روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه13 تیر ماه سال 1389
نقد و بررسی : سرمقاله ی روزی نامه ی حکومتی جمهوری "هزينه‌هاي تحريم ايران براي اوباما "
" بی توجه نسبت به وضعیت طاقت فرسای بد مردم و نگران بودن از هزینه ای سنگین شرکت های آمریکائی ناشی از تصمیم اعمال تحریم ها از سوی اوباما "
خطاب به حامیان برون مرزی رژیم ضد بشری که زلف شان با حاکمان نا مشروع تهران گره زده اند . برای اینکه اینان دارای منافع مشترکی با هم دیگر می باشند. بنابراین اینان اهداف منعفت جویانه ی خود را بطور عوامفریبانه در لا بلای زر ورق وطن پرستی و انسان دوستی مطرح و پیگیری می کنند . چونکه خیلی ردانه سیاست دفاع مستقیم و غیر مستقیم واز موضع شر مندگی و اشک تمساح ریختن برای ملت ایران دنبال می کنند. برای همین است که پیوسته هوار زده و می زنند که تحریم های اقتصادی به ضرر مردم ایران تمام می شود و مدعی اند که تحریم ها شرایط مردم ایران را بد تر می کند . گو اینکه رژیم ضد بشری مردمی می باشد و کار نامه بس سیاه و ننگین در 31 سال گذشته ندارد و هنوز ابهامی وجود دارد که چگونه اقدامات و عملکرد دولت مردان علیه مردم ایران به خصوص محرومان و تهی دستان بوده است . آنگونه که پاسدار گماشته احمدی نژاد در مناظره های تلویزیونی انتخابات ریاست جمهوری خود آشکارا به این واقعیت اعتراف ننمود که چگونه در این سالیان هرروز که سپری شده است نه اینکه او ضاع اقتصادی کشور بهبود نیافته و نا بسا مان شده است ، بلکه امور معیشتی مردم نیز طاقت فرسا تر شده است ؟ البته از سوی دیگر دامنه ی غارتگری حاکمان دزد آنچنان افسار گسیخته شده است که پاسدار گماشته احمدی نژاد حتی حاضر نیست تا که پاسخ دهد که مبلغ 330 میلیارد دلار در آمد فروش حاصل از نفت دوره ی 4 ساله ی دولت نهم کجا رفته است؟

همچنین فر اموش نشده است که یک قلم حساب سپرده ی بانکی مجتبی خامنه ای که گفته می شود جانشین آینده ی ولی فقیه است مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون دلار در یک حساب بانکی در انگلیس بوده است که از سوی دولت فخیمه مسدود و بلوکه شده است . مهمتر اینکه اکنون سر مقاله نویس درست بر خلاف مخالفان تحریم و اشک ریزان تمساح برای ملت ایران اعتراف آشکار نموده است که نه نگران اوضاع نا هنجار اقتصادی کشور و وضعیت طاقت فرسای مردم ایران نیست ، بلکه نگران هزینه های سنگین تحریم ناشی از اتخاذ تصمیم تحریم اوباما است. آنچنان که اقدام موافقت اوباما با تصویب تحریم ها از سوی کنگره ی آمریکا علیه ی اهداف پروژه ی هسته ای رژیم ضد بشری حاکم بر ایران را عنوان خودزني آمريكا و ضربه بزرگي به شركت هاي آمريكائی دانسته است . بهرحال سر مقاله نویس به نقل از برخی از کارشناسان بی نام ونشان غربی دستأورد های منفی تحریم ها برای شرکت های آمریکا ئی و مثبت برای ملت ایران ارزیابی کرده است:

