گزیده خبرهای 19 مرداد90

كيهان و خوانندگان

فضا سازی سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری با پیام های جعلی و ساختگی در ستون گفت و شنود دروغ نامه ی کیهان که بطور مشمئز کننده ای حمایت از سخنرانی اخیر ولی ولی وقیح نا مشروع و منفور کرده است که نه رفسنجانی حضور نداشت ، بلکه موضع انتقادی مقابل روضه خوانی نمایشی و فرمایشی ولی وقیح نامشروع منفور اتخاذ کرده است . البته دفاع و تبلیغ از سوی سرباز جو پاسدار سناریو ساز حسین شریعتمداری برای ولی وقیح نامشروع و منفور ش کردن بدلیل پیش زمینه ی یادداشت روز ش علیه ی رقبا و مطبوعات و رسانه های متهم به نفوذی دشمن شدن برای سانسور یا توقیف کردن شان می باشد . همچنانکه در پیام های ساختگی دیگر پاسخ رفسنجانی هم داده شده است که چرا در جمع کار گزاران بدیدار ولی وقیح نا مشروع منفور نرفته است و بر خلاف ادعای ولی وقیح نا مشروع و منفور و سایر مسئولان دست به روشنگری زده است که رفتار ما آنگونه بوده است که قیام کنندگان ضد دیکتاتوری منطقه حاضر نیستند اذعان نمایند که از الگوی انقلاب اسلامی منحرف شده ی ایران پیروی می کنند.

¤ قاب زيبايي كه رهبر معظم انقلاب در جمع كارگزاران نظام در قالب نقاط قوت و ضعف ترسيم فرمودند واقعيتي است كه هوشيارانه بخشي از مهندسي آينده نظام را پي ريزي مي كند. با نگاهي گذرا به موقعيت نظام اسلامي درگذشت 32سال از آن ارتقاء علمي، سياسي، فرهنگي و اقتصادي خود را مي بينيم و در نقطه مقابل اضمحلال استكبار به سركردگي شيطان بزرگ به خوبي آشكار است كه سقوط اقتصادي و فروپاشي آمريكا از نشانه هاي آشكار آن و سركوب مردم و خواسته هاي آنها توسط هم مسلكان خود نشان ديگري از سقوط ظالمان تاريخ است. بي شك بحرانهايي كه غربي ها با آن روبرو شده و هر روزه به مقابله با مردم خود در كف خيابانها هستند تازه شروع تاوان جنايتهايي است كه بر مردم تحميل كرده اند. ان شاء الله به ياري حق با برنامه ريزي صحيح و به موقع مسئولان و همياري مردم نقاط ضعفي كه رهبر هوشيار و بيداردل بر آن اشاره فرمودند خاصه معضلات اقتصادي در سال جهاد اقتصادي مرتفع و ملت ايران بر قله استقامت خود همچنان خوش مي درخشد.م-م.¤ سردمداران بحرين وقتي سقوط خودشان را قطعي دانستند پيمان نظامي خود با آمريكا را 5 سال ديگر تمديد كردند. ولي ظاهراً بي اطلاع هستند كه خود آمريكا در ميان ملت خود مشروعيت ندارد پس چرا به جاي اينكه با عذرخواهي از مردم و رسيدگي به آلام و دردهاي آن ها تن به خفت ديگري مي دهند كه عاقبت درستي ندارد.كاشاني- تهران.¤ به جناب آقاي هاشمي رفسنجاني عرض مي كنم نسل اول، دوم و سوم انقلاب نه تنها روحانيت را بعد از سي سال كنار نزد بلكه در فتنه 88 با ايستادگي در مقابل فتنه و فتنه گران و حمايت از رهبري و جايگاه رفيع ولايت فقيه روحاني نماها را رسوا كرد. ¤ آقاي هاشمي رفسنجاني به جاي اينكه از زاويه ديد شخصي خود به موضوع مشروطه بپردازد تكليف خودش را با فتنه 88 كه مربوط به همين دو سال قبل است روشن كند.---¤ آقاي سيدحسن خميني به درستي و چه زيبا گفته اند جامعه اي كه بوي منيت مي دهد نمي تواند رنگ و بوي امام راحل را بدهد و بايد افزود كساني كه در فتنه 88 بوي تعفن منيت خواهي آنها همه مستكبران جهان را ذوق زده كرد شايسته هيچ گونه همراهي و دوستي نبودند.گل محمد نوراني از مهديشهر

