ورق پاره ی کیهان چهار شنبه 13آبان سال 1388

نقد و بررسی " امنيت اجتماعي و دشمنانش ! " (يادداشت روز)


"زیر تیغ گرفتن دستگاه آلوده ی قضائی که چرا پرونده ی سران رقیب مغلوب به عنوان مجرم را پیگیری نمی کند و این مجرمان هنوز در چنگ قانون گرفتار و محاكمه نشده اند؟!

چگونه است که پس از 30 سال که از عمر ننگین رژیم فاشیستی مذهبی و کودتائی پاسداری سپری شده است . فقط دستآوردش شده است گرد آوری خبر های اطلاعاتی و امنیتی و قضائی ومخابره ی روزانه ی که در بستر سرکوب و خفقان و سانسور و ایجاد ارعاب و وحشت در جامعه می باشد . بهمین دلیل است که اکنون قلم بر دست یادداشت روزنویس ورق پاره ی کیهان همچون لوطی جماران و سایر مسئولان رژیم ضد بشری و قرون وسطائی دین فروش حاکم بدون آنکه کلامی از مطالبات و خواست و نیاز مردم ایران بگویند.صرفاًاز پیگیری سرکوب و انتقاد به دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضائیه نوید داده و سئوال کرده است که چرا این نهاد تأخیر در همآهنگی با ار گان های سر کوبگر دیگر همچون نیروی انتظامی می کند که چند سال است طرح های زنجیر ه ای اجتماعی ناشی از مبارزه با اراذل و اوباش و بی حجابی و قا چاق مواد مخدر و معتادین را دنبال نموده و به پیش برده است ؟

البته در شرایط کنونی که هدف متمر کز شدن برروی اراذل و اوباش شده که همانا معترضین نا راضی می باشند و پرسشگر شده که چرا دستگاه آلود ه ی قضائی برای ر سیدگی پرونده ها شتاب نمی دهد . خلاصه اینکه پیام و هدف خاص این است که چرا برای دستگیری و محاکمه نمودن سران رقیب مغلوب دوم خردادی ها این نهاد آلوده به قساد قضائی اقدام نمی کند؟

بنابراین قلم بر دست یادداشت روز نویس پس از اشک تمساح ریزی و ابزاری کرن تبلیغاتی نام مردم و اشاره داشتن مسئله ی امنیت اجتماعی و نقش نیروی انتظامی ، و اشاره داشتن به دادستان کل کشور با این مقوله ، در دنباله برای اینکه بیشتر برروی هدف تمرکز داده باشد تأسف خودش را نسبت به عدم پیگیری طرح های امنیت اجتماعی نیروی انتظامی در چند سال گذشته که از سوی قوه ی قضائیه ی آلوده به فسادپیگیری نشده است را اینگونه بر وز داده و به نمایش گذاشته است :

"متأسفانه در چند سال گذشته هر چند نيروي انتظامي در اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي توانست توفيقاتي را كسب نمايد و از پشتيباني مردم در تداوم و استمرار اين طرح بهره ببرد و در عين حال در مقام «ضابط قضايي» فازهاي مختلف طرح امنيت اجتماعي را با نظارت كامل و تام دستگاه قضا و مقامات قضايي انجام بدهد اما هميشه در طي سال هاي اخير با فضاسازي هاي منفي يك جريان سياسي آنهم در پوشش مدعيان حقوق بشر! مواجه شده است و در بسياري از موارد با غلبه حاشيه ها بر متن موضوع استراتژيك «امنيت اجتماعي» آنچنان كه شايسته و بايسته است در مسير خود دنبال و پيگيري نشده است "

