های کردستان عراق که موجب کشته و آواره شدن روتاییان بی گناه و دفاع شده است .

به دنبال اقدام ضربتي و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه سردشت ده‌ها تن از اشرار و تروريست‌هاي اين گروهك به هلاكت رسيدند فارس: فرماندار ماكو گفت: پنج تن از پرسنل مهندسي نيروي انتظامي در منطقه چالدران به شهادت رسيدندحميد احمديان اظهار داشت: خودروي حامل اين شهيدان در حين برگشت با كمين تروريست‌ها مابين ميله 198 و 199 مواجه مي‌شوند و به شهادت مي‌رسند.اين حادثه حوالي ساعت 11 الي 11.5 روز گذشته روي داد كه طي آن خودروي حامل جان بركفان ناجا نيز منهدم شد.يك نفر از اين شهدا افسر، يك نفر درجه‌دار و سه نفر ديگر هم از سربازان بوده‌اند.به دنبال اقدام ضربتي و مقتدرانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در منطقه سردشت ده‌ها تن از اشرار و تروريست‌هاي اين گروهك به هلاكت رسيدند.در اين عمليات، رزمندگان قرارگاه حمزه سيدالشهدا(ع) با هدف پاكسازي مرزي شمال غرب كشور از لوث وجود عوامل ناامني و مزاحمت براي مردم، در يك درگيري شديد در منطقه مرزي آلواتان سردشت، ده‌ها تن از اشرار و تروريست‌هاي گروهك موسوم به پژاك را كشته يا زخمي و يا اسير كردند و مواضع آنان نيز منهدم و به تصرف درآمد.مقادير زيادي ادوات و تجهيزات نظامي اعم از دوشكا، تيربار و بيسيم به همراه اسناد و مدارك مهم از عوامل پژاك به دست نيروهاي سپاه اسلام افتاده است

زادگاه احمدی‌نژاد شهرستان شد!

بر این اساس اگر تبعیض و استثناء و پارتی بازی در کار نباشد چه تعداد بخش های بالای ده هزار نفری در کشور وجود دارد که می بایست شهر شوند؟

آرادان، زادگاه احمدی‌نژاد که تنها ده هزار نفر جمعیت دارد و تاکنون بخش بود، در تقسیمات کشوری ارتقا یافت و شهرستان شد.به گزارش کلمه، تصمیم برای شهرستان شدن ارادان در هیات دولت مصوب شده و آنطور که عبدالرضا ترابی نماینده گرمسار در جمع خبرنگاران خبر داده، این مصوبه قرار است به زودی توسط وزارت کشور ابلاغ شود.این در حالی است که تا پیش از این، تنها درباره تشکیل یا تقسیم استان‌ها و انتصاب استانداران در سطح هیات دولت تصمیم‌گیری می‌شد و ایجاد هرگونه تغییر در تقسیمات کشوری در رده‌های پایین‌تر، برعهده‌ی وزارت کشور بود.آرادان دارای ۲۸ روستاست و در ۱۵ کیلومتری گرمسار قرار دارد. جمعیت بخش آرادان، که اکنون ششمین شهرستان استان سمنان شده، در آخرین سرشماری نفوس و مسکن (سال ۱۳۸۵) ۱۰۵۴۹ نفر اعلام شده بود

کارگران قند وتصفیه شکراهواز مقابل استانداری تجمع کردند

مشخص نیست در شرایطی که اوضاع کار گران در کشور روز به روز نا مساعد و وخیم تر می شود برای چه کمک مالی به اهالی سومالی در راستای اهداف خاص تبلیغاتی کمک مالی می شود .کما کان کمک های چندین میلیاردد لاری به بشر اسد می شود تا معترضان سوری را سر کوب کند؟

دبیرا جرایی خانه کارگر استان خوزستان گفت: دیروزکارگران کارخانه قند وتصفیه شکر اهواز در مقابل استانداری تجمع کردند.آقایار حسینی درگفت وگو با ایلنا افزود: این کارگران از آذرماه سال گذشته تاکنون حقوق ، عیدی و پاداش خودرا دریافت نکرده‌اند.وی گفت: به دلیل عدم پرداخت حق بیمه کارگران از سوی کارخانه، کارگران با مشکل تمدید نشدن دفترچه های بیمه خود نیز مواجه هستند.دبیر اجرایی خانه کارگر استان خوزستان اظهارداشت: کارخانه قند و تصفیه شکراهواز حدود ۹۰ کارگر دارد.