"كارشناسان غربي، فوري‌ترين دستاورد اين تحريم يكجانبه عليه ايران را تشديد روحيه استكبارستيزي ملت ايران و عاملي براي تسريع در رسيدن ايران به خودكفايي در توليد بنزين تفسير مي‌كنند و از نقطه نظر آنها مهمترين حاصل اين اقدام، محروم شدن مجدد كمپاني هاي آمريكا از بخشي از بازار انرژي ايران و فروش فرآورده‌هاي نفتي است. سياست تهديد ايران و ايجاد تنگنا از طريق تحريم، براي به تسليم كشاندن ملت ايران بيش از پيش به حربه‌اي زنگ زده تبديل شده است و اگر قرار بود اين راهكار، غربي‌ها را به منظور خود برساند، تكرار تحريم‌ها در شوراي امنيت و رسيدن به قطعنامه چهارم موضوعيت نمي‌يافت- هزينه‌هاي تحريم ايران براي اوباما آنچنان سنگين است كه برخي كارشناسان و تحليلگران غربي معتقدند اوباما با امضاي تحريم يكجانبه عليه ايران، تلاشهاي گذشته خود را براي تعامل با ايران نقش بر آب خواهد كرد زيرا متوقف شدن مسير مذاكره با ايران، هزينه سنگيني در پي خواهد داشت و اشتباهي خطرناك محسوب مي‌شود. همانگونه كه اشاره شد برخي كارشناسان كه توانسته‌اند از حوزه تاثيرات و تاثرات و حتي تعصبات آمريكايي - صهيونيستي در امان باشند معتقدند هزينه‌هاي تحريم ايران براي اوباما سنگين‌تر از فشارهايي است كه به ملت ايران خواهد آمد زيرا ايراني‌ها قادرند درصورت لزوم با كمبودها كنار آمده و نيازهاي خود را نيز تأمين كنند و اين آمريكا و متحدانش هستند كه نمي‌توانند از اين گونه تحريم‌ها به عنوان اهرم فشار بهره برده و به اهدافشان برسند "

در خاتمه اینکه سر مقاله نویس ضمن اعتراف آشکار ضد مردمی بودن رژیم ضد بشری که از موضع نگرانی پر هزینه بودن تصمیم اوباما یاد نموده و آن را به وضوح به نمایش گذاشته است . از طرف دیگر از موضع سیاست چوب حراج زدن بر منابع و ذخایر طبیعی کشور نیز دفاع کرده است. زیرا که فاش نموده که چگونه با اتخاذ سیاست موافقت تحریم از سوی اوباما، شر کت های آمریکا از دسترسی از این سهم غارتگرانه در ایران محروم می شوند؟همچنین اذعان نموده است که این سیاست اوباما تقبل ضربه ی سنگین هزینه ها از سوی آمریکا می باشد. بعلاوه فاش ساخته است که پیگیری پروژه ی هسته ای و دسترسی به سلاح هسته ای بهر قیمتی که باشدادامه می یابد . یعنی واقعیت پنهان یا حلقه ی مفقوده ای که حامیان رژیم ضد بشری تلاش می کنند و با دلسوزی کردن تا کتیکی برای ملت ایران آن را پنهان می نمایند . زیرا که زیر پوشش مخالف کردن با تحریم ها این هدف موازی با حاکمان رژیم ضد بشری را دنبال می کنند . چونکه همانگونه که گفته شد دارای منافع مشترک غارتگرانه با حاکمان رژیم ضدبشری می باشند هر چند که باسپر دفاعی از میهن وملت ایران وارد صحنه شده باشند. ولی هر گز هیچگونه احساس و سمپاتی نسبت به و یران شدن کشور و شرایط طاقت فرسای تحمیل شده به مردم ایرانرا ندارند. چون اگر از چنین احساسی بر خوردار بودند به جای تلاش برای تقویت کردن رژیم ضد بشری، اقدامی اتخاذ می کردند که منتهی به تغییر شرایط دمکراتیک در ایران شود .
هوشنگ بهداد
http://www.jomhourieslami.com/1389/13890413/13890413_01_jomhori_islami_sar_magaleh_0001.html روزی نامه ی حکومتی جمهوری اسلامی دوشنبه13 تیر ماه سال 1389
هزينه‌هاي تحريم ايران براي اوباما