گزیده خبر های 19 اردبهشت 90

دو معضل عمده بازار در این روزها:گرانی و کم‌فروشی

http://www.fararu.com/vdcjoiea.uqemxzsffu.html


دولت و کار فرمایان ضریب افزایش دستمزد حداقل کار گران را تصویب نمودند که مبلغ 330 هزار تومان می باشد که کمتر از یک سوم رقم نرخ داقل فقر اقتصادی می باشد . اما اکنون گزارش دو مشکل کم و گران فروشی شده است . یعنی بطور مضاعف بر سر خریداران کلاه گذاشته یا جیب ان خالی می شود . مهمتر اینکه از نرخ رد 40% برخی از اقلام میوه ها گزارش داده شده است که در مقام مقایسه با9% افزایش دستمزد سالیانه اختلاف 31% وجود دارد که مشخص نیست کار گران محروم زحمتکش چگونه قادر هستند این کسری را جبران نمایند؟ همچمین مشخص نیست که نقش مترسک ولی وقیح که آلت دست پاسداران کودتا گر است در اینگونه موارد خلاف قانونی کم و گران فروشی چیست . چرا در اینگونه موارد همچون ابقای حیدر مصلحی آخوند وزیر بد نام اطلاعاتی بطور مصلحت اندیشانه نامه یا حکم حکومتی صادر نمی کند تا جارچیان و پا منبری هایش با جیغ و فغان تبلیغاتی برایش هرا بکشند و فتوایش را حلوا حلوایش کنند؟

فراروگرانی و کم‌فروشی اینک دو معضل بازار شده است. برخی مسبب گرانی را تولیدکنندگان می‌دانند و معتقدند آن‌ها قیمت‌های غیرواقعی بر روی کالاها درج می‌کنند. اما اینک گرانی در بازارهایی مثل میوه نیز به طرز غیرقابل توصیفی رشد پیدا کرده است. دو برابر شدن قیمت موز نیز یکی از نمونه‌های این گرانی است.به گزارش فرارو؛ قیمت اقلام خوراکی در حال تجربه رشد فزاینده‌ای است. پس از انتشار گزارش بانک مرکزی در روزهای آغازین اردیبهشت‌ماه که خبر از رشد قیمت تمام 11 گروه کالایی خوراکی مورد بررسی بانک مرکزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته می‌داد. افزایش قیمت کالاها همه حوزه‌ها را نیز در برمی‌گرفت از حبوبات تا میوه‌ها. از نخود تا سیب درختی. در گزارش بانک مرکزی آمده بود: «میانگین هفت میوه مورد بررسی از سوی بانک مرکزی به این منجر شده که اداره آمار اقتصادی این بانک رشد 40 درصدی را برای قیمت میوه ثبت کند». پس از گذشت دو هفته از انتشار این گزارش نه تنها وضعیت کنترل نشده است بلکه مدیرعامل تعاونی میوه وتره‌بار استان تهران از رسیدن قیمت سیب درختی به3500 تومان در هر کیلوگرم و افزایش دوبرابری قیمت موز داده است. اگرچه افزایش نوبت پیش قیمت موز به گردن واردکنندگان انداخته شد، اما مهاجران نقش این واردکنندگان در گرانی کنونی را رد کرده است. آن گونه که او می‌گوید وضعیت قیمت نوبرانه‌ها نیز مناسب نیست. مدیرعامل تعاونی میوه و تره‌بار استان تهران اگرچه بهای میوه‌ها را فراتر از قیمت‌های واقعی می‌داند، اما هیچ اظهار نظری درباره علت این افزایش قیمت ارائه نمی‌دهد. به هرحال افزایش قیمت موادهای خوراکی طی هفته‌های اخیر غیرقابل انکار بوده است. خبرگزاری فارس نیز در گزارشی عنوان می‌کند که طی هفته منتهي به 16/2/1390، قيمت اكثر مواد خوراكي در تهران با افزايش نسبي همراه بود. در اين تاريخ بهاي لبنيات، تخم‌مرغ، برنج داخلي، حبوبات (غير از لوبيا چشم بلبلي و قرمز)، گوشت گوسفند، قند و شكر و روغن نباتي نسبت به هفته قبل با افزايش قيمت همراه بوده است. خبر در گزارشی به این نکته اشاره می‌کند که تورم مواد خوراکی در سال 89 فراتر از مرزهای تورم بوده است. علی پاکزاد، اقتصادی‌نویس خبرآنلاین می‌نویسد: «نرخ تورم اگر چه در این سال به زیر ده درصد هم رسید ولی تورم قیمت حاکم بر بازار مواد غذایی در این دوره همچنان دو رقمی بوده است و متوسط رشد قیمت مواد غذایی در این سال به روایت امارهای بانک مرکز حداقل در پایتخت ماهی 1.5 درصد بوده است.

