روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 16 تیر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سر مقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " آمريكا؛ بدعت بين المللي "
"چگونه آمریکائی که نمی توانست هیچ علطی بکند ، اکنون بدعت گذار قانون بین المللی شده است؟! "
هنوز جمله ی قصار خمینی شیاد فراموش نشده است که گفت آمریکاهیچ غلطی نمی تواند به کند؟ همینطور مگر چپ و راست پاسدار گماشته احمدی نژاد در سخنرانی خود در سازمان اخطار نمی کرد که باید سازمان ملل منحل شود و سازمان ملل جدیدی ساخته شود که در آن نمایندگان آمریکا و اسرائیل و انگلیس وجود نداشته باشند؟ آری مگر خمینی شیاد پس از اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان سال 58 نگفته بود که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و نگفته بود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا فرود آورید؟ مگر سپس این جمله ی قصار خمینی شیاد ورد زبان پیروان وی به خصوص دانشجویان خط اما م وتوده ای ها و آنگاه فرزند خوانده اش اکثریت نشد؟ مگر اکنون هم پیروان خمینی شیاد که با پشتیبانی لوطی جماران دست به کودتا رده و قدرت را قبضه و نظام ضد بشری و نا مشروع را یک دست نموده اند، در دفاع از پروژه ی هسته ای و در مخالفت با توقف غنی سازی اورانیوم ،تلاش برای دسترسی به سلاح هسته ای نمی کنند؟ مگر پاسدار گماشته احمدی نژاد نماینده و سخنگوی ملت نشده و اعلام نمی کند که ملت سر و سوزنی از حق هسته ای خود پائین بیا نیست؟ مگر خطاب به اعضایش شورای امنیت سازمان ملل تأکید نکرده است که آنقدر قطعنامه تصویب و صادر کنید تا قطعنامه دان تان پاره شود؟ مهمتر اینکه مگر همین سر مقاله نویس کم تحلیل از فروپاشی و نابودی آمریکا داد سخن داده است؟ پس اکنون چه شده یا چه اتفاق افتاده است که سر مقاله نویس اینگونه تیتر زده است : آمریکا بدعت بین المللی ! داستان چیست؟ برای چه چه زود حباب شعار ها و وفریاد های پوچ تبلیغاتی رنگ باخت و تر کید؟

بهرحال معلوم نیست رژیم ضدبشری که در آن هر گز قانونی وجود ندارد که قابل اجرا و احترام باشد ، زیرا که مترسکی بعنوان ولی فقیه دارد که ماورای قانون نشسته و بدون پاسخگوئی به مردم ومرجعی بطوردائم خود قانون و ساختار شکنی می کند . آری بی قانونی و بی ضابطه گری در این رژیم بربر منش کودتائی آنگونه رایج و ساری وجاری شده است که باند مغلوب و مطرود شده ی دوم خردادی های مدعی اصلاح طلب چون فریاد پای بندی به قانون اساسی سر می دهند از سوی حاکمان کودتاگر و رهبر لوطی جماران به انواع و اقسام اتهامات متهم می شوند . از طرف دیگر ثابت شده است که سران رژیم ضد بشری به قوانین بین المللی هم پای بند نیستند و ارزشی هم برای آن قائل نمی باشند . زیرا که برای سالیان متمادی است که رکوردارجهانی محکومیت نقض مستمرحقوق بشر را به خود اختصاص داده اندو همچنان بدون توجه به این سند محکومیت های جهانی نقض حقوق بش به جنایات ضدبشری خود ادامه می دهند تا جائیکه این رژیم ضد بشری بر حسب کمیت جمعیت اولین کشور صادرکننده ی احکام اعدام در جهان است که شامل حال اعدام نوجوانان نیز می شود. بعلاوه با سیاست صدور تروریسم و ارتجاع و بحران به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های همسایه وخاور میانه تبدیل به عامل اصلی بروز نا آرامی و بی ثباتی منطقه شده است . طوریکه در راستای مخالفت و دشمنی کردن با روند مذاکرات صلح خاور میانه، پاسداران طرح دوجنگ 33 و 22 روزه با اسرائیل را از سوی حزب الله لبنان و حماس را به پیش بردند. عجیب تر اینکه مگر چندین سال نمی باشد که حاکمان تهران سیاست پنهانکاری و وقت کشی مذاکرات هسته ای را دنبال کرده اند تا به جای موافقت کردن با توقف غنی سازی اورانیوم شتاب به تولید رشد افزاش در صد غلظت غنی سازی اورانیوم اقدام کرده اند . بهمین دلیل این نا فرمانی و سر پیچی موجب واکنش های بین امللی شده است . اما اکنون سر مقاله نویس با نا دیده انگاشتن همه ی این اتفاقات و چالش و دهان کج های انجام شده و قانون وپیمان شکنی هائی که مرتکب شده اند که منتهی به تصویب قطعنامه های تحریم شورای امنیت سازمان ملل شده است ، ولی باآویزان شدن به قوانین بین المللی اینگونه به اتحادیه ی اروپاهشدارداده است و آمریکا را متهم به بدعت گذاری نموده و تهدیدش کرده است:

" با قطع نظر از اصل خبرها و تكذيب آنها، نكته مهمي كه در اين ميان وجود دارد و بايد به آن توجه شود اينست كه چنين تصميمي عليه هواپيماهاي مسافربري با مقررات بين‌المللي مغاير و با ضوابط سازمان بين‌المللي هواپيمائي (ايكائو) در تضاد است. به همين دليل، جمهوري اسلامي ايران بايد براي مقابله با اقدامات خلاف مقررات بين‌المللي كه توسط آمريكا عليه ايران صورت ميگيرد برنامه‌ريزي كند و بگونه‌اي عمل نمايد كه دولت‌ها تمايلي به تن دادن به اجراي قوانين خود ساخته آمريكا نشان ندهند. جمهوري اسلامي ايران از يكطرف بايد با افشاي اين اقدام خصمانه عليه ناوگان هوائي كشور، مانع استمرار اين رفتارهاي كودكانه شود و از سوي ديگر با طرح موضوع نزد مجامع بين‌المللي از اعمال مقررات فرامرزي از جانب آمريكا ممانعت بعمل آورد. موضوع مهمتر اينست كه احتمال اعمال سياستهاي تلافي جويانه نيز مي‌تواند مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرد. در واقع آمريكا با اين نوع قانونگذاري، براي ديگر كشورها در صحنه تنظيم مناسبات آنها با ايران، تصرف نموده و بجاي آنها سياستگذاري و تصميم گيري كرده است. اين پديده بسيار شرم آور است كه حق راي، حق تصميم گيري و بالاتر از آن، استقلال رأي و استقلال عمل كشورها تحت الشعاع قوانين فرامرزي آمريكا قرار گيرد و مشتي عناصر كينه توز با اتخاذ سياستهاي ضد ايراني، براي دنيا تعيين تكليف نمايند. دنياي معاصر تصور نكند كه اين پديده فقط عليه ايران است و فقط به همين مورد محدود خواهد ماند بلكه اين درواقع بدعتي است كه سرآغاز نابودي و اضمحلال قوانين و رفتارهاي بين‌المللي خواهد بود"

در خاتمه اینکه حاکمان رژیم ضد بشری قرون وسطائی تصور کرده اند چون صحبت از دهکده ی جهانی می شود. بنابراین جهان را همینگونه تصور می کنند که می بایست از موضع خان و کدخدا با این دهکده ی جهانی بر خورد وتنظیم رابطه کنند به خصوص نه اینکه تابع هیچ قانون و ضابطه ای نمی باشند ، بلکه از دین وملت و قانون گرفته بر اساس زمان و چگونگی نیارشان همچون ابزار یا وسیله ی در راستای هدف استفاده می نمایند . اکنون نیز بدون توجه به اقدامات مرتکب شده در برابر مجازات های تعیین شده ز سوی غرب و نهاد های بین المللی تلاش می کنند با ابزاری استفاده کردن از قوانین بین المللی که قبولش ندارند در بستر اهداف خود بهره چویند . لذا اکنون که در موضع ضعف و ضربه پذیری قرار گرفته اند. کوشش می شود تا فرصت طلبانه از موضع طلبکارانه و پرخاشگرانه همراه با تهدید کردن با مجازات تعیین شده ی آمریکا و کشور های عضو اتحادیه ی اروپا بر خور شود و اینان به قانون شکنی و بدعت گذاری در قوانین بین المللی با متهم ومحکوم شوند . بنابراین اکنون زمانی فرا رسیده است که این رژیم وصله ی نا چسب و نا همگون با عرف بین المللی از سازمان ملل اخراج گردد تا جلوی مانور تبلیغاتی اش از این نهاد بین المللی سلب گردد . همینطور آمریکا می بایست به سیاست چشم دوختن زد و بند ها پشت پرده با حاکمان رژیم ضد بشری کودتائی مهار و اصلاح نا پذیر پایان دهد. در مقابل نام سازمان قربانی اش را از توی لیست سازمان و گروه های تروریستی خارج سازد . در عوض در کنار اروپا و مقاومت و مردم ایران از مبارزه برای تغییرات دمکراتیک در ایران پشتیبانی نمایند. زیرا که اگر چنانچه حاکمان رژیم ضد بشری دسترسی به سلاح هسته ای یابند. دیگر صلح و امنیت جهانی با خطر جدی مواجه خواهد شد . چون این رژیم ضد بشری پای بند هیچ اصول و قوانین بین المللی نمی باشد. بعلاوه هیچگونه تضمینی هم برای ایجاد مانع ازبه خطر انداختن منطقه و گسترش دامنه ی آن به جهان وجود ندارد .

هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890416/13890416_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html
روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی چهار شنبه 16 تیر ماه سال 1389
آمريكا؛ بدعت بين المللي