دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 20 مرداد ماه سال 1389
نقد و بررسی : (يادداشت روز) درغ نامه ی کیهان " شليك اسناد "
" چرا شیخ حسن نصر الله پس از چند سال که از ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان می گذرد و قبل از اینکه گفته شود که حزب الله لبنان در این ترور نقش داشته است. سکوت اختیار کرده بود و اسناد مربوط به دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق حریری را فاش نساخت؟ "
چرا شیخ حسن نصر الله پس از چند سال که از ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان می گذرد و قبل از اینکه گفته شود که حزب الله لبنان در این ترور نقش داشته است. طوریکه فاش شده است که یکی از تروریست های اصلی این ترور از لبنان به تهران گریخته است . به خصوص پس از سفر پادشاه عربستان به بیروت و دیدار وی با رئیس جمهور لبنان و سوریه که هدف تلاش فعال کردن مذاکرات روند مذاکراه صلح در خاورمیانه می باشد .این شیخ حسن نصر الله سکوت کرده بود و اسناد مربوط به دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق حریری را فاش نساخته بود؟ از سوی دیگر اگر چنانچه حاکمان تهران در کنار حزب الله لبنان و پاسداران در این ترور نقش فعال نداشتند، برای چه وکیل مدافع شیخ حسن نصر الله و حزب الله لبنان شده اند؟ مهمتر اینکه چرا پس از سفر علی اکبر ولایتی که مشاور امور بین المللی رهبر ولی وقیح است که تازگی به بیروت داشت و با شیخ حسن نصر الله دیدار نمود سپس به دمشق سفر کرد و دیدار با رهبران حزب الله و گرو های فلسطینی حامی رژیم تروریستی داشت .نا گهان شیخ حسن نصر الله خواب نما شد که معجزه رخ داده و اسناد مر بوط به دست داشتن اسرائیل در ترور رفیق حریری را در اختیار خود دارد ؟ البته هدف این تلاش مذبوحانهتبرئه کردن نقش حرب الله در این ترور و خنثی نمودن فعالیت صلح جویانه ی پادشاه عربستان ومصر و اردن در منطقه خاور میانه می باشد . زیرا که استقرار صلح و ثبات در خاور میانه بمثابه ی طناب دار برای حاکمان رژیم ضد بشری است. بهر حال طلبه پاسدار قلم بر دست آشکارا اعتراف کرده است که شیخ حسن نصرالله از موضع فرار به جلو وبرای سفید کردن پرونده که گویا حزب الله دست در ترور رفیق حریری نداشته استت این اسناد ترور رفیق حریری از سوی اسرائیل را این چنین برای خنثی کردن حزب الله از سوی آمریکا و اسرائیل رو کرده است :
" اسرائيل و آمريكا از طريق كيفرخواستي كه از سوي دادگاه بين المللي عليه حزب الله صادر شده و طي آن مقاومت به دست داشتن در ترور حريري متهم شده است، به دنبال آن هستند تا جايي كه شده، حزب الله را در موضع انفعال قرار داده و با تغيير شرايط سياسي و اجتماعي لبنان- در زعم باطل خود- مقدمات انحلال و يا ممنوعيت فعاليت اين حزب را در لبنان فراهم آورند. به همين دليل نصرالله در ديدارها و تماس هاي خود با رهبران مذهبي و شخصيت هاي سياسي لبنان، آنان را در جريان اين توطئه قرار داده و تلاش كرد با رو كردن اسناد و مدارك و طرح دلايل منطقي و روشن، ضمن آنكه اسرائيل را مسئول مستقيم ترور حريري معرفي كند، دامان حزب الله را از اين اقدام تروريستي مبرا نمايد. شايد برخي، سخنان اخير دبيركل حزب الله لبنان را اينگونه تفسير كنند كه نصرالله با طرح اسناد و شواهد در واقع قصد دارد حزب الله را از مظان اتهام دور كرده و براي مقابله با تصميم احتمالي دادگاه مبني بر متهم كردن برخي از اعضاي حزب الله در اين ترور، اقدام به اين كار كرده است. ولي سؤالي كه مطرح مي شود آن است كه اين همه اسناد، دلايل و قرائن روشني كه وي در كنفرانس مطبوعاتي ارايه كرده تاكنون كجا بوده و چرا دادگاه بين المللي و ماموران تحقيق هيچ تلاشي براي دستيابي به آنها نكرده اند؟! "
در دنباله طلبه پاسدار قلم بر دست در ادامه یادداشت روز خود بیشتر گاف داده که اسناد رو شده از سوی شیخ حسن نصرالله ساختگی است . زیرا بند را آب داده و اذعان نموده که اگر چنانچه دادگاه بین المللی پیگیر ترور رفیق حریری انگشت اتهام این ترور را بسوی حزب لله لبنان نشانه نمی گرفت. دلیل نداشت که اینگونه اسناد هم از سوی حزب الله لبنان رو شود که تلاش برای تبرئه نمودن حزب الله لبنان از اتهام ترور می باشد :