یادداشتت روز نویس در ادامه بودن آنکه بگوید که ریشه ی رشد ونمود مقوله ای به عنوان اراذل و اوباش درجامعه کجاست و یا پیدایش آن چگونه می باشد؟ تعریف آن چیست و شامل چه قشری از جامعه می شود و حامی اشان چه مرجعی درون نظام یا برون آن هستند؟ اما سطحی نگرانه اراذل اوباش را بطورکلی بیان نموده چونکه مخاطبانی دارد که می بایست اینان را زیر پوشش اراذل و اوباش مورد سئوال و پرسش قرار دهد و متهم شان کند.پس خود را نیاز به باز گوئی ریشه و علت های پیدایش و رشد یابند ه پدیده ی اراذل و اوباش در جامعه نمی بیند . زیرا که می خواهد با دوغ و دوشاب مخاطو کردن رقیب و مطبوعات وابسته به اینان را بر زیر تیغ با این اتهام بکشاند . برای همین ار جحیت بردفاع کردن طرح های سر کوبگرانه ی نیروی انتظامی می گذارد ومدعی می شود که این ار گان سر کوبگر درست برای اجرای امنیت اجتماعی اقدام و عمل کرده است . ولی دیگران به خصوص رقیب مغلوب است که باسنگ اندازی ها تلاش می کند مانع در اجرای این اقدام امنیتی به و جود آورد که پیرامونش این چنین به آسمان و ریسمان بافی بهم دیگر کردن نظر داده است :

جاي شگفتي است كه برخي رسانه هاي غربي نيز هر بار كه بحث طرح امنيت اجتماعي در جامعه بالا گرفته با تمام پتانسيل و ظرفيت خود سناريوهاي مختلفي را طراحي كردند تا با تحريف و دروغ و نيرنگ حقايق و واقعيت هاي مربوط به آن را قلب نمايند و با نقاب «حقوق بشر»! وانمود كنند كه در ايران آزادي نيست!، خشونت و درگيري و كشتار مردم موج مي زند!، «حقوق مردم ضايع گشته است» و... برخي ديگر از رسانه هاي خارجي و دنباله هاي داخلي آنها، هم دائماً بر اين مطلب ساختگي و دروغين مانور مي دادند كه پليس ايران با پسران و دختران جواني كه پوشش و ظاهري «غربزده» داشته باشند به شدت برخورد مي كند و آنها را بازداشت مي كند! (همچنانكه نيوزويك سال گذشته طي گزارشي درباره طرح امنيت اجتماعي به بزرگ نمايي اين مسئله در برخورد پليس با جوانان نسبت به مقوله پوشش ظاهري و مد پرداخت.) البته رسانه هاي غربي و جريان همسوي آنها در داخل كه با پرستيژ «حقوق بشر»، «قانون گرايي»، «جامعه مدني» و... ساز مخالفت با طرح امنيت اجتماعي كوك مي كردند در برابر اين سؤال اصلي و اساسي كه حق مردم در برابر عربده كش ها و قداره بندها كه «شرارت» طبيعت ثانويه آنها شده و تجاوز به نواميس را مباح مي دانند و در مقياسي گسترده در جامعه رعب و وحشت مي آفرينند چه مي شود؟ جوابي جز «سكوت» نداشتند و با فرافكني از اصل موضوع به حاشيه ها پناه مي بردند! كه مثلاً فلان مامور نيروي انتظامي در دستگيري فلان شرور يا مفسد نقض قانون كرده است و بعد هم اين بحث كليشه اي و تكراري به ميان مي آمد كه راه حل تنها توجه به كارهاي «فرهنگي» است و برخورد قضايي و قاطع با اخلال گران و آشوبگران چاره كار نيست. بديهي است كه تنها بر طبل محاكمه و مجازات شديد اخلالگران كوبيدن يا تنها بر شعار «كارهاي فرهنگي» تاكيد ورزيدن، گرفتار شدن در مسير افراط يا تفريط است و مسير اعتدال همان توجه به مقوله فرهنگ و خشكانيدن ريشه هاي جرم است در عين حالي كه توأمان با اخلال گران و آشوبگران با شدت و قاطع و البته بر مبناي قانون برخورد شود."

درادامه روضه خوان وراج یادداشت روز نویس با گریز به صحرای کربلا زدن با زهم بدون اینکه توضیح دهد که ریشه نا امنی و آشوب گرائی در جامعه چیست؟ استبداد و اختناق و سرکوب و سانسورو فقر و بی عدالتی و عدم آزادی و حفظ قدرت بهر وسیله از جمله ابزار کردن دین با عوامفریبی و دروغ به مردم گفتن در پیدایش ریشه ای اصلی ناامنی اجتماعی و نا رضایتی عمومی نقش کلیدی داشته است . ولی با حرافی رو بنائی کردن در باره ی مقوله ی امنیت اجتماعی آنگونه که خودمی خواهد تئوری پردازی کرده است و از اخلال گری خارجی در کنار عوامل نیروهای داخلی اش سخن گفته است تا که توانسته باشد نکته نظراتش را فر موله کند که چیزی بیش از تنظیم نمودن کیفر خواست برای منتقدان و مخالفان و رقیب مغلوب دوم خردادی هاو فشار گاز انبری بر روی دستگاه قضائی آلوده به فساد و رشوه و تبعیض نمی باشد . پس روی سخن به دستگاه قضائی آلوده به فساد پرسش کرده که چرا تعلل در فعال کردن دستگیری و محاکمه ی سران رقیب مغلوب دوم خردادی ها می کند؟ بالاخره اینکه نتیجه گیری کرده است که اینان عامل اصلی آشوب گری و اخلال در نظم و عمومی و امنیت اجتماعی می باشند .