جهت اطلاع

اکنون چون تاختن بسوی رحیم مشایی آن روی سکه ی ادعای مبارزه با آمریکا و اسراییل شده است . چونکه مر تبط به ادامه ی جنگ قدرت و ثروت میان لوطی جماران و عنترش پاسدار گماشته احمدی نژاد می باشد . بنابراین می بایست هر گونه خبر در مورد رحیم مشایی بزرگ نمایی شود وبا آب و تاب با عنوان صفت آقای خاص بازتاب داده شود

كادوي 5 ميليوني آقاي خاص براي تولد خانم بازيگر، حساسيت برانگيز شد. آينده، به نقل از مشرق نوشت: سركرده يك جريان انحرافي به مناسبت جشن تولد يك بازيگر زن سينما، براي وي يك ادكلن به همراه مبلغ 50 ميليون ريال به عنوان هديه تولد فرستاده است.

مگر جز اینکه کنگره ی آمریکا کهبا تأخیر فراوان حد اقل چندین سال پس از اقدام مشترک تروریستی پاسداران و القاعده در عملیات انفجاری و تروریستی خبیر عربستان اکنون مجبور به فاش کردن این همکاری مشترک شده است . مو درز غیر واقعی بودن این خبر همکاری می رود؟ چون هدف زد و بند های پشت پرده و قربانی و به مسلخ بردن مجاهدین اپوزیسیون اصلی رژیم ضد بشری بوده است . اما چون آمریکا پس از بازتاب دادن خبر کشته شدن بن لادن رهبر القاعده احساس ترس از این همکاری مشترک در راستای انتقام گیری کرده به خصوص فعالیت سپاه قدس از طریق حزب الله لبنان هم در بحرین لو رفته و آفتابی شده است . بنابراین کنگره ی آمریکا ناچار دست به افشای این همکاری مشترک سپاه قدس با شبکه ی اعضای القاعده زده است.

* كنگره آمريكا طي گزارشي مغرضانه، نيروي قدس سپاه پاسداران را به ارتباط با شبكه القاعده متهم و ادعا كرده است، از 20 شهريور 1380 (11 سپتامبر 2001) ارتباط ايران و القاعده به طور فزاينده‌اي افزايش يافته، همچنين صدها نفر از القاعده و خانواده‌هاي بزرگترين رهبران آنها همچون اسامه بن لادن به ايران پناه برده بودند. به گزارش العربيه، در گزارش كنگره آمريكا آمده است: حكومت ايران براي مقابله با آمريكا روابط كاري نزديكي با رهبران القاعده داشته است. آمريكا در اين گزارش ادعا كرد: تعدادي از نيروهاي گروه القاعده توسط حزب‌الله لبنان هم پيمان سپاه پاسداران آموزش مي‌‌بينند. اين گزارش افزوده است: دولت ايران از اين رابطه براي سازماندهي تروريست‌ها عليه آمريكا و متحدانش استفاده مي‌كند. گزارش كنگره آمريكا در پايان تأكيد كرد: "درصورتي كه اقدامي براي جلوگيري از ارتباط سپاه پاسداران و القاعده صورت نگيرد، ايالات متحده و متحدانش هزينه سنگيني متحمل خواهند شد." گزارش كنگره آمريكا نشان مي‌دهد آمريكا در ادامه تبليغاتي كه در ماجراي بن لادن به راه انداخته تصميم دارد ايران را نيز زير بمباران تبليغاتي خود بگيرد.