مهار آتش سوزي تانكرهاي عراقي در جاده ترانزيت شوش- اهواز

اولاً معلوم نیست که چرا گزارش نشده است که تانکر های عراقی حامل چه نوع سوختنی بوده اند؟ دوماً بعید نیست که این اقدام ادامه ی تهاجم نظامی به کردستان عراق از سوی پاسداران باشد . یا اینکه مرتبط به انتقام گیری مخالفان وزیر نفت شدن یک پاسدار باشد.

حادثه آتش سوزي تانكرهاي عراقي حامل مواد سوختي در جاده ترانزيتي شوش- اهواز با تلاش نيروهاي آتش نشاني مهار شد.بخشدار شاوور به خبرنگار ايرنا گفت: در اين آتش سوزي كه بر اثر برخورد دو تانكر حامل مواد سوختي در كيلومتر 35 جاده شوش به اهواز رخ داد، يكي از تانكرها 100درصد و ديگر تانكر عراقي 60درصد در آتش سوختعدنان الوان پور» افزود: در اين حادثه شش نفر مجروح شدند كه دو نفر نيروي آتش نشاني در محل مداوا و چهار نفر ديگر شامل رئيس اورژانس 115شوش و دو راننده عراقي و يك نيروي آتش نشاني به علت شدت جراحات وارده به اهواز انتقال يافتند.الوان پور گفت: با استفاده از تجهيزات و ماشين آلات سنگين، ماموران مشغول پاكسازي جاده از بقاياي تانكرهاي سوخته شدند كه ظرف يك ساعت، اين جاده به طور كامل پاكسازي و دوباره بازگشايي شد.حادثه برخورد دو تانكر حامل مواد سوختي در جاده ترانزيت شوش- اهواز مقارن ساعت 10 و 45دقيقه ديروز رخ داد

آتش سوزي 6 باب مغازه و منزل در قائم شهر

چطوری است که در کشور مدعی امن و آزاد ترین کشور جهان هرروز در کنج و کنار کشور از اینگونه خبرهای آتش سوزی های کوچک و جزیی بازتاب داده می شود؟

قائم شهر - خبرنگار كيهان:در حادثه آتش سوزي دوشنبه شب در قائم شهر 6 باب مغازه و منزل مسكوني در شعله هاي آتش سوختند.اين حادثه كه مقارن ساعت 30؛22 دقيقه دوشنبه شب واقع در كوچه تير خيابان امام خميني قائم شهر روي داد 3 باب مغازه و 3 واحد مسكوني قديمي به ميزان 70 تا 100 درصد دچار حريق شدند.به گزارش خبرنگار ما فرسودگي ساختمان ها با سقف چوبي مغازه ها ومنازل قديمي و وجود لوازم و مواد اشتعال زا موجب سرعت دامنه و گستره حريق و خسارات وارده شد. يكي از آتش نشانان به علت شدت حريق در اين حادثه دچار سوختگي شد كه با انتقال به بيمارستان رازي اين شهرستان تحت مداوا قرار دارد.

محكوم به حبس ابد هرمزگاني دوباره دستگير شد!

چگونه است که هر ر وز آفتابه دزدان و حاملین مواد مخدر جزیی بازداشت و محاکمه واعدام می شوند .ولی به متهم حامل 1500 کیلو مواد مخدر زندان ابد د اده شده است؟!

