گزیده خبر های 14 فروردین 90 قسمت - 3

عکس های سیزده بدر احمدی‌نژاد

http://www.fararu.com/vglcpiqm.2bqi425aasl82.,.html

چگونه است که در روز 13 بدر مسئولان پارک نیاوران چراغ‌ها را خاموش‌ کردند تا مردم که برای 13 بدر یه پارک آمده بودند . مجبور بهترک پارک شوند . یا اینکه بایورش نیروهای سرکوبگر به جوانان در پارک قیطریه که منتهی به سر دادن شعارهای ضد حکومتی شد دست به ضرب و شتم جوانان در روز 13 بدر زدند. ولی اکنون تصاوی حضور پاسدار گماشته احمدی نژاد در مراسم سیزده بدر یا روز خرافاتی با زتاب داده شده است؟ مهمتر اینکه دست بر دور گردن یک پسر بچه ی زیبا از سوی پاسدار گماشته احمدی مدعی اصول گرا هم معنی خاصی دارد آنگونه که مستحق حد و تعزیر می باشد

رييس جمهور به مناسبت گراميداشت روز طبيعت، در پارك شهر تهران و در جمع خانواده هاي تهراني حاضر در اين پارك حضور يافت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری، محمود احمدي نژاد عصر سيزدهمين روز از فصل بهار با حضور در پارك شهر تهران ضمن گراميداشت روز طبيعت در فضايي سرشار از مهر و صميميت با جمعي از خانواده هاي تهراني كه در اين پارك حضور داشتند ديدار و گفت و گو كرد


شيرين عبادي: هواداران جمهوري اسلامي ايران يك اقليت بسيار بزرگ هستند! (خبر ويژه)

سرباز جو پاسدار حسین شریعتمداری لو داده است که کینه و خشم و دشمنی خود با شیرین عبادی را به خاطر این و اقعیت فاش ساخته است که چرا ایشان دست بر روی ابزار و رمز ماندگاری رژیم ضد بشری گذاشته است . یعنی حربه ی با زار دین و دین فروشی را عیان نموده است و تأکید کرده تا این کرکره بازار دین فروشی پائین کشیده نشود و تعطیل نگردد چیزی در ایران تغییر نمی کند که اینگونه تهاجم و اتهام واقع شده است .

يك سلطنت طلب همكار با محافل برانداز در غرب تصريح كرد ثبات ايران بدان خاطر است كه بسياري از ايراني ها به حكومت به واسطه اتكاي آن به دين احترام مي گذارند.شيرين عبادي در گفت وگو با نشريه آلماني دي سايت ابتدا مدعي شد ثبات جمهوري اسلامي به خاطر سركوبگري سپاه بوده اما پس از آن ادعا كرد حكومت چون در جهان منزوي است(!؟) فشارهاي خارجي هم براي برهم زدن ثبات آن بي اثر بوده و اتفاق مصر در ايران تكرار نشده است. عبادي پس از آن كه در هريك از اين ادعاها با مخالفت خبرنگار دي سايت مواجه شد، اذعان كرد: هنوز دليل مهمي براي ثبات حكومت در ايران وجود دارد و آن دين است. بسياري از ايراني ها به حكومت به واسطه تكيه آن به دين احترام مي گذارند. اينها بيشتر اقشار كم درآمد هستند. آنها اقليت[!] بسيار بزرگي هستند.اين ضد انقلاب فراري همكاري نزديكي با رژيم ديكتاتور پهلوي داشت و در اوج فوران خشم ملت ايران، انقلابيون را اوباش خوانده و از جلادان رژيم خواسته بود آنان را سركوب كنند. با اين حال، وي اكنون خود را در صف انقلابيون جا زده و مي گويد: اميدوارم انقلابيون عرب اشتباه ما را در ايران تكرار نكنند. ما در سال 1979 اشتباه كرديم و يك ديكتاتوري را سرنگون و يك ديكتاتوري ديگر را جانشين آن ساختيم.يادآور مي شود اين حامي سينه چاك رژيم پهلوي بعدها با نزديكي به گروهك هايي چون سازمان تروريستي منافقين، خود را به محافل نومحافظه كار و تندرو آمريكايي در دولت بوش نزديك كرد و از اين طريق توانست جايزه سياسي نوبل را دريافت كند. گروهك متبوع عبادي(كانون مدافعان حقوق بشر) مشخصا يكي از گروه هاي تحت حمايت مستقيم دولت آمريكا بوده است.