موسی قربانی: اطاعت نکردن از حکم حکومتی پیگرد قانونی دارد

آخر جایی که قانون در رژیم ضد بشری قانون شکن همچون مردم و مطالبات شان هیچ محلی از اعراب و اعتباری ندارد . چرا باید رئیس جمهور مترسکی که خواسته از حق قانونی عزل وزیر از کابنه اش اقدام کند . اما با اقدام قانون شکنانه ی فرا قانونی رهبر لوطی جماران مواجه شد . زیرا که وزیر عزل شده با چاشنی مصحلت جای قانون نشسته ابقا شد . عجیب است اکنون با اقدام ضد قانونی یا عذر بد تر از گناه این رئیس جمهور پوشالی و مترسک متهم به نا فرمانی از ولی قیح نامشروع شده که تأکید شده باید زیر پیگرد قانونی قرار بگیرد که با بودن ولی وقیح همکاره خود قانون اعتبار و مشروعیتی ندارد؟

موسی قربانی ادعای وجود ساختار دوگانه در کشور را رد کرد.به گزارش خبرآنلاین عضو کمیسیون حقوقی مجلس در گفت و گو با هفته نامه مثلث گفت: حکم حکومتی لازم الاتباع است و عدم توجه به آن پیگرد قانونی دارد.موسی قربانی ضمن رد ساختار حاکمیت دوگانه در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: کسانی که به دنبال حاکمیت دوگانه در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند به هیچ عنوان با مکانیزم و ساختار نظام ما آشنایی ندارند.وی افزود: در قانون مجازات اسلامی آمده است که هر کس در برابر امر قانونی مقاومت و از قدرت خود در تمرد از اجرای قانون سو استفاده کند، برای وی مجازات در نظر گرفته شده است. حکم حکومتی در اختیار حاکم اسلامی است و حاکم است که حکم می دهد در گذشته که حکومت تشکیل نشده بود مرجع تقلید اعظم حکومت می کرد. اما الان که نظام جمهوری اسلامی برسر کار است حکم حکومتی در اختیار حاکم اسلامی است.

فیلم / در کشورهای دمکراسی سکولار غربی هم ولایت مطلقه حاکمه

http://www.peykeiran.com/Content.aspx?ID=32470

این مداح و جارچی مفسر و تحلیل گر جایگاه و قدرت ولی وقیح ضمن هذیان و تناقض گویی های مضحک خنده دار و وارونه کردن که مدعی است در حکومت های سکولار غربی هم ولایت مطلقه ی وقیح وجود دارد با این تفاوت که مدل ولایت غربی مثل ولی وقیح رژیم فاشیستی مذبی تروریستی حامکم بر ایران نمی باشد . چون این یکی از بهترین ها و منحصر به فرد است که رقیب و همتایی ندارد . از سوی دیگر اعتراف کرده است که ولی وقیح نه ضد قانون که مطابق قانون اقدام می کند . ولی در توصیف فراقانونی اقدام کردن وی مدعی می شود که هر جا قانون اشکال دارد وی اقدام می کند . در پاسخ باید گفت که مگر قانون به رئیس جمهور بنا بر حق و اختیار قانونی مبادرت به عزل وزیر بد نام اطلاعات نکرد . چرا ولی وقیح طبق اعتراف خودش از موضع مصلحت وارد معرکه شد و وی را ابقا کرد . چرا مصلحت یا فرا قانونی یا قانون شکنانه اقدام کردن کردن بمثابه ی قانون حقنه شده است؟ تازه اگر قانون اشکال داشته باشد چرا از طریق همه پرسی یا مراج قانون گذاری اشکال و نقص قانونی اصلاح و ر میم نمی شود به جای اینکه یک عنصر منفور و مورد تنفر مردم که مرگ بر دیکتاتور نثارش کرده و نا مشروع می باشد . می بایست اشکال و نقص قانونی به روش وارای قانونی تصحیح شود؟

سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس : اين جريان مشكوك براي دست يابي به كرسي‌هاي مجلس قصد ايجاد تغيير و تحولات وسيع در وزارت اطلاعات داشت.انگاری تا کنون نقش باندها وولی وقیح و شورای دست ظآموز نگهبان ووزارت بد نام اطلاعات ووزارت کشور و پاسداران و بسیج و آخوند های حکومتی حوزوی و نماز جمعه ها همراه با احزاب دست ساخته تلاش و اهداف شان برای ح1ضور باندهای خودشان به بازار مکار نبوده است که دولت متهم به جریان مشکوک برای دست یابی به کرسی های بازار مکاره ی نهم شده است؟ مگر فراموش شده است خطبه های ن.ماز جمعه های خواب دیدن و گزارش دادن های آخوند علی مشکینی که ادا می کرد گزارش لیست 70 نفری پاسداران را به امام زمان داده است تا که در بازار مکاره ی هفتم جایگزین مهره های رد صلاحیت شدگان نامزدان رقیب دوم خردادی ها در بازار مکار ی هفتم شدند؟ حسين اسلامي نماينده مردم ساوه و سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس گفت: خاستگاه احمدي‌نژاد توده‌هاي مردم و دوستداران انقلاب و رهبري هستند، همان‌هايي كه با وضو پاي صندوق‌هاي رأي حاضر شده و در برگه‌هاي رأي‌شان نوشتند «احمدي‌نژاد» و اگر جريان انحرافي براي به دست آوردن رأي تلاش مي‌كند كه خاستگاه اجتماعي احمدي‌نژاد را تغيير دهد، در حقيقت خود زني سياسي مي‌كند. نماينده مردم ساوه در مجلس به جریان پشت پرده تغییر مصلحی پرداخت و گفت: اين جريان مشكوك براي دست يابي به كرسي‌هاي مجلس قصد ايجاد تغيير و تحولات وسيع در وزارت اطلاعات به عنوان چشم بيناي نظام را داشت اما با اقتدار رهبر ی مواجه شد؛ همه بايد بدانند كه فرزندان رهبري در مجلس، دستان جريان انحرافي را از وزارت اطلاعات قطع خواهد كرد و مجلس اصولگرا به احدي در اين خصوص باج نخواهد داد. اسلامي در ادامه اظهار داشت: ما به احمدی نژاد درباره گسترش نفوذ اين افراد مشكوك تذكر داده بوديم، اما جدي گرفته نشد لذا احمدي‌نژاد كه ما علاقمندش هم هستيم بايد بداند كه تحمل نمايندگان حدي دارد. وي با اشاره به عدم حضور مصلحي در جلسه هيئت دولت پس از حكم حكومتي تأكيد كرد: آقايان توجه داشته باشند كه احكام حكومتي و اوامر ولايت مطلقه فقيه به مثابه واجب شرعي، واجب‌الاطاعه است لذا نمي‌توان ادعاي ولايتمداري كرد و در عمل به الزامات آن پايبند نبود

توضیح کیهان درباره گزافه گویی های جوانفکر

سربازجو حسین شریعتمداری کهمد یر مسئول دروغ نامه ی کیهان است می بایست که در رقابت و سگ دعوایش با مدیر خبر گزاری دروغ ساز ایرنا که متعاقب جنگ و نزاع لوطی جماران با عنترش می باشد .ثابت کند که درست گفته می شود شغال بیشه ی مازندران را ندرد جز سگ مازندرانی.

کیهان: مدير خبرگزاري ايرنا وجود حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب درباره ابقاي وزير اطلاعات را انكار كرد.علي اكبر جوانفكر كه در تملق گويي براي رئيس دفتر رئيس جمهور و توجيه هاي عجيب و غريب تحركات جريان انحرافي مسبوق به سابقه است در مصاحبه با روزنامه زنجيره اي شرق و درباره حكم حكومتي رهبر معظم انقلاب گفت: بايد از چنين رسانه هايي [كه خبر را مخابره كرده اند] سؤال كرد حكم حكومتي كجاست و آنها چگونه و از كجا به آن دست يافته اند.اين اظهارات گزافه در حالي است كه متن حكم حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به وزير اطلاعات در تاريخ 30 فروردين 1390 منتشر و توسط حجت الاسلام والمسلمين مصلحي در جمع اعضاي وزارت اطلاعات قرائت شد. پس از آن نيز اين حكم از سوي همه خبرگزاري ها و صداوسيما به انضمام دستخط معظم له منتشر شدكه البته با تحركات سخيف و غيرحرفه اي مدير ايرنا براي تاخير در انتشار حكم همراه بود.يادآور مي شود جوانفكر با همين تحركات آميخته با خبط و تملق ابتدا توانست بر مسند مديريت ايرنا تكيه زند و پس از آن نيز با بركناري مديريت روزنامه ايران كه جزو حاميان رئيس جمهور به شمار مي رفت، اين روزنامه را نيز تحت كنترل خود درآورد. جوانفكر با وجود سرسپردگي ويژه به آقاي مشايي- حتي به قيمت انكار حكم رسمي رهبر معظم انقلاب- ادعا مي كند پيرو ولايت فقيه است

جزئیاتی از ماجرای درگیری امروز مجلس؛از هجوم به هیات رییسه تا تهدید به خون به پا کردن