فرمانده انتظامي هرمزگان در خبري جالب توجه از دستگيري مجدد فردي سابقه دار و محكوم به حبس ابد كه دادگاه به دليل حمل هزار و 500 كيلو مواد مخدر اين حكم را براي وي بريده بود، خبر داد.به گزارش فارس از بندرعباس، محمدعلي آخوندي در حاشيه نشست خبري از دستگيري فردي كه به جرم حمل يك تن و 512 كيلوگرم مواد مخدر به حبس ابد محكوم شده بود، طي روز گذشته خبر داد.وي در اين رابطه اظهار داشت: مأموران پاسگاه توكهور شهرستان ميناب با انجام كارهاي اطلاعاتي از حضور متهم فراري به نام «محمد-س» در بخش هشت بندي مطلع و با هماهنگي مقام قضايي به محل مورد نظر اعزام شدند.آخوندي افزود: مأموران پس از حضور در محل با رعايت تمامي موازين شرعي و قانوني وارد مخفيگاه نامبرده شده و در يك اقدام ضربتي و غافلگيرانه وي را دستگير و به پاسگاه انتقال دادند.فرمانده انتظامي استان هرمزگان در ادامه بيان داشت: از متهم دستگير شده سال گذشته توسط پليس مبارزه با مواد مخدر استان يك تن و 512 كيلوگرم مواد مخدر كشف كه با حكم قضايي شهرستان ميناب به حبس ابد محكوم شده بود

اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان در شرق تهران

درر استای ادامه ی سیاست رعب ووحشت و انقباض و خفقان و سانسور انون طرح نخ نما شده ی گذشته چاشنی طرح های ضربتی سرکوبگرانه ی دیگر شده است.

شهردار منطقه 8 از اجراي طرح ضربتي جمع آوري متكديان، كارتن خوابها و افراد بي خانمان در شرق تهران خبر داد.محمد مهدي شادالوئي با اعلام اين مطلب گفت: تعدادي از اين افراد كه در سطح محدوده منطقه 8 پراكنده بودند توسط اهالي محل و كارشناسان مركز رفاه و خدمات اجتماعي شناسايي و با همكاري مأمورين نيروي انتظامي جمع آوري و به مركز نگهداري شفق واقع در كهريزك انتقال يافتند تا پس از تكميل پرونده نسبت به ساماندهي آنها اقدام شود.وي هدف از اجراي اين طرح را ساماندهي متكديان و كارتن خوابها عنوان كرد و افزود: جمع آوري متكديان تأثير به سزايي در كاهش آسيب هاي اجتماعي دارد.شادالوئي با اشاره به برنامه هاي مركز خدمات اجتماعي منطقه 8 در طول ماه مبارك رمضان گفت: توزيع سبد كالا به خانواده هاي نيازمند، برپايي سفره افطاري ويژه ايتام، توزيع نان صلواتي در سطح محلات محروم و ارائه خدمات حمايتي و سبد ارزاق به خانواده هاي معلولين از جمله برنامه هاي اين مركز در ماه ضيافت الهي است.به گزارش مهر وي با تأكيد برنامه هاي حمايتي شهرداري منطقه از شهروندان آسيب پذير در ماه رمضان عنوان داشت: زمينه سازي جهت توزيع نذورات مردمي و اعطاي كمك به برخي از مددجويان، برگزاري كارگاه آموزشي در سطح مساجد با موضوع نقش مذهب در كاهش آسيب هاي اجتماعي و با هدف توسعه فضاي معنوي و قرآني در همين راستا اجرا مي شود