دریاچه پریشان کاملا خشک شد

سیباست چوب تاراج بر منابع و سرمایه کشور زدن و سیاست و یرانه سازی وشتاب دادن رود خاه ها ودر یاچه های کشور به کویر شدن را این چنین مسئولانه پیگیری کرده است؟.

قبل از خشک شدن (عکس پائین در دوره ای که بخشا خشک شده بود)خبرگزاری پانا: دریاچه پریشان یکی از زیباترین دریاچه‌های آب شیرین ایران واقع در شهرستان گلشهر کازرون خشک شد.به گزارش خبرگزاری پانا، این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه‌های آب شیرین ایران بود که در بخش گلشهر حفامور شهرستان گلدشت قرار گرفته بود.دریاچه پریشان در کنوانسیون رامسر به عنوان تالاب بین‌المللی ثبت شده بود و در تقسیم بندی مناطق جز منطقه حفاظت شده محسوب می‌شد.متاسفانه این دریاچه بر اثر سوزاندن بخش بزرگی از نیزارهای اطرافش به علت عملیات راهسازی و ایجاد سد و خشکسالی های اخیر خشک شد.این در حالی است که این دریاچه چندی پیش نیز خشک شده بود و مسئولین مربوط توانسته بودند بخشی از آن را احیا کنند.

جمهوری اسلامی خواستار خويشتن داري پليس انگليس شد

معلوم نیست رژیم جنایتکار وارونه گوی که کار نامه ی بس ننگینی در سرکوبگری به معترضان دانشجویی و جوانان و زنان دارد به خصوص پس از کودتای 22 خرداد 88 چگونه اکنون از موضع پر رویی و طلبکارانه وفرار به جلو به دولت فخیمه ی انگلیس توصیه می کند که پلیس با تظاهر کنندگان در انگلیس خویشتن دری کند؟

عکس سمت چپ مربوط به ایران است.ایرنا : سخنگوي وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران خواستار خويشتن داري پليس انگليس در برخورد با تظاهر كنندگان در منطقه تاتنهام شد.مهمانپرست خواستار خويشتن داري پليس انگليس شد.به گزارش بامداد سه شنبه ايرنا به نقل از اداره اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه ، رامين مهمانپرست در واكنش به تظاهرات گسترده مردمي كه از شنبه شب در منطقه تاتنهام در شمال لندن كه در اعتراض به كشته شدن يك جوان سياه پوست توسط پليس انگليس آغاز شده است، از دولت اين كشور خواست تا از هرگونه برخورد خشونت آميز جلوگيري نمايد و با انجام گفت وگو و بررسي درخواستهاي تظاهر كنندگان موجب بازگشت آرامش گردد.سخنگوي دستگاه ديپلماسي ايران همچنين ابراز اميدواري كرد نهادهاي مستقل حقوق بشري در راستاي رعايت آزاديهاي فردي و صيانت از حقوق شهروندي با انجام تحقيقات لازم ، نسبت به روشن كردن چگونگي كشته شدن اين جوان سياه پوست اقدام نمايند

رئيس‌جمهور در مراسم تجليل از طلايه‌داران عرصه خبر؛ رسانه‌ بايد بي‌عدالتي‌ها را فرياد كندخبرگزاري فارس: احمدي‌نژاد از اصحاب رسانه خواست تا با مشاهده هرگونه بي‌عدالتي، حق را فرياد كنند

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9005180822

شوت توپ وارد زمین ولی وقیح نا مشروع و منفور و پاسخ به انتقادات وی از جمله هشدار دادن به ضعف مانع نشدن از نفوذ در دشمن در رسانه ها ومطبوعات که دفاع عریان از سانسور است و اکنون پاسخ وی پاسدار گماشته احمدی نژاد چنین داده است.

صفارهرندي در گفت‌وگو با فارس:برخي نقاط ضعف مورد اشاره رهبر انقلا‌ب "جرم مسئولان " است.خبرگزاري فارس: يك كارشناس مسائل سياسي با بيان اينكه: "وقتي مي‌بينيم يك دغدغه بيش از 20 سال در كلام رهبري تكرار مي‌شود ديگر نمي‌توان نام قصور را بر آن گذاشت "، تأكيد كرد: اينها جرم هستند زيرا تخلف و قصوري كه بارها تكرار شود رنگ تعمّد دارد.