" دادگاه بين المللي پس از تبرئه سوريه- كه چاره اي جز آن نداشت- بي درنگ انگشت اتهام خود را به سوي حزب الله نشانه رفت و كوچكترين اشاره احتمالي به دخالت اسرائيل در ترور حريري نكرد!عدم بي طرفي اين دادگاه و ماموران تحقيق و اتهام بي دليلي كه به حزب الله زده شد، نصرالله را وادار كرد تا اسناد و دلايل خود را رو كند. كمترين نتيجه اين كار، بخشيدن اعتبار لازم به مظنون بودن اسرائيل در ترور حريري بود. امري كه ديگر دادگاه بين المللي نمي تواند از آن شانه خالي كند و حالا رژيم صهيونيستي بايد به عنوان متهم رديف اول به دادگاه فراخوانده شود"
بالاخره اینکه طلبه پاسدار قلم بر دست یادداشت روز نویس در پایان با تیر خلاص بر شقیقه توطئه گران شلیک کردن اعتراف انکار نا پذیر کرده است و وحشت از تلاش پادشاه عربستان برای از سر گیری روند مذاکرات صلح خاور میانه را به نمایش گذاشته و فاش ساخته است که چنین فعال کردن شیخ حسن نصر الله و دفاع نمودن از حزب الله لبنان در راستای نیازمبرم به مخالفت و دشمنی کردن با تلاش مذاکرات صلح خاور میانه است :
" رژيم اشغالگر قدس امروز در ضعيف ترين و شكننده ترين شرايط ممكن در عمر منحوس خود قرار دارد و حتي حاضر است براي خروج از اين وضعيت و انزوايي كه به شدت در آن گير افتاده، بار ديگر بر مذاكرات مستقيم با تشكيلات خودگردان اصرار و پافشاري كند تا شايد عكس هايي كه از نتانياهو و محمودعباس در كنار هم چاپ مي شود، روزنه اي براي فرار از نفس تنگي مهلك اين رژيم باشد.دستان قدرتمند حزب الله، حماس و همه گروههاي مقاومت فلسطيني و مردم مظلوم اين سرزمين، گلوي اسرائيلي ها را به شدت فشرده و تا قطع كامل نفس هاي مسموم اين غده سرطاني چيز زيادي باقي نمانده است"
در خاتمه اینکه گویا بدلایل خاص سیاست زد و بند پنهان کاری غرب با رژیم ضد بشری نیاز به زمان بود تا که غرب متوجه شود که چه آثار تخریبی و خطر ناکی سیاست حمایت از صدور تر وریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی سایر کشور های همسایه و منطقه حاکمان رژیم ضد بشری در بر داشته است . چونکه غرب نه فقط مقابل این سیاست سکوت نکرد ، بلکه با اتخاذ تناقض آمیز موش و گربه بازی ادامه ی سیاست دلجوئی و مماشات گرایا نه را در پیش گرفت تا جائیکه در اشغال نظامی افغانستان و عراق با حاکمان تهران همکاری کرد و هدیه ای باد آورده تقدیم حاکمان تهران نمود که حاکمان تهران نه راضی و خوشحال از سقوط دو دشمن خود شان در افغانستان و عراق شدند ، بلکه آمریکا با تهاجم هوائی پایگاه های نظامی سازمان اصلی مخالف حاکمان تهران مجاهدین درعراق که سپس و خلع سلاح شان کرد. آنچنان فرصت بی نظیری برای حاکمان تهران هموار کردند که عراق برای حاکمان تهران هم حیات خلوت وهم به کانون صدور تروریسم و ارتجاع به منطقه تبدیل شد . همچنین بستر ساز نفوذ رهبر لوطی جماران و پاسداران در امور داخلی فلسطین بس آسان شد. طوریکه با تقویت و مسلح نمودن حزب الله لبنان به موشک ها و برای جدا کردن حماس از ساف و مقابل هم قرار دادن شان اقدام کردند تاکه حماس مکمل بازوی نظامی حزب الله لبنان شود تا مسیر بحران آفرینی و جنگ افروزی و بی ثبات کردن خاور میانه با شتاب به پیش رود. همانطوری که با پیگیری سیاست دشمنی با ادامه ی مذاکرات صلح خاورمیانه فعال شدند. خلاصه حاصل فعالیت مشترک حزب الله لبنان وحماس با حمایت پاسداران منتهی به بر پائی دو جنگ 33 و 22 با اسرائیل شد .بهر حال پیگیری این سیاست حاکمان تهران با سیاست اغماض و مماشات گری غرب که دنبال شده است، گذشته از اینکه عراق مبدل به باتلاق شد وافغانستان بی ثبات و خاورمیانه نا امن شده است ، بلکه کارشکنی در روند مذاکرات صلح خاورمیانه ادامه دارد. از سوی دیگر موجب شده است که اهداف پروژه ی هسته ای و کوشش برای دسترسی به سلاح هسته ای با شتاب دنبال شود . برای همین است که شاهدیم هرروز در عراق گزارش خبری از بمب گذاری ها و انفجارات و اقدامات تروریستی مخابره می شود . همچنین پاسداران در کنار طالبان مشابه اقدامات تروریستی در عراق را درافغانستان دنبال می کنند و در خاورمیانه شیخ حسن نصر الله و حماس فعال شده اند تا دست به تهدید و تحریک اسرائیل بزنند تا شرایط جنگی دیگر با اسرائیل فراهم شود.
هوشنگ بهداد
http://www.kayhannews.ir/890520/2.htm#other200
دروغ نامه ی کیهان 4 شنبه 20 مرداد ماه سال 1389
شليك اسناد (يادداشت روز)-