بنابراین مدعی یادداشت روز نویس برای پیشبرد هدف خود مدعی شده است که نبود قانون جامع در خصوص «امنيت اجتماعي» مسير سوء استفاده را براي اخلال گران و آشوبگران هموار مي سازد و برای اینکه دست نیروی انتظامی در سر کوب گری بیشتر باز باشد تا که بتواند مانع دستگا قضائی آلوده را دور بزند تا خود اقدام کند، پیشنهاد داده است نيروي انتظامي باید از طريق دولت لايحه اي را به بازار مکاره ی کمدی و دکوری و انتظامی مجلس هشتم تقديم كند كه در آن همه ضعف ها و كاستي ها ديده شده بر طرف شود تا مقوله امنيت اجتماعي دستخوش آرا و نظرات تئوريك و بدون ضمانت اجرا نشود و همچون گذشته با حاشيه هايي هم روبرو نگردد. سپس به نقش دستگاه قضا ئیه آلوده به فسادبه عدم برخورد با عوامل اخلال در امنيت اجتماعي پرداخته و برایش تعیین تکیف کرده و گفته اگر خداي ناكرده این دستگاه در زمينه بر خورد قاطع با اخلال امنیت ا جتماعی نتواند با قاطعيت و صلابت برخوردار کند. آن وقت مهم ترين اعتماد نسبت به سرمايه نظام کودتائی پاسداری دستگاه قضائیه ی آلوده مورد خدشه جدي قرار خواهد گرفت.

در خاتمه اینکه یادداشت روز نویس پس ازمقدمه چینی کردن های مبسوط، به گفته ی لوطی جماران آویزان شده است و گفته افراد و از جريان هايي از مدت ها قبل در طرح ريزي اين فتنه بزرگ کودتای تقلباتی 22 خرداد یاد کره که در اعلام فاش سازی تقلب دست داشتند تا که طبق ادعای لوطی جماراناین افشاگری تقب وی را مجبور به بیان بزرگترين جرم نمود. يعني زير سؤال بردن نتایج نمایش خیمه شب بازی انتخابات با ادعاي تقلب را مرتكب شده اند . در ادامهیادداشت روز نویس افزوده جاي اين سؤال باقي است كه چرا این مجرمان هنوز در چنگ قانون گرفتار و محاكمه ی قضايي نشده اند؟ البته ضمن تأئید و دفاع کردن از نتایج کودتای تقلباتی 22 خرداد، زیرسئوال بردنش را اتهام بزرگ نامیده است که مدعی شده بدون پايه و اساس می باشد . زیرا که ادعا کرده درشرایطی که ریش و قیچی در اختیار باند ما فیائی کودتاگر غالب بوده است . تقلب در با مقياس 11ميليوني، امکان پذیر نیست . آنگاه برای اینکه پرونده ی منتقدان تقلبات را سنگین تر کند ، گفته است که زیر سئوال بردن نتایج کودتای تقلبات 22 خرداد موجب تحريك افكار عمومي و فراهم آمدن بستري براي اغتشاش گران شد تا براي به آتش كشاندن اموال عمومي و خسارت به اتوبوس ها، بانك ها و... اخلال در امنيت اجتماعي اقدام نمایند که وظیفه ی پیگیری دستگاه آلوده به فساد و رشوه و تبعیض قضائی را مضاعف می کند تا که علیه ی این مجرمان سریع اقدام کند.

هوشنگ – بهداد

http://www.kayhannews.ir/880813/2.htm#other200

چهار شنبه 13آبان سال 1388