"گفته می شود که هیچ گربه ای حاضر نیست برای رضایت خدا موش بگیرد"
یک روز در زندان یک زندانی که هوادار دانش آموزی یک جریان سیاسی با نقل قول کردن از زندانیان دیگرتشبیه جالبی کرد و گفت برخی همچون تربچه سرخ هستند (من تأکید می کنم تربچه قمی، چون تربچه ها سرخ قمی نقلی و بس سرخ است) که از بیرون سرخ وآتشی مزاج و پر حرارت و سرخ انقلابی، ولی از درون سفید وبی خطر ند . اما برخی همچون هندوانه هستند که از برون سبز و خاموش، اما از درون سرخ آتشین هستند. چرا این خاطره را بازگو کردم .چونکه هدف این است که پیش مقدمه ی نوشتار نقد یک مقاله ای باشد که در یافت کردم که در بالای تیترش اضافه شده " برای اطلاع شما " که بقلم شباهنگ راد است با عنوان "شورای ملی مقاومت، مسئله اتمی و تحریم ها " البته من با این آیدی و نوشتارش نا آشنا نیستم و تجربه از مار بازی ها و مار رها کردن های هر از گاهی وی علیه ی مجاهدین از موضع به حساب چپ رادیکال در بر خی از سایت های سیاسی اینترنتی دارم . جالب است که در میان گفتمان و نوشتار وی عجیب رگه های مشترک زیادی با قلم سربازجو حسین شر یعتمداری وجود دارد . به خصوص علیه امپریالیسم و آمریکا و مجاهدین بکرات این وجه اشتراک نوشتاری ایشان برجسته یا دیده می شود . البته ردانه تلاش می کند با چراغ راهنمای چپ زدن و چپ نمائی کردن این وجه اشتراک گفتمان مشترک را کمرنگ و یا محو نماید و وانمود کند گویا این موضع ناب مارکسیستی منحصر به فرد وی و امثالهم می باشد . ناگفته نماند ارسال کننده ی ایمیل هم می شناسم که گویا سابق جزو حامیان اکثریتی بوده که سپس 16 آذری شده است . یعنی اینکه می گوید که جزوه آنانی است با انتشار بیانیه 16 آذر از اکثریت جدا شدند. و اکنون رژیم را قبول ندارد و به ایران هم نرفته است . منهم هیچگونه مسئله ی شخصی با ایشان ندارم در برخی تظاهرات ضد رژیمی هم می بینمش چونکه تا آنجا که من متوجه شدم ظاهراً چنین است که نظر مثبتی نسبت به جناح های رژیم ضدبشری ندارد. تازگی ها هم با چند نفر دیگر جزو گروه جدید شاهنامه خوانان شده اند . زیرا که باور دارند این چنین هم می شود با رژیم مبارزه نمود! ولی چون بر داشت من این است که ارسال این ایمیل را بدون هدف نمی دانم ، به خصوص اینکه تأکید جهت اطلاع شما هم چاشنی شده است . بنابراین بالاجبار برای اینکه ادای دین نموده و ضمن تشکر از ارسال کننده ی ایمیل، بدهکار ایشان هم نباشم . ضمن اینکه پاسخی هم به مدعی نویسنده مقاله داده باشم توضیحاتی داده می شود .
قبل از هر چیز یک سئوال ضروریست که کدام پرنده ایست که شب ها به پرواز در می آید واز نور آفتاب گریزان است ؟ سئوال به این دلیل است که به نظر من باید شباهنگ راد نام مستعار باشد . پس بنابر نوشتار وچپ نمائی ایشان باید گفت که شب آهنگ بودن یا در شب در حالت آماده باش بودن و ادعای مبارزه با امپریالیست جهانی کردن چیزی بیش از شعار توخالی و فرار از مبارزه عملی نیست . زیرا که در سنگر ادعای مبارزه کامپوتری با امپریالیست داشتن ولی تیغ بر گردن مجاهدین و شورای ملی مقاومت ومریم رجوی گذاشتن آنهم از موضع ضد امپریالیستی و ضد آمریکائی و جهان سر مایه داری بیشترشباهت به پرواز خفاش در شب و گریزان از نور و تابش آفتاب دارد تا اینکه جنبه ی جدی بودن در ادعای مبارزه با امپریالیسم باشد . زیرا که هدف این مقاله فقط اجرای نوعی مأموریت نیابتی مبارزه علیه مجاهدین است که انتقاد تند و اتهامی به اهداف گرد همآئی 5 تیر در پاورتی پاریس ، همچنین انتقام گرفتن از تلاش افشاگری اهداف هسته ای رژیم ضد بشری از سوی مجاهدین و شورای ملی مقاومت و تصویب قطعنامه ی تحریم شورای امنیت ساز مان ملل است . بنابراین موضع وی زیاد فرقی با یادداشت های روز موضع ضد آمریکائی سر بازجو حسین شریعتمداری و پاسدار احمدی نژاد