افروغ در گفت‌وگوي تفصيلي با فارس:سكوت در برابر فتنه "محكوم " و محكمه براي فتنه‌گران عين اخلاق سياسي است.خبرگزاري فارس: يك استاد دانشگاه با انتقاد از كساني كه مصداق سكوت‌كنندگان در برابر فتنه 88 بودند، محكمه را عين اخلاق سياسي دانست و گفت: همه كساني‌كه به بالاترين جايگاه ديني و سياسي جامعه (ولايت فقيه) اسائه ادب كردند، بايد پاسخگوي اعمال خود باشند

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9001132004

با این چرخش که عماد افروغ انجام داده است . یعنی از جایگاه مدعی منتقد اصول گرایان دولت که بخاطر همین موضع در نمایش خیمه شب بازی انتخاباتی – انتضصاباتی – تقلباتی بازار مکاره ی هشتم به بازی گرفته نشد و پس زده شد علیه ی رقیب مغلوب چرخیده است به نظر می رسد که هوس کرده است گویادر نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی نهم وارد صحنه بازی شود تا مجوز ورود به این بازار مکاره را داشته باشد که چوین دست به معامله گری با کودتاگران زده است و حاضر شده تابا خبر گزاری دروغ پرداز پاسداران فارس گفتگو کند و این چنین نمایش نشان دادن جای دوست و دشمن علیه ی رقببای مغلوب اجرا نماید.. عجیب است که معلوم نیست در رژیم نه قان شکن که ضد قانون و قانون گرایی می باشد و دستگاه قضائیه آلودهبه فساد و رشوه و تبعیض بی اراده می باشد . از سوی دیگر 32 سال است که اتهم زدن و تهدید و هتاگکی و فحاشی و باز داشت های خود سرانه به جای قانون و عدالت نشسته است . مشخص نیست که این مدعی از کدام رعایت اخلاف و انصاف قانون و دستگاه قضایی معتدل و منصف و محاکمه ی مستند و محکمه پسند سخن گفته است؟!

