روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 14 تیر ماه سال 1390

نقد و بررسی : سرمقاله روزی نامه ی حکومتی جمهوری " يهودي‌سازي قدس و سكوت ارتجاع عرب"

"قدس کجاست؟ مگر قرار نبود از طریق کربلا اشغال شود ؟ چقدر فاصله با تهران و خیابان ها و حاشیه نشنین هایش دارد؟ این قدس چه رابطه ای می تواند با صف طویل زنان خیابانی داشته باشد که زیر نور چراغ خیابان های تهران منتظر ترمز کرد ن ماشین و سوار شدنش هستند؟"

سئوال است قدس کجاست؟ مگر قرار نبود از طریق کربلا اشغال شود ؟ چقدر فاصله با تهران و خیابان ها و حاشیه نشنین هایش دارد؟ این قدس چه رابطه ای می تواند با صف طویل زنان خیابانی داشته باشد که زیر نور چراغ خیابان های تهران منتظر ترمز کرد ن ماشین و سوار شدنش هستند؟ یا اینکه این قدس چه رابطه ای می تواند با کارتن خوابی و حلبی آباد ها داشته باشد که افراد در هم دیگر می لولند .البته این شرایط فقظ مختص تهران نیست و در سراسر ایران فرا گیر شده است؟ برای چه بطور عمدی این شرایط فراموش می شود و بطور سیستماتیک عراق و افغانستان و بحرین و لبنان و فلسطین و مصر ... آمریکا و اسراییل علم وجایگزین می شود؟ مگر می توان باور کرد که رهبر و مسئولان کشوری که حق و حقوق ملت خود را آشکارا پایمال می کنند ونا دیده می گیرند .می توانند مدافع حق و حقوق و منافع و دلسوز سایر ملت های دیگر همچون فلسطین باشند؟ آیا اینگونه صورت مسأله پاک کردن و تلاش برای منحرف کردن اذهان عمومی نوعی بهانه تراشی از عدم پاسخگویی به مطالبات مردم نمی باشد . همچنین آیا نشان از وحشت فضای نارضایتی عمومی و نگرانی از قیام عمومی نمی باشد که برای خنثی کردن یا دور زدن این شرایط با شدت به سیاست صدور تروریسم و بحران و ارتجاع به برون مرز و مداخله گری در امور داخلی کشور های منطقه و همسایه روی آورده می شود تا که از موضع رهبریت ام القرای جهان اسلام و پسوند لو رفته ضد آمریکا یی و اسراییلی و اشک تمساح برای فلسطین ریختن دنبال می شود.همچنین سئوال است چگونه وکالت نمایندگی و وکیل تسخیری ملت فلسطین به امثال اینگونه مقاله نویسان داده شده است. در صورتی که مردم ایران در تظاهرات ضد حکومتی شان ضمن اینکه فریاد مرگ بر دیکتاتور و خامنه ای و اصل ولایت وقیح سر دادند . بعلاوه برای تفهیم کردن وتو پوزی زدن به حاکمان که چرا ملت ایران و مطالبات و حق و حقوق شان را فراموش نموده اید فریاد زدند نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران.بد تر اینکه سر مقاله نویس باز هم در کسوت نمایندگی خود خوانده ی ملت فلسطین ظاهر شده است و دست به عقده گشایی و لغز خوانی وهتاکی و اتهام زدن و توهین نمودن به سران کشور های عربی و رهبر و مسئولان تشکیلات خود مختار فلسطین از موضع ضد آمریکایی و اسراییلی شده است و دست تیغ کشی و رجز خوانی زده و در پایان برای اتحادیه عرب و کنفرانس اسلامی این چنین خط و نشان کشیده و برای شان وظیفه تعیین و ترسیم کرده است :

"منابع مردمي در بيت‌المقدس در پيام‌هاي خود خاطر نشان ساخته‌اند بي‌توجهي سران مرتجع عرب در قبال تحولات پرشتاب يهودي سازي قدس، از يكطرف باعث گستاخي صهيونيستها و از طرف ديگر دلسردي و نوميدي فلسطيني‌ها شده كه خود را در برابر گرگهاي صهيونيست و گروههاي مسلح افراطي، تنها و منزوي مي‌بينند كه در مقابل آنها،‌دست بسته به حال خود رها شده‌اند. مقامات مسئول در تشكيلات خودگردان،‌ با فراموش كردن مسئوليتهاي خود به مسائل انحرافي سرگرمند و به جاي حساسيت نشان دادن در قبال اوضاع رقت بار شهر قدس و تهاجم سنگين صهيونيستها به بيت‌المقدس، مشغول تعقيب فعالان اسلامي و مقابله با آنها هستند و ديگر نه تنها فرصتي براي ايفاي نقش آنها در مورد بيت‌المقدس باقي نمانده، بلكه حتي با انحراف افكار عمومي و از حساسيت‌هاي گذشته در اين زمينه هم خبري نيست. طرح اخير صهيونيستها در خصوص تغيير بافت جمعيت شهر قدس، مسئله به سادگي به نفع صهيونيستها تغيير نخواهد كرد و با اعمال فشار كشورهاي عرب و اسلامي،‌جلوي اين توطئه گرفته مي‌شود. اين همان درخواستي است كه خطيب مسجدالاقصي از اتحاديه عرب و سازمان كنفرانس اسلامي دارد"

در خاتمه اینکه گذشته از داشتن کارنامه ی سیاه و ننگینی که حاکمان ایران نسبت به ملت و کشور ایران دارند و عراق را با تلاق ونا بوده ساخته اند و همچنان با توپ باران کردستان عراقی روزانه تعداد بیشتری از روستا های نوار مرزی را تخریب و از اهالی روستا ها می کشد . همینطور از طریق حزب الله لبنان را درگیر تنش و نا آرامی نموده است . همچنین به خاطر هم پیمانی و دیکته کردن سیاست سرکوبگرانه به رئیس جمهور کم تجربه ی سوریه این کشور ر ا د ستخوش نا آرامی و بی ثباتی کرده است . آنچنانکه هرروز سپری می شود حکومت بشار اسد شتاب بیشتری به سمت سقوط نزدیک تر می شود . به خصوص اینکه زیر پوشش دشمنی باا سراییل و ادعای مبارزه با آمریکا و مخالفت با روند مذاکرات صلح خاورمیانه در 33 ساله گذشته داشتن که با پوشش اشک تمساح ریختن برای ملت فلسطین این سیاست پیگیری شده است که شامل خیانت و خنجر از پشت زدن به ملت فلسطین و ایجاد جنگ دالی و برادر کشی و جدا سازی نوار غزه وراه اندازی جنگ 22 روزه ی حماس با اسراییل که در راستای پیش بردن اهداف خودش د ر خاورمیانه بوده است عملکرد مثبت دیگری به نفع ملت فلسطین داشته است که با کمال پررویی و دریدگی همچنان مدعی نماینده ی تام ملت فلسطین را یدک می کشد وبرای شان وظیفه تعیین وتکلیف می نماید؟

هوشنگ بهداد

http://www.jomhourieslami.com/1390/13900414/13900414_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html

روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی سه شنبه 14 تیر ماه سال 1390

يهودي‌سازي قدس و سكوت ارتجاع عرب