و مبارزه شیخ حسن نصر الله با اسرائیل در دفاع از پروژه ی هسته ای و فلسطین ندارد. برای اینکه در این مقاله دو صحفه ای بیش از 20 بار امپریایسم و سرمایه داری یا سرمایه داران و قدرت جهانی تکرار شده است . همچنین 6 بار نام پروژه ی هسته ای و اتمی و 4 بار نام رژیم و بیش از 10 بار نام سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت برده شده است. البته با این اختلاف که نوک حمله مجاهدین و شورای ملی مقاومت و مریم رجوی است که با این حمله هدف مدعی کاملاً برجسته شده که منظورش چیست؟ مشروط بر اینکه مجاهدین به خیانت و فاصله گرفتن از آرمان های اولیه سازمان هم متهم شده اند که شگرد وی می باشد که هر از گاهی برای اینکه وجه اشتراک خود با سران حاکمان رژیم ضد بشری را نشان دهد به این مسئله اشاره می کند . غافل از آنکه لوداده است که چگونه لهجه مشابه گفتاری با سربازجو حسین شریعتمداری و یادداشت های روزش در دروغ نامه ی کیهان علیه ی آمریکا دارد که با تاکتیک بازی با اصطلاحات چپ برای چپ بازی دنبال می شود که پوششی برای منحرف کردن خواننده وپا ک کردن صورت مسئله است که چگونه و چه موقع بنا بر دلایلی باید در سر فصل های خاص فعال شود و پیام دریافتی را منتقل نماید . چونکه گفته می شود "هیچ گربه ای حاضر نیست برای رضایت خدا موش بگیرد"
آری این مدعی چپ سرخ تربچه قمی و صد البته مدافع توده های زحمت کش جهانی که هر از گاهی در پشت میز کامپیوترش توفان در فنجان بر پا می کند و عجیب سفت و سخت با قلم یک کلمه در میان، بیان سرمایه داری و قدرت و حاکمان جهانی امپریالیست را به چالش می طلبد و بر قلب امپریالیست ها شلیک می کند تا با سرخی خون شان قلمش را سرخ تر کند تا که بهتر بتواند مانور جنگ روانی تبلیغاتی با ادعای مبارزه با امپریالیست و سر مایه داری جهانی علیه ی مجاهدین دهد و مدد رسان ویار و رفیق توده های محروم و زحمت کش جهانی شود . آری با اینگونه چپ و راست چپ نمائی و سرخ بازی کردن و گرده بر زمین سائیدن و توفان گرد خاک بر پا کردن تلاش می کند تا چنین با سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ومریم رجوی امپریالیسم جهانی به خصوص با آمریکا مبارزه کرده وتوانسته باشد با انتقاد به افشاگری های هسته ای مجاهدین دفاع از پروژه ی هسته ای رژیم ضد بشری کرده ودر این مورد با سر بازجو حسین شریعتمداری کورس گذاشته و از وی سبقت گرفته باشد . آنگونه در این مورد فیل هوا کرده است که برروی دست آخوند های تصویر مار کش و مار قالب کن زده است . برای اینکه آنچنان مبارزه با مجاهدین را اصل کرده و بر روی مریم رجوی متمرکز شده است که گویا مجاهدین نه در ایران که در جهان حاکم می باشند که وظیفه و رسالت هرچه انقلابی سرخ تربچه قمی چپ رادیکال همچون وی می باشد تااز سنگر مبارزه با امپریالیست جهانی و سر مایه داری باید به سوی مجاهدین شلیک و مبارزه کند . عجیب است که این سرخ تربچه قمی جهان وطنی مدعی مدافع توده های محروم جهانی بدلیل اینکه انگ ملی گرائی و شونیستی بهش زده نشود . نشان داده است که گویا توده های محروم جامعه ایران 80 % شان بر زیر خط فقر اقتصادی بسر نمی برند و اگر هم می بسر برند جزو توده های محروم و زحمتکش جهانی نیستند و عامل فقر و بد بختی و محرومیت شان هم حاکمان ایران نیستند، بلکه امپریالیست جهانی است که مجاهدین و شورای ملی مقاومت و مریم رجوی هم با اینان همکاری می کنند به خصوص اینکه در گردهمآئی پاورتی خوزه ماریا ازیار نخست وزیر سابق اسپانیا و جان بولتون سخنگوی سابق آمریکا در سازمان ملل در این گرد همآئی سخنرانی کردند . پس نتیجه اینکه عامل فقر و فلاکت و بیکاری وتورم و گرانی و تن فروشی و اعتیاد و کودکان کار و شکاف عمیق طبقاتی در ایران مجاهدین و شورای ملی مقاومت و مریم رجوی می باشند .