دستگاه قضايي به عنوان مدعي‌العموم اهانت‌هاي اظهرامن الشمس را پيگيري كند .وي اضافه كرد: دستگاه قضايي نبايد منتظر بماند تا به سران سه قوه اسائه ادب شود و سپس به عنوان مدعي‌العموم وارد شود چرا كه اخلاقيات در نظام ما يك جايگاه رفيع دارد و بايد در برابر هر هتك‌ حرمتي به شهروندان وارد عمل شود؛ گرچه وقتي هتك حرمتي بدور از چشم قوه قضاييه صورت مي‌گيرد فرد مي‌تواند به قوه قضاييه شكايت كند اما وقتي يك اهانت اظهرمن الشمس و آشكار است قوه قضاييه نبايد منتظر شكايت افراد باشد و برخورد به عنوان مدعي‌العموم را محدود به سران قوا كند . البته ناگفته نماند كه من مخالف برخورد با هتاكان به سران سه قوه نيستم بلكه مي‌گويم نبايد اين موضوع به سران سه قوه محدود باشد. راي فتنه اخير هيچ‌راهي جز محكمه نداريم .وي اضافه كرد: اگر ما نگاه شرعي، انساني، عقلي، قانوني و سياسي را طالب هسسيم، براي حوادث بعد از ا نتخابات راهي جز محاكمه، ارائه اسناد محكمه پسند و متناسب با كيفر خواست اوليه و فرصت دفاع قائل شدن براي متهمين نداريم و نهايتا هر حكمي كه دستگاه قضايي ما با طي مراحل قضايي صادر كرد بايد به آن گردن نهيم و بالاخره اين اتفاق بايد بيفتد مشروط بر اينكه ما بخواهيم اين مسائل را تمام كنيم و يك بار ديگر عظمت و شوكت نظام جمهوري اسلامي ايران را كه به نظر من در حوادث اخير تا حدودي و از برخي جهات مخدوش شده است را به رخ بكشيم. اين استاد دانشگاه با بيان اينكه محكمه براي فتنه‌گران عين اخلاق سياسي است، ادامه داد: بايد در دادگاهي عادل، منصف و متناسب با آرمانهاي انقلاب تمام افرادي كه به نوعي در فتنه اخير متهم هستند پاسخگو باشند و اگر ما سندي محكمه‌پسند داريم آن را رو كنيم. ما نبايد كاري بكنيم كه نقض غرض شود ما اگر براي بررسي حوادث بعد از انتخابات پاي قوه قضاييه را وسط نكشيم و اين موضوع را در حد محافل، جرايد و يا حضور در خيابان‌ها مطرح كنيم، يك روز خودمان موضوع و گرفتار اين قضيه خواهيم شد. سكوت در برابر فتنه محكوم است .افروغ در پاسخ به اين سوال كه بطور مشخص نظر شما در برابر كساني كه به صورت مصداقي، مفهومي و محتوايي در برابر نابساماني‌ها سكوت كرده و خود را سياست‌ورزان اخلاق‌مدار معرفي مي‌كنند چيست؟، گفت: اين افرادي يعني كساني كه به صورت جايگاهي، مفهومي، محتوايي و مصداقي موضع نگرفته‌اند مصداق سكوت هستند و ما آن را محكوم مي‌كنيم البته كساني به صورت افراطي و هيجاني موضع گرفته‌اند و از دايره شرع و عقل دور شده‌اند نيز بايد تكليف‌شان مشخص شود. درست است اين افراد سكوت نكرده‌اند اما به نظر بنده اين افراد عوارض كمتري از سكوت كنندگان نداشته‌اند. *منتقد تفكر اقتصادي هاشمي رفسنجاني بوده و هستم .اين كارشناس مسائل سياسي در پايان با بيان اينكه منتقد تفكر اقتصادي هاشمي رفسنجاني بوده و هستم، گفت: بنده در همين اواخر 17 نقد به سياست‌هاي دوران آقاي هاشمي مطرح كردم و هم اكنون معتقدم سه طايفه دست به دست هم داده‌اند تا جريان انقلاب اسلامي را متوقف كنند اول متحجرها و جمودگراياني كه مورد خطاب و عتاب امام بوده‌اند، دوم افراد احساسي و هيجاني كه مقام معظم رهبري به آنها اشاره كرده‌اند، سوم نفوذي‌ها كه در جريان و جرايد اصولگرايان نيز نفوذ كرده‌اند.


درگیری تند لفظی میان دو دیپلمات سابق

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=50273

آش دستگاه ترور و جاسوسی امور خارجه ی رژیم ضد بشری نا مشروع حاکم بر ایران شور شده است که دو آشپز باشی اخراجی این وزارت ترور و جاسوسی با در گیری لفظی ر یک دیگری را به شور کردن آش یا خیانت به منافع کشور متهم کرده است.

متکی : متاسفانه آقاي خرازي از روزي كه فقط بر اساس تبارگرايي و بدون هرگونه دانش و تجربه ديپلماتيك در سال 1369 به وزارت امور خارجه تحميل شد و بدون حتي يك روز كار در اين وزارتخانه با عنوان سفير راهي نيويورك گرديد تا روزي كه به دليل اتخاذ مواضع مخالف نظام در پاريس به تهران فراخوانده شد، در فهم مسائل سياست خارجي تقريباً هيچ افزودني نداشته است./ خرازی : به‌زعم من آقای احمدی‌نژاد دو لطف و دو خدمت در نصب و عزل شما به جنابعالی كردند، نخست آنكه شما را در كرسی وزارت خارجه كه شان انسان‌های وزین و متین و دارای تبار است نشاندند و هم آنكه در عزل‌تان به شما خدمت كردند و شاید نحوه عزل‌تان تا حدی شما را نجات داد و توانستید فرار به جلو كنید و از پاسخ‌گویی فعلاً طفره روید ولی مطمن باشید تاریخ بی‌رحمانه داوری و قضاوت جدی خود را خواهد داشت و اقدامات شما طی دوران وزارت خارجه له و علیه منافع ملی ایران از این داوری به دور نخواهد ماند.اگر بخواهم به مجموعه مدارک و مستنداتی که از کارنامه وزارت خارجه ایشان در اختیار داریم، بپردازم مثنوی هفتاد من کاغذ می‌شود.