تصویر نماینده الیگودرز در بازار مکاره ی هشتم



خوب وقتی مشتی قداره بند و باجگیر و جانی و آدم کشان حرفه ای پاسدار و اطلاعاتی و امنیتی و بسیجی و انگل های مفت خور حوزوی که عناصر بی اراده و آلت دست می باشند که عضو بازار مکاره شده اند . می بایست به جای پیگیری مطالبات مردم این چنین در بازار مکاره برای عربده کشانه هم شاخ و شانه بشکنند و تهدید به خون بر پا کردن نمایند؟ تا ثابت کنند که چگونه از ولی وقیح گرفه تا سایر نهادهای حکومتی همه شبیه هم و جنس از یک کرباس می باشند؟

رحمانی در حالی که خطاب به کامران که در جایگاه هیات رئیسه ایستاده بود، فریاد می‌زد: این اقدام خیانت به ملت است، من خون به پا می‌کنم حسن کامران در جواب سخنان لاریجانی گفت: آبروی مجلس و نمایندگان نمی‌رود و باید ردیف‌های اعتباری اضافه شده به گزارش کمیسیون تلفیق که نام آن‌ها را «از قلم افتاده‌های دولت» گذاشته‌اند بررسی و حذف شود

چه کسی در هیئت دولت بستنی داد؟

داستان بستنی و شیرین خوران در هیأت دولت و دست به شیرینکاری زدن پاسار ضرغامی رئیس سازمان پشم و شیشه رژیم ضد بشری کودتایی حاکم بر ایران

ایسنا: رييس سازمان صداوسيما گفت: وظيفه ما تقويت جمهوري اسلامي و اركان رسمي آن است و ما عليه كسي كار نمي‌كنيم.عزت‌الله ضرغامي در حاشيه جلسه هيات دولت شبهاتي مبني بر انتشار اخباري از صداوسيما عليه برخي دولتمردان، را بي‌اساس دانست و چنين موضوعي را رد كرد.وي در پاسخ به اين سوال كه چرا امروز در جلسه دولت بستني داديد؟ گفت: امروز جلسه دولت شيرين بود. شما اگر نگاهي بكنيد متوجه اين موضوع خواهيد شد و اعضاي دولت امروز بستني ميهمان من بودند.

یک روزنامه‌نگار محافظه‌کار خبر داد: «حذف تصاویر خامنه‌ای از دفتر روزنامه ایران»

مگر قرار است که همه رسانه های خبر رسانی و مطبوعاتی تبدیل به دستگاه خبر پراکنی و تبلیغ کردن رهبر ولی وقیح یا لوطی جماران تبدیل شوند . آنهم در شرایطی که وی مورد خشم وتنفر مردم ناراضی می باشد و اصلاًمشروعیت ندارد؟

دیگربان : یک روزنامه‌نگار محافظه‌کار از حذف تصاویر علی خامنه‌ای از دفتر روزنامه ایران از سوی کادر جدید این روزنامه خبر داد.مهدی خانعلی‌زاده که چندی پیش در اعتراض به برکناری کاوه اشتهاردی از روزنامه ایران به همراه گروهی از همکارانش استعفا کرد٬ این خبر را در صفحه گوگل ریدر خود منتشر کرده است.وی نوشته که سردبیر جدید سایت شبکه ایران «دستور به حذف تمامی عکس‌های آیت‌الله خامنه‌ای از دیوارهای تحریریه داده استسایت شبکه ایران به عنوان ارگان اینترنتی روزنامه ایران در فضای مجازی فعالیت می‌کند.خانعلی‌زاده مخالفت مسئولان جدید موسسه ایران با نصب تصاویر رهبر جمهوری اسلامی را اقدامی «شرم‌آور» خوانده است.به نوشته وی «این اقدام تاسف بار مسئولان جدید روزنامه ایران درحالی صورت گرفته که تیم تحریریه سابق به دلیل علاقه ویژه به آیت‌الله خامنه‌ای، تصاویر متعددی از ایشان را بر روی میز و دیوارهای محل کار خود نصب کرده بودندتیم احمدی‌نژاد سال گذشته با تغییرات گسترده در کادر روزنامه ایران٬ افراد نزدیک به اسفندیار رحیم‌مشایی را جایگزین آن‌ها کرد.تغییرات در روزنامه ایران در آن زمان با جنجال‌های گسترده‌ای روبرو شد٬ اما تیم احمدی‌نژاد بی‌اعتنا به این جنجال‌ها حتی حیدر مصلحی وزیر اطلاعات را از هیات مدیره این روزنامه حذف کرد