تهديد خبرنگار "آنتي وار" توسط منافقين

به جز نام و شهروند آمریکایی یدک کشیدن . دیگر جای تعجب ندارد یا اینکه عجیب نیست که چرا اینقدراین موضع گیری با اتهام زدن وتهدید نمودن علیه ی مجاهدین آنچناکه موی درزش برود که بدون کم وکاست کپی ومشابه اتهامات و سناریو های نخ نما شده ی بیش از 32 ساله ی دستگاه بد نام اطلاعات و رهبر و سایر مسئ.ولان رژیم ضد بشری و کودتایی ایران علیه ی مجاهدین است. در صورتیکه دفاع این مزدور اجیر شده پدر خوانده ی تروریست جهانی شده است که رکودارر اولی جهانی محکومیت نقض مستمر حقوق بشر است . همچنین از نظر کمیت جمعیت رتبه ی اول جهانی اعدام به خصوص نوجوانان می باشد . البته دلارهای اهدایی نفتی که از بریدن نان محرومان تأمین می شود و مفت ومجانی به چنین مزدورانی خریداری شده داده می شود تا که فقط از نام شان علیه ی قربانیان جانیان حاکم بر ایران در برخی از مطبوعات آمریکایی استفاده شود تا سپس از طریق سایت جاسوس و مزدور هابیلیان وابسته به وزارت بد نام اطلاعات در عراق حلوا حلوا شود.

به گزارش آتي نيوز به نقل از پايگاه اطلاع رساني هابيليان (خانواده شهداي ترور كشور)، بر پايه اين خبر اسكات هورتون در مقالات و يادداشت‌هاي خود در مورد اين فرقه، به دفعات متعدد منافقين را تروريست و دشمن ايرانيان و دوست رژيم اسرائيل ناميده بود و در معرفي آنها،‌ سران اين فرقه را افرادي خوانده بود كه خواستار جنگ با مردم ايران هستند. به دنبال تهديدات منافقين، "هورتون" نيز با نگارش مطالب ديگري در سايت آنتي‌وار اعلام كرد: به هيچ وجه برايم مهم نيست كه اين فرقه كومونيستي قاتل كه عروسك خيمه شب بازي صدام و دونالد رامسفلد و نومحافظه كاران بدنام بوده‌اند و همواره خود را آلت دست اسرائيل قرار مي‌دهند از من شكايت كنند، زيرا آنها بسيار دروغ‌گو هستند و در مورد برنامه‌هاي هسته‌اي ايران هم دروغ‌هاي شاخدار زيادي توسط ارگان پوششي آنها(شوراي ملي مقاومت) تكرار شده است. اين نويسنده سايت آنتي‌وار در ادامه پاسخ خود به تهديد منافقين، با اعلام آمادگي براي شركت در دادگاه و عليه منافقين ابراز داشت: آنها را در دادگاه محكوم خواهم كرد و به ريششان خواهم خنديد. در ادامه پاسخ هورتون به ادعاهاي منافقين، اين نويسنده آمريكايي با اشاره به لابي‌گري‌هاي غيرقانوني منافقين براي خروج از ليست تروريستي آمريكا، به برخي سوابق تروريستي آنها اشاره كرد و گفت: آنها چند‌تن از افسران آمريكايي را كه بر روي پروژه‌هاي دفاعي درايران كار مي‌كردند را ترور كرده‌اند و بعد از پيروزي انقلاب ايران نيز بمب‌گذاري‌هاي زيادي كردند و مقامات زيادي از ايران را ترور كردند و وقتي با دشمن مردم ايران - صدام - همپيمان شدند، مردم اين كشور به شدت از آنها متنفر شدند.

يك نماينده عراقي خواستار غرامت 700 ميليارد دلاري از ايران شد!

بالاخره قرار نیست که تهاجم پاسداران به کردستان عراق و گلوله باران روستا های کردستان عراق بی پاسخ بماند و اکنش نشان داده نشود . در صورتی که باز گشایی سر کلاف میان دو کشور تازه باز شده است.