سوء استفاده رژیم بحرین از عکس حسن نصرالله

جالب است که تصویر شیخ حسن نصر الله که پس از جنگ 33 روزه ی حزب الله لبنان با اسرائیل ادعا می شد می بایست رهبر جهان عرب شود و ارتش کلاسیک کشور های عربی باید منحل شوند و جای شان را به الگوی رهبر زب الله لبنان گیرد. اکنون همچون تصاویر خیمینی شیاد و جانشین وی ولی وقیح که در تظاهرات های ضد حکومتی در ایران پاره و لکد گوب و بر آتش کشیده می شود . وی نیز آنچنان همچون دو منفور شده است که داشتن تصویرش در دست یا خانه ی هر بحرینی جرم است و مجازات دارد؟

این نیروهای امنیتی پس از چسباندن عکس دبیرکل حزب الله بر منازل شیعیان، از آن فیلم برداری می کنند تا آن را به بهانه ای برای سرکوب قیام ملت بحرین تبدیل کنند. آنان با استفاده از این کار می خواهند قیام ملت بحرین را به کشورها و اطراف غیر بحرینی بچسبانند و به اصطلاح آن را فتنه ای خارجی معرفی کنندبه گزارش شیعه آنلاین، خبرنگار افتخاری ما از منامه پایتخت بحرین دقایقی پیش خبر داد که نیروهای امنیتی رژیم بحرین شبانه به محله های شیعه نشین رفته و عکس های سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان را بر در و دیوار خانه های شیعیان بحرین می چسبانند.وی در ادامه افزود: این نیروهای امنیتی پس از چسباندن عکس دبیرکل حزب الله بر منازل شیعیان، از آن فیلم برداری می کنند تا آن را به بهانه ای برای سرکوب قیام ملت بحرین تبدیل کنند. آنان با استفاده از این کار می خواهند قیام ملت بحرین را به کشورها و اطراف غیر بحرینی بچسبانند و به اصطلاح آن را فتنه ای خارجی معرفی کنند.خبرنگار ما همچنین افزود: این اقدام نیروهای رژیم بحرین پس از سخنرانی هفته گذشته سید "حسن نصرالله" که در آن رژیم بحرین را نیز مورد حمله و انتقاد قرار داد، آغاز شده است. رژیم بحرین با استفاده از تصاویر گرفته شده کیلیپ هایی علیه قیام کنندگان ساخته و آن را پخش می کند و با این کار قصد دارد قیام آنان را غیر ملی نشان دهند

308 کشته و بیش از 8 هزار مجروح در تصادفات نوروزی

http://www.shafaf.ir/fa/pages/?cid=50287

برای اینکه جایگاه بی رقیب جهانی مرگ و میر جا ده های ایران حفظ گردد . بنا براین رشد این آمار همچنان رو به فزونی می باشد . طوریکه حاصل کمتر از 2 هفته ی سال جدید این چنین آمار روزی بیش از 500 کشته و مجروح می باشد.

مظفر اظهار داشت: هفت هزار و 766 درمان سرپایی و سه هزار و 98 انتقال مصدوم به بیمارستان از فعالیتهای این سازمان در مدت تعطیلات نوروزی در جاده های کشور بوده است در حوادث رانندگی نوروزی 308 شهروند کشته و هشت هزار و 74 نفر مجروح شدند.

انتقاد کیهان از رئیس مجمع تشخیص مصلحتچرا به موسوی تسلیت گفتید؟

در ادامه ی موضع گیری ورق پاره ی دولتی ایران دروغ نامه نامه ی کیهان وارد صحنه ی معرکه گیری علیه ی رفسنجانی شده است . خوب وقتی که رفسنجانی اینگونه انتقاد می شود ک چرا به فوت پدر میر حسین موسوی که نخست وزیر 8 ساله ی دوران جنگ ایران و عراق بود این چنین بر خورد انتقادی – بازجویانه و تحقیر و تهدید آمیز می شود .مشخص است که مردم عادی چه جایگاهی دارند و اینگونه اقدامات چه رابطه ای با گزارش خبر بعدی دارد؟