عجیب است که چقدر ادا و اطواری این سرخ های تربچه قمی معتاد به تکرار دو زبانه فارسی و انگلیسی سرمایه داری و امپریالیسم شبیه آن معلم بیچاره ای هست که لکنت زبان داشت و به جای "الف" "انف" می گفت و سرکلاس موقع درس دادن به دانش آموزان به ای الف می گفت انف که دانش آموزان هم تکرار می کردند انف که وی عصبی می شد وداد می زد من می گویم "انف " شما هم بگوئید "انف " و نگوئید " انف" بلی بیچاره نمی دانست که مشکل نه از دانش آموزان که از خودش می باشد . حال داستان معتادین به کلیشه برداری مشتی اصطلاحات و واژگان سیاسی است که همچون سوزن روی صحفه گیر کرده تکرار می شود . غافل از اینکه آنگونه در خواب رؤیائی هستند که با وجود اینکه همچون وی که مقیم آلمان است .ولی هنوز فهم و درک نکرده است که بغل گوشش حد اقل دو دهه است که دیوار برلین فرو ر یخته است و پس از آن امپر اتوری شوروی سابق فروپاشید و دیگر جنگ سردی در کار نیست که اینگونه اصطلاحات زیاد کار برد داشته باشد . به ویژه اینکه دو اردوگاه شرق و غرب نیست و پیمان ورشوئی هم نه اینکه وجود ندارد ، بلکه اعضای پیمان ورشو عضو پیمان ناتو شده و اقمار شوروی سابق هم عضو اتحادیه اروپا شده اند که همدوش وهم پیمان سازمان ناتو می باشند . ضمن اینکه مسکو هم پاتوق شرکت و کمپانی های جهانی سرمایه داری شده است . پکن هم که با شتاب در همین مسیر حرکت می کند وحزب کمونیست هم که فقط کروکی و مترسکی از کمونیست در این کشور است . حال این مدعی تربچه ی سرخ قمی معلوم نیست که کجا ایستاده و چرا نگفته است برای چه شمشیر از رو بسته اش را علیه مجاهدین و شورای ملی مقاومت و مریم رجوی بکار گرفته و آن را در هوا به چرخش در آورده و برای شان عربده کشی ضد امپریالیستی می کند؟البته اینگونه ادعا کردن به جز خود زنی و عقده گشائی و خود رسوا کردن شباهت دارد کار مهم دیگری نیست که انجام شده باشد. زیرا که وی نگفته است به جز قلم وسنگر پشت میز کا مپیو تر چگونه دارد مبارزه عملی با امپریالیسم و سر مایه داری جهانی می کند؟ در صورتیکه خودش سنگر نشین یکی از اقمار سرمایه داری جهانی می باشد .
مهمتر اینکه چرا نگفته است که چگونه است چاقو دسته ی خودش را بریده است؟ یعنی اینکه چرا امپریالیست جهانی هیچگونه کاری با دشمنان سرخ تربچه ی قمی خود امثال وی ندارد. ولی به سراغ هم پیمان خود مجاهدین رفته است. آنگونه که هم به پایگاه نظامی اشان تهاجم نظامی می کند .هم خلع سلاحش می نماید. هم اینکه نامش را بر توی لیست گروه و سازمان های تروریستی گذاشته است و بر خلاف اینکه داد گاه استیناف واشنگتن رأی بر عدم تروریست بودن شان داده است. ولی تا این لحظه هنوز نام شان از توی لیست خارج نشده است؟ صد البته معتادین مزمن مدعی مبارزه حرفی با امپریایست در این مورد هیچگاه حرفی برای گفتن و پاسخنی برای اثبات ادعای پوشالی خود ندارند . فراموش نشود که در 32 سال گذشته ثابت شده است که فرق مجاهدین و شورای ملی مقاومت با سایر مدعیان به خصوص نق زنان طلبکار و فرافکن همچون این مدعی در این است که بر خلاف مدعیان حراف ، اینان به آنچه گفته و باور دارند عمل کرده و آمادگی پرداخت هزینه اش را هم داشته اند ، ولی بقیه فقط تئوری پردازی یا روده درازی و حرافی کرده اند که اتفاقاً تا اینجا عملکردشان بطور دربست به نفع مرتجعین حاکم بر ایران تمام شده که بقو ل اینان وابسته به امپریالیست جهانی است .چونکه نه وزنه ی تعیین کننده هستند . نه اهل عمل به آنچه گفته وادعا می کنند عمل واقدام کرده اند . زیرا که با فلسفه ی سنگ مفت و گنجشک مفت حرکت کرده اند.
در خاتمه اینکه جالب است که چقدر نظرگاه مدعی قلم بر دست چپ رادیکال بی ترمز و دنده وجه مشترک با ادعای پاسدار احمدی نژاد دارد . زیرا که وی در همایش شورای ایرانیان برون مرز که به ایران دعوت شده اند گفته که ایران یعنی یا یعنی عشق، یعنی عداالت، یعنی برادری ، یعنی انسانیت و تأکید کرده در هر کجای جهان اینان باشد ایران هم هست . یعنی جهان وطنی بودنش را اثبات کرده است . حال بماند که قبلاً هم گفته بود که می خواهد ساختار جهان را تغییر دهد و اصلاحش کند و مدیریت آن را در دست بگیرد.

هوشنگ بهداد
دواز دهم مرداد 1389