يكي از نمايندگان عراق با بيان اين ادعا كه ايران آغازگر جنگ با عراق بوده از تهران خواست تا غرامت 700 ميليارد دلاري به بغداد بپردازد. به گزارش ايسنا، همزمان با بيست و سومين سال پايان جنگ عراق عليه ايران، طلال الزوبعي در گفت‌وگو با خبرگزاري اصوات العراق در اظهاراتي بي‌اساس مدعي شد: ايران بايد خسارت 700 ميليارد دلاري به عراق پرداخت كند چرا كه بر اساس اعلام سازمان ملل و كميته‌هاي ويژه عراق در آن زمان خواهان صلح بوده اما ايران اصرار به جنگ داشت و به عراق حمله كرد و به دنبال آن ما هم از خودمان دفاع كرديم كه اين مساله يكي از حقوق ملت عراق به شمار مي‌رود. وي در ادامه‌ اظهارات باطل خود مدعي شد: ما از ايران مي‌خواهيم كه به دليل جنگ هشت ساله، كشته شدن افراد و تخريب بسياري از ساختارهاي زيربنايي به ما خسارت 700 ميليارد دلاري بپردازد. اين ادعا در حالي است كه 18 آذر سال 1370، خاوير پرز دكوئيار، دبيركل وقت سازمان ملل در راستاي اجراي قطعنامه 598 شوراي امنيت و سه سال پس از تصويب اين قطعنامه اعلام كرد كه با بررسي‌هاي صورت گرفته مشخص شده‌ است كه عراق آغازگر جنگ هشت ساله ايران و عراق بوده ‌است.

اتهام آمريكا به يك شهروند هلندي براي ارتباط تجاري با ايران

باز هم ادعا شود که تحریم های اقتصادی بی اثر است . همچنانکه ادعا می شود که اهداف هسته ای صلح جویانه است. ولی اینهمه تحریم ها وجاسوس بازی ها به خاطرش تحمل می شود .

مقامات فدرال در نيوجرسي يك شهروند هلندي را به تلاش براي انتقال قطعات هواپيما و ديگر اقلام از آمريكا به ايران و نقض قوانين آمريكا متهم كردند. به گزارش ايسنا، خبرگزاري آسوشيتدپرس گزارش داد: "اولريش ديويس" 50 ساله روز شنبه در فرودگاه بين‌المللي "نيوارك ليبرتي" دستگير شد. دفتر دادستاني ادعا كرد كه ديويس از موقعيتش در يك شركت پيشرو براي ترتيب دادن انتقال كالاهاي ممنوعه و تغيير ماهيت محموله‌ها با دستكاري در اسناد استفاده كرده است. بنا به ادعاي دادستاني اين محموله شامل قطعات بوئينگ 747 و هواپيماي سي 130 بوده است. ديويس روز دوشنبه در برابر قاضي بخش قرار گرفت و دستور بازداشت وي صادر شد. وي در صورت محكوم شدن با مجازات تا 20 سال حبس و پرداخت جريمه يك ميليون دلاري روبرو خواهد شد.

عربستان نفت بيشتري به هند صادر مي‌كند

بازهم ضربه ی مضاعف دیگر برای رژیم ضد بشری و قرون وسطایی که هم مشتری وهم در آمد نفت را از دست داده است
منابع آگاه بازار نفت اعلام كردند شركت نفتي آرامكوي عربستان قصد دارد به كليه تعهدات خود براي صادرات نفت به مشتريان آسيايي طي ماه سپتامبر عمل كند. به گزارش مهر به نقل از رويترز، منابع آگاه بازار نفت اعلام كردند شركت نفتي آرامكوي عربستان قصد دارد به كليه تعهدات خود براي صادرات نفت به مشتريان آسيايي طي ماه سپتامبر عمل كند. براساس اين گزارش دو مشتري بزرگ نفت عربستان در آسيا تمايلي براي افزايش خريد نفت از شركت آرامكو نداشتند و عربستان نيز از پيشنهاد خود مبني بر افزايش صادرات نفت به اين دو مشتري خودداري كرده است. عربستان همچنين قرارداد صادرات 3 ميليون بشكه نفت بيشتر به هند به منظور جبران كاهش صادرات نفت ايران را نهايي كرده است. اين رقم معادل يك چهارم نفت صادراتي ايران به هند پيش از ماه اوت است. ايران در اين ماه و به علت بدهي 5 ميليارد دلاري هند صادرات نفت خود به اين كشور را متوقف كرده است