کیهان نوشت: اما نکته جالب در این میان عجله آقای هاشمی رفسنجانی در صدور پیام تسلیت خطاب به میرحسین موسوی است که نشان می دهد وی همچنان به عدم مرزبندی با فتنه 88 اصرار دارد.مرحوم میراسماعیل موسوی خامنه پدر میرحسین موسوی در هفته دوم فروردین 90 به سبب کهولت سن دارفانی را وداع گفت. بلافاصله پس از این اتفاق بدنه ضدانقلاب و بیرونی مدیریت کننده فتنه بدون ذره ای دغدغه نسبت به حفظ حرمت آن مرحوم و در حالی که تصور می کرد فرصتی جدید برای غائله آفرینی به دست آورده تلاش کرد تا برای ایجاد یک ناآرامی جدید زمینه سازی نماید.این رسانه ها با صحنه گردانی برخی اعضای خانواده موسوی که همچنان دارای ارتباطاتی با منافقین و مدیران خارجی فتنه هستند در ابتدا سعی کردند اینگونه وانمود کنند که موسوی و رهنورد اجازه حضور در مراسم تشییع و برگزاری مجلس ختم را پیدا نخواهند کرد. اما به فاصله اندکی روشن شد که این دو نفر بدون هیچ گونه مشکلی، امکان حضور در این مراسم را یافته اند.اما نکته جالب در این میان عجله آقای هاشمی رفسنجانی در صدور پیام تسلیت خطاب به میرحسین موسوی است که نشان می دهد وی همچنان به عدم مرزبندی با فتنه 88 اصرار دارد.گفتنی است هاشمی رفسنجانی به دلیل عدم مرزبندی جدی با جریان فتنه و اطلاع از عدم رویکرد اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجلس خبرگان، ترجیح داد در انتخابات اسفندماه 89 هیئت رئیسه این مجلس کاندیدا نشود.

هاشمی: صدای متحجرین بلندتر شده است

http://www.fararu.com/vdch-xnq.23nivdftt2.html

رفسنجانی تلاش کرده است که پاسخ رو به فزونی به خودرا پاسخگوی باشد که وی را بخاطر تسلیت به موسوی گفتن مورد انتقاد همراه با تحقیر و تهدید قرار دادند . ولی چون با تأخیر استو پشتوانه ی مقاومت و ایستادگی نیست . با حملات کودتا گران غالب دست به عقب نشینی می زند و تسلیم می شود.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به خاطرات خود از اوایل انقلاب تاکید کرد: «آن زمان هم عده‌ای جمهوری بدون اسلام می‌خواستند که آنها هم خودشان سکولار نبودند ولی می‌گفتند همین کلمه کافی است. عده‌ای هم بودند که خیلی صریح می‌گفتند؛ تحجر همان موقع هم بود. بعضیها موافق جمهوریت هم نبودند، منتها صدای آنها خیلی رسا نبود، چون آنها در انقلاب شرکت نداشتند. الان در داخل ایران صدای متحجرین مقداری از آنها بلندتر شده‌است»

گزارش العربیه از تعطیلات ایرانیان در ارمنستان: پوشیدن لباس دلخواه، نوشیدنى غیرمجاز و کنسرت

وقتی که محدودیت و سرکوب و خفقان و رومیت و محدودیت ها در همه زمینه ها زیر پوشش به مردم ایران تحمیل شده باشد . نتیجه و دستآورذده ی این چنینی بهمراه خوا هد داشت . البته فقط شاما ارمنستان نممی شود ، بلکه در شیخ نشینان و ترکیه و تایلند و مالزی واروپا و مکان های دیگر این چنین می باشد.

