پیرامون دو خبر متناقض به سیاست زد وبند و توطئه ی مشترک

واقعاً در رژیم ضد بشری ملوک الطوایفی با ولی وقیح منفور همکاره و بقیه ی نهادهای هیچکاره اکنون که شکاف و اختلاف هایش علنی شده است و جنگ قدرت و ثروت هم هرروز بیشتر گسترده و بر جسته می شود . گاهی اقداماتی اتفاق می افتد و یا خبر هایی درز می کند که مشخص می شود نه اوضاع بیش از حد خرت و خر و آشفته بازار می باشد که حتی ولی وقیح نا مشروع منفور همکاره هم هیچکاره است . بطور نمونه از یک سو هر روز جیغ بنفش فریاد ضد آمریکایی بیشتر سر داده می شود ، طوریکه رهبران رقیب مغلوب به اتهام همکاری با آمریکا و جاسوسی برایش نمودن و ستون پنجم و پیاده نظامش بودن چندین ماه است که در حصر خانگی بسر می برند و با اطرافیان نزدیک شان هم رابطه ندارند . از طرف دیگر سربازان آمریکاییان مستقر در عراق با ارسال سلاح از ایران و گروه های شیعیه ی حامیان شان در عراق کشته می شوند . همچنین بیش از دو سال است که از 3 شهروند آمریکاییان ربوده شده از کردستان عراق 2 دو تای شان به اتهام جاسوسی به گروگان گرفته شده تا از طریق اینان سیاست زد و بند پشت پرده همراه را مماشات گری دنبال شود . پس از اینکه چند بار تاریخ برای محاکمه کردن شان تعیین شد و به تعویق افتاد. بالاخره چند روز پیش پشت در های بسته به حساب محاکمه شدند . سپس از سوی پاسدار سفیر تروریست محمد حسن دانایی فرد در بغداد خبر از به زودی آزاد شدن شان داده شد. آنگاه انتقاد شد که این پاسدار تروریست چکاره است که این خبر را داده است؟ گذشته از اینکه اینگونه خبر تناقض آشکار با ادعای ضد آمریکایی بودن ولی وقیح نا مشروع و منفور دارد از سوی دیگر پاسدار اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی بازار مکاره خبر را مبهم دانسته و گفته که باید این موضوع پیگیری شود . از طرف دیگر وزیر ترور و جاسوسی امور خارجه علی اکبر صالحی عراقی هم ابراز امیدواری کرده است که شرایط به سمتی حرکت کند که موجب آزادی 2 شهروند آمریکایی شود. یعنی با وارد صحنه شدن و اینگونه نظر دادن لو داده است که بر خلاف گرد وخاک بر پا کردن های ظاهری ضد آمریکایی که در هر کوی وبرزن و منبر که پیرامونش روضه و مرثیه خوانی می شود . ولی سیاست زد و بند پشت صحنه همچنان از طریق لابی ها بشدت با شیطان بزرگ ادامه دارد . بهمین دلیل دروغ نامه ی کیهان سربازجو پاسدار حسین شریعتمداری با بازتاب این دو گزیده خبر گرچه تحلیل و نظری نداده است . ولی به شیوه ی دیگر این تناقض گویی ها را برجسته نموده است .چونکه می داند هم اوباما برای تبلیغات انتخاباتی اش بشدت نیاز به آزادی این دو گروگان آمریکایی دارد . هم اینکه حاکمان رژیم درمانده ومستأصل در بحران فرو رفته و در بن بست گیر کرده و در منطقه و جهان منزوی شده سخت در گیر جنگ قدرت و ثروت هم نیاز مبرم به حمایت پشت جبهه برای به برون رفت از این شرایط با کاهش ونه شدت یافتن تحریم دارد . به ویژه ی اینکه نیاز شدید پیش برد سیاست توطئه ی تهاجم مشترک نظامی علیه ی مجاهدین اشرف در عراق و عدم اخراج نام شان از توی لیست سیاه تروریست وزارت امور خارجه ی آمریکا دارند که در مجموع مجبور به پیگیری چنین سیاست متناقض نخ نما شده ای می باشد.

كوثري: مجلس خبر احتمال آزادي 2 تبعه آمريكايي را پيگيري مي كند

16 مرداد 90

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس از پيگيري صحت خبر احتمال آزادي 2 تبعه آمريكا در اين كميسيون خبر داد.اسماعيل كوثري نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارنظر رسانه هاي غربي به نقل از دانايي فر سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد مبني بر احتمال آزادي دو تبعه آمريكايي در ماه مبارك رمضان اظهار داشت: صحت و سقم خبر مذكور هنوز مشخص نيست، لذا كميسيون در حال پيگيري و بررسي است.عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، دلايل چنين اظهارنظري را مبهم اعلام كرد و گفت: كميسيون در اسرع وقت كسب اطلاعات كرده و به رسانه ها، اطلاع رساني خواهد كرد.

وزير خارجه كشورمان اما از سوي ديگر ابراز اميدواري كرد، محاكمه دو متهم آمريكايي، به گونه اي پيش رود كه در نهايت آزادي آنها را به همراه داشته باشد.

«علي اكبرصالحي» روز شنبه در كنفرانس خبري مشترك با «نسير باكو آريفاري» همتاي بنيني خود در پاسخ به سؤالي در اين رابطه، افزود: از قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران تشكر مي كنم كه با عدل و انصاف موضوع را پيگيري مي كند.وزير امور خارجه اظهار داشت: انشاءالله در زمان مقرر عزيزان ما در قوه قضائيه اطلاعات لازم را در اين خصوص ارايه خواهند كرد. وزير امور خارجه ايران همچنين با اشاره به وضعيت اتباع ايراني بازداشتي در آمريكا از جمله شهرزاد ميرقلي خان گفت: از كانال هاي مختلف در حال پيگيري اين موضوع هستيم و نسبت به حل موضوع اميد فراواني وجود دارد.صالحي افزود: خانواده خانم ميرقلي خان هم اكنون در آمريكا هستند تا با عزيزشان ملاقات كنند.