http://naghdematboat.blogspot.com/2011/08/3-18-1390-33.html

پاسدار محمد حسین صفار هرندی وزیر اخراجی فرهنگ تفتیش عقاید و خفقان ارشاد دولت نهم است . همچنین معاون فرهنگی رئیس گزمکان پاسدار محمد علی جعفری می باشد . اکنون در نقش مفسر و مشاور ولی وقیح نا مشروع ومنفور وارد صحنه شده است تا که با آویزان شدن به طوطی شدن مترسک ولی وقیح نا مشروع و منفور و رله کردن خطوط دیکته شده ی کودتا گران پشت پرده که آن را تکرار و هشدار داد که باید ضعف های جبران شود . اکنون این ضعف ها تبدیل به جرم شده است و مسئولان دولت های کار گزاران رفسنجانی و مدعیان اصلاح طلبان خاتمی جزو مجرمان شده اند .

انديشكده «واشنگتن» بررسي كرد؛5 راهكار تركيه براي تحت فشار قرار دادن سوريه.خبرگزاري فارس: يك انديشكده آمريكايي در گزارشي به سياست تركيه عليه سوريه و نزديكي آن به آمريكا اعلام كرد كه تركيه پنج راهكار براي تحت فشار قرار دادن سوريه در اختيار دارد.

http://www.farsnews.net/newstext.php?nn=9005181093

به نظر می رسد که با موضع گیری انتقادی رهبران کشور های عربی به خصوص عربستان و افزایش میزان کشته ها و مجروحان سوریه دیگر شانسی برای ادامه ی قدرت بشار اسد باقی نمانده است . به خصوص پس از دیدار وزیر امور خارجه ی ترکیه به بشار اسد و انتقال پیام ویژه ی آمریکا دیگر راه فرار و مانور تبلیغاتی و وارونه گویی برای بشار اسد نمانده است. برای همین موجب پریشان حالی و دستپاچگی و اضطراب گزارشگر دروغ پرداز پاسداران فارس شده است.

به گزارش فارس، اندكي پس از آغاز ناآرامي‌ها در سوريه در ماه مارس گذشته كه با فعاليت گروهك‌هاي مسلح در شهر درعا در جنوب سوريه آغاز شد، تركيه با نزديك شدن به آمريكا، سياستي متفاوت از ماه‌هاي قبل در قبال دمشق در پيش گرفت. اكنون پس از گذشته بيش از چهار ماه از اين ناآرامي‌ها آنكارا بدون اشاره يا محكوم كردن فعاليت گروهك‌هاي مسلح كه تاكنون بيش از 500 نيروي امنيتي، پليس و انتظامي سوريه را كشته‌اند، به طور يك‌جانبه اقدام دولت سوريه در مقابله با اين گروهك‌ها را سركوب تظاهرات مردمي مي‌خواند و محكوم مي‌كند. بسياري از كارشناسان سياست اخير تركيه مقابل سوريه را سياستي نزديك به كشورهاي غربي به‌ويژه آمريكا عليه دولت بشار اسد رئيس جمهوري سوريه مي‌دانند. امروز نيز احمد داود اوغلو وزير خارجه تركيه وارد سوريه شد تا پيام كتبي رجب طيب اردوغان نخست وزير كشورش را تسليم مقامات سوريه كند. اردوغان اعلام كرد كه داود اوغلو موضع قاطع تركيه را در اين سفر اعلام خواهد كرد. بثينه شعبان مشاور بشار اسد نيز يك روز بعد پاسخ داد كه در اين صورت تركيه پاسخي قاطعانه‌تر از دمشق خواهد شنيد. *راهبرد دوسويه تركيه در قبال سوريه به نظر مي‌رسد اين رويكرد براي متزلزل نمودن هرچه بيشتر اسد طراحي شده است تا از يك‌سو او را به يك سازش بزرگ‌تر وادار كند و از سوي ديگر ميزان تقاضاي او را كاهش دهد. همچنان راهبرد دوسويه آنكارا در كنار كاهش اقتدار اسد، راهي براي نشان دادن اين نكته به مردم سوريه است كه تركيه به دنبال رابطه پايدار با كشور و مردم سوريه است، نه با رژيم اسد. * اجتناب از اقدام نظامي براي حفظ قدرت نرم تركيه در جهان عرب * آنكارا درپي اعمال قدرت در منطقه حايل *تحريم‌هاي اقتصادي براي فشار بر سوريه وسل به گزينه سياست بازدارندگي *احتمال مداخله مستقيم نظامي بدون دخالت غرب .