وب سایت شبکه العربیه نوشت: ایرانیان در ارمنستان پول خوبى خرج مى کنند تا به مراد دل خود برسند به گزارش خبرآنلاین در این گزارش آمده: ایرانیان در ارمنستان لباس دلخواه مى پوشند، نوشیدنى مجاز و غیر مجاز مى نوشند، کنسرت هاى خوانندگان مورد علاقه خود را مى بینند، با آهنگهاى باب طبع خود به شیوه هاى مطلوب مى رقصند و با عزیزان مهاجر خویش دیده بوسى و درد دل و تبادل احساس مى کنند.در این گزارش سخنگوی سفارت ایران در ایروان گفته است که مسافران ایرانى ایام نوروز به ارمنستان بیش از بیست هزار نفر برآورد می شوند. او گفته است: «معماری زیباى بناهای تاریخی و قیمتهای نسبتا مناسب عامل جذب ایرانیان به ارمنستان مى باشنددر این گزارش آمده آن گونه که خبرگزاری فرانسه به نقل از گزاشگر خود مى نویسد اغلب گردشگران نوروزى که به ارمنستان مى روند، زندگى خود را طى این مسافرت به گونه اى دیگر تجربه مى کنند. به عنوان مثال پسرهای ایرانی با پوشیدن شلوارهای جین و کت های چرم و دخترهای ایرانی با پوشیدن لباسهای غیر متعارف و شبیه کردن خود با الگوهای غربی به خواندن ترانه هایى می پردازند که در ایران ممنوع است.طى یکى دو سال اخیر ارمنستان که کشوری مسیحی و نسبتاً آزاد است به جلب سرمایه هاى ایرانى از طریق توریسم و خرید املاک پرداخته است. ایرانیان اکنون بجز امارات، ترکیه، سوریه، و آذربایجان، جاى دیگرى را براى رهایى از محدودیت هاى درون کشورشان یافته اند. دولت ایران نیز ظاهراً با این یکى در حال حاضر مشکلات کمترى دارد.

روزنامه رسالت خبر داد:ناراحتی خانواده میرحسین از اقدامات خواهر وی

چوب و پیاز خوردن یا شیوه ی کار برد هویج و چماق درون سیاه چال ها که اکنون ورق پاره ی حکومتی و ار گان تبلیغاتی باند مافیایی غارتگر انگلیسی مؤتلفه ی رسالت دنبال کرده است . برای ایکه گزارشگر خبر سازتلاش مذبوحانه کرده است تا نقش مأموران امنیتی حصر خانگی کنندگان موسوی و همسرش را توجیه کند . هم اینکه و انمود نماید که میان اعضای خانواده موسوی اختلاف نظر است . هم اینکه مسئولیت تهاجم و ضرب و شتم شرکت گنندگان در مراسم خاک سپاری و سرکوب و با زداشت پدر موسوی خلاصه منحل کردن مراسم سوگواری نه ار گان های سر کوبگر در خدمت کود تاگران می باشند ، بلکه یکی از دختر های موسوی که هم نام مادرش زهرا است با جریان سیاسی خارج از کشور است.

رسالت نوشت.میرحسین موسوی و زهرا رهنورد چهارشنبه شب گذشته در خانه مرحوم میراسماعیل موسوی (پدر میرحسین)‌ حضور یافتند. یکی از نزدیکان پدر میرحسین موسوی طی اظهاراتی ضمن اعلام این خبر افزود: در حین حضور سؤالات مختلفی از سوی اطرافیان از موسوی و رهنورد شد، اکثر پرسش ها در مورد وضعیت این دو بود که از موسوی و رهنورد پاسخ گرفتند که به طور کلی وضعیت عادی ای دارند.این عضو خانواده پدری میرحسین گفت: آنها ناراحتی ای نیز از رفتار ماموران نداشتند.عضو خانواده میراسماعیل موسوی در ادامه این گفتگو با اعلام اینکه یکی از دختران موسوی به نام زهرا در مراسم تشییع و خانه پدر بزرگ خود حضور نیافته گفت: خانواده‌ پدری میرحسین انتقادات زیادی از عملکرد زهرا دارند او نه تنها با بی احترامی در مراسم خاکسپاری پدر بزرگ خود حضور نیافته بلکه سعی دارد به هر صورت که شده با زیر سؤال بردن عزت و صولت میراسماعیل از فوت وی سوء استفاده کرده و آن را به نفع جریانات سیاسی خارج کشور سیاسی کنداین عضو خانواده‌ موسوی افزود: زهرا موسوی سعی دارد با رسانه های خارج از کشور ارتباط برقرار کند و به خبرسازی جعلی بپردازد و مسائل عادی خانوادگی را به مسائل سیاسی تبدیل کند به همین دلیل در خانواده پدری مورد انتقاد